156v6 käy rikkaalla

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

156v6 käy rikkaalla

Viesti Kirjoittaja toolman »

Käy selvästi rikkaalla tämän projektilaitteen kone, eka luulin että joku pytty olisi pimeenä. Irrotin käydessä ruiskujen liittimet hetkeksi yksi kerrallaan, mutta eipä niistä mikään antanut merkkiä siitä että ongelma olisi tietyssä sylinterissä. Otin irti etummaiset tulpat ja aivan mustia kaikki kolme vaikkakin muuten tuoreen näköisiä.
Kierroksilla kone toimii selvästi paremmin, mutta tyhjäkäynnillä kuullostaa siltä kun meinaisi tukehtua ja jotenkin "täristää" koko kärryä.
-Ilmanputsari just vaihdettu ja haljennut imuputken haitari paikattu (väliaikaisesti)
-ILMI on n. 2 vuotta sitten vaihdettu.
-auto seissyt koko talven ulkona, lorautin pikkasen jäänestoa tankkiin varmuuden vuoksi.
-ruiskun merkkivalo ei pala eikä alfadiag löydä mitään vikakoodeja

ideoita?
ilmi? lambda? jako pielessä? ruiskusuuttimet falskaa(yhden tai kaksi ymmärtäisin)?

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 156v6 käy rikkaalla

Viesti Kirjoittaja michael »

toolman kirjoitti: ideoita?
ilmi? lambda? jako pielessä? ruiskusuuttimet falskaa(yhden tai kaksi ymmärtäisin)?
Onko vanhaa bensaa tankissa, jos auto on kerran seissyt pitkään?

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Jotenkin epäilen ettei tuo bensa vielä muutamassa kuukaudessa niin pahaksi menis? No täytyy laittaa uutta tankkiin varmuuden vuoksi.

Otin alfadiagilla vähän dataa sekä toimivasta että ei-toimivasta autosta:
Liitteet
toimii.jpg
(139.11 KiB) Tiedosto ladattu 3467 kertaa
eitoimi-incorrect_conditions.jpg
tuo toinen, eli punainen käppyrä voisi viitata että lambdassa ongelmaa? toimivassa autossa ko. arvo ei hypi välillä nollasta ykköseen.
(130.29 KiB) Tiedosto ladattu 3464 kertaa
eitoimi.jpg
ei toimi, käy rikkaalla
(134.08 KiB) Tiedosto ladattu 3464 kertaa

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Voiko pakoputkessa olla ilmavuoto alkupääsä? (tai imuputkessa ilmin jälkeen). Silloin lambda luulee, että käy laihalla ja pukka liikaa pensaa -> oikeasti meneeki rikkaalle. (lambdan käppyrä vaikuttaa hassulta).
MP

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Saatat olla oikeassa, pakoputki/pakosarja vuotaa jostain alkupäästä, mutta todella vähän. Hankala paikallistaa, täytyypä yrittää tutkia.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Joustoliitos tiensä päässä?
MP

Avatar
heus
Viestit: 59
Liittynyt: 24 Syys 2004, 02:13
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja heus »

Jos auto tuntuu et se käy kun bokseri tyhjäläynnillä mut kierroksilla toimii suht hyvin, mulla auto seiso talven, kun tankkasin uutta bensaa ni vika poistu.. Tankkaa auto ni toimii.. Mulla ainaki autto..
*156 v6*

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

Täällä on hieman sama ongelma. Normaali ajossa en juurikaan ole huomannut, mutta kun autoa polkaisee niin ei tapahdu juurikaan mitään. Aika tasaista on vääntö ja siinä 4500 kierroksen tietämillä ikäänkuin hyytyy lisää. Viikonloppuna putsasin kaasuläpän ja Ilmamassamittarin ja korjailin imusarjan putkea, jota jo aiemminkin oli korjattu. Ei pitäisi siitäkään vuotaa. Lisäksi auto soutaa tyhjäkäynnillä, kun kone on kylmä ja puskee harmaata reilummin kuin aiemmin. Noh, keskiviikkona pitäisi viedä töpseliin tuo, saas nähdä mitä löytyy.
Hitto ku on vaan kolme viikkoa leimaan.. :crazyeyes:

