alfa 156 -99- lastu

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
luri^
Viestit: 21
Liittynyt: 30 Tammi 2009, 01:16

alfa 156 -99- lastu

Viesti Kirjoittaja luri^ »

mistä kyseiseen alffaan sais lastun? kiitos etukäthen :)

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Riippunee 156:sta
VMP

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

1.8-2.0 Muukkoselta
och
2.5 euro3 98-00
2.5 euro2 00-

Ja tehdään nyt vielä turhaksi nuo 2.5:sen linkit tällä

Jaa niin se olikin 99vm.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

squadran sivuilla lukee että 2.5 v6 rajoitin olisi 6800rpm. Pitääkö tuo paikkansa? Olin katsovinani alfadiagista että omani olisi kiertänyt joskus 7240rpm..

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tammi »

Toihan säästää itsensä takaisin kun bensankulutus pienenee 0.3l/100 km. Siis 30000km:llä 90l bensansäästö ja 90l x 1,22e/l = 109,80e.

Ei vaan onko jollain kokemusta tollasen lastun laittamisesta. Äkkiseltään 14 hv ja 24 Nm lisäys ei varmaan paljoa autossa tunnu?

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

tammi kirjoitti:Äkkiseltään 14 hv ja 24 Nm lisäys ei varmaan paljoa autossa tunnu?
Jos toteutuu, niin kyllä tuntuu. Jos ei toteudu, niin sitten tarvitaan vähän henkistä asennoitumista ennen kun alkaa vaikuttamaan :lol:
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

joo eipä ton pelkän lastun hankkimisella saa muuta kuin loven lompakkoon... Sehän riippuu jo pelkästään päivästäkin ainakin meikäläisen alfalla kulkeeko se 4 km/h enemmän vai vähemmän ja kiihtyykö kosla hitaasti vai tosi hitaasti :twisted: .
Koskiessani mihinkä tahansa, muuttuu se hetkessä romuksi

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

RockinTetsi kirjoitti:joo eipä ton pelkän lastun hankkimisella saa muuta kuin loven lompakkoon... Sehän riippuu jo pelkästään päivästäkin ainakin meikäläisen alfalla kulkeeko se 4 km/h enemmän vai vähemmän ja kiihtyykö kosla hitaasti vai tosi hitaasti :twisted: .
156:sta on tehty JTD moottoreilla, joihin lastulla on varmasti muutakin vaikutusta kuin kuskin lompakon keveneminen.

Topicin aloittaja ei ole kertonut, että millaiseen 156:een hän on lastua kaavailemassa joten kaikki pelkkää spekulointia.
VMP

luri^
Viestit: 21
Liittynyt: 30 Tammi 2009, 01:16

Viesti Kirjoittaja luri^ »

niin siis alfa on 156 2.0 ts vm 99. mitäköhän sellasesta lastusta joutuu pulittamaan? kokemuksia?

luri^
Viestit: 21
Liittynyt: 30 Tammi 2009, 01:16

Viesti Kirjoittaja luri^ »

ja vielä sellanen että onko mahdotonta asentaa itse?

Avatar
RockinTetsi
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2007, 22:49
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja RockinTetsi »

luri^ kirjoitti:niin siis alfa on 156 2.0 ts vm 99. mitäköhän sellasesta lastusta joutuu pulittamaan? kokemuksia?
Muukkoselta jos hommaat niin pelkkä lastu on 390€...
Koskiessani mihinkä tahansa, muuttuu se hetkessä romuksi

Avatar
JaniW
Viestit: 840
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Tuommoinen on 320 e:

http://squadra-tuning.nl/EN/en_alfa_156_20_16v_m155.htm

asennusohjeet löytyy myös sivuilta, ei pitäisi olla paha rasti. Tiedä sitten tuntuuko tuollainen tehonlisäys muuten kuin kevyempänä lompakkona.

edit: tuo malli vaatiikin ECUn lähettämistä paikan päälle uudelleen ohjelmointiin (=lisää kustannuksia)

Toisaalta, mene autolla lomalle Lontooseen ja tutustu kaupunkiin samalla kun pojat asentavat tämän:

http://www.autodeltashop.com/product_in ... cts_id=584

Tässä kitissä on se hyvä puoli että lastu kuuluu hintaan :wink:
Viimeksi muokannut JaniW, 24 Huhti 2009, 08:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=13614
:mrgreen:

Noinkin homman voi hoitaa.
Tuossa projektissa tehon lisäys(ylärekisteriin) tuli
lähinnä isommilla imuputkilla ja race-cat+cat backillä.
Lastun(säädettävä) kontolle jäi lähinnä keskirekisterin paikkailu.

