Mikä neuvoksi 156:sen paikat jäätyy
Valvoja: Moderators
Mikä neuvoksi 156:sen paikat jäätyy
Pakkaskeleillä on tosi ikävää kun alfan (156) bensaluukku ja käsijarru jäätyy... ei ole kiva pakkasella hinata takapyöriä mukana saati sitten avata bensaluukkua huulipunalla
Olisko jotain neuvoja tähän?
Olisko jotain neuvoja tähän?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Uudet käsijarruvaijerit ainakin auttaa tuohon käkkärin jäätymiseen. Eivät ole edes kauhean kalliit. Tankinluukku jää jumiin useasti pakkasella. Avaamista helpottaa vetonaru takaluukussa. Pieni ruuvimeisseli on myös kova sana kun yrittää avata jäätynyttä luukkua (jää helposti naarmuja).
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
How you doing?
Eiku.. Nuo jäätyvät käkkärin vaijerit kannattaa vaihtaa. Ei maksa paljon ja vaihtamisen jälkeen toimii, kuin juhannuksena ikään. Itsehän ruikuttelin nuo uudet vaijerit vielä täyteen vaseliinia ennen asennusta...
Bensaluukun ja lukkojen voitelu kannattaa aloittaa jo syksyllä ja toistaa aina pesujen jälkeen talven mittaan. Itse käytän tähän aseöljyä. Eli siellä luukun alla on kaksi tappia, jotka kannattaa öljytä, painella ja öljytä. Mikäli luukku on kuitenkin jäätynyt voi sen avata kampeamalla avausvetimen vaikkapa jääskrapalla ja longottaa luukku auki bonuskortilla (kortin katketessa vituttaa huomattavasti vähemmän, kuin olisit käyttänyt pankkikorttia...)
Näillä eväillä. Kuulosti ihan Niksi Pirkalta.
Eiku.. Nuo jäätyvät käkkärin vaijerit kannattaa vaihtaa. Ei maksa paljon ja vaihtamisen jälkeen toimii, kuin juhannuksena ikään. Itsehän ruikuttelin nuo uudet vaijerit vielä täyteen vaseliinia ennen asennusta...
Bensaluukun ja lukkojen voitelu kannattaa aloittaa jo syksyllä ja toistaa aina pesujen jälkeen talven mittaan. Itse käytän tähän aseöljyä. Eli siellä luukun alla on kaksi tappia, jotka kannattaa öljytä, painella ja öljytä. Mikäli luukku on kuitenkin jäätynyt voi sen avata kampeamalla avausvetimen vaikkapa jääskrapalla ja longottaa luukku auki bonuskortilla (kortin katketessa vituttaa huomattavasti vähemmän, kuin olisit käyttänyt pankkikorttia...)
Näillä eväillä. Kuulosti ihan Niksi Pirkalta.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
^Se on se kahva jota me etuveto kuskit joudutaan vetämään mutkiin tullessa.
Kolmisen vuotta sitten vaihdettu, ja yhä pelaa ilman ongelmia. Suosittelen minäkin vaihdattamaan, ja käyttämään sitä sen jälkeen säännöllisesti niin ei jumiudu. Luukun kanssa öljy aina pesun jälkeen ja sekin pelaa.
Etuovien kahvat (nupit) on ainoa paikka joka jäätyy aina silloin tällöin öljystä huolimatta jos ulkona seisottaa. Sille ei kai voi mitään.
Kolmisen vuotta sitten vaihdettu, ja yhä pelaa ilman ongelmia. Suosittelen minäkin vaihdattamaan, ja käyttämään sitä sen jälkeen säännöllisesti niin ei jumiudu. Luukun kanssa öljy aina pesun jälkeen ja sekin pelaa.
Etuovien kahvat (nupit) on ainoa paikka joka jäätyy aina silloin tällöin öljystä huolimatta jos ulkona seisottaa. Sille ei kai voi mitään.
Ayrton Senna da Silva forever
Itellä kävi tossa viimeaikoina niin, että tuo bensatankin täyttöluukun kansi ei suostunut menemään kiinni, onneks jesari on suht saman väristä..
