Mi.To
Valvoja: Moderators
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Näin tänään Miton ensimmäistä kertaa livenä työmatkalla ulkomailla ja ihan kiva vaikutelma tuosta jäi pikaisen näkemisen perusteella. Keulailme näytti sopusuhtaisemmalta kuin kuvissa ainakin näkemässäni mustassa yksilössä.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Mito bongattu sveitsissä. On kyllä komia kapine, toinen vastaava punainen oli Italian puolella myös parkissa.
http://dusti.1g.fi/kuvat/Mobiili/Italyt ... GE_151.jpg
http://dusti.1g.fi/kuvat/Mobiili/Italyt ... GE_151.jpg
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Deltan sivuista voinee päätellä, että Mitoja pitäisi löytyä jo liikkeistä.
Kävin Milanossa olemassa muutaman päivän Pääsiäisen aikaan. Näin yhden ainoan Miton, vaikka kiertelin hyvinkin ahkerasti kaupunkia ja ympäristöä.
Lieneekö oikein sielläkään vielä myynnissä...
Lieneekö oikein sielläkään vielä myynnissä...
Dusti kirjoitti:Mito bongattu sveitsissä. On kyllä komia kapine, toinen vastaava punainen oli Italian puolella myös parkissa.
http://dusti.1g.fi/kuvat/Mobiili/Italyt ... GE_151.jpg
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Kävin 2 tuntia sitten kyselemässä Mitosta Tampereen deltassa ja myyjä sanoi että tulee ensi kuun aikana minä siihen että kuulemma on jo Mitoja tullut suomeen monta kappaletta monta päivää sitten.
Myyjä tuumasi siihen että sulla on hyvät sisäpiirin tiedot ja minä että ei varmaankaan tänä viikon loppuna tule autot näytille, siihen myyjä sanoi että ei varmasti tule .
Myyjä tuumasi siihen että sulla on hyvät sisäpiirin tiedot ja minä että ei varmaankaan tänä viikon loppuna tule autot näytille, siihen myyjä sanoi että ei varmasti tule .
Mitoja 3 kpl Larussa maahantuojan pihassa. Jep, näyttää tosiaan luonnossa paljon paremmalta kun kuvissa (vähemmän pullukka)
Tuo keula ainakin kuvan autossa on kyllä melko matala ja nurkkien alahuulet on arat..hmm kosketuksille..
Tuo keula ainakin kuvan autossa on kyllä melko matala ja nurkkien alahuulet on arat..hmm kosketuksille..
- Liitteet
-
- 24042009(001).jpg
- (73.25 KiB) Tiedosto ladattu 11529 kertaa
Citroen DS5 + Victory Hammer S
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Minäkin olen bongannut saksan matkalla MiTon. Se oli väriltään viinipunainen ja kyllä se näytti todellisuudessa paljon paremmalta kuin kuvissa, mutta silti se on liian korkea ja rofiilista näytti vähän epäsuhteessa.
Pitäisi käydä ottamassa ajotyypit siitä...Kunhan kortti tulee takaisin
Pitäisi käydä ottamassa ajotyypit siitä...Kunhan kortti tulee takaisin
Nothing beats cubic inch
Minäkin olin samaan aikaan siellä ja bongasin usemmankin Mito siellä.talleri kirjoitti:Kävin Milanossa olemassa muutaman päivän Pääsiäisen aikaan. Näin yhden ainoan Miton, vaikka kiertelin hyvinkin ahkerasti kaupunkia ja ympäristöä.
Lieneekö oikein sielläkään vielä myynnissä...
Mm. Ferrari shopin edessä todella maukkaan punaisen. Pari mustaa ja ainakin yhdeni valkoisen.
Minusta Mito on punaisena parhaimman näköinen. Tosin ei se valkoisenakaan paha ole.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Näin se on, Alfa johtaa muotoilun kehitystä, siksi ensireaktio voi olla kummastus, siitä se sitten aukeaa. No joo, kaikki ei tietenkään ole ollut loistavaa vuosien saatossa mutta näin suurissa mittakaavoissa tästä on näyttöä monelta kaudelta.Jalamari kirjoitti:Täysin samaa mieltä, näyttää paljon paremmalta tuossa kuin yhdesäkään näkemässäni aikaisemmassa kuvassa. Ihan siistiltä vaikuttaa. Ja yllättävän matalan olonen.
