Katsastuksesta läpi =)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Vesi on vaikeahko vaihtaa 156:ssa pissasäiliöön kun täyttö-aukko on niin pirun pieni. Toivotaan että kuukaudessa saa rutistetua tarpeellisen määrän.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Artusya
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Tammi 2009, 23:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Artusya »

mä tarkoitan pissapojan moottorin vaihtamista,hehe
gta power

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

^Tuskin tuo moottori rikki on.

Keppis-
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Marras 2008, 12:03

Viesti Kirjoittaja Keppis- »

Lainaako joku mulle katsastuksen ajaksi pk-seudulta obd-laitetta jolla voi nollata vikakoodit? :twisted:

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

En lainaa mutta voin läppärillä/alfadiagilla nollata vaikka ruokatunnilla jossain! (airbag -koodeihin en ole tota vielä virittänyt, moottori onnistuu)

Avatar
luigster
Viestit: 128
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 02:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja luigster »

Rekisterikilven toinen valo palanu. Ei muuta.
"Siisti peli, meneeki varmaan ihan kivasti?"
"joo, aina on ajoissa perillä oltu" 8)

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

164 katsastettu.Ei vikoja tai puutteita :-D
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Katsastettua tuli mutta etuiskarit näytti vasen 71% ja oikea 26 %!!!!! Meni kuitenkin läpi kun ei vuotanut ja tuntui vielä toimivan. Viime vuonna valitettiin että ylätukivarsi on oikealta väljä, nyt kehui vankaksi kun sitä kysyin.

Onkohan tuo etuiskari oikeasti rikki kun ajossa en ole muutosta huomannut?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

156nen tuli käytettyä leimalla heti, kun sain vaihto-ecun (jotta se motor control -valo pysyy poissa). Menihän tuo läpi ilman huomautuksia - olin vähä odotellut jotakin välystä etupäässä (laatikollinen tukivarsia jemmassa varastossa :-) 153 tkm lasissa. Tuntuu, että tarkimmin se tutki just ne OBD-testin tulokset ja kattoi että tarvittava määrä on ajettu koodien nollauksen jälkeen.

Iskareita tuo oikein kehu, vaikka itte olin suunnitellut vaihtoa.
MP

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Mikäs muuten on se tarvittava ajomäärä tarkalleen ottaen?
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

kterkkila kirjoitti:Mikäs muuten on se tarvittava ajomäärä tarkalleen ottaen?
Nyt menee vahvasti mutuiluksi, mutta ei taida varsinaisesti olla tiettyä ajomäärää.

Tietyt itsetestit pitää läpäistä ja osa niistä vaatii lämpimän moottorin / muuten tietyt olosuhteet. Eli jos ajaa 100km kilometrin pätkissä niin kaikkia tarvittavia testejä ei pystyttäisi suorittamaan.
VMP

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Jarama kirjoitti:Katsastettua tuli mutta etuiskarit näytti vasen 71% ja oikea 26 %!!!!! Meni kuitenkin läpi kun ei vuotanut ja tuntui vielä toimivan.
Onkohan tuo etuiskari oikeasti rikki kun ajossa en ole muutosta huomannut?
ihme että päästivät läpi.mulla kun oli taka iskareissa eroa jotain vajaa 30% niin eivät päästäneet läpi,vaikka ei ollut näkyvää vuotoa ja tuntui pelaavan hyvin. sehä voi olla et se iskarin toiminta on jollain alueella heikentynyt ja näkyy sit tossa testissä,ajossa ei välttämättä.kyllä noi kuitenkin taitaa aikalailla lottonumeroita olla.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

kterkkila kirjoitti:Mikäs muuten on se tarvittava ajomäärä tarkalleen ottaen?
3 ajokiertoa käytännössä käsittääkseni 3 kylmäkäynnistystä ja taajaama- ja maantieajoa joku pätkä moottori lämpimäksi saakka.

Kun mulla oli tuo ecuvika ja nollasin vikakoodit n+1 kertaa niin joka kerta vikavalo syttyi aina kolmannella ajokerralla ennen kuin 10 kilsaa tuli ajoa täyteen kolmannen startin jälkeen.