Kyseessä siis V6:nen..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tammi »

kterkkila kirjoitti:
tammi kirjoitti:Äkkiseltään 14 hv ja 24 Nm lisäys ei varmaan paljoa autossa tunnu?
Jos toteutuu, niin kyllä tuntuu. Jos ei toteudu, niin sitten tarvitaan vähän henkistä asennoitumista ennen kun alkaa vaikuttamaan :lol:
Saiskohan ton lastun palauttaa jos nää "luvatut" nousut ei toteudu (1.8-2.0 koneeseen) tolla Muukkosen myymällä lastulla:

output increase [cv] 14
torque increase [Nm] 24
speed increase [km/h] 4

Taitaa tosin tulla aika kalliiksi penkittää ennen ja jälkeen lastun asennusta ja vielä mahdollisesti maksaa asennuksesta jotain.

Olis kyllä hienoa jos jollain olisi oikeasti kokemuksia tällaisesta. Siis ihan vakio 1.8 tai 2.0:n asennettuna. Tuntuuko erot ja pienentyikö polttoaineen kulutus.

8)

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Käykääpä täällä Lohjalla mun tallissa niin teen autoon kuin autoon zäppädäppä-virityksenpyyhin pölyt akun päältä. En kerro mitä homma pitää sisällään, koska se on suuri salaisuus, mutta 15-50 heppaa tulee lisää. Jos ei toimi, niin saatte rahanne takaisin kun todistatte ettei tehoa tullut lisää. ja eikun törsäämään rahoja
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

Investoidessa lastuun rahaa vaatisin ehdottomasti dynotulokset ennen ja jälkeen asennuksen. 1.8-2.0:seen 24Nm vääntöä lisää kuulostaa aika utopiselta.
En silti sano, etteikö lastusta ole vaparissa apua. Oma Esco penkitettiin vakiona, lastulla ja taas vakiona niin kyllä niille eroa saatiin.
Eikä tuo penkityksen kustannus 390€ lastun jälkeen ole suuri summa.

OT:Jyväskylästä löytyy kanssa Esson baarista persdynottajia.
Tulevat istumaan takapenkille ja kertovat sitten mahdollisesta tehon noususta. Myös varttimaili on mahdollista kokeilla, nopeus mitataan marjaämpärillä suoran päästä ja Sting laulaa I'll be watching you eli "mä kellotan sua". :lol:
"Too much ain't enough"

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Joo, kyllä mäkin uskon että lastuilla pystyy tekemään yhtä sun toista, mutta toisinaan nuo väittämät on niin törkeitä ylilyöntejä että oksat pois. Lastulla voi tietty jatkaa kierrosaluetta ja vaikuttaa moottorin luonteeseen, mutta maksimivääntömomentin ja -tehon nostamiseen mahdollisuudet on aika rajalliset. Toisissa voi tehdä jotain, toisissa ei mitään.

Edit: ja nythän puhutaan vaparista..
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tammi »

"pyyhin pölyt akun päältä" "ja eikun törsäämään rahoja"

:lol: :lol: :lol:

Tätä mä vähän arvelinkin.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Toi squadra chippikin parantaa käyntiä ja mahdollisia "kuoppia" . Juuri 1 tai 2 vaihteella jos lähtee liikkeelle kävely vauhdista esim. liikenne hidastimen jälkeen niin vähän tökkii / pätkii . Ja se vaan kuuluu tuohon ohjaukseen , että kyllä noi Boschin ohjelmat aika peruskamaa on . En kyllä usko mitenkään tuota 24Nm ja 14hp . molemmisata 10 pois ni vois ehkä olla todellistakin .