Etuovien kahvat yleensä myös jäätyy kiinni, lähtee auki kun vähän nyrkkiä pamauttaa. Takaovien kahvat tuppaa myös jäätymään, mutta lähtee kun vähän nyrkkiä reuinoille antaa.
Etuovien kahvat yleensä myös jäätyy kiinni, lähtee auki kun vähän nyrkkiä pamauttaa. Takaovien kahvat tuppaa myös jäätymään, mutta lähtee kun vähän nyrkkiä reuinoille antaa.
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Se mikä tässä -03:ssa on hanurista on se että ajonvakautusta ei saa pois päältä, joten jos vedän kahvasta niin perän kyllä saa irti mutta sitten vain joutuu matkustajaksi ihmettelemään kuinka jarrut rutisee ja esp tappaa vauhdin ja luisun. Tylsää.Wile E. Coyote kirjoitti:^Se on se kahva jota me etuveto kuskit joudutaan vetämään mutkiin tullessa.
Esp pitää kyllä taka levyjarrut kunnossa talvellakin, mutta käsijarru jää sitten vähemmälle käytölle. Kesäkelejä odotellessa. Nyt on onneksi vähän enemmän pakkasta ja tiet kuivaneet että pystyy kitkoillakin vetämään Norjan rallin hengessä...
Mutta joo, bensatankin korkki ei ole vielä jäätynyt ja jumivat käsijarruvaijerit sain kuntoon suojakumit uusimalla ja öljyämällä.
- jiigee
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
- Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03 - Paikkakunta: Tampere
Ajonvaikeutus tuli '03 mallivuodesta muihin 156 malleihin paitsi GTA:an.Monza kirjoitti:Siinäkö on semmoinen? Kuvittelin että 156:ssa ajonvakautusta ei olisi, ainakaan vakiona?JiiTeeÄssä kirjoitti:Se mikä tässä -03:ssa on hanurista on se että ajonvakautusta ei saa pois päältä,Wile E. Coyote kirjoitti:^Se on se kahva jota me etuveto kuskit joudutaan vetämään mutkiin tullessa.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Itsellä hieman toisenlainen ongelma käsijarrun kanssa. Aamuisin ensimmäinen kerta aina ongelma eikä jarrua saa päälle. Oppinut, että rauhassa vetää mahdollisimman ylös kahvasta ja laskee rauhassa. Välillä lukittuu mutta usein joutuu kiskomaan monta kertaa ennen kuin saan jarrun päälle. Sama vian lähde?
NIKSIPIRKKA! kun alfasi on jäässä!
1. bensaluukku jäätynyt
- laita pieni kynä/huulirasvatuupi jalkotilassa sijaitsevan vivun alle, niin että se pysyy pystyasennossa. Nyt vain avaat jäässä olevan luukun kynnellä, kynällä, tulitikulla tai avaimella. Helppoa.
2. Käsijarru
- Jollet halua hinata takapyöriä mukanasi kurota alfan alle ja vemputa vaijeria hieman. Taas toimii!
3. puhallin ei pyöri ( ei tule lämpöä pirssii)
- kurota repsikan jalkotilankautta puhaltimeen ja tarkista liittimet ja johdot! Johan puhaltaa... !!!
1. bensaluukku jäätynyt
- laita pieni kynä/huulirasvatuupi jalkotilassa sijaitsevan vivun alle, niin että se pysyy pystyasennossa. Nyt vain avaat jäässä olevan luukun kynnellä, kynällä, tulitikulla tai avaimella. Helppoa.
2. Käsijarru
- Jollet halua hinata takapyöriä mukanasi kurota alfan alle ja vemputa vaijeria hieman. Taas toimii!
3. puhallin ei pyöri ( ei tule lämpöä pirssii)
- kurota repsikan jalkotilankautta puhaltimeen ja tarkista liittimet ja johdot! Johan puhaltaa... !!!
Ennaltaehkäisynä voi tankin läppää voidella ja käsijarruvaijereitä voi uusia, mutta pari näppärää konstia, jotka auttavat usein.