Netin syövereistä vois jostain löytyä se OBD-speksi jossa tarkemminkin määritetään tuo ajosykli. Kilsoja ei käsittääksen ole määrätty, mutta tietyt testit pitää suorittaa ja se vaatii tiettyä ajonopeutta ja moottorin lämpöjä jne.
MP

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Oletin itsekin että kyse on nimen omaan noista obd:n omien testien läpäisemisistä, mutta enpä ollut 100-varma. Välillä kun puhutaan tarvittavista kilometreistä tai ajopäivistä, niin se hieman johtaa harhaan.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Tuossa on joku OBD brosyyri http://www.ctemissions.com/obdbrochure.pdf

Siinä lukee, että aja ajoneuvoa vähintään 3 eri kertaa siten että:
1 ajokerta on kaupunkiajoa
1 maantieajoa
1 ajokerta tauon jälkeen (esim. yön yli)

Tämä on sitte osittain infopohjaista mutua; eli noiden perusteella se auton oma järjestelmä saa tehtyä tarvittavat testut ja katsastuksessa vainl uetaan auton muisti tuolta osin.
MP

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Katsastettua tuli mutta etuiskarit näytti vasen 71% ja oikea 26 %!!!!! Meni kuitenkin läpi kun ei vuotanut ja tuntui vielä toimivan.
Rengaspaineet ja rengasprofiili, väljät nivelet joka paikassa ja väljä iskarin yläpään kiinnitys=esim 1-2mm välys yläpään Mcpherson mutterissa ja iskarin+jousen jäykkyyssuhde keskenään vaikuttaa todella paljon iskaritestin tulokseen...

Mutta perstuntumalla ajaessa ja käsin painellen iskarit saattaa olla ihan ok ja vuotoja ei näy. Vaikka niissä on keskenään suurikin heitto edellämainituista syistä.

Ideaali tulokset iskaritesterillä saa vakioalustaisella perusautolla jossa ei ole ylimääräsiä välyksiä missään ja rengaskoko+rengaspaineet on normaalit.

Fakta.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Joo meni just 75 TS läpi. Putka meni kiinni viideltä mutta katsarit jakso vatvoa 75:sta puol kuuteen kolmen kohdan tarkistusta :lol:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

75:sta
Kerrankin jotain mielenkiintosta laitetta.. :lol:

Avatar
FatTony
Viestit: 72
Liittynyt: 26 Touko 2007, 09:57
Car(s): Giulia Veloce, Ex 159, 147, 155
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja FatTony »

155 otettu taas ajoon ja meni heittämällä läpi katsastuksesta ja ilman huomautuksia!Ikinä en ole nähny kenenkään niin tarkasti syynäävän autoa, 40 minsaa meni :shock:
Speed is a virtue

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Viime vuonna myös 164 kiinnosti katsastajaa lähes 40 minuuttia.
Vieressä istuneen vaarin Corolla oli n. 15 minsaa sisällä ja kun vaari ihmetteli että " sehän kävi nopeesti" niin inssi tokaisi että "joo,en mä sitä viittiny hirveesti ronkkia kun ei noissa yleensä niin mitään ihmeitä oo."
On aina mukava huomata saavansa tasapuolista kohtelua. :roll:
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Mutta vaaripa maksoi katsastuksesta tuplataksan sinuun verraten.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

Läpi meni toista kertaa putkeen ilman huomautuksia.. ja palvelu oli kaikenlisäksi hyvää Lapuan K1 asemalla.

jude
Viestit: 86
Liittynyt: 17 Heinä 2008, 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jude »

Ilman mitään merkintöjä läpi tänään.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Tänään tuli käytyä kanssa-alfistien toisessa topicissa ( http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5375 ) suosittelemalla konttorilla auto katsastamassa. Kiitokset vaan vinkeistä :) Tummennetuista laseistahan ei yllättäen sanomista tullut, mutta hylsy tuli silti. Takatukivarren laakeroinnista löytyi hieman väljää. Toisaalta jotain sellaista arvelin löytyvänkin. Takimmaisen poikittaistangon ehdin jo Ricambi Heikalta aika edukkaasti tilata ja kaiken lisäksi vaihdon pitäisi sujua itseltäkin aika kivuttomasti. Onko jälkitarkastusta syytä jännittää lasien osalta samalla lailla ? Toisin sanoen, voiko niistä tulla enää sanomista, jos ekassa katsastuksessa niistä ei annettu korjauskehotusta ?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

-Tomi- kirjoitti:Tänään tuli käytyä kanssa-alfistien toisessa topicissa ( http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5375 ) suosittelemalla konttorilla auto katsastamassa. Kiitokset vaan vinkeistä :) Tummennetuista laseistahan ei yllättäen sanomista tullut, mutta hylsy tuli silti. Takatukivarren laakeroinnista löytyi hieman väljää. Toisaalta jotain sellaista arvelin löytyvänkin. Takimmaisen poikittaistangon ehdin jo Ricambi Heikalta aika edukkaasti tilata ja kaiken lisäksi vaihdon pitäisi sujua itseltäkin aika kivuttomasti. Onko jälkitarkastusta syytä jännittää lasien osalta samalla lailla ? Toisin sanoen, voiko niistä tulla enää sanomista, jos ekassa katsastuksessa niistä ei annettu korjauskehotusta ?
Voi tulla sanomista muttei hylkyä.
VMP

qwe
Viestit: 33
Liittynyt: 15 Syys 2007, 13:15
Car(s): 159
EX:156JTSx2
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja qwe »

