164 käynnistys- ja käyntiongelmasta
Valvoja: Moderators
164 käynnistys- ja käyntiongelmasta
Tuossa olen tuota projektina olevaa Alfaa hiljalleen alkanut naputteleen iskuun, mutta käyntiongelmat tuottaa tuskaa Auto on katiton 2.0ts
Ongelma seuraavanlainen:
Auto lähtee kylmänä erittäin huonosti käyntiin pitkän starttauksen jälkeen. Töpehtii ja jopa lähteekin käyntiin, mutta ei sitten jaksa käydä kuitenkaan. Kaasua kun tarjoaa niin sammuu.
Kun ilmamäärämittarin pistokkeen irroittaa, niin jopas heti hörähtää käymään ongelmitta .Olen kokeillut toistakin ilmamäärämittaria ja sama homma!Lisäksi kahta ecuakin on tarjottu, mutta ei vaan kummene ei.
Lämpymänä kun käyntiin saa lopulta härnättyä, toimii ihan hyvin ja ottaa kierroksia moitteitta. Käynnistyykin ekalla, mutta tyhjäkäyntikierrokse ei laske alle 1500rpm millään.
Ei reagoi mitenkään, vaikka irroittaa käynnissä ollessaan kaasuläppätunnistimen pistokkeen, tyhjäkäyntimoottorin pistokkeen eikä myöskään lämpötilan valvonta anturin pistokkekkaan saa mitään muutoksia aikaan.
Hermot perhana tuon kanssa alkaa jo meneen, joten hyvät neuvot olisi enemmän kuin tarpeen mistä alkaa vikaa metsästään
Ongelma seuraavanlainen:
Auto lähtee kylmänä erittäin huonosti käyntiin pitkän starttauksen jälkeen. Töpehtii ja jopa lähteekin käyntiin, mutta ei sitten jaksa käydä kuitenkaan. Kaasua kun tarjoaa niin sammuu.
Kun ilmamäärämittarin pistokkeen irroittaa, niin jopas heti hörähtää käymään ongelmitta .Olen kokeillut toistakin ilmamäärämittaria ja sama homma!Lisäksi kahta ecuakin on tarjottu, mutta ei vaan kummene ei.
Lämpymänä kun käyntiin saa lopulta härnättyä, toimii ihan hyvin ja ottaa kierroksia moitteitta. Käynnistyykin ekalla, mutta tyhjäkäyntikierrokse ei laske alle 1500rpm millään.
Ei reagoi mitenkään, vaikka irroittaa käynnissä ollessaan kaasuläppätunnistimen pistokkeen, tyhjäkäyntimoottorin pistokkeen eikä myöskään lämpötilan valvonta anturin pistokkekkaan saa mitään muutoksia aikaan.
Hermot perhana tuon kanssa alkaa jo meneen, joten hyvät neuvot olisi enemmän kuin tarpeen mistä alkaa vikaa metsästään
Bensapumppua olen itsekkin miettinyt kyllä, mutta tuntuu vähän hullulta, miksi pätkis pelkästään kylmänä käynnitettäessäjiiässä kirjoitti:pumppu pätkii...satunnaisesti.
Ja toisaalta miten sitten käyntiin kuitenkin lähtee kylmänä heti, kun ilmamäärämittarin pistokkeen irroittaa..siinäpä sitä on miettimistä
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Kylmänä pätkii, koska ei jaksa kunnolla pumpata tyhjentynyttä putkea täyteen. Lämpimänä putkessa on vielä tavaraa. Ajan kuluessa ei toimi enää lämpimänäkään, kun pumpun toimintakyky vain heikkenee.antsu kirjoitti:Bensapumppua olen itsekkin miettinyt kyllä, mutta tuntuu vähän hullulta, miksi pätkis pelkästään kylmänä käynnitettäessä
Se bensapumppu saattaa hyvinkin olla järkeenkäyvä selitys. Mutta miten se vaikuttaa kylmänä käynnistäessä, kun heti lähtee käyntiin ilmamäärämittarin pistokkeen irrotuksen jälkeen?ärrä kirjoitti:Kylmänä pätkii, koska ei jaksa kunnolla pumpata tyhjentynyttä putkea täyteen. Lämpimänä putkessa on vielä tavaraa. Ajan kuluessa ei toimi enää lämpimänäkään, kun pumpun toimintakyky vain heikkenee.antsu kirjoitti:Bensapumppua olen itsekkin miettinyt kyllä, mutta tuntuu vähän hullulta, miksi pätkis pelkästään kylmänä käynnitettäessä
Ja bensaletkuissa pysyy paine seisomisenkin jälkeen, sen olen huomannut letkuja puristellessa ja raotellessa.
