bensatankin luukku
Valvoja: Moderators
bensatankin luukku
onkos kukaan vaihtanut sitä bensatankin luukun lukitussysteemiä... joku muovinipukka sieltä on katki ja luukku jää raolleen. motonetissä ei ollut ainakaan listoilla kyseistä osaa, eli mistä saan ja onkos toi niin helppo vaihtaa ite kun pikavilkaisulla näytti?? kokemuksia anyone??
varmaan kannattaa soittaa eka muukkoselle jos uutta halajaa varmaan sen verran harvinainen osa ettei ihan joka liikkeestä saa.. Tai sitten selailet noita purettujen 156 omistajien imotuksia ja kyselet heiltä ainakin 90 ja Heus nimimerkillä vaikuttavat ovat purkaneet 156sen/sia. jos noilla ei tärpää niin jää vaan pahin mahdollinen eli DA jäljelle...
Maunu kirjoitti:Saiskos siihen katkenneeseen tynkään esim ruuvin ruuvattua siten että se toimisi salpana?


- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5008&highlight=
jos nyt osasin oikein kopsata tuon aiheeseen liittyvän ketjun niin siellä on selostus miten itse korjasin halvalla tuon lukon.
jos nyt osasin oikein kopsata tuon aiheeseen liittyvän ketjun niin siellä on selostus miten itse korjasin halvalla tuon lukon.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Voi tosin käydä niinkin, että jää naru vetäjän käteen. Näinkin on päässyt kerran käymään. Suosittelen edelleen lämmintä tallia tai muuta tilaa, jossa jää sulaa. Ellei ole ihan pakko tankata juuri silloin kun luukku on jäässä. On se luukku jäätynyt reunoistaankin kiinni kun vesi on valunut kylkeä pitkin luukun yli. Siihen ei enää pure kuin jään sulatus.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Nollakelillä tuli muuten noteerattua seuraavaa:
156 sedan..lämpötila nollassa ja hiukan sen alapuolella; takalasinlämppäri päällä, ja kaupunkiajoa. Sulanut hyhmä takalasilta valuu hiljaksiin kylkiä pitkin. Lämpötila laskee asteen-pari, ja kyljissä liukuva jäähyytelö kovettuu-> seuraavana aamuna pikkupakkasella autoa tankkaamaan->
tankin luukun päällä ei pelkästään pieni pintajää, vaan puolen sentin paksuinen kevyen isännän kantava kiintojää.
Tankki totaalisen tyhjä,kiirus painaa, minkä teet? Naruja ei pahemmin tarvinnut vedellä, oli sen verran tanakka kansi.
Onneksi oli pesulalla varustettu asema, joten harjojen kautta tankille...
17 eur avauksesta, kiitos.
156 sedan..lämpötila nollassa ja hiukan sen alapuolella; takalasinlämppäri päällä, ja kaupunkiajoa. Sulanut hyhmä takalasilta valuu hiljaksiin kylkiä pitkin. Lämpötila laskee asteen-pari, ja kyljissä liukuva jäähyytelö kovettuu-> seuraavana aamuna pikkupakkasella autoa tankkaamaan->
tankin luukun päällä ei pelkästään pieni pintajää, vaan puolen sentin paksuinen kevyen isännän kantava kiintojää.
Tankki totaalisen tyhjä,kiirus painaa, minkä teet? Naruja ei pahemmin tarvinnut vedellä, oli sen verran tanakka kansi.
Onneksi oli pesulalla varustettu asema, joten harjojen kautta tankille...
17 eur avauksesta, kiitos.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Jos 156 on talvet pihalla, on bensatankin luukku ainakin näillä korkeuksilla koko ajan jäässä. Talvisin ennen tankkausta varmistan aina pihassa ennen lähtöä että luukku avautuu. Sitten kun se ei aukea, fööni lämmitintolppaan, luukku sulattamalla auki ja luukku kiinni vasta tankkauksen jälkeen.
Tuo onkin onneksi ollut 156:n ainoa talviongelma.
Tuo onkin onneksi ollut 156:n ainoa talviongelma.
Itselle kävi juuri äsken näin, eli naru jäi käteen n.5 min sitten. Keitti kovasti ja keittää vieläkin.. En tutkinut paremmin asiaa, mutta onko kovakin homma korjata?AlfaTom kirjoitti:Voi tosin käydä niinkin, että jää naru vetäjän käteen. Näinkin on päässyt kerran käymään. Suosittelen edelleen lämmintä tallia tai muuta tilaa, jossa jää sulaa. Ellei ole ihan pakko tankata juuri silloin kun luukku on jäässä. On se luukku jäätynyt reunoistaankin kiinni kun vesi on valunut kylkeä pitkin luukun yli. Siihen ei enää pure kuin jään sulatus.
Ei koskaan... toistan, ei koskaan ole epäonnistunut tankin avamisessa kun on ymmärtänyt miten lukkomekanismi toimii155156 kirjoitti:Jos 156 on talvet pihalla, on bensatankin luukku ainakin näillä korkeuksilla koko ajan jäässä. Talvisin ennen tankkausta varmistan aina pihassa ennen lähtöä että luukku avautuu. Sitten kun se ei aukea, fööni lämmitintolppaan, luukku sulattamalla auki ja luukku kiinni vasta tankkauksen jälkeen.
