156 2.0 t.s alakierroksilla nykii ja pieni tyhjäkäynti

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

156 2.0 t.s alakierroksilla nykii ja pieni tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Missähän vika piilee kun tyhjäkäynti on josssain 500 kierroksen paikkeilla ja kuulostaa kun kävisi kolmella? Kun saa kierroksia jotain 2000 paikkeille alkaa herätä ja käy silloin normaalin kuuloisesti. Katoin ja vaihdoin ykköstulpat, samoin puolat toimii. Ilmamassamittarinkin vaihdoin mutta vika pysyy. Pikaisesti huollossa katottiin että 2 ja kolmossylinterissä olisi sytytyskatkoksia, epäiltiin puolaa tai tulppaa mutta niistä nyt ei tunnu olevan kyse. Vinkkejä?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Vaihda ne kaikki tulpat uusiin. Koska oot polttoainesuodattimen vaihtanut ? Voi olla tukossa , ja sitä ei ainakaan 155:sen huoltoohjelmassa löydy ollenkaan,ainoastaan "suodattimen tarkistus" :?

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Nyt näyttää että vika on polttoainepuolella. Suodatinta en ole tästä autosta löytänyt? Nyt nykiminen ja tehottomuus on alle 3000 kierroksen, sitten alkaa kiertää taas iloisesti. Onko tässä jokin tyhjäkäyntipiiri tms vaikuttaa kuin olisi tosi paksulla tuo seos alhaalla kun melkein tukehtuu, kierroksia jun saa niin ei niinkään enää ongelmaa.

Avatar
sansse
Viestit: 79
Liittynyt: 16 Syys 2008, 16:20

Viesti Kirjoittaja sansse »

Koitappa vaihtaa puolat 2->1 sylinterin ja 3->4 sylinterin kanssa keskenään ja katoppa siirtyykö vika 1 ja nelos sylinteriin tän voi tarkastaa hyvin ottamalla suuttimen piuhat irti yksitellen ja kuuntelemalla meneekö käynti huonommaksi. jos menee huonommaksi esim kun ottaa 1 pytyn suuttimen irti, ei vika tällöin ole 1 sylinterissä.... onko ruiskun merkkivalo syttynyt huonon käynnin ajaksi???

Avatar
sansse
Viestit: 79
Liittynyt: 16 Syys 2008, 16:20

Viesti Kirjoittaja sansse »

jukka22 kirjoitti:Nyt näyttää että vika on polttoainepuolella. Suodatinta en ole tästä autosta löytänyt? Nyt nykiminen ja tehottomuus on alle 3000 kierroksen, sitten alkaa kiertää taas iloisesti. Onko tässä jokin tyhjäkäyntipiiri tms vaikuttaa kuin olisi tosi paksulla tuo seos alhaalla kun melkein tukehtuu, kierroksia jun saa niin ei niinkään enää ongelmaa.
'
seuraavaks tarkastaisin suuttimien toiminnan. nekin saa yleensä vaihdettua pytystä toiseen. näyttäisi kuvien perusteella aika yksinkertaiselta operaatiolta.

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Tein Ecun resetoinnin ja nyt näyttää taas toimivan!!!

Kiitoksia kaikille vinkeistä, niitä saattaa tarvita seuraavalla kerralla...

Tuomo
Viestit: 8
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 21:04

alffa

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Moro mikäs toi ecu on suomeksi ja mistä löytää pensatankin suodattimen 156 alffasta :)

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Re: alffa

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Tuomo kirjoitti:Moro mikäs toi ecu on suomeksi
Tähän vois sanoo oikeastaan että KVG.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: alffa

Viesti Kirjoittaja V6 »

Tuomo kirjoitti:ja mistä löytää pensatankin suodattimen 156 alffasta :)
pensatankista ,)...ei ole tarkoitettu vaihdettavaksi
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Julma Juha
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Tammi 2009, 01:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Julma Juha »

Onkos tuo ecun resetointi ihan vaaratonta? Itellä alfa nykii alimmilla kiekoilla nii pirusti, että aattelin kokeilla. Tuntuu, että tää on laiskempi tämä oma vm- 00 2.0ts ku mitä oli vanaha vm-90 2litran primera ja tehoissa on melko palio eroa. Mahtaakoha tuo resetointi auttaa ongelmaani?