^ Jos menet samalle konttorille niin tarkastavat vain sen mistä on hylsy tullut. Toiselle konttorille mentäessä katsovat koko auton uudelleen. Ainakin vuosi sitten lahdessa K1:llä noin..

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps ei pitäisi johtaa mihinkään vakavempaan eli toisin sanoen menettelytapa on kuten nimim qwe asian ilmaisi eli samalle konttorille vaan niin eivät tee koko syynäystä uudelleen...

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Jeps, tarkoitukseni oli luonnollisestikin mennä samalla asemalle jälkitarkastukseen. Mutta se mitä kysyin siis oli, että vaikka tummennuksista sanomista tulisikin, niin korjauskehotusta eivät voi enää niistä antaa ?

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Suomen laki Tieliikennelait 2009 kertoo näin:

"Jälkitarkastuksen sisältö. 1. Jälkitarkastuksessa tarkastetaan ajoneuvosta ne tarkastuskohteet, joissa määräaikaiskatsastuksessa on todettu vikoja tai puutteellisuuksia. 2. Jos jälkitarkastuksessa ajoneuvon muissa kuin 1 momentissa tarkoitetuissa tarkastuskohteissa epäillään olevan sellainen vika tai puutteellisuus, jonka vuoksi ajoneuvo olisi ajoneuvolain 56§:n tai tämän asetuksen 12§:n nojalla määrättävä ajokieltoon, jälkitarkastuksessa on tarkistettava myös tällainen tarkastuskohde"

Eli teoriassa pitäisi tarkastaa, jos on oikeasti liikennettä vaarantava vika autossa. Käytännössä katsuri katsoo tuommosen varmasti läpi sormien, koska vikahan on ollut heidän päässä alkujaan jos on hyväksytty laittomat tummennukset... :wink:

Sattui tuossa pöydällä lojumaan tuo kirja, niin ajattelin varmistaa. :mrgreen:
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tänään 155:n läpäisi katsastuksen. Huomautuksena oli peruutusvalojen toimimattomuus ja vasen takaiskari oli heikkotehoinen, vas 31 oik. 50. Kävinkin ostamassa motonetista uudet TRW takaiskarit. ABS:t alkoivat toimimaan eilen ihan itsestään. Launeen K1:llä ei ole mitenkään tiukka seula.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Kävin Superia näyttämässä konttorilla, oikea lähivalon poltin vaan ensin vaihtoon ja sitten syyniin.

Kuusaantien SEOn yhteydessä olevalla asemalla olen Alfat aina katsastanut.
Harmi vaan kun vähentävät väkeä, toimiston tyttö saa ilmeisesti lähteä :(
yksi syy miksi tuolla tulee käytettyä autot katsastuksessa on just kiva henkilökunta :wink:

Luulis noilla katsastuksen hinnoilla pitävän toimistohenkilönkin töissä...?:evil:

No asiaan, kahvit juotuani menin halliin jossa pakokaasupäästöt oli tutkinnassa. Katsastaja totesi, ettei mitää vikoja ollut löytynyt tähän mennessä. Nosti Alfan sitten ylös ja katseli alustaa. Härnäsin tuuriani ja mainitsin, että takapalkki on näissä aika ohutta tavaraa mutta tässä näyttäisi olevan hyväkuntoinen :lol:

Katsastus oli alustan tarkastuksen jälkeen ohi ja ylos hallista ajaessani oli todella hyvä mieli: Alfa oli läpäissyt katsastuksen huomautuksitta :)
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Vuosi lisää ajoaikaa 156:lle.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

menipäs seiskafemma rekisteröintikatsastuksesta läpi ja vieläpä kehujen kera, inssin kommentti oli "kyllähän näin hyväkuntoisella alfalla kelpaa ajella" ajoaikaakin tuli lokakuulle 2010 asti..

kyllä nyt on sitten hyvä mieli :-D

Avatar
JuhaT.
Viestit: 79
Liittynyt: 22 Heinä 2006, 14:48
Car(s): Alfa GT 2.0, Renault Grand Scenic 1.9 dCi
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja JuhaT. »

Alfa 155 hyväksyttiin katsastuksessa, tällä kertaa jo heti ensimmäisellä kerralla. :-D Katsastuskonttorin tyttö oli vaihtunut suomea venäläisittäin murtavaan. No aika lähellä itärajaa asun - ovatkohan asiakaskunnassa alkuasukkaat jo vähemmistönä?

