Laser tools nokka-akselin lukituspalat
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Laser tools nokka-akselin lukituspalat
Hankin aikanaan Laser Toolsin (UK) nokka-akselin lukituspalat 2.0 TS koneeseen. Nyt tuli sitten aika käyttää noita paloja. Palat on merkattu teksteillä B1 ja B2