Kaikki pinnit on tutkittu tarkkaan ja puhdistettu myös. Johtojen johtavuutuutta en tosin ole mittaillut, mutta osan johdoista olen uusinut ja tinaamalla jatkanut+kutistesukka päälle.Teeäs kirjoitti:Ruiskun johtosarjan voisi mittailla väliltä ilmin liitin-ecun liitin, onko katkoksia tai oikosulkuja.
Ilmamäärämittarin liittimestä kannattaa katsoa onko joku pinni "karannut" eikä ota enää kosketusta.
Toimii ihan samanlailla kuin aikaisemmillakin johtimilla.
No niin...vika on paikallistettu, kiitos yleismittarin ja kytkentäkaavion Auto käy todella nätisti ja tasaisesti nyt.Ilmamäärämittarin ja tyhjäkäyntimoottorin pistokkeet vaan oli survottu ristiin!! Paikallaan oleva johtosarja kun on eksynyt paikalleen jostain toisesta alfasta.
Ei ihan heti hoksannutkaan Näin käy, kun ostaa "lievän" projektin, jota toiset tupiloineet kuntoon.
Ei ihan heti hoksannutkaan Näin käy, kun ostaa "lievän" projektin, jota toiset tupiloineet kuntoon.
Siis tyhjäkäyntimoottorin ja lämpöanturin pistokkeet ristissä Ei ilmamäärämittarin...antsu kirjoitti:No niin...vika on paikallistettu, kiitos yleismittarin ja kytkentäkaavion Auto käy todella nätisti ja tasaisesti nyt.Ilmamäärämittarin ja tyhjäkäyntimoottorin pistokkeet vaan oli survottu ristiin!! Paikallaan oleva johtosarja kun on eksynyt paikalleen jostain toisesta alfasta.
Ei ihan heti hoksannutkaan Näin käy, kun ostaa "lievän" projektin, jota toiset tupiloineet kuntoon.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
No melkoinen hommahan tuo oli selvittää. Tupakkia meni eräskin aski ja usko meinas loppua eräänkin kerran Toisesta 164 alfastani katselin pistokkeitten värejäkin ja ihmettelin kun lämpöanturin pistoke oli sininen ja meni tyhjäkäyntimoottoriin.
Yleisestihän sininen pistoke on lämpöanturin pistoke muissakin autoissa
Tosin eipä tuota älynnyt kun piuha kääntyi tyhjäkäyntimoottorin päähänki niin sulavasti että Vissiinki tuossa 75:sen johtosarja äpöstetty paikalleen kun normaalistihan se releboksi on moottoritilassa etuosassa keskellä ja tuossa se on imusarjan alapuolella.
Yleisestihän sininen pistoke on lämpöanturin pistoke muissakin autoissa
Tosin eipä tuota älynnyt kun piuha kääntyi tyhjäkäyntimoottorin päähänki niin sulavasti että Vissiinki tuossa 75:sen johtosarja äpöstetty paikalleen kun normaalistihan se releboksi on moottoritilassa etuosassa keskellä ja tuossa se on imusarjan alapuolella.
Niin ja olihan siinä bensapumppukin pakotettu pyörimään omilla liitännöillä kokoajan, eli releet ohiteltu
Ihmettelen kovasti, miten kuitenkin lämpimänä kävi ihan tasaisesti, vaikkakin isoilla kierroksilla. Ei ilmeiseti alfa sittenkään kovin ranttu vehe ookkaan loppupeleissä . Hesasta pari vuotta sitten ajoinkin auton tänne Oulun seudulle ostaessani, nykimisen kera tietty
Ollut sivuprojektina meikäläisellä tuo, tosin meinasin jo räjäyttää ilmaan Nyt vielä jarrut pitäs käydä läpi ja sitten viedä konttorille tutkittvaksi.
Ihmettelen kovasti, miten kuitenkin lämpimänä kävi ihan tasaisesti, vaikkakin isoilla kierroksilla. Ei ilmeiseti alfa sittenkään kovin ranttu vehe ookkaan loppupeleissä . Hesasta pari vuotta sitten ajoinkin auton tänne Oulun seudulle ostaessani, nykimisen kera tietty
Ollut sivuprojektina meikäläisellä tuo, tosin meinasin jo räjäyttää ilmaan Nyt vielä jarrut pitäs käydä läpi ja sitten viedä konttorille tutkittvaksi.