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

^Hienoa..

Eilen meni oma 155 huomautuksitta läpi !!! :-D
QUORTHON 1966-2004

Avatar
J. Saari
Viestit: 398
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Eipä menny 75 läpi. Käsijarru tehoton, alapallojen suojakumeissa pikkupikku reijät ulosvetäjän jäljiltä ja hohhoijakkaa, ne päästöt... HC 2300 :crazyeyes:

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

HC 2300 Crazy
Melko raakaa tavaraa tulee putkesta... :lol:

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

75 läpi ilman märinöitä. 8)

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Neljäseiska leimattu. On hyvässä kunnossa. 49 euroa kiitos. Mittaustodistuksen olin toki käynyt pöristelemässä jo aamulla korjaamolta, mutta sekin sujui tyystin vailla dramatiikkaa.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

eipä menny läpi! ah, niin ihana tukivarsi remppa taas tiedossa, apparin puolen alapallo väljä... ei tosin tullu yllätyksenä, mutta positiivista on että ei ollut kuin yksi tukivarsi tänä keväänä, taitaa olla kuun ja tähden asennot kohdallaan :lol:

onkos kukaan tilannut tuolta eb sparesilta osia? meinasin laittaa tilauksen vetämään, on sen verran paljon halvempi kuin motonet?

SiK
Viestit: 261
Liittynyt: 08 Touko 2005, 21:18
Car(s): 500e
V70
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja SiK »

Kuusnepa meni läpi, hyvin asiallista toimintaa Hervannan konttuurilla :)

Nyt jaksaa uudella innolla panostaa kytkimen vaihtoon ja muihin pikkujuttuihin, kun on auto leimassa.

Avatar
J. Saari
Viestit: 398
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Menihän se! Eka kerralla oli tosiaan aika rajut nuo päästöt. Jälkitarkastusta ennen korjasin imuvuodon ja käytin pajalla säädössä. Kaikki ok ja lapussa lukemat joilla pitäisi mennä hienosti läpi. Seuraavana päivänä konttorille, päästöt mitattiin taas ja kaikki muu kirkkaasti rajoissa, paitsi häkä ihmeellisesti 6%! Hylätty.

Tänään sitten kolmas näyttö kunnolla kengityllä koneella, vieläkin meinasi olla hilkulla tuo häkä, tyhjäkäynnin seosruuveja 1/4 kiekkaa konttorilla kiinni ja ok. Leimaa taas vuodeksi.

Uutena juttuna tuli tuo että voivat hylätä päästöjen perusteella, vaikka matkassa olis 25km vanha päästölappu. Tänpäiväinen katsuri kyllä totesikin että eipä niitä yleensä olekaan tapana paljoa katsella jos on jo korjaamolla mitattu.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

J. Saari kirjoitti:Menihän se! Eka kerralla oli tosiaan aika rajut nuo päästöt. Jälkitarkastusta ennen korjasin imuvuodon ja käytin pajalla säädössä. Kaikki ok ja lapussa lukemat joilla pitäisi mennä hienosti läpi. Seuraavana päivänä konttorille, päästöt mitattiin taas ja kaikki muu kirkkaasti rajoissa, paitsi häkä ihmeellisesti 6%! Hylätty.

Tänään sitten kolmas näyttö kunnolla kengityllä koneella, vieläkin meinasi olla hilkulla tuo häkä, tyhjäkäynnin seosruuveja 1/4 kiekkaa konttorilla kiinni ja ok. Leimaa taas vuodeksi.

Uutena juttuna tuli tuo että voivat hylätä päästöjen perusteella, vaikka matkassa olis 25km vanha päästölappu. Tänpäiväinen katsuri kyllä totesikin että eipä niitä yleensä olekaan tapana paljoa katsella jos on jo korjaamolla mitattu.
Lanzaa katastaessa yli vuosi sitten ei mennyt konttorilla päästöt ja oli todella hilkulla että saatiin eräällä rähjäsellä pajalla päästöt haarukkaan uudella katilla, konttorilla tuskin olisi hyväksytty mutta eivät tarkistaneet. Nyt talvella katastaessa meni päästöt konttorilla läpi johtuen jakohihnan kesäisestä säädöstä, HC silti aika hilkulla. Nykyään varmaan kunnon huolto tehtynä ei mitään ongelmaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

147 tuli tuossa joitakin päiviä sitten muutoskatsastettua alusta ja leimattua muutenkin. Tänään sitten alkoi airbagin valo loimottaa. Syypää todennäköisesti penkin alla olevat liittimet.