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

http://www.autodeltashop.com/product_in ... cts_id=165

Siitä vaan tilaamaan, ehkä löytyykin tehoja.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

willez kirjoitti:Toi squadra chippikin parantaa käyntiä ja mahdollisia "kuoppia" . Juuri 1 tai 2 vaihteella jos lähtee liikkeelle kävely vauhdista esim. liikenne hidastimen jälkeen niin vähän tökkii / pätkii . Ja se vaan kuuluu tuohon ohjaukseen , että kyllä noi Boschin ohjelmat aika peruskamaa on . En kyllä usko mitenkään tuota 24Nm ja 14hp . molemmisata 10 pois ni vois ehkä olla todellistakin .
Vanhasta 8V TS:stä tiedän ettei sieltä saa lisää heppoja millään lastulla kuin korkeintaan yhden tai kaksi. Todennäköisesti nolla. Vääntöä saa hieman, jos lastu antaa enemmän ennakkoa keskikierroksilla. Lastulle vaihtoehtoinen tapa on ottaa 95:n oktaanirele pois ja käyttää 98:a. Jos siitä vielä lisää ennakkoa, niin se alkaa nakuttamaan myös 98:lla. Eli lastulla ei tee niin yhtään mitään vanhassa tessussa. Ja tämä tarina on tosi.

16V:ssä voi saada vähän niitä päästönormien täyttämiseksi tehtyjä monttuja pois.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

kterkkila kirjoitti:
willez kirjoitti:Toi squadra chippikin parantaa käyntiä ja mahdollisia "kuoppia" . Juuri 1 tai 2 vaihteella jos lähtee liikkeelle kävely vauhdista esim. liikenne hidastimen jälkeen niin vähän tökkii / pätkii . Ja se vaan kuuluu tuohon ohjaukseen , että kyllä noi Boschin ohjelmat aika peruskamaa on . En kyllä usko mitenkään tuota 24Nm ja 14hp . molemmisata 10 pois ni vois ehkä olla todellistakin .
Vanhasta 8V TS:stä tiedän ettei sieltä saa lisää heppoja millään lastulla kuin korkeintaan yhden tai kaksi. Todennäköisesti nolla. Vääntöä saa hieman, jos lastu antaa enemmän ennakkoa keskikierroksilla. Lastulle vaihtoehtoinen tapa on ottaa 95:n oktaanirele pois ja käyttää 98:a. Jos siitä vielä lisää ennakkoa, niin se alkaa nakuttamaan myös 98:lla. Eli lastulla ei tee niin yhtään mitään vanhassa tessussa. Ja tämä tarina on tosi.

16V:ssä voi saada vähän niitä päästönormien täyttämiseksi tehtyjä monttuja pois.
Eli ei sitten varmaan kannata tilata tuota squadra chipiä ... Täytyy vaan hakea se coupe hiivatti ja ruuvata ahtoja :o:

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Miksei 155 Q4? ;)

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

jeQQ kirjoitti:Miksei 155 Q4? ;)
muuten kyllä , mutta niitä ei tahdo löytää mistään . Ja tuo cupee fiatti iski silmään niin että sillainen on pakko saada . Ja saksasta tietenkin , verot ovat todella alhaiset 16Venasessa. 20V onkin sitten huomattavasti kalliimpaa tuoda .

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

No, tottahan tuo on. ;)

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

willez kirjoitti: Eli ei sitten varmaan kannata tilata tuota squadra chipiä ... Täytyy vaan hakea se coupe hiivatti ja ruuvata ahtoja :o:
No itse en tilaisi, mutta itsehän tietty päätät :)
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

kterkkila kirjoitti:
willez kirjoitti: Eli ei sitten varmaan kannata tilata tuota squadra chipiä ... Täytyy vaan hakea se coupe hiivatti ja ruuvata ahtoja :o:
No itse en tilaisi, mutta itsehän tietty päätät :)
aivan,eihän tuo squadra chippi pahan hintainen ole lastuksi (250€ kotiovella) . Ja kysyin kerran että mihin nuo tehokäyrät perustuu, niin vastasi että aitoja penkkituloksia, tietty eri yksilöissä voi vaihella lukemat mutta nuo tulokset siellä on saatu muuten vakioautolla . Mutta kun alkaa miettimään että mitä se lastu sitten muuttaa , juuri tuota sytkää aikaisemmalle ja rajotinta kauemmas (kuulema 6250rpm -> 7200rpm) . Muuta ei oikeen kannata säätää,ainut toivo olisi se jos vakio M1.7 ohjauksessa on "virheitä" jonka takia teho / vääntö on alempana kuin voisi olla . Mene ja tiedä sitten :shock: Ei siinä oikeastaan muu auta kuin kokeilla jos saisi vaan aikaiseksi tilata .

