156 2,0 ts:ssän hihnan napsahtaminen
Valvoja: Moderators
156 2,0 ts:ssän hihnan napsahtaminen
Eli noitahan on huhun mukaan tapahtunut joillekin joskus.
Mites tuo alakerta tuon kestää, jos hihna korkkaa?
Ilmeisesti kannesta kilahtaa ainakin venttiilit ja ohjurit, mutta onko noista haljennut kansi samalla tai jotain muuta mukavaa?
Mites tuo alakerta tuon kestää, jos hihna korkkaa?
Ilmeisesti kannesta kilahtaa ainakin venttiilit ja ohjurit, mutta onko noista haljennut kansi samalla tai jotain muuta mukavaa?
Yleensä selviää pienillä naarmuilla männissä mutta eihän se koskaan hyvää tee laakereille ym...voi käydä pahemminkin, riippuu paljonko on kierroksia koneessa sillon kun rapsahtaa.Mites tuo alakerta tuon kestää
Nostimia menee kanssa melko varmasti uusiksi.
Viimeksi muokannut jiiässä, 17 Tammi 2009, 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No, ostin tuon pois kuleksimasta ja hihnasta puuttui näköjään 40-50cm hampaita.
Imusarja tarvis vielä irrottaa.
Ilmeisesti se kannattaa jättää paikoilleen, ja nypätä kansi pois pakosarjan puolelta?
Hihna ja kiristin kestää näköjään leimoista päätellen noin 65 tuhatta, ja/tai 5 vuotta.
Nokat oli siistit, hydraulinostajat ok? (milläs nuokin testaat).
Pystyykö tuosta ajoituksenmuuntimesta tutkimaan, missä kondiksessa se on kun se on nenässä kiinni?
Imusarja tarvis vielä irrottaa.
Ilmeisesti se kannattaa jättää paikoilleen, ja nypätä kansi pois pakosarjan puolelta?
Hihna ja kiristin kestää näköjään leimoista päätellen noin 65 tuhatta, ja/tai 5 vuotta.
Nokat oli siistit, hydraulinostajat ok? (milläs nuokin testaat).
Pystyykö tuosta ajoituksenmuuntimesta tutkimaan, missä kondiksessa se on kun se on nenässä kiinni?
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Itsellä napsahti hihna kun hihnalla oli ajettu 54tkm ja aikaa kulunut muistaakseni 3 vuotta ja 2 viikkoa
Mäntiin tuli aika pahat jäljet ja venttiilit meni kaikki uusiks.
Kansikin piti koneistaa yms.
Mäntiin tuli aika pahat jäljet ja venttiilit meni kaikki uusiks.
Kansikin piti koneistaa yms.
Viimeksi muokannut Ipi76, 28 Helmi 2009, 15:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jep. Nettiautossa ja viininpunainen.
Olis nyt ollut edes oikeen punainen, vai paraneekohan tuo väri kun siitä saa sentin kerroksen likaa pois ja vahaa sen???
Oli tuossa nurkan takana, ja kävin piruuttaa kattomassa sitä.
Auto kolhuton lähes ruosteeton, muutama kivenhakkaama helmassa, näytti olevan ryhdissään, joten tarjosin jotain jolloin kaveri pyysi siitä 5,5 kilorahaa.
Toivotin hyvää juhannusta, ja poistuin paikalta.
Tyypillinen nuoren ostama vehjes.
Huollot laiminlyöty, ja kuutio roskia/kuraa/soraa lattilla.
Vahaa ei nähnyt vähään aikaan.
Sitten maristaan että nämä alfat ei mitään kestä, kun hihnanvaihto menee vain 4 tonnia ja kaks vuotta pitkäksi ja heti kone laukeaa.
Onneksi ei kaveri kerinnyt ajaa edes öljyvaihtoväliä, oli ostanut sen syksyllä ja huollot tehty deltassa ennen sitä.
Näyttäisi pikavilkaisulla siltä, että tuossa on uusittu hiljan nuo tukivarret ja putkisto, ainakin näytti aika tuoreelta.
Mikähän tuollaisen ilmastoidun käypä hinta on kunnossa ???
Toiset alupallurat siitä tosin puuttuu (onk jollai jääny nurkkiin pyörimään, voin tulla romualumiinin hinnalla noutamaan pois?).
Ja olisi myös kiva jos saisi jostain mustan avaimen ehjät kuoret jostain, eli jos jollekin on jäänyt ylimääräinen avain jonnekin saa kaupata (vaihtaa vain sisukset toimivasta avatusta avaimesta toisiin kuoriin).
Tarvii varmaan laittaa ostoilmoitus noista jos tuon koneen saa joskus vielä kasaan ja toimimaan.
Kansi poissa, ja vääntyneitä venttiileitä löytyi yllättäin vain 16 kappaletta ja jäljet männissä, joten kivaa on ollut kun tuo on napsahtanut (ei ne alfat mitään kestä, joten suosittelin muuten japsin ostoa kaverille).