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

^ Suihkuta auton käydessä jarrukliineriä imupuolen liitoksiin/putkiin,jos kuulet käynnissä eroa tai kierrokset nousee niin sillon olet löytänyt imuvuoto kohdan. toinen mitä kannattaa koittaa on ilmin toiminta,irrota sen johto käydessä,muuttuuko käynti.jos ei niin ilmi sökö. tietty vikakoodit lukemalla voi saada myös vinkkiä.

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

Caijo-Romeo kirjoitti:^ Suihkuta auton käydessä jarrukliineriä imupuolen liitoksiin/putkiin,jos kuulet käynnissä eroa tai kierrokset nousee niin sillon olet löytänyt imuvuoto kohdan. toinen mitä kannattaa koittaa on ilmin toiminta,irrota sen johto käydessä,muuttuuko käynti.jos ei niin ilmi sökö. tietty vikakoodit lukemalla voi saada myös vinkkiä.
Ok, kiitos vinkistä! Koitanpa tuossa kun ehdin.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Vaihdettu uudet bensat tankkiin: ei mitään vaikutusta.
Ilmin irrotuksen, vikakoodit(ei ollut) ja mahd. imuvuodot starttipilotilla tsekkasin jo aiemmin.
Eilen irrotin pakoputken pakosarjoista, edellinen asentaja oli kyllä laittanut uudet tiivisteet muttei jaksanut raaputella vanhoja pois. Molemmat vuotivat pikkasen. Uusia tiivesteitä ei tietenkään ollut joten laitoin putsauksen jälkeen vanhat takaisin. Eihän se edelleenkään täysin pitänyt, mutta paljon paremmin.
Eipä tämäkään auton alla voimistelu tuota parantanut, edelleen tyhjäkäynti epätasainen, kierrokset melkein tonnissa ja käy rikkaalla.
Täytyy katsoa vielä alfadiagilla uudelleen samat mittaukset ja koittaa toisen auton ILMIä.

Oliskohan rikas seos rikkonut lambdan?

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Ja siis ilmeisesti auto on toiminut ok ennen
auton laittoa talviseisontaan..? :silly:
Tulpat...oliskos imaisseet kosteutta..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

Nyt kävi meikäläisen alfa testerissä. Ilmamäärämittarilta oli vika koodi, no se oli saattanut tulla siitä kun testasin autoa ilmin piuha irti, sillä nollattuamme vikakoodin se ei enään sitä sytyttänyt uudelleen. Mutta, sinänsä ohjelma näytti merkillisiä tietoja. Auton käydessä tyhjäkäyntiä kone näytti että imuilman lämpötila olisi 134 astetta. Hieman kaassuttelimme ja saimme sen putoamaan 116 asteeseen. Ei ihan normaalia. Samaa se herjas moottorin lämpötilasta, että se olisi 200 astetta. Ei ihan luotettavia arvoja. Vaikka ottaisi ekan numeron pois tuosta niin imuilman kohdalla se olisi edelleen korkea, kun ulkona oli muutama aste lämmintä.

Lisäksi lambda ei kytkeytynyt missään vaiheessa looppiin, vaan oli kokoajan OFF asennossa, vaikka kone oli jo täysin lämmin. Muuten kyllä lambda toimi, tosin testaajan mielestä hitaasti se reagoi. lukemat muuttuivat parin sekunnin välein, kun kuulemma sen olisi pitänyt olla nopeampaa.
Testaajahan tässä meni hieman hämyilleen ja sano että on sen verran kummallista tietoa että onko vika tuossa softassa, vai missä. Lupasi päivittää softan, vaikkakin uusin siinä pitäisi olla. Softa oli siis jokin Italialainen, joita kai neljä kappaletta on suomessa. Siinä oli autossa sellainen boxi kiinni ja bluetoothilla kommunikoi tietokoneen kanssa. Tarkkaa nimeä en muista.