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

Tänään tuli haettua vikalista konttorilta ja oikea ylätukivarsi vaihtoon (tai samalla molemmat) ja sitten ne päästöt. CO arvo tyhjäkäynnillä 0,1% kun sitten yli 2000 kierrosta koneeseen niin meni reilusti yli sen 0,3%. Eli 0,8% lukemaa kone näytti.

Putkistoa tuosta on korjattu ja ei pitäisi vuotaa ennen lambdaa, tosin kattia ennen olevassa laipassa oli tekemistä että saatiin se tiiviiksi, mutta sehän on lambdan jälkeen. Mieleen tuli tuo imastointi teipillä korjattu imuputken jousto-osa joka siis tulee siihen kaasuläpälle. Taitaa olla monella kokemuksia tuosta imuvuodosta. Kysynkin että vaikuttaisiko tuo noin reilusti? Tietty kun järkeilee niin tyhjäkäynnillä imu on paljon pienempi kuin kierroksilla.

Onko kenelläkään tietoa paljonko tuollainen silikoniputken pätkä Deltassa maksaa - 98 V6 156:seen? Ajattelin sen nyt ekana ottaa projektiksi.

Sitten varmaan aletaan tarkastelemaan putkea lambdan etupuolelta. Jotain se katsastus mies höpisi että jos se imasee vähänkin happea lambdan jälkeenkin niin vaikuttaa arvoihin.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

166 meni läpi, mutta korjauskehoitus tuli virtalukosta. Avain kun lähtee pois lukon eri asennoissa.

Saiskohan sen korjattua itse..? Uusi lukko kun on varmaan hieman suolaisen hintainen :drinking:

Innsiltä vakio kommentit:

-"Onko toiminut hyvin?"
-"Kalliit varaosat?"
-"Varmaan hieno auto ajaa?"

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Onko avain kulunut? Jotkut lukkosepät osaa kopioida avaimen niin, että siitä tulee hieman alkuperäistä isompi, ja taas mennään. Kannattaa kokeilla myös puhdistaa ja voidella sitä lukkoa, tuonne kertyy uskomattomat määrät skeidaa, joka jumittaa haittalevyt. Yhden bemarin virtalukon olen tuolla tavalla puhdistamalla (+ paineilmalla, kannattaa pistää rätti ympärille, ettei musta lieju leviä ympäri sisustusta.)

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Nooh ei nuo avaimen särmät ainakaan kovin teräviltä näytä. Sama juttu kaikissa kolmessa avaimessa.

Eli et irroittanut Bemarin lukkoa puhdistuksen ajaksi? Oliko siinä kanssa ongelmaa avaimen irtoamisen kanssa?

Täytyy varmaan ensin yrittää putsata lukkoa ja teettää raaka-avain ilman ajonestosirua. Sit jos toimii niin sitten teettää tai tilaa ihan oikean avaimen.

Ryslerin lukossa oli sama ongelma, mutta ainakaan se ei lähtenyt raaka-avaimella ja rasvauksella toimimaan.
Positiivinen yllätys oli, että uusi lukkopatruuna avaimineen maksoi n.40e.
Alfan tapauksessa hintaan saa varmaan lisätä yhden nollan lisää ja vielä vähän päälle :?


Edittiä:

Huoltoavain pysyy sittenkin lukossa eli jotain toivoa voisi olla pelkällä uudella avaimella.
Jospa sitä jyrsisi uuden avaimen ja yrittäisi vaihtaa sen siihen vanhaan runkoon niin ei tarvitsisi hankkia kallista siruavainta.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Ihan annoin paikallaan olla. Oireet ole avaimen irtoaminen ja välillä jumittelu avainta kääntäessä.

Avatar
pasanen
Viestit: 82
Liittynyt: 31 Maalis 2008, 15:26
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja pasanen »

Perjantaina tuli haettua leima alfaan, taas saa ajaa vuoden eteenpäin.
Toi Nurmijärven katsastus konttori vaikutti ihan alfa ystävälliseltä asemalta.
päästöt oli oikeastaan ainoot mitkä kiinnosti, eikä tullu mitään sanomista vaikka jouduttiin huikkaan pari inssiä avuks kevittään auton keulaa ylemmäks kun ei se akselin kevitys laite mahtunu suoraa menee auton alta.

Vastaa Viestiin