Lastenvaunut, taas...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
amazon
Viestit: 18
Liittynyt: 18 Loka 2005, 00:25

Lastenvaunut, taas...

Viesti Kirjoittaja amazon »

Meikäläisellekin tuli sitten perheenlisäystä (esikoinen), joten oli aika viettää muutama tutkiva hetki erilaisten lastentarvikeliikkeiden pihalla.

Tässä tulokset, ihan vaan kaikkien joskus samassa tilanteessa olevien avuksi...ensiksi vaatimukset:

- vaunu/rattaat/turvakaukalo pitää sopia samaan vaunujen runkoon pikakiinnityksellä - siis ns. travel system

- vaunuissa pitää olla isot pyörät, ei siis mitään pieniä etufillareita

- pyöriä ei tarvitse irrottaa, kun kuormataan konttiin

- koko komeus pitäisi saada 156 sedaniin, jota ei vaihdeta farkkuun, vaikka mikä olisi 8)

Aluksi näytti, että Brio Go eli valmistajan kompaktein malli täyttäisi vaatimukset, mutta runko-sosa ei mahtunut luukusta sisään korkeuden puolesta. Myös etupyörät olisivat olleet aika pienet, eli se siitä.

Isompi Brio eli Swing mahtui konttiin, mutta vaunu oli muuten niin leveä ettei se mee vanhempien (50-l) talojen hisseihin sisään = jätin sikseen.

Emmaljunga Nitro City oli aika varteenotettava, mutta pienet pyörät miinusta, ja ennen kaikkea se, ettei oikein mahtuneet konttiin kopan kanssa (hirveetä sovittelua, käytännössä olis pitänyt irrotella pyöriä)...

Argh...

Mutta löytyihän ne sitten...Britax Vigour 3+ Travel System:

- kolme isoa pyörää

- alkuun eli ekat kuukaudet vauva matkaa Römer Baby Safe -turvakaukalossa, jota varten on turvavöillä kiinnitettävä kelkka takapenkillä (156:ssahan ei Isofixejä). Vauvan voi sitoa kaukaloon jo kotona ja kantaa autolle. Sitten vaan kaukalo pikalukituksella kiinni kelkkaan ja menoksi.

- kun tullaan perille, kontista ulos Britaxin vaunut (menee sinne pyörineen, taittuu todella litteäksi) ja kaukalo kiinni vaunuihin pikalukituksella.

- myös vaunukoppa mahtuu konttiin vaunurungon kanssa - kiinnitys sillä samalla pikalukituksella. Konttiin jää tilaa vielä ainakin parille putkikassille (enpä olisi uskonut!)

- myöhemmin, kun vauva kasvaa ulos kaukalosta ja kopasta, käytetään ratasosaa, joka niin ikään kiinnittyy vaunurunkoon pikalukituksella. Myös tää kompleksi mahtuu konttiin ongelmitta....

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

hmmm... Kyllä mulla ainakin Maxi-Cosi Easyfix telakka napsahti nätisti kiinikkeisiin 156:ssa.

Meillä on nyt kahdet rattaat, joista toiset "jämäkämmät" menee konttiin vaan jos penkit laittaa nurin (ei mene edes ilman renkaita penkkien ollessa ylhäällä) ja toiset menevät suht helposti konttiin ilman kikkailuja. Tutut varoitteli kolmepyöräisistä rattaista joten sellaisia ei edes harkittu.

Valinnat tehtiin lähinnä käyttömukavuuden kannalta kun nuo isommat/jämäkämmät rattaat hommattiin ja sitten hommattiin toiset rattaat jotka mahtuvat autoon tarpeen vaatiessa.

Aluksi kävi mielessä hommata sellainen istuin systeemi jonka saisi rattaisiin kiinni pikakiinityksellä, mutta valikoima tuntui jotenkin niin suppealta sellaisten systeemien osalta että jäi hankkimatta.

Niin ja autohan on siis 156 SW ... En edes viitsisi ajatella sitä sovittamisrumbaa 156 sedanin konttiin :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Meilloli tuommoset http://www.gesslein.de/kinderwagen-trend.htm 156 sedanissa. Teutonia-merkkisä on aika vastaavanoloisai ja näköisiä. Noissa ei oo erillistä koppaa, vaan se kok höskä taittuu kasaan. Jo slähtee kauemmas niin renkaat poistettaessa ympärille kontiin jää vähän tilaakin ;-)

Kolmipyöräset tuntu vievän enempi tilaa - aon muuten reskaammat työntää sohjossa ja lumessa (3 ajoruraa vert. 2 nelipyöräsessä).

Kakkosautona olleeseen Puntoon nuo meni kans heittämällä kontiin ilman renkaan irrottamisia, mutta joutu pujottaan sivuittain - renkaan sivut ylöpäin-
MP

Vastaa Viestiin