Lisäksi siinä nuuhkittiin pakokaasuja, ja haiskahti kyllä katittoman auton pakokaasulle, vaikka katti oli varmasti lämmin. Eli varmaan katti vaihtoon. Tai ainakin kokelemaan suoralla putkella. Lisäksi sieltä suunnalta kuuluu helähdys, kun antaa autolle monoa tyhjäkäynnillä.

Auton alkuperäinen ongelmahan oli se että vääntö oli hukassa ja auto hyytyy enemmän siinä 4500 kiekan jälkeen.

Osaakos kukaan sanoa mitään järkevää mielipidettä tähän hommaan? Kokemuksia joillakin kuitenkin on..

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

pikku juttuja

Allekkirjoittaneen ss-wagen antoi kovin samanmoisia juttuja juuri katin hajottua. Vikaa tosin etsittiin ihan väärästä paikasta. :roll:
..ammattina autoslalom..

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

vale kirjoitti:Nyt kävi meikäläisen alfa testerissä. Ilmamäärämittarilta oli vika koodi, no se oli saattanut tulla siitä kun testasin autoa ilmin piuha irti, sillä nollattuamme vikakoodin se ei enään sitä sytyttänyt uudelleen. Mutta, sinänsä ohjelma näytti merkillisiä tietoja. Auton käydessä tyhjäkäyntiä kone näytti että imuilman lämpötila olisi 134 astetta. Hieman kaassuttelimme ja saimme sen putoamaan 116 asteeseen. Ei ihan normaalia. Samaa se herjas moottorin lämpötilasta, että se olisi 200 astetta. Ei ihan luotettavia arvoja. Vaikka ottaisi ekan numeron pois tuosta niin imuilman kohdalla se olisi edelleen korkea, kun ulkona oli muutama aste lämmintä.

Lisäksi lambda ei kytkeytynyt missään vaiheessa looppiin, vaan oli kokoajan OFF asennossa, vaikka kone oli jo täysin lämmin. Muuten kyllä lambda toimi, tosin testaajan mielestä hitaasti se reagoi. lukemat muuttuivat parin sekunnin välein, kun kuulemma sen olisi pitänyt olla nopeampaa.
Testaajahan tässä meni hieman hämyilleen ja sano että on sen verran kummallista tietoa että onko vika tuossa softassa, vai missä. Lupasi päivittää softan, vaikkakin uusin siinä pitäisi olla. Softa oli siis jokin Italialainen, joita kai neljä kappaletta on suomessa. Siinä oli autossa sellainen boxi kiinni ja bluetoothilla kommunikoi tietokoneen kanssa. Tarkkaa nimeä en muista.

Lisäksi siinä nuuhkittiin pakokaasuja, ja haiskahti kyllä katittoman auton pakokaasulle, vaikka katti oli varmasti lämmin. Eli varmaan katti vaihtoon. Tai ainakin kokelemaan suoralla putkella. Lisäksi sieltä suunnalta kuuluu helähdys, kun antaa autolle monoa tyhjäkäynnillä.

Auton alkuperäinen ongelmahan oli se että vääntö oli hukassa ja auto hyytyy enemmän siinä 4500 kiekan jälkeen.

Osaakos kukaan sanoa mitään järkevää mielipidettä tähän hommaan? Kokemuksia joillakin kuitenkin on..
Oiskohan nuo lämpötilalukemat Fahrenheit -arvoja? Silti tuo imuilman lämpö (46 Celsiusta) on aika korkea??
Täytyypä mittailla pääsisäisen jälkeen itsekin myös noita lämpötiloja. Mistähän se mittaa tuota imuilman lämpöä?