Hoonijäljet näkyi vielä sylintereissä, mutta taitaa kannattaa rengastaakin tuo kuitenkin.
Vai mistä johtunee toisten koneiden öljynkulutus?
Mitä nyt olen tätä foorumia selaillut, toisilla nuo ts:sät iskee öljyä, toisilla ei.
Tarvii viikolla ottaa vielä tuo alakerta vielä auki, joten näkee ettei siellä ole mitään outoa tapahtunut.
Eli projektia pukkaa.
Onko jotain valmistajia joiden palikoita ei kannata tuonne koneeseen laittaa, tai jotain joita ehdottomasti kannattaa käyttää.
Mikähän varusteluversio tämä on, ja onkos noita ollut eri versioita paljonkin?
Ei nahkajakkaroita, ei vakkaria, ei varashälyä, mutta onneksi ilmastointi.
Hmmmm, jos tällä on kivempi ajella kuin stiletolla saattaa tämä jäädä taloon, tuumi emäntä kun kävi istumassa kuskinpenkillä.
Kuulemma näkee paremmin pienestä autosta ulos kuin multiwagonista.
Ei noista naisista ota selvää millään.
Tulipas asiaa, ja asian vierestä.
Mutta ei oo pakko lukee
Olis nyt ollut edes oikeen punainen, vai paraneekohan tuo väri kun siitä saa sentin kerroksen likaa pois ja vahaa sen???
Oli tuossa nurkan takana, ja kävin piruuttaa kattomassa sitä.
Auto kolhuton lähes ruosteeton, muutama kivenhakkaama helmassa, näytti olevan ryhdissään, joten tarjosin jotain jolloin kaveri pyysi siitä 5,5 kilorahaa.
Toivotin hyvää juhannusta, ja poistuin paikalta.
Tyypillinen nuoren ostama vehjes.
Huollot laiminlyöty, ja kuutio roskia/kuraa/soraa lattilla.
Vahaa ei nähnyt vähään aikaan.
Sitten maristaan että nämä alfat ei mitään kestä, kun hihnanvaihto menee vain 4 tonnia ja kaks vuotta pitkäksi ja heti kone laukeaa.
Onneksi ei kaveri kerinnyt ajaa edes öljyvaihtoväliä, oli ostanut sen syksyllä ja huollot tehty deltassa ennen sitä.
Näyttäisi pikavilkaisulla siltä, että tuossa on uusittu hiljan nuo tukivarret ja putkisto, ainakin näytti aika tuoreelta.
Mikähän tuollaisen ilmastoidun käypä hinta on kunnossa ???
Toiset alupallurat siitä tosin puuttuu (onk jollai jääny nurkkiin pyörimään, voin tulla romualumiinin hinnalla noutamaan pois?).
Ja olisi myös kiva jos saisi jostain mustan avaimen ehjät kuoret jostain, eli jos jollekin on jäänyt ylimääräinen avain jonnekin saa kaupata (vaihtaa vain sisukset toimivasta avatusta avaimesta toisiin kuoriin).
Tarvii varmaan laittaa ostoilmoitus noista jos tuon koneen saa joskus vielä kasaan ja toimimaan.
Kansi poissa, ja vääntyneitä venttiileitä löytyi yllättäin vain 16 kappaletta ja jäljet männissä, joten kivaa on ollut kun tuo on napsahtanut (ei ne alfat mitään kestä, joten suosittelin muuten japsin ostoa kaverille).
Hoonijäljet näkyi vielä sylintereissä, mutta taitaa kannattaa rengastaakin tuo kuitenkin.
Vai mistä johtunee toisten koneiden öljynkulutus?
Mitä nyt olen tätä foorumia selaillut, toisilla nuo ts:sät iskee öljyä, toisilla ei.
Tarvii viikolla ottaa vielä tuo alakerta vielä auki, joten näkee ettei siellä ole mitään outoa tapahtunut.
Eli projektia pukkaa.
Onko jotain valmistajia joiden palikoita ei kannata tuonne koneeseen laittaa, tai jotain joita ehdottomasti kannattaa käyttää.
Mikähän varusteluversio tämä on, ja onkos noita ollut eri versioita paljonkin?
Ei nahkajakkaroita, ei vakkaria, ei varashälyä, mutta onneksi ilmastointi.
Hmmmm, jos tällä on kivempi ajella kuin stiletolla saattaa tämä jäädä taloon, tuumi emäntä kun kävi istumassa kuskinpenkillä.
Kuulemma näkee paremmin pienestä autosta ulos kuin multiwagonista.
Ei noista naisista ota selvää millään.
Tulipas asiaa, ja asian vierestä.