Viikko vuokra MiTo:lla takana. Nizzan Europcarilla tuollainen oli jo tarjolla ja suureksi yllätykseksi pihalla odotti 155hv versio! Kyllä kelpasi Provencen mutkateitä lasketella menemään...
Autossahan on tuo DNA systeemi ja se muuttaa käytöksen totaalisen erilaiseksi. D-moodissa moottori vastaa kaasuun HETI jo alhaisilta kierroksilta. Tuntui, että täydet väännöt on jo 1800rpm käytössä. Mittaristosta saa samalla ahtopainenäytön esiin. Jarrut olivat nelimäntäiset Alfan logoilla ja ilmausruuvi hyvin esillä. Pakoputkistokin oli viritetty matalaääniseksi ja kaasua nostettaessa kuului pieni hörähdys. Normaaliasennon ero oli huomattava; kaasu reagoi pidemmällä matkalla hitaammin ja voima tulee vasta ylemmillä kierroksilla. Asentoja voi vaihdella ajon aikana.
Ajettavuus oli parempi kuin vastaavassa GrandePuntossa (1.4-16V sporty). Meno on tukevampaa, eikä kori heilu niin paljoa alemman painopisteen ansiosta. Ohjaus tuntui hyvältä, eikä sähköisestäkään tehostimesta ole pahaa sanottavaa. Renkaat olivat Bridgestone Turanza ER300 kokoa 195/55/16 eli eivät kovin sporttiset. Oikea rengas ja peli on varmasti ajettavuudeltaan tehonsa väärti.
Autossahan on tuo DNA systeemi ja se muuttaa käytöksen totaalisen erilaiseksi. D-moodissa moottori vastaa kaasuun HETI jo alhaisilta kierroksilta. Tuntui, että täydet väännöt on jo 1800rpm käytössä. Mittaristosta saa samalla ahtopainenäytön esiin. Jarrut olivat nelimäntäiset Alfan logoilla ja ilmausruuvi hyvin esillä. Pakoputkistokin oli viritetty matalaääniseksi ja kaasua nostettaessa kuului pieni hörähdys. Normaaliasennon ero oli huomattava; kaasu reagoi pidemmällä matkalla hitaammin ja voima tulee vasta ylemmillä kierroksilla. Asentoja voi vaihdella ajon aikana.
Ajettavuus oli parempi kuin vastaavassa GrandePuntossa (1.4-16V sporty). Meno on tukevampaa, eikä kori heilu niin paljoa alemman painopisteen ansiosta. Ohjaus tuntui hyvältä, eikä sähköisestäkään tehostimesta ole pahaa sanottavaa. Renkaat olivat Bridgestone Turanza ER300 kokoa 195/55/16 eli eivät kovin sporttiset. Oikea rengas ja peli on varmasti ajettavuudeltaan tehonsa väärti.
Fiat GrandePunto 1.4-16V sporty
Saab 96 V4 -77
Saab 96 V4 -77
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Nimenomaan oloinen. Perjantaina parkkeerasin 75:n tuollaisen viereen ja oman auton kattohan on suurinpiirtein Miton ovipeilin yläreunan korkeudella.Jalamari kirjoitti:yllättävän matalan olonen.
Kivan näköinen kärryhän tuo on. Lahden deltan pihassa ollut yksilö oli punainen vaalean ruskeilla nahoilla.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Joo punanenhan se, en tosin kuskia nähny. Täytynee oman vuosihuollon yhteyteen saada deltasta koeajoon mito. Onko kellään tietoa josko oulun deltaan olis mitoja rantautunu?Janne kirjoitti:Bongasin ilmeisesti saman, oliko punainen?routasydän kirjoitti:Tänään bongattu pun mito takaa ja taka-viistosta oulun keskustassa.
Joku nuori sälli sillä ajeli semi-ylimielisen oloisena.
Niin ja hauskaa vappua!
- raktori112
- Viestit: 210
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 21:46
- Car(s): Ex. 75,155
- Paikkakunta: Viitasaari, Jyväskylä
http://www.iltalehti.fi/autot/200905019471367_au.shtml MiTo koekilvissä.
Kapean ja korkean oloinen. Maavaraa ei kuitenkaan varmaan liiaksi.
Etulamput luonnossa paremman näköiset kuin kuvissa.
Takaa ihan ok.