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

toolman kirjoitti:Oiskohan nuo lämpötilalukemat Fahrenheit -arvoja? Silti tuo imuilman lämpö (46 Celsiusta) on aika korkea??
Täytyypä mittailla pääsisäisen jälkeen itsekin myös noita lämpötiloja. Mistähän se mittaa tuota imuilman lämpöä?
Kyllä ne ihan celsiusta siinä koneella näytti. Niin ja se imuilmananturi on siinä määrämittarissa. Tai ainakin niin ainakin ymmärsin.. Mutta tosiaan ihan päin honkia se oli. Liekkö sitten se katin epätoiminta sekoitanut kyseiset vehkeet.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

kumimuumi kirjoitti:pikku juttuja

Allekkirjoittaneen ss-wagen antoi kovin samanmoisia juttuja juuri katin hajottua. Vikaa tosin etsittiin ihan väärästä paikasta. :roll:
Aikamoinen savotta :-)
Tukossa oleva katti vaikuttaa kyllä ihan potentiaaliselta vaihtoehdolta. (mm. pakosarjan tiivisteet falskaa)
Minkähän moisia nuo pakopaineet pitäisi olla tai ei saisi olla?

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

Joo, lueskelin kanssa tuon. Kuulostaa tutulta tuo homma Alfani kohdalla. Paitsi siinä ei juurikaan ole käyntihäiriötä tyhjäkäynnillä. Silloin se ottaa kierroksia hyvin, mutta kun on vaihde silmässä niin 4500-5000 kiekkaa ja kone puutuu täysin.

Tänään on sitten Lambdan vaihdon paikka ja katin tarkistus. Ja jos vähääkään katti on huonon näköinen ajattelin kokeilla suoraa putkea sen tilalla ja katsoa mitä tapahtuu.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ilmi ainakin puuduttaa noilla kierroksilla.... vai oliko se jo poissuljettu vika... ?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

Eli uusia havaintoja. Tankillinen bensiiniä on kulunut 500km ajossa. Aika paljon. Eilen vaihdoin lambdan. Nyt kone alkoi nykimään alakierroksillakin, ihan jatkuvasti. Ja ei mene sitä vähääkään mitä ennen vaihtoa. On se kumma homma. Mutta jos katti on tukossa niin voiko se vaikuttaa noin paljon kulutukseen?
Jotenkin on sellainen fiilis että ongelmana olisi se ILMI.

Jos jollain Tampereen lähistöllä olisi Alfadiag käytössä ja mielenkiintoa riittäisi sopia treffit johonkin huoltoasemalle, niin ottakaa yhteyttä. Pienen korvauksen kyllä maksan. 0407339065/Valtteri

hoblaa
Viestit: 94
Liittynyt: 20 Touko 2006, 12:32
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja hoblaa »

Ota ilmin töpseli irti niin tiedät onko vika siinä...pitäisi toimia ilman ilmiä oletusarvoilla eli kulkee ja käy ok.

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

Saakos sitä vikakoodia nollattua siitä mitenkään(muutakun testerillä), joka jää päälle sen irroittamisesta.

hoblaa
Viestit: 94
Liittynyt: 20 Touko 2006, 12:32
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja hoblaa »

vale kirjoitti:Saakos sitä vikakoodia nollattua siitä mitenkään(muutakun testerillä), joka jää päälle sen irroittamisesta.
ruiskunvalo sulla sammuu kyllä kun laittaa töpselin takas ja käynnistää auton uudestaan mutta vika jää muistiin. Testerin vaatii vikamuistin tyhjennykseen mutta mitä se haittaa vaikka vika jääkin sinne?

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

Totta, ei kai se sielä mitää haittaa. Mitenkäs auton pitäisi toimia silloin kuin tuo ilmin töpseli on irti?

hoblaa
Viestit: 94
Liittynyt: 20 Touko 2006, 12:32
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja hoblaa »

vale kirjoitti:Totta, ei kai se sielä mitää haittaa. Mitenkäs auton pitäisi toimia silloin kuin tuo ilmin töpseli on irti?
Toimii ihan hyvin...ohjainlaite tietää paljon ilmaa moottoriin menee kaasuläpän ja kierrosluvun mukaan. Eli jos auto toimii paremmin ilman ilmiä niin vika on siinä. Sitten kaupasta uusi ja mielellään alkuperäinen Bosch eikä mitään Bilteman/motonetin osia. :)

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

Ok, tänään kokeillaan mitä tapahtuu.