1: Käsijarru toimii parhaiten, kun sitä käyttää mahdollisimman usein, oli siteen kesä eli talvi. Pakkasella auttaa yleensä, kun ei vedä käsijarrua ylimpään pykälään, vaan jättää sen pari napsahdusta vaille. Yhdessä vaihteen kanssa pitää kyllä, jos on muuten säädöissään. Sitten ennen liikkeellelähtöä, vedetään ne pari pykälää lisää, jolloin jäätynytkin vaijeri lähtee väkisin liikkeelle.
2: Takaluukussa on tosiaan se aukaisunaru, josta ylettyy vetänään toisella kädellä samalla, kun muovikortilla kampeaa luukun auki. Huulipuna sisävivun alla ajaa toki saman asian.
Mutta kertokaas tietämättömälle, mistä johtuu seuraava, mielestäni lähes kaikkia autoja kiusaava ilmiö: kun ajat auton talliin (vaikkapa pestäksesi sen) ja pidät sitä tallissa päivän, pari, kolme... niin jarrut ovat jämähtäneet kiinni. Yleensä ne ovat niin tiukassa, että autoa ei pysty työntämään. Liikkeelle lähteissä kuuluu sitten aina jonkinlainen napsaus tai pamaus, kun jarrut irtoavat. Sitten toimi taas, kuten pitää. Näin käy, vaikka jarruihin ei olisi viime töiksi koskettu, vaan vauhti olisi hiipunut muuten. Vai eikö muilla ole koemusta tällaisesta?
1: Käsijarru toimii parhaiten, kun sitä käyttää mahdollisimman usein, oli siteen kesä eli talvi. Pakkasella auttaa yleensä, kun ei vedä käsijarrua ylimpään pykälään, vaan jättää sen pari napsahdusta vaille. Yhdessä vaihteen kanssa pitää kyllä, jos on muuten säädöissään. Sitten ennen liikkeellelähtöä, vedetään ne pari pykälää lisää, jolloin jäätynytkin vaijeri lähtee väkisin liikkeelle.
2: Takaluukussa on tosiaan se aukaisunaru, josta ylettyy vetänään toisella kädellä samalla, kun muovikortilla kampeaa luukun auki. Huulipuna sisävivun alla ajaa toki saman asian.
Mutta kertokaas tietämättömälle, mistä johtuu seuraava, mielestäni lähes kaikkia autoja kiusaava ilmiö: kun ajat auton talliin (vaikkapa pestäksesi sen) ja pidät sitä tallissa päivän, pari, kolme... niin jarrut ovat jämähtäneet kiinni. Yleensä ne ovat niin tiukassa, että autoa ei pysty työntämään. Liikkeelle lähteissä kuuluu sitten aina jonkinlainen napsaus tai pamaus, kun jarrut irtoavat. Sitten toimi taas, kuten pitää. Näin käy, vaikka jarruihin ei olisi viime töiksi koskettu, vaan vauhti olisi hiipunut muuten. Vai eikö muilla ole koemusta tällaisesta?
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Levyjarruissahan ei ole minkäänlaista mekaanista"palautusta" eli palat irtoavat levyn pinnasta vasta kun levy liikkuu palojen välissä, tässä syy ilmiöön joka on minullekkin tuttu. Jos esim. pesee auton niin palat tarraavat vielä tehokkaammin kiinni. Täysin vaaraton ja normaali ilmiö mutta tietysti eritysen pitkän käyttämättömyyden aikana voi jotain vaurioitakin tulla.Mutta kertokaas tietämättömälle, mistä johtuu seuraava, mielestäni lähes kaikkia autoja kiusaava ilmiö: kun ajat auton talliin (vaikkapa pestäksesi sen) ja pidät sitä tallissa päivän, pari, kolme... niin jarrut ovat jämähtäneet kiinni. Yleensä ne ovat niin tiukassa, että autoa ei pysty työntämään. Liikkeelle lähteissä kuuluu sitten aina jonkinlainen napsaus tai pamaus, kun jarrut irtoavat. Sitten toimi taas, kuten pitää. Näin käy, vaikka jarruihin ei olisi viime töiksi koskettu, vaan vauhti olisi hiipunut muuten. Vai eikö muilla ole koemusta tällaisesta?