155 heppainen punainen ulkona Tampereeella. En viitsinyt edes istua, kun oli nahkapuku päällä.
Ei vielä rekistereitä, mutta vaihtopuolen pojat kehui, että mukavasti kulkee, sen verran olivat tyyppejä ottaneet.
Ens viikolla varmaan kilvissä.
Etulamput luonnossa paremman näköiset kuin kuvissa.
Takaa ihan ok.
155 heppainen punainen ulkona Tampereeella. En viitsinyt edes istua, kun oli nahkapuku päällä.
Ei vielä rekistereitä, mutta vaihtopuolen pojat kehui, että mukavasti kulkee, sen verran olivat tyyppejä ottaneet.
Ens viikolla varmaan kilvissä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Oho, oikein kallistuksenvakainiltalehti kirjoitti:Alustan heilahteluja on tasoitettu kallistuksenvakaimella edessä
Hmm, onkohan noin jotenkin tuo edellinen lause sai epäilemään asian todenperäisyyttä.iltalehti kirjoitti:iskunvaimentimien sisään asennetut jouset muuttavat vaimennuksen kaksitehoiseksi.
Hä? mitä vikaa niissä on? Varmaan se kun VAG vehkeissäkin on punaset niin pitää sitten muillakin olla.iltalehti kirjoitti:Onneksi Alfan aiemmin käyttämät vihreäharmaa-mittaripohjat on unohdettu.
Huhhuh sanon minä.
Vielä en ole mitoa nähnyt kuin Prahassa, oli korokkeella päätien keskellä. Hintalappukin siinä oli, taisi olla alkaen 13t€
Kävin tänään koeajamassa väliaikaisissa kilvissä olleen punaisen Miton Turun Deltassa ja siitä jäi yllättävän positiivinen maku ajon jälkeen suuhun; ohjaus oli tarkka ja keskialue erittäin tunnokas (välillä luulin olevani ex-156:n puikoissa), ulkonäkö luonnossa huomattavasti parempi kuin yleiseen mediaan tuoduissa kuvissa, sisätilat laadukkaat ja sporttisen nuorekkaat olematta kuitenkaan liian mauttomat ja "Dna-manettino" oli aivan loistava! Dynamic asennossa auton alusta tiukkeni, kallistuksia ei juuri syntynyt mutkissa ja tunnokas kaasupojin oli ärhäkkä eikä ns. turbopotkua juurikaan esiintynyt. Normal-moodi teki ohjauksesta kevyemmän (verrattavissa uuteen Bravoon) ja muutenkin alustan toiminta oli hieman tien epätasaisuuksille ystävällisempää. All weather-moodia en kokeillutkaan, sillä aurinko porotti pilvettömältä taivaalta noin 18 asteen lämmöllä. Awesome.
Auton sielu eli moottori muutti allekirjoittaneen mielipiteen Fiat-konsernin pikkuturbosta aivan totaalisesti. Ajoin samalla moottorilla varustettua Bravoa syksyllä, enkä oikeastaan nauttinut legendaarisista Ruissalon mutkista kyseisellä moottorilla. Alfaan istutettuna moottori oli aivan toista maata. Aivan kuin vääntöä olisi alakierroksilla enemmän ja muutenkin voima välittyisi perstuntumalta tiehen paremmin. Vaikka "raiskasin" autoa aikalailla, tottakai pidin ajamisen hyvän maun rajoissa, niin kulutus oli erittäin kohtuullista. Siis, loistava yhdistelmä tuon kokoluokan autoon. Ajatus tulevasta GTA-mallista 1.8 turbokoneella saakin veden kielelle.. 240 hevosvoimaa noin kevyessä autossa voi olla jotain sanoinkuvaamatonta ja erittäin pelottavaa. But we'll see.
Ajamani punainen Mito keräsi paljon katseita, varmaankin juuri uutuudenviehätyksen takia, mutta itse henk.kohtaisesti raksisin lisävarustelistalta ehdottomasti beiget nahkapenkit ja xenon-valot tai toisessa tapauksessa jonkun Sportpackin täydellisen ulkonäön luomiseksi. Ja mitä noita kuvia uudesta tulevasta GTA-mallista on tutkaillu, niin ne kyseisen auton vanteet ovat aivan jäätävän hyvännäköiset, joten mitä luultavammin nekin olisi pakko saada alle 18 tuumaisena.