Tuo onkin onneksi ollut 156:n ainoa talviongelma.
-25 toimii
-32 toimii
Voitelu tietenkin auttaa, mutta ei vaikuta niin paljon kuin toivoisi. Tuo narutemppu toimii siitä huolimatta.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Se naru auttaa vain, jos vaijeri on jumissa/poikki/irti. Yleensä 156sessa jäätyy se lukko, johon vaijeri ja naru menevät. Jäätymisen voi estää voitelemalla sen lukossa olevan pinnin etukäteen esim. aseöljyllä tai vaikka CRCllä.
Jos silti jäätyy vaikka pesun jälkeen niin se aukeaa helposti, kun kaataa vain vähän lämpöistä/haaleaa vettä luukun päälle. Huoltsikallakin löytyy yleensä joku muki, jolla saa riittävästi ksitä vettä kuljetettua. Siinä vaiheessa voi sitten antaa taas voitelua lukolle ja antaa kuivua vähän aikaa luukku auki.
Yllättävän paljon näkee noita hajotettuja pensaluukkuja. Pikkupakkasillahan ne jäätymiset yleensä tapahtuu, kun sula vesi jäätyy kun tulee pakkasta. Tai tietty pesun yhteydessä. Harvemmin jäätyy mikään, jos pakkanen vain kiristyy - vesi kun on jäässä jo pikkupakkasillakin.
Jos silti jäätyy vaikka pesun jälkeen niin se aukeaa helposti, kun kaataa vain vähän lämpöistä/haaleaa vettä luukun päälle. Huoltsikallakin löytyy yleensä joku muki, jolla saa riittävästi ksitä vettä kuljetettua. Siinä vaiheessa voi sitten antaa taas voitelua lukolle ja antaa kuivua vähän aikaa luukku auki.
Yllättävän paljon näkee noita hajotettuja pensaluukkuja. Pikkupakkasillahan ne jäätymiset yleensä tapahtuu, kun sula vesi jäätyy kun tulee pakkasta. Tai tietty pesun yhteydessä. Harvemmin jäätyy mikään, jos pakkanen vain kiristyy - vesi kun on jäässä jo pikkupakkasillakin.
MP
- tammi
- Viestit: 239
- Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
- Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw - Paikkakunta: Porvoo
jihuu. Täällä yksi rikkinäinen lisää. Emäntä meni tankkaamaan ja kun luukku ei ottanut auetakseen päätti kokeilla voimankäyttöä. Nyt se on sitten pysyvästi auki koko luukku...
Siitä tapista on selkeästi lohjennut osa pois, joten korjaushommiksi meni. Ei vaan yhtään syki tossa kylmässä autotallissa alottaa ropaamista, joten siirtynee kesälomaan asti tai sitten haen laiskuuttani jostain uuden osan. Niin tai jos lämmittelis parilla asennuskaljalla niin muuttuis tallikin aika nopeasti lämpöisemmäksi.
Siitä tapista on selkeästi lohjennut osa pois, joten korjaushommiksi meni. Ei vaan yhtään syki tossa kylmässä autotallissa alottaa ropaamista, joten siirtynee kesälomaan asti tai sitten haen laiskuuttani jostain uuden osan. Niin tai jos lämmittelis parilla asennuskaljalla niin muuttuis tallikin aika nopeasti lämpöisemmäksi.
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
RockinTetsi kirjoitti:Älä anna enään emännällesi autoatammi kirjoitti:jihuu. Täällä yksi rikkinäinen lisää. Emäntä meni tankkaamaan ja kun luukku ei ottanut auetakseen päätti kokeilla voimankäyttöä. Nyt se on sitten pysyvästi auki koko luukku...
Pitipä alkaa keljuilemaan, menihän se tappi mullakin poikki

Koskiessani mihinkä tahansa, muuttuu se hetkessä romuksi
- tammi
- Viestit: 239
- Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
- Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw - Paikkakunta: Porvoo
Eilen sain tämän viimein hoidettua. Löysin foorumin myydään palstalta purkuautosta osan. Vaihtohomma oli yksinkertainen ja kesti noin 20 minuuttia kun pikkusen kurkkasin tavaratilan sisäverhoilujen alle. Jos uskaltaa vetää osan ulos purkamatta sisäverhoilua (kuten ensi kerralla teen) kestää homma 10 minuuttia.tammi kirjoitti:Ei vaan yhtään syki tossa kylmässä autotallissa alottaa ropaamista, joten siirtynee kesälomaan asti tai sitten haen laiskuuttani jostain uuden osan.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
tein homman pihalla, juuri sellaisella pakkasella joka oli katkaissut tuon tapin. Löytypä "hätä aukaisukin" olin aina ihmetellyt sitä muoviläppää.
Delta-auto otti 45€ siitä lukitus systeemistä ja samma tietysti tuli uusittua korkki joka pyöri tyhjää 55€
Delta-auto otti 45€ siitä lukitus systeemistä ja samma tietysti tuli uusittua korkki joka pyöri tyhjää 55€
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: 16 Elo 2010, 20:38