No öljyt taidetaan kanssa vaihtaa ja ilmansuodatin, eipä muuta. Järkevämpää on käydä vaihtamassa hihna jossain muualla ja vaihtaa itse ilmansuodatin ja öljyt ja tarkistaa onko pakoputki vielä paikallaan ja onko renkaissa ilmaa
Jarama kirjoitti:No öljyt taidetaan kanssa vaihtaa ja ilmansuodatin, eipä muuta. Järkevämpää on käydä vaihtamassa hihna jossain muualla ja vaihtaa itse ilmansuodatin ja öljyt ja tarkistaa onko pakoputki vielä paikallaan ja onko renkaissa ilmaa
Tätä olen itsekkin ajatellut ja silläpä kyselinkin mitä huoltoon kuuluu. Tulppien, öljyjen ja suodattimien vaihto kyllä hoituu itseltäkin eikä niistä silloin kannata maksaa. Ainoa miinuspuoli vaan on että leimaa ei huoltokirjaan tällöin saa . Tosin eipä näin vanhassa vehkeessä taida hintaa juuri liikauttaa suuntaan eikä toiseen yksi leima .
Koskiessani mihinkä tahansa, muuttuu se hetkessä romuksi
Ja muista vaihtaa jakohihnan lisäksi myös kiristäjät ja tasapainoakselin hihna ja mahdollisesti myös vesipumppu. Ja jos on merkintä että tulpat on lähiaikoina vaihdettu niin ei niitä sitten välttämättä tarvitse vaihtaa. Ja laturinhihna kannattaa myös vaihtaa.
Siis noi määräaikaishuollothan ovat aivan turhia, pääosin pelkkiä tarkastuksia joita jokainen pystyy tekemään itse.
Ei niillä leimoilla mitään tee. Kävin viime kesänä ajamassa uutta Bravoa ja myyjä olisi tarjonnut v.99 156 2.0 TS ilmastoidusta mallista 4000€ vaihdossa. Ja mistään leimoista ei ollut puhettakaan, sanoi vaan että parempi myydä vielä pois kun on noin siisti. Kuulemma pian hajoaa kaikenlaista
"Tarkistukset" nyt tulee tehtyä melkein ittestään huomaamatta. ainahan levyt ja jarrupalat tarkastetaan kun vaihetaan renkaat, samalla nakee nivelten suojakumien kunnon ja pääsee kokeilemaan onko väljää missään... ja puslat kolisee kyllä sen merkiks, että olisi vaihdon paikka
muutenkin noissa huolto-ohjelmissa esiintyy nerokkaita kohtia kuten testaa sisävalot tms.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Moniurahina pyörittää laturia ja ohjaustehostimen pumppua ja jos on niin ilmastoinnin kompressioria. Sen pystyy vaihtamaan erikseenkin, se on jakopääkopan ulkopuolella.
KJS kirjoitti:Moniurahina pyörittää laturia ja ohjaustehostimen pumppua ja jos on niin ilmastoinnin kompressioria. Sen pystyy vaihtamaan erikseenkin, se on jakopääkopan ulkopuolella.
Okei, kiitokset tiedosta. Enpä tuota sitten suotta ala vaihdattamaan...
Koskiessani mihinkä tahansa, muuttuu se hetkessä romuksi
Vaihda ehdottomasti tosiaan se vesipumppu ja tarkista että siinä on metallinen siipipyörä...Itelle vaihettiin just kans koko helahoito ja vaikkei "hiluilla" ollut ajettu kuin alle viiskymppiä niin ainakin vesipumpun akselissa oli selkeästi havaittava välys ja itse jakoremmissä pari poikittaista nirhaumaa....bonuksena jakopäänkotelo oli uskomattoman täynnä paskaa!!(muovikannet olivat asiallisesti kiinni), vesipumpun siipi oli muovinen ja jakohihhan kiristin muovinen(hyvä Delta!!!!)Onneks nyt tietää ja homman hoiti ammattimies....