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

Nyt kokeilin ottaa tuon ilmin piuhan irti. Ensiksi kun starttasi, kone kävi hieman epätasaista tyhjäkäyntiä ja venttiilikopasta kuului nakutusta, jota aiemmin ei ole kuulunut. Mutta loppui kyllä muutaman kymmenen sekunnin kuluttua. No ajossa ei huomannut mitään eroa, nykiminen jatkui samanlaisena kuin ilmin piuha kiinni. Ihan niinkuin siellä joku hannais vastaan kun ajelee. Pientä nytkutystä ihan pintakaasulla ajettaessa. aivan kuin kone ei saisi tasaseen soppaa tai se kävisi välillä vajailla.
Niin joo ja kaikki ihan alusta alkaen alkoi kun puolitoista viikkoa sitten heitin tankin täyteen 98:a. Tuolla ei voi olla mitää vaikutusta. Vai voiko? No tänään heitin sinne 95:sta kun tankkasin. Ei vaikutusta.
Onko kenelläkään mitään neuvoa mitä seuraavaksi tuon kanssa tekisi. Katti viallinen tuskin nykii tuollalailla. Tulpat on vaihdettu 20tkm sitten, mutta voisikos ne olla vaikka pimeänä jos kone on puskenut rikasta ja noennut tulpat ja nyt kun heitti uuden lambdan ne ei sytytä seosta kunnolla.

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

Kokeile ecu ja kaasuläppä resetit heittää, jos hyvällä säkällä sattuis auttamaan.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Onko se kuminen haitariputki ehjä. Ettei ole imu vuotoa? Tuo nykiminen ja välillä kulkee välillä ei sopisi oireisiin.
Ayrton Senna da Silva forever

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

aannttii kirjoitti:Kokeile ecu ja kaasuläppä resetit heittää, jos hyvällä säkällä sattuis auttamaan.
Olisikos ohjeita tuohon hommaan?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

vale kirjoitti:Tulpat on vaihdettu 20tkm sitten, mutta voisikos ne olla vaikka pimeänä jos kone on puskenut rikasta ja noennut tulpat ja nyt kun heitti uuden lambdan ne ei sytytä seosta kunnolla.
onko siellä ihan tehtaan suosittelemat tulpat kiinni?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

Wile E. Coyote kirjoitti:Onko se kuminen haitariputki ehjä. Ettei ole imu vuotoa? Tuo nykiminen ja välillä kulkee välillä ei sopisi oireisiin.
Avasin sen kun sitä oli korjailtu ja korjasin sen uudelleen. Täytyy käydä hakee semmoinen deltasta kun pyhät on ohi. Onko kenelläkään tietoa hinnasta?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

vale kirjoitti:
aannttii kirjoitti:Kokeile ecu ja kaasuläppä resetit heittää, jos hyvällä säkällä sattuis auttamaan.
Olisikos ohjeita tuohon hommaan?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7 ... =ecu+reset
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

V6 kirjoitti:onko siellä ihan tehtaan suosittelemat tulpat kiinni?
Tuota en ole vielä tarkistanut. Sekin homma alkaa tässä kun reissusta kotiudun. Mitäs tulppia oletten V6:ssa käyttäneet?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

vale kirjoitti: Tuota en ole vielä tarkistanut. Sekin homma alkaa tässä kun reissusta kotiudun. Mitäs tulppia oletten V6:ssa käyttäneet?
Jos ei halua säätää niin laita ne, mitkä sanotaan ohjekirjassa, varmasti toimivat.
VMP

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

jos testerillä on todettu liian korkeita lämpötila-arvoja niin eikös vois olettaa että silloin niissä lämpötila-antureissa olis jotain häikkää?periaatteessa jos ECU luulee että moottori on 200 asteinen esim koko ajan,ei ole kylmärikastus pelissä vaan ECU ohjaa moottoria samoin kuin se olisi jo käyntilämmin,eli ei hyvä moottorin optimaalisen toiminnan kannalta. Ilmissä hyvinkin on imuilman lämpötilatunnistin,mutta mitä nyt luin oireita niin jos auton kulku on ollut lähes samanlaista ilmin piuha irti,niin tasan ilmi ei enää toimi oikein. ja sanotaan nyt vielä että mielestäni lambdan toiminta ok,jos sen jännite vaihtelee n.2s välein,hieman se on jo hitaalla mutta jännite kuitenkin vaihtelee jolloin olisi edellytykset saada päästötkin läpi sen puolesta.