Mutta ei oo pakko lukee
Itsellä jakopään pettäessä meni kaikki pakoventtiilit solmuun ja yksi jopa poikki, sillä seurauksella vieläpä et puhkaisi pakokanavan seinään reijän, josta jäähdytys nesteet kuumaan pakosarjaan paineella. Hieno oli moottorin laukeaminen ku pakoputkesta tuli mahtava höyrypilvi. Tää kaikki kuitenkin tapahtui tyhjäkäynnillä ja alakerta säilyi ehyenä.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Ei kai tuosta öljynkulutuksesta loppu viimein kukaan tiedä, että mistä se johtuu. Kun nyt kone auki on ja jos jostain löydät nuo männänrenkaat halvalla niin kannattaahan se. Omaanikin pitäisi nuo vaihtaa.
Onko muuten ajatuksia, mistä on joutunut öljy imusarjaan. Starttia irroittaessa, imusarjasta irtosi sellainen u:n mallinen putki, joka meni kaasuläpän läheltä keskemmälle imusarjaa. Putki oli täynnä öljyä. Itse kaasuläppä kiilteli puhtauttaan. Luulisi, että sitä öljyä ei imusarjassa oikein paljon tarvitsisi olla. ja se öljynkulutushan oli se asiaan kuuluva 1l/1000km.
Onko muuten ajatuksia, mistä on joutunut öljy imusarjaan. Starttia irroittaessa, imusarjasta irtosi sellainen u:n mallinen putki, joka meni kaasuläpän läheltä keskemmälle imusarjaa. Putki oli täynnä öljyä. Itse kaasuläppä kiilteli puhtauttaan. Luulisi, että sitä öljyä ei imusarjassa oikein paljon tarvitsisi olla. ja se öljynkulutushan oli se asiaan kuuluva 1l/1000km.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Joku huohotukseen liittyvä letku?Jalamari kirjoitti:Onko muuten ajatuksia, mistä on joutunut öljy imusarjaan. Starttia irroittaessa, imusarjasta irtosi sellainen u:n mallinen putki, joka meni kaasuläpän läheltä keskemmälle imusarjaa. Putki oli täynnä öljyä. Itse kaasuläppä kiilteli puhtauttaan. Luulisi, että sitä öljyä ei imusarjassa oikein paljon tarvitsisi olla. ja se öljynkulutushan oli se asiaan kuuluva 1l/1000km.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Jep, tuota itsekin hiukan ajattelin, ja tuollainen tuli kappaankin.csr kirjoitti:Valmistajasta en tiedä mutta sitä muovista jakohihnan kiristintähän ei kannata laittaa vaan metallinen.Onko jotain valmistajia joiden palikoita ei kannata tuonne koneeseen laittaa
Eli Heikalta saa varmaan osia , vai oletteko oikeasti ostaneet noita motonetistä?
Eipä silti, cromaan aikoinani osia ostellessani tavarat olivat paremman oloisia kuin esim kätsyn osat ja kuitenkin merkittävästi halvempia.
Tarviipa samalla katsoa tuo väliputkikin, onko siellä öljyä
Hydraulisen nostimen täyttymisaika
No niin osat vihdoin saapuneet.
Nyt tämä peli on lähes nipussa, mutta.
Nuo nostimet? pitää kamalaa ääntä tai sitten olen unohtanut kirveen tuonne männän päälle.
Kuinkas kauan nuo tyhjät nostimet oikein ovat täyttyneet itse kullakin.
Nuo on kyllä pesty puhtaaksi, ja testattu toimivaksi.
Mutta jätin kuitenkin esitäyttämättä nuo, ja voitelin vain nuo liukupinnat.
Nyt tämä peli on lähes nipussa, mutta.
Nuo nostimet? pitää kamalaa ääntä tai sitten olen unohtanut kirveen tuonne männän päälle.
Kuinkas kauan nuo tyhjät nostimet oikein ovat täyttyneet itse kullakin.
Nuo on kyllä pesty puhtaaksi, ja testattu toimivaksi.
Mutta jätin kuitenkin esitäyttämättä nuo, ja voitelin vain nuo liukupinnat.
Jipii
Tämähän lähti käymään ja pelittänee eikä rapise enää.
Olipas aikamoinen talkoo.
Tosin kerkesin laittamaan theman tuossa välissä kuntoon ja pojalle opetusautoksi.
Muutama hassun näköinen muoviklipsu jäi ylimääraiseksi, mistähän nuo oli?
Ei pysty muistamaan enää.
Huomenissa tunnistuskilpailu, taidan ottaa noista kuvan.
Mutta jotain lukitus/kiristys paloja nuo lienevät.
Olipas aikamoinen talkoo.
Tosin kerkesin laittamaan theman tuossa välissä kuntoon ja pojalle opetusautoksi.
Muutama hassun näköinen muoviklipsu jäi ylimääraiseksi, mistähän nuo oli?
Ei pysty muistamaan enää.
Huomenissa tunnistuskilpailu, taidan ottaa noista kuvan.
Mutta jotain lukitus/kiristys paloja nuo lienevät.