164 ts takaluukun avaus???

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

164 ts takaluukun avaus???

Viesti Kirjoittaja aar »

Taitaa olla sielu tuolla roomeolla :lol: takaluukku aukeaa välillä sisällä olevasta nappulasta ja yleensä ei onko havaintoa mistä voisi katsoa missä moinen kiusan tekijä asustaa :wink:
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Re: 164 ts takaluukun avaus???

Viesti Kirjoittaja HOTA »

aar kirjoitti:Taitaa olla sielu tuolla roomeolla :lol: takaluukku aukeaa välillä sisällä olevasta nappulasta ja yleensä ei onko havaintoa mistä voisi katsoa missä moinen kiusan tekijä asustaa :wink:
Maa on kadonnut :)
Olisko painikkeen kytkinpinnat putsausta vailla ?

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Ethäv vain ole yrittänyt avata auton käydessä/virta päällä ?

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Zenery kirjoitti:Ethäv vain ole yrittänyt avata auton käydessä/virta päällä ?
Juu niin tuo luukku ei aukea jos pata murisee.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Zenery kirjoitti:Ethäv vain ole yrittänyt avata auton käydessä/virta päällä ?
HOTAKAINEN kirjoitti:Juu niin tuo luukku ei aukea jos pata murisee.
Paitsi Superissa (1994), aukeaa ilman virtaa ja virta päällä. Bensatankki taas ei aukea ellei virta ole päällä.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

2TS kirjoitti:
Zenery kirjoitti:Ethäv vain ole yrittänyt avata auton käydessä/virta päällä ?
HOTAKAINEN kirjoitti:Juu niin tuo luukku ei aukea jos pata murisee.
Paitsi Superissa (1994), aukeaa ilman virtaa ja virta päällä. Bensatankki taas ei aukea ellei virta ole päällä.
Onkohan kytketty tehtaalla oikein :)

Avatar
Tepi
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 06:07
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tepi »

Meillä superissa ei aukea virrat päällä takaluukku eikä myöskään bensatankki.
164 v6

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Joo ei ollut käynnissä..Missä maadoituspiste sijaitsee?
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Laitetaan nyt tähän Aukeaako baksi -galluppiin omatkin kokemukset: -90 V6:ssa aukeaa myös koneen käydessä, -88 TS:ssä ei. Johtuisiko sitten siitä, että V6:ssa on tuo ilmastointiautomatiikkapömpeli ja -88:ssa manuaalipylpyrät?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Niin se maadoitus kohta onko tankinluukun releen alla?
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Kerrottakoon vielä, että Superissani takaluukku ei eukea, jos auto on liikkeessä. Tästä muutoksesta, että luukku aukeaa virrat päällä, on hyötyä, koska usein on tilanteita, että kyydissä ollut haluaa ottaa tavaraa kontista, niin ei tarvitse moottoria sammuttaa, avata luukkua ja taas käynnistää moottoria.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tutulla kaksi 3L 164:sta kummassakaan ei aukea luukut auton käydessä,
kyseessä siis vuosimallit -88 ja -89....

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

täytyypäs ens kerralla kun saa auton käyntiin, kokeilla toi avaus. Ei pysty millään muistaan aukeeko vai ei (joku muistikuva on et olisi se vähän omituinen). Mut toi ei oo kyllä yhtään kiva juttu jos täytyy aina sammuttaa kone, kun menee konttiin. Tai sit täytyy vaan ruveta raahaamaan vara-avainta mukana :-D

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Laitetaan nyt tähän Aukeaako baksi -galluppiin omatkin kokemukset: -90 V6:ssa aukeaa myös koneen käydessä, -88 TS:ssä ei. Johtuisiko sitten siitä, että V6:ssa on tuo ilmastointiautomatiikkapömpeli ja -88:ssa manuaalipylpyrät?
Itsellä myös automatiikkapömpeli, eikä aukea käynnissä ollessa.
Onkohan "Luigi" tehnyt tahallaan pieniä yksilöeroja autoihin :roll: :mrgreen:

aar: Minulla se luukku toimi ihan normaalisti vielä keväällä kun sillä ajelin, liekö vika siellä liittimissä/kosketuspuolella.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Onko ne takaluukun lukon solenoidit kovin yleisiä hajoomaan, itellä taitaa se olla rikki...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfissimo kirjoitti:Onkohan "Luigi" tehnyt tahallaan pieniä yksilöeroja autoihin
Tai sitten Luigi on vaan vetänyt sähköt vähän sinne päin. "Tämmöinen tästä nyt sitten tuli" :mrgreen:

No jos (kerrankin) totta puhutaan niin luulen, että selitys löytyy autojen vuosimallieroista. Sullahan on -89:ssä hätävilkkujen katkaisija tuossa ilmastointipurkissa? -90:ssä se, samoin kuin mm. bensatankin avausnamiska, on siirretty erilliseen pulikkaan keskimmäisten tuuletussuulakkeiden alle. Ohjauslaatikot ovat siis hiukan erilaiset. Vuosimalliin -90 sähköjä on muutenkin vähän kopeloitu, mm. sähkölasien ja -jakkaroiden namiskat on muutettu uudemman mallisiksi pikkunappuloiksi, joita käytettiin myös 155:ssä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Ja vuodesta 1993 lähtien näppäimet ovat pianomallisia, alaspäin painettavia.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Onkohan "Luigi" tehnyt tahallaan pieniä yksilöeroja autoihin
Tai sitten Luigi on vaan vetänyt sähköt vähän sinne päin. "Tämmöinen tästä nyt sitten tuli" :mrgreen:

