
alfa 156 -99- lastu
Valvoja: Moderators
alfa 156 -99- lastu
mistä kyseiseen alffaan sais lastun? kiitos etukäthen 

1.8-2.0 Muukkoselta
och
2.5 euro3 98-00
2.5 euro2 00-
Ja tehdään nyt vielä turhaksi nuo 2.5:sen linkit tällä
Jaa niin se olikin 99vm.
och
2.5 euro3 98-00
2.5 euro2 00-
Ja tehdään nyt vielä turhaksi nuo 2.5:sen linkit tällä
Jaa niin se olikin 99vm.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
156:sta on tehty JTD moottoreilla, joihin lastulla on varmasti muutakin vaikutusta kuin kuskin lompakon keveneminen.RockinTetsi kirjoitti:joo eipä ton pelkän lastun hankkimisella saa muuta kuin loven lompakkoon... Sehän riippuu jo pelkästään päivästäkin ainakin meikäläisen alfalla kulkeeko se 4 km/h enemmän vai vähemmän ja kiihtyykö kosla hitaasti vai tosi hitaasti.
Topicin aloittaja ei ole kertonut, että millaiseen 156:een hän on lastua kaavailemassa joten kaikki pelkkää spekulointia.
VMP
- RockinTetsi
- Viestit: 156
- Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
- Paikkakunta: Nokia
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Tuommoinen on 320 e:
http://squadra-tuning.nl/EN/en_alfa_156_20_16v_m155.htm
asennusohjeet löytyy myös sivuilta, ei pitäisi olla paha rasti. Tiedä sitten tuntuuko tuollainen tehonlisäys muuten kuin kevyempänä lompakkona.
edit: tuo malli vaatiikin ECUn lähettämistä paikan päälle uudelleen ohjelmointiin (=lisää kustannuksia)
Toisaalta, mene autolla lomalle Lontooseen ja tutustu kaupunkiin samalla kun pojat asentavat tämän:
http://www.autodeltashop.com/product_in ... cts_id=584
Tässä kitissä on se hyvä puoli että lastu kuuluu hintaan
http://squadra-tuning.nl/EN/en_alfa_156_20_16v_m155.htm
asennusohjeet löytyy myös sivuilta, ei pitäisi olla paha rasti. Tiedä sitten tuntuuko tuollainen tehonlisäys muuten kuin kevyempänä lompakkona.
edit: tuo malli vaatiikin ECUn lähettämistä paikan päälle uudelleen ohjelmointiin (=lisää kustannuksia)
Toisaalta, mene autolla lomalle Lontooseen ja tutustu kaupunkiin samalla kun pojat asentavat tämän:
http://www.autodeltashop.com/product_in ... cts_id=584
Tässä kitissä on se hyvä puoli että lastu kuuluu hintaan

Viimeksi muokannut JaniW, 24 Huhti 2009, 08:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=13614

Noinkin homman voi hoitaa.
Tuossa projektissa tehon lisäys(ylärekisteriin) tuli
lähinnä isommilla imuputkilla ja race-cat+cat backillä.
Lastun(säädettävä) kontolle jäi lähinnä keskirekisterin paikkailu.
Kyseessä siis V6:nen..

Noinkin homman voi hoitaa.
Tuossa projektissa tehon lisäys(ylärekisteriin) tuli
lähinnä isommilla imuputkilla ja race-cat+cat backillä.
Lastun(säädettävä) kontolle jäi lähinnä keskirekisterin paikkailu.
Kyseessä siis V6:nen..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- tammi
- Viestit: 239
- Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
- Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw - Paikkakunta: Porvoo
Saiskohan ton lastun palauttaa jos nää "luvatut" nousut ei toteudu (1.8-2.0 koneeseen) tolla Muukkosen myymällä lastulla:kterkkila kirjoitti:Jos toteutuu, niin kyllä tuntuu. Jos ei toteudu, niin sitten tarvitaan vähän henkistä asennoitumista ennen kun alkaa vaikuttamaantammi kirjoitti:Äkkiseltään 14 hv ja 24 Nm lisäys ei varmaan paljoa autossa tunnu?
output increase [cv] 14
torque increase [Nm] 24
speed increase [km/h] 4
Taitaa tosin tulla aika kalliiksi penkittää ennen ja jälkeen lastun asennusta ja vielä mahdollisesti maksaa asennuksesta jotain.
Olis kyllä hienoa jos jollain olisi oikeasti kokemuksia tällaisesta. Siis ihan vakio 1.8 tai 2.0:n asennettuna. Tuntuuko erot ja pienentyikö polttoaineen kulutus.

- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Käykääpä täällä Lohjalla mun tallissa niin teen autoon kuin autoon zäppädäppä-virityksenpyyhin pölyt akun päältä. En kerro mitä homma pitää sisällään, koska se on suuri salaisuus, mutta 15-50 heppaa tulee lisää. Jos ei toimi, niin saatte rahanne takaisin kun todistatte ettei tehoa tullut lisää. ja eikun törsäämään rahoja
Kimmo / alfatune.fi
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Investoidessa lastuun rahaa vaatisin ehdottomasti dynotulokset ennen ja jälkeen asennuksen. 1.8-2.0:seen 24Nm vääntöä lisää kuulostaa aika utopiselta.
En silti sano, etteikö lastusta ole vaparissa apua. Oma Esco penkitettiin vakiona, lastulla ja taas vakiona niin kyllä niille eroa saatiin.
Eikä tuo penkityksen kustannus 390€ lastun jälkeen ole suuri summa.
OT:Jyväskylästä löytyy kanssa Esson baarista persdynottajia.
Tulevat istumaan takapenkille ja kertovat sitten mahdollisesta tehon noususta. Myös varttimaili on mahdollista kokeilla, nopeus mitataan marjaämpärillä suoran päästä ja Sting laulaa I'll be watching you eli "mä kellotan sua".
En silti sano, etteikö lastusta ole vaparissa apua. Oma Esco penkitettiin vakiona, lastulla ja taas vakiona niin kyllä niille eroa saatiin.
Eikä tuo penkityksen kustannus 390€ lastun jälkeen ole suuri summa.
OT:Jyväskylästä löytyy kanssa Esson baarista persdynottajia.
Tulevat istumaan takapenkille ja kertovat sitten mahdollisesta tehon noususta. Myös varttimaili on mahdollista kokeilla, nopeus mitataan marjaämpärillä suoran päästä ja Sting laulaa I'll be watching you eli "mä kellotan sua".

"Too much ain't enough"
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Joo, kyllä mäkin uskon että lastuilla pystyy tekemään yhtä sun toista, mutta toisinaan nuo väittämät on niin törkeitä ylilyöntejä että oksat pois. Lastulla voi tietty jatkaa kierrosaluetta ja vaikuttaa moottorin luonteeseen, mutta maksimivääntömomentin ja -tehon nostamiseen mahdollisuudet on aika rajalliset. Toisissa voi tehdä jotain, toisissa ei mitään.
Edit: ja nythän puhutaan vaparista..
Edit: ja nythän puhutaan vaparista..
Kimmo / alfatune.fi
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Toi squadra chippikin parantaa käyntiä ja mahdollisia "kuoppia" . Juuri 1 tai 2 vaihteella jos lähtee liikkeelle kävely vauhdista esim. liikenne hidastimen jälkeen niin vähän tökkii / pätkii . Ja se vaan kuuluu tuohon ohjaukseen , että kyllä noi Boschin ohjelmat aika peruskamaa on . En kyllä usko mitenkään tuota 24Nm ja 14hp . molemmisata 10 pois ni vois ehkä olla todellistakin .
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Vanhasta 8V TS:stä tiedän ettei sieltä saa lisää heppoja millään lastulla kuin korkeintaan yhden tai kaksi. Todennäköisesti nolla. Vääntöä saa hieman, jos lastu antaa enemmän ennakkoa keskikierroksilla. Lastulle vaihtoehtoinen tapa on ottaa 95:n oktaanirele pois ja käyttää 98:a. Jos siitä vielä lisää ennakkoa, niin se alkaa nakuttamaan myös 98:lla. Eli lastulla ei tee niin yhtään mitään vanhassa tessussa. Ja tämä tarina on tosi.willez kirjoitti:Toi squadra chippikin parantaa käyntiä ja mahdollisia "kuoppia" . Juuri 1 tai 2 vaihteella jos lähtee liikkeelle kävely vauhdista esim. liikenne hidastimen jälkeen niin vähän tökkii / pätkii . Ja se vaan kuuluu tuohon ohjaukseen , että kyllä noi Boschin ohjelmat aika peruskamaa on . En kyllä usko mitenkään tuota 24Nm ja 14hp . molemmisata 10 pois ni vois ehkä olla todellistakin .
16V:ssä voi saada vähän niitä päästönormien täyttämiseksi tehtyjä monttuja pois.
Kimmo / alfatune.fi
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Eli ei sitten varmaan kannata tilata tuota squadra chipiä ... Täytyy vaan hakea se coupe hiivatti ja ruuvata ahtojakterkkila kirjoitti:Vanhasta 8V TS:stä tiedän ettei sieltä saa lisää heppoja millään lastulla kuin korkeintaan yhden tai kaksi. Todennäköisesti nolla. Vääntöä saa hieman, jos lastu antaa enemmän ennakkoa keskikierroksilla. Lastulle vaihtoehtoinen tapa on ottaa 95:n oktaanirele pois ja käyttää 98:a. Jos siitä vielä lisää ennakkoa, niin se alkaa nakuttamaan myös 98:lla. Eli lastulla ei tee niin yhtään mitään vanhassa tessussa. Ja tämä tarina on tosi.willez kirjoitti:Toi squadra chippikin parantaa käyntiä ja mahdollisia "kuoppia" . Juuri 1 tai 2 vaihteella jos lähtee liikkeelle kävely vauhdista esim. liikenne hidastimen jälkeen niin vähän tökkii / pätkii . Ja se vaan kuuluu tuohon ohjaukseen , että kyllä noi Boschin ohjelmat aika peruskamaa on . En kyllä usko mitenkään tuota 24Nm ja 14hp . molemmisata 10 pois ni vois ehkä olla todellistakin .
16V:ssä voi saada vähän niitä päästönormien täyttämiseksi tehtyjä monttuja pois.

- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
aivan,eihän tuo squadra chippi pahan hintainen ole lastuksi (250€ kotiovella) . Ja kysyin kerran että mihin nuo tehokäyrät perustuu, niin vastasi että aitoja penkkituloksia, tietty eri yksilöissä voi vaihella lukemat mutta nuo tulokset siellä on saatu muuten vakioautolla . Mutta kun alkaa miettimään että mitä se lastu sitten muuttaa , juuri tuota sytkää aikaisemmalle ja rajotinta kauemmas (kuulema 6250rpm -> 7200rpm) . Muuta ei oikeen kannata säätää,ainut toivo olisi se jos vakio M1.7 ohjauksessa on "virheitä" jonka takia teho / vääntö on alempana kuin voisi olla . Mene ja tiedä sittenkterkkila kirjoitti:No itse en tilaisi, mutta itsehän tietty päätätwillez kirjoitti: Eli ei sitten varmaan kannata tilata tuota squadra chipiä ... Täytyy vaan hakea se coupe hiivatti ja ruuvata ahtoja

Joissakin autoissa tehoa on rajoitettu ohjelmallisesti, jolloin rajoituksen poistaminen uudella softalla voi tuoda huomattavankin piristyksen. Erääseen ruotsalaisvalmiseiseen perheautoon tehonlisä suurinpiirtein 30 hevosvoimaa (yli 20%), kyseessä siis vapaastihengittävä moottori.Zulak kirjoitti:Kyllä se vähän niin on, että vapaasti hengittävien moottoreiden lastuttaminen ilman muita muutoksia on enemmän tai vähemmän rahojen haaskausta. Turbot sitten erikseen.. Tuskin sieltä mitään yli 10hv saa lastulla irti.
VMP
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Itsellä squadran lastu gtv 2.0tb:ssa ja eron tosiaan huomaa,kun taas 164ts:ssä saman pajan lastu myös,niin lukuunottamatta squadran tarraa,ei eroa huomaa vakioon 
Tulikin mieleen,kun tuossa mun 164:ssa varmaankin se oktaanirele paikoilla,niin uskaltaako sen pois ottaa,kun lastu tosiaan on vaihdettu,kun se jo edellyttää kait 98:lla ajoa??

Tulikin mieleen,kun tuossa mun 164:ssa varmaankin se oktaanirele paikoilla,niin uskaltaako sen pois ottaa,kun lastu tosiaan on vaihdettu,kun se jo edellyttää kait 98:lla ajoa??
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Alfoissa (vapareissa) ei kyllä ole lastuilla tietääkseni tehoja rajoitettu. 8V-koneesta on ollut täysi työ saada tuonkin verran ulos. Pari heppaa sieltä voi ehkä puristaa pienellä riskillä.
Tässä nyt sitten vähän faktaa siitä, miten seoksilla ja sytkän ennakoilla voi muuttaa vanhan 8V TS:n tehokäyriä (takapyörä):
http://jakita.com/pics/sytkat.jpg
http://jakita.com/pics/seokset.jpg
Tässä nyt sitten vähän faktaa siitä, miten seoksilla ja sytkän ennakoilla voi muuttaa vanhan 8V TS:n tehokäyriä (takapyörä):
http://jakita.com/pics/sytkat.jpg
http://jakita.com/pics/seokset.jpg
Kimmo / alfatune.fi