Loppuyhteenvetona, menkää ihmeessä ihailemaan Mitoa livenä, sillä se on kaunis auto, hieman ehkä naisellinen, mutta isoilla vanteilla ja yliampuvalla madalluksella tehdään tunnetusti ihmeitä (kuten omassa 206 gti:ssä) . Yksi minulle tärkeä seikka Mitossa on huokea hinnoittelu ja siinä Delta on onnistunut loistavasti. Itsellä on sellainen fiilis takaraivossa, että Mito saattaa toimia lääkkeenä Alfan uudelle nousulle! Sen aina niin aliarvostettu Alfa Romeo ansaitsisi.
Auton sielu eli moottori muutti allekirjoittaneen mielipiteen Fiat-konsernin pikkuturbosta aivan totaalisesti. Ajoin samalla moottorilla varustettua Bravoa syksyllä, enkä oikeastaan nauttinut legendaarisista Ruissalon mutkista kyseisellä moottorilla. Alfaan istutettuna moottori oli aivan toista maata. Aivan kuin vääntöä olisi alakierroksilla enemmän ja muutenkin voima välittyisi perstuntumalta tiehen paremmin. Vaikka "raiskasin" autoa aikalailla, tottakai pidin ajamisen hyvän maun rajoissa, niin kulutus oli erittäin kohtuullista. Siis, loistava yhdistelmä tuon kokoluokan autoon. Ajatus tulevasta GTA-mallista 1.8 turbokoneella saakin veden kielelle.. 240 hevosvoimaa noin kevyessä autossa voi olla jotain sanoinkuvaamatonta ja erittäin pelottavaa. But we'll see.
Ajamani punainen Mito keräsi paljon katseita, varmaankin juuri uutuudenviehätyksen takia, mutta itse henk.kohtaisesti raksisin lisävarustelistalta ehdottomasti beiget nahkapenkit ja xenon-valot tai toisessa tapauksessa jonkun Sportpackin täydellisen ulkonäön luomiseksi. Ja mitä noita kuvia uudesta tulevasta GTA-mallista on tutkaillu, niin ne kyseisen auton vanteet ovat aivan jäätävän hyvännäköiset, joten mitä luultavammin nekin olisi pakko saada alle 18 tuumaisena.
Loppuyhteenvetona, menkää ihmeessä ihailemaan Mitoa livenä, sillä se on kaunis auto, hieman ehkä naisellinen, mutta isoilla vanteilla ja yliampuvalla madalluksella tehdään tunnetusti ihmeitä (kuten omassa 206 gti:ssä) . Yksi minulle tärkeä seikka Mitossa on huokea hinnoittelu ja siinä Delta on onnistunut loistavasti. Itsellä on sellainen fiilis takaraivossa, että Mito saattaa toimia lääkkeenä Alfan uudelle nousulle! Sen aina niin aliarvostettu Alfa Romeo ansaitsisi.
iltalehti kirjoitti:iskunvaimentimien sisään asennetut jouset muuttavat vaimennuksen kaksitehoiseksi.
Epezi kirjoitti:Hmm, onkohan noin jotenkin tuo edellinen lause sai epäilemään asian todenperäisyyttä.
"Lastly, and certainly the most distinctive feature of the Alfa Romeo MiTo suspension, the front and rear shock absorbers feature a coilover fitted inside the shock absorber that acts in parallel with the main spring during the extension travel with the main purpose of reducing roll."
nii ja tuosta ulkonäöstä oli se parempi kuin kuvissa, kunnon vanteilla ja pienellä madalluksella ja korin värisillä lampun kehyksillä saa varmaa ihan maukkaan.
No, itse asiassa huomio ei kiinnittynyt kyseiseeen asiaan hirveesti, mutta mun mielestä rengasääniä ei kuulunu oikeastaan yhtään eikä myöskään tuulensuhinoita, lukuunottamatta pieniä tuulen vireitä apukuskin ikkunan yläreunasta (saattoi olla maanantaikappale) kun yritin saavuttaa ilmoitettua huippunopeutta. Itse en pitänyt omaa 156:sta hirveän hiljaisena autona ja kyllähän Mitoa voidaan pitää siihen verrattuna erittäin hiljaisena. Eihän se nyt mikään tänään ajamani uusi 5-sarjan bemari ole, mutta suosittelen Mitoa lämpimästi, jos auton melutaso on tärkeä seikka auton hankinnassa!