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Taisin nuolaista ennenkuin tipahtaa. Ongelma on tullut takaisin. Nyt kahteen kertaan olen tehnyt tuon ECU resetin ja kaasuläppäresetin, ja tämän jälkeen kaikki toimii hyvin. Mutta vähitellen ongelma palaa, eli nykiminen alle 3000 kierroksilla ja ontuva tyhjäkäynti. Onko ideoita, mitä kannattaa tsekkailla seuraavaksi?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Johdon nokkaan pitäisi saada. Jos omat kokemukset pohjana ja en saisi johtoon kiinni niin lambda ja sitten ilmamäärämittari.
Olettaen että olet tulpat tarkastanut. Tosin jos ongelma on siellä niin ecu-resetti ei auta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Ilmamassamittari on vaihdettu. Tämä resetoinnin jälkeinen toimiminen tässä hämää eniten. Ihan kuin jokin laite hukkaisi asetuksensa sammuttamisen jälkeen, ja vieläpä vähitellen.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Oma TS aikoinaan sekoili käyntiensä kanssa kaasuläpän asetusten hukuttua totaalisesti.
Kotikonstiresetoinnit ei auttanut, vaan deltassa kaasuläppä resetoitiin tehdasparametreihin testerillä. Homma oli sillä selvä ja rahaa meni kai joku 80 euroo.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

vois kokeilla joutokäyntimoottorin ekaks:

1. auto käyntiin tasaisella
2. vaihde ykköselle käsijarru päälle
3. rupea nostamaan kytkintä
4 juuri kun auto on sammumaisillaan paina kytkin takasin alas
5. seuraa kierroslukumittaria, kytkimen painalluksen jälkeen kierrokset pitää nousta yli tonnin hetkellisesti, sitten laskee normaalille tasolle. mutta jos kierrokset palaa normaalille tasolle ilman normaalin joutokäynnin ylitystä niin sitten jotokäynti kytkin on sökö.

kannattaa kokeilla, mutta vähän vaikuttais että se vika ei kuitenkaan ole jotokäyntimoottorilla
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Tämä on selespeed laatikolla, nuo ohjeet ei taida ihan suoraan päteä. No täytyy silti kokeilla.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

tjuu, taitaa jäädä kokeilematta... :lol:

älä suotta kiduta laatikkoa sillä että yrität vetää käsijarrua vastaan
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Vian poistamiseksi ei näköjään tarvi kun ottaa hetkeksi akun kenkä irti ja sitten tyhjäkäynnille niin pelaa normaalisti. Saattaa kestää myös sammutuksen tai kun on jo vika päällä niin yhtäkkiä taas poistuu. Kosketushäiriö jossain?

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Näyttää siltä että kyseessä oli lamda anturi. Tarvikeosa ei näköjään kestä, täytyy laittaa alkuperäinen seuraavaksi kiinni.

Hannalfa
Viestit: 27
Liittynyt: 09 Joulu 2008, 12:42

Viesti Kirjoittaja Hannalfa »

mulla alfas kans samaa vikaa ja hermot menee.. vaihdan autoa ja merkkiä! mun autoon vaihdettu noi kaikki mahdolliset ja ei vaan parane eikä edes alkuperäisillä osilla. :evil: Alfan ostaminen todellakin kaduttaa! Ei enään koskaan!

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

En mä aio vaihtaa, tämähän kuuluu asiaan kun alkaa ikää tulla näihin laitteisiin.Jos uutta kiesiä ei saada kuntoon niin silloin kyllä hermot menee mutta nämähän on tavallaan harrastepelejä, ei kannata hermoilla liikaa näiden kanssa :)

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Onhan tällaista kaikissa. Nissan Almera Tino, 6kk omistuksessa ja moottorista yhdestä männäst männänrenkaat paskaksi, parin tonnin remppa.. 8)

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

^Tais olla 1.8...? :silly:

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Otsosmi kirjoitti:^Tais olla 1.8...? :silly:
Juu kyllä. :D

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

jukka22 kirjoitti:En mä aio vaihtaa, tämähän kuuluu asiaan kun alkaa ikää tulla näihin laitteisiin.Jos uutta kiesiä ei saada kuntoon niin silloin kyllä hermot menee mutta nämähän on tavallaan harrastepelejä, ei kannata hermoilla liikaa näiden kanssa :)
Aivan oikea asenne :-D kyllähän Alfan voi hyvinkin ottaa käyttöautoks, niin se on mullakin. Kunhan tekee huollot ajallaan, eikä rääkkää niin se on IHAN yhtä luotettava kun muutkin autot... tottakai jokainen auto vähän iästään kärsii.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

No niin nyt alkaa tämä juttu selviämään toivottavasti lopullisesti. Autossa on ollut väärä lamda koko ajan :crazyeyes: Sain sen paikallisesta Bosch liikkeestä ja vaihdettiin kerran takuisiinkin. Nyt vein auton sitten Delta autoon ja kas, kertoivat lamdan olevan vääränlainen. Uutta ei siihen hätään löytynyt mutta laittoivat käytetyn toimivan ja koko lysti 170 euroa liittimen korjauksen kanssa (vastakappale oli hiukan rikki). Tuon rahan sain sitten varaosaexpertiltä takaisin joten siltä osin jäi hyvä mieli vaikka autossa nyt käytetty osa onkin. Lahden delta sai pisteet vian nopeasta löytymisestä sekä palvelusta, vaikka veloitus olikin korkeahko. Nyt auto tuntuu toimivan taas niinkuin ennenkin ja toivottavasti pääsen nyt siirtymään paremmin sujuviin hommiin kuten vahailemaan ja muuten huoltamaan autoa näiden käyntiongelmien pohtimisen sijasta :)

Vastaa Viestiin