No jos (kerrankin) totta puhutaan niin luulen, että selitys löytyy autojen vuosimallieroista. Sullahan on -89:ssä hätävilkkujen katkaisija tuossa ilmastointipurkissa? -90:ssä se, samoin kuin mm. bensatankin avausnamiska, on siirretty erilliseen pulikkaan keskimmäisten tuuletussuulakkeiden alle. Ohjauslaatikot ovat siis hiukan erilaiset. Vuosimalliin -90 sähköjä on muutenkin vähän kopeloitu, mm. sähkölasien ja -jakkaroiden namiskat on muutettu uudemman mallisiksi pikkunappuloiksi, joita käytettiin myös 155:ssä.
Tottapa tuo, ei lisättävää 8)

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

-89 TS tankki aukes käydessä, takarontti ei. Ne painettavat avausnapit on aika kehnolaatuisia, minä jouduin joskus uusimaan omaani.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Oma bensaluukku lopetti napilla toimimisen ja tutkailin siinä alla olevia releitä: kannat aivan tohjona ja murenivat käsiin irrotettaessa. Nyt on siis paljon piuhoja nipussa eikä aukea napilla taka- eikä bensaluukku. Löytyykö joltain värikoodeja piuhoille? Lähinnä kiinnostaisi identifioida herätevirtapiuhat.

Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Terzius »

Omasta aukesi luukku vain kun virrat olivatten pois. Vaan ei aukea enää. Jokin aika sitten ei enää kuulunut pontevaa naks ääntä vaan ainoastaan hiljainen nik ääni ja luukku jäi aukematta. Nyt ei kuulu enää mitään ja avainta pitää käyttää jos haluaa luukun avata. Katkaisija vissiin ottanut itseensä.

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

-96 superissa molemmat luukut aukee napeista oli virrat päällä tai ei. -92 tessussa bensaluukku aukesi aina, takapaksi vain virrat pois päältä.

Paitsi että kerran se bensaluukku jääty kiinni eikä auennut edes siitä narusta nykimällä... :mrgreen:

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Sain vihdoinkin fiksattua nuo releet, pari vinkkiä samojen ongelmien kanssa taisteluun:
- ohjaamon napit antavat releille maata eikä ohjausvirtaa
- jos ottaa takaluukun avausreleestä irti keskimmäisen johtimen (olikohan koodi 85 eli se, mihin virta ohjautuu kun ohjausvirtaa ei liiku) pystyy luukun avaamaan myös auton ollessa käynnissä. Helpottaa kovasti ainakin omaa elämääni.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

helmee, missä tuo rele on? meen heti repiin irti, sen verta ärsyttää myös minua.

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

takaluukku auki, oikealta puolelta verhoilu auki - sieltä bensantäyttöputken ja lokasuojan tienoilta löytyvät. Johdot saattavat olla haperoa eli kevyellä kädellä ellet uusi samantien kaikkia liittimiä.

esc
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Tammi 2005, 18:16
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viesti Kirjoittaja esc »

Hiukan asian vierestä mutta otsikko on sopiva.

Eli tuli sitten seisotettua omaa -89 TS:ää tuossa muutama kuukausi ja enpä sitten tullut ottaneeksi akun johtojakaan irti (ei sen puoleen se olisi ollut huono idea myös, jäljempänä selviää miksi).

No nyt kun autoa pitäisi taas liikuttaa niin sähköä ei ole jäljellä, ei sitten yhtään. Ei edes niin paljon, että takaluukku aukeaisi napistaan, saati sitten mittarivalot syttyisivät. Ei lähtenyt myöskään työntämällä käyntiin kun ei ole jäljellä sähköä edes pienen pieneen kipinään...

Tämä tarkoittaa, että sähköä pitäisi saada kaverilta autosta. No nythän on niin, että se saatanan akku on tuolla takakontissa ja kuinka ollakkaan, mikään kolmesta avaimesta joita minulla autoon on (toimivat kaikkiin muihin lukkoihin) ei käy takaluukkuun!

Eli mites nyt saisin tuon takaluukun auki? Pitääkö irroittaa takapenkit ja onko siitäkään apua (eli saako takaluukun auki sisältä)?

Jos saa niin miten nuo takapenkit irroitetaan? Alhaalla näkyi pari pultinpäätä mutta mitä muuta?

/esc
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Mites jos syöttäisit moottoritilan rintapellissä oleviin päävirtakaapeleihin hauenleuoilla virtaa - joko akkulaturilla tai toisesta akusta?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Takapenkin purkaminen ei paljoa auta, siellä on rautaa vastassa. Kannattaa tosiaan syöttää apuvirtaa siihen konehuoneen virranjakopisteeseen, rintapellissä on tulitikkuaskin kokoinen musta muovikansi jonka alta löytyy kaapeliliittimet.
- Epäkelpokeräilijä -

Vilpo
Viestit: 138
Liittynyt: 10 Syys 2005, 17:25

Viesti Kirjoittaja Vilpo »

Ne luukun alla olevat liittimet taisivat olla molemmat virtaliittimiä, eli kannattaa miinus-kaapeli laittaa esim. venttilikopan reunassa oleviin liittimiin kiinni tai sitten johonkin muuhun hyvään maadoituspaikkaan rungossa.

esc
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Tammi 2005, 18:16
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viesti Kirjoittaja esc »

Kiitoksia ohjeista. Tälläkertaa tosin selvisin menemällä auton luokse ja oikeasti kokeilemalla kaikkia kolmea avainta. Yllättäen yksi "vara-avaimena" kaapissa lojunut avain olikin sitten se master avain jolla aukesi takaluukku ja jolla sai myös hanskalokeron lukkoon...

Mielestäni olin kokeillut noita jo kerran. Nooh, onneksi näin tälläkertaa.

/esc
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88

Vastaa Viestiin