AR 156 2.0TS vm.-99 ja 120 tkm huolto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

AR 156 2.0TS vm.-99 ja 120 tkm huolto

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

Morjens.

Mitäköhän kyseinen 120 tkm:n huolto pitää sisällään? Sen tiedän että ainakin jakohihna vaihdetaan mutta mitäköhän muuta? Kiitokset viisaammille.

Niin ja missäköhän pirkanmaalla tämä kannattaisi tettää? Deltaan en mene... :roll:
Koskiessani mihinkä tahansa, muuttuu se hetkessä romuksi

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

No öljyt taidetaan kanssa vaihtaa ja ilmansuodatin, eipä muuta. Järkevämpää on käydä vaihtamassa hihna jossain muualla ja vaihtaa itse ilmansuodatin ja öljyt ja tarkistaa onko pakoputki vielä paikallaan ja onko renkaissa ilmaa :lol:
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^no Nokialla Nokian Autotalossa :o: .

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Tulpat, NKG:n jalometalleissa se about 100tkm mut jos edellisessä huollossa taviskynttilät niin vaihtoon menee nekin.

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

Ipi76 kirjoitti:^^no Nokialla Nokian Autotalossa :o: .
Onkos mitään tietoa paljonko pojaat työstä ja osista noin suurinpiirtein pulittaa? Vai onko fiksumpaa ostaa osat itse ja ottaa heiltä pelkkä työ?
Koskiessani mihinkä tahansa, muuttuu se hetkessä romuksi

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Ainakin joskus Nokian Autotalo haki osat Deltasta. Järkevintä olisi tilata osat esim. Heikalta ja teettää työ Autotalossa.

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

Jarama kirjoitti:No öljyt taidetaan kanssa vaihtaa ja ilmansuodatin, eipä muuta. Järkevämpää on käydä vaihtamassa hihna jossain muualla ja vaihtaa itse ilmansuodatin ja öljyt ja tarkistaa onko pakoputki vielä paikallaan ja onko renkaissa ilmaa :lol:
Tätä olen itsekkin ajatellut ja silläpä kyselinkin mitä huoltoon kuuluu. Tulppien, öljyjen ja suodattimien vaihto kyllä hoituu itseltäkin eikä niistä silloin kannata maksaa. Ainoa miinuspuoli vaan on että leimaa ei huoltokirjaan tällöin saa :roll: . Tosin eipä näin vanhassa vehkeessä taida hintaa juuri liikauttaa suuntaan eikä toiseen yksi leima :lol: .
Koskiessani mihinkä tahansa, muuttuu se hetkessä romuksi

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

Elikkäs huoltoon kuuluu:

-Sytytystulppien vaihto
-Moottoriöljyjen + suodattimen vaihto
-Vaihteistoöljyjen vaihto
-Ilmansuodattimen vaihto

Tässäkö nämä vai oliko vielä jotakin???
Koskiessani mihinkä tahansa, muuttuu se hetkessä romuksi

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Replace air cleaner cartridge (petrol engines)

Replace timing and accessories poly-V drive belt

Replace counter-rotating shafts drive belt (2.0 T.SPARK only)

Replace engine oil and oil filter

Replace brake fluid (or every 24 months)

Replace the dust/pollen fiter

plus lisäksi kaikennäköisiä tarkistuksia...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Ja muista vaihtaa jakohihnan lisäksi myös kiristäjät ja tasapainoakselin hihna ja mahdollisesti myös vesipumppu. Ja jos on merkintä että tulpat on lähiaikoina vaihdettu niin ei niitä sitten välttämättä tarvitse vaihtaa. Ja laturinhihna kannattaa myös vaihtaa.

Siis noi määräaikaishuollothan ovat aivan turhia, pääosin pelkkiä tarkastuksia joita jokainen pystyy tekemään itse.

Ei niillä leimoilla mitään tee. Kävin viime kesänä ajamassa uutta Bravoa ja myyjä olisi tarjonnut v.99 156 2.0 TS ilmastoidusta mallista 4000€ vaihdossa. Ja mistään leimoista ei ollut puhettakaan, sanoi vaan että parempi myydä vielä pois kun on noin siisti. Kuulemma pian hajoaa kaikenlaista :mrgreen:
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

Tätäkin asiaa on täällä vellottu väsymiseen saakka, mutta haulla en muuta löytänyt ja haluan kuitenkin varmuuden asiaan, joten:

Tarvitseeko/kannattaako näiden lisäksi vaihtaa vielä jotakin jakohihnan vaihdon yhteydessä?:

- Itse jakohihna tietysti
- jakohihnan kiristin (metallinen)
- jakohihnan ohjainrulla
- Tasapainoakselin hihna
- Tasapainoakselin kiristin
- Vesipumppu
Koskiessani mihinkä tahansa, muuttuu se hetkessä romuksi

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Kaikki hihnapyörät jos ne on kuluneet, kuten noi muutkin "ylimääräiset" osat, on niiden vaihtotarve arvioitava.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

"Tarkistukset" nyt tulee tehtyä melkein ittestään huomaamatta. ainahan levyt ja jarrupalat tarkastetaan kun vaihetaan renkaat, samalla nakee nivelten suojakumien kunnon ja pääsee kokeilemaan onko väljää missään... ja puslat kolisee kyllä sen merkiks, että olisi vaihdon paikka :-D

muutenkin noissa huolto-ohjelmissa esiintyy nerokkaita kohtia kuten testaa sisävalot tms. :crazyeyes:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

mikäs se moniurahihna oli? Jostakin kuulin että sekin olisi hyvä samalla vaihtaa. Mikä sen tehtävä on?
Koskiessani mihinkä tahansa, muuttuu se hetkessä romuksi

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Moniurahina pyörittää laturia ja ohjaustehostimen pumppua ja jos on niin ilmastoinnin kompressioria. Sen pystyy vaihtamaan erikseenkin, se on jakopääkopan ulkopuolella.

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

KJS kirjoitti:Moniurahina pyörittää laturia ja ohjaustehostimen pumppua ja jos on niin ilmastoinnin kompressioria. Sen pystyy vaihtamaan erikseenkin, se on jakopääkopan ulkopuolella.
Okei, kiitokset tiedosta. Enpä tuota sitten suotta ala vaihdattamaan...
Koskiessani mihinkä tahansa, muuttuu se hetkessä romuksi

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Vaihda ehdottomasti tosiaan se vesipumppu ja tarkista että siinä on metallinen siipipyörä...Itelle vaihettiin just kans koko helahoito ja vaikkei "hiluilla" ollut ajettu kuin alle viiskymppiä niin ainakin vesipumpun akselissa oli selkeästi havaittava välys ja itse jakoremmissä pari poikittaista nirhaumaa....bonuksena jakopäänkotelo oli uskomattoman täynnä paskaa!!(muovikannet olivat asiallisesti kiinni), vesipumpun siipi oli muovinen ja jakohihhan kiristin muovinen(hyvä Delta!!!!)Onneks nyt tietää ja homman hoiti ammattimies....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Vastaa Viestiin