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

Caijo-Romeo kirjoitti:jos testerillä on todettu liian korkeita lämpötila-arvoja niin eikös vois olettaa että silloin niissä lämpötila-antureissa olis jotain häikkää?periaatteessa jos ECU luulee että moottori on 200 asteinen esim koko ajan,ei ole kylmärikastus pelissä vaan ECU ohjaa moottoria samoin kuin se olisi jo käyntilämmin,eli ei hyvä moottorin optimaalisen toiminnan kannalta. Ilmissä hyvinkin on imuilman lämpötilatunnistin,mutta mitä nyt luin oireita niin jos auton kulku on ollut lähes samanlaista ilmin piuha irti,niin tasan ilmi ei enää toimi oikein. ja sanotaan nyt vielä että mielestäni lambdan toiminta ok,jos sen jännite vaihtelee n.2s välein,hieman se on jo hitaalla mutta jännite kuitenkin vaihtelee jolloin olisi edellytykset saada päästötkin läpi sen puolesta.
Totta, sunnitteilla nyt on seuraavaksi tilata uusi ilmi. Kat-vika tuskin vaikuttaa auton tyhjäkäyntiin ja siihen että nykii alakierroksillakin. Jotenkin tuntuu että vika on moottorin ohjauksessa, eikä katissa. Tosin sunnuntai aamuna huomasin että kylmänä kun laiton koneen käyntiin, ja katsoin putkea, niin pieni vuoto tuli katin edestä. Mutta kylläkin lambdan jälkeen. Vuoto kylläkin hävisi aikalailla heti.
Mitäs tulppia olette käyttäneet V6:ssa? Ajattelin vaihtaa nekin tuohon ennen leimaa. Entinen bemari (kutoskoneella) oli kranttu tulppien suhteen ja toimivaksi osoittautui NGK:t. Onko Alfan kanssa samoja oireita?

Niin ja sitten mikä vielä mietityttää, on tuo kaasuläppä? Eikös nekin ole oireillut näissä autoissa. Ja millaisia ovat oireet olleet?

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

No niin, nyt on uusi ilmi sitten kiinni ja ongelmat taisi ratketa sillä. Onkos tuo ecun ja kaasuläpän nollaus hyvä tehdä näin kun uusi ilmi on asennettu? Nollauksen siis tein tuossa pari päivää sitten, mutta vanha oli tuolloin kiinni.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

jälkeen. Vuoto kylläkin hävisi aikalailla heti.
Mitäs tulppia olette käyttäneet V6:ssa? Ajattelin vaihtaa nekin tuohon ennen leimaa. Entinen bemari (kutoskoneella) oli kranttu tulppien suhteen ja toimivaksi osoittautui NGK:t. Onko Alfan kanssa samoja oireita?

Eiköhän kannata käyttää niitä NGK:n platinatulppia. Ei ole vaihtotarvetta sitten sataan tonniin.

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

Antieko kirjoitti: Eiköhän kannata käyttää niitä NGK:n platinatulppia. Ei ole vaihtotarvetta sitten sataan tonniin.
Platinoita, tietty kun ne on sinne tarkoitettu, mutta onko kenelläkään ollut mitään kokemuksia, että joku merkki ei olisi niin toimiva tuossa. On meinaten Boschin FR5DPP222 huomattavasti edullisempi (9,90 euroa/kpl), kuin Denson PK20PRP8 (16,50 euroa/kpl) ja platinoita molemmat. Lisäksi NGK:n alkuperäistulppa R PFR6B on nykypäivänä kiven alla ymmärtääkseni.

Vastaa Viestiin