Musakko
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Maalis 2007, 11:03
Car(s): Alfa Romeo 159 3.2 JTS Q4
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Musakko »

millainen homma se squadra vai mikä se oli niin asentaa autoon, itselläni 156 1.8TS ja kiinnostaisi toi kyseinne lastu, onko kellään kokemuksia siitä lastusta, miten tilata se?

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Kannattaaa varmaan tiedustella sielä Squadra Tuningilta suoraan. Kyselin sieltä tuossa talvella ECUn korjausta ja vaikutti asialliselta paikalta - hyviä neuvoja tuli, vaikka ECUa eivät korjanneetkaan.
MP

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Kyllä se vähän niin on, että vapaasti hengittävien moottoreiden lastuttaminen ilman muita muutoksia on enemmän tai vähemmän rahojen haaskausta. Turbot sitten erikseen.. Tuskin sieltä mitään yli 10hv saa lastulla irti.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Zulak kirjoitti:Kyllä se vähän niin on, että vapaasti hengittävien moottoreiden lastuttaminen ilman muita muutoksia on enemmän tai vähemmän rahojen haaskausta. Turbot sitten erikseen.. Tuskin sieltä mitään yli 10hv saa lastulla irti.
Joissakin autoissa tehoa on rajoitettu ohjelmallisesti, jolloin rajoituksen poistaminen uudella softalla voi tuoda huomattavankin piristyksen. Erääseen ruotsalaisvalmiseiseen perheautoon tehonlisä suurinpiirtein 30 hevosvoimaa (yli 20%), kyseessä siis vapaastihengittävä moottori.
VMP

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Zulak kirjoitti:Tuskin sieltä mitään yli 10hv saa lastulla irti.
jos 10hp saa vapariin lastulla niin kyllä se mun mielestä aika hyvin on .

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Itsellä squadran lastu gtv 2.0tb:ssa ja eron tosiaan huomaa,kun taas 164ts:ssä saman pajan lastu myös,niin lukuunottamatta squadran tarraa,ei eroa huomaa vakioon :)
Tulikin mieleen,kun tuossa mun 164:ssa varmaankin se oktaanirele paikoilla,niin uskaltaako sen pois ottaa,kun lastu tosiaan on vaihdettu,kun se jo edellyttää kait 98:lla ajoa??

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

willez kirjoitti:
Zulak kirjoitti:Tuskin sieltä mitään yli 10hv saa lastulla irti.
jos 10hp saa vapariin lastulla niin kyllä se mun mielestä aika hyvin on .
No siis tarkoitus oli vaan sanoa, että aika epärealistinen tavoite kymmenenkin heppaa.. todellisuus lienee lähempänä muutamia irtopolleja.

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Onkohan lastusta kuinka hyötyä jos on virinokat?

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Alfoissa (vapareissa) ei kyllä ole lastuilla tietääkseni tehoja rajoitettu. 8V-koneesta on ollut täysi työ saada tuonkin verran ulos. Pari heppaa sieltä voi ehkä puristaa pienellä riskillä.

Tässä nyt sitten vähän faktaa siitä, miten seoksilla ja sytkän ennakoilla voi muuttaa vanhan 8V TS:n tehokäyriä (takapyörä):

http://jakita.com/pics/sytkat.jpg
http://jakita.com/pics/seokset.jpg
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

^^ Jos lastu on tehty vakionokille, niin vain hyvällä säkällä. Jos säädetään penkissä niin sitten toki. Ja tietty kierrostenrajoittajan nostosta voi olla hyötyä etenkin virinokkien kanssa.
Kimmo / alfatune.fi

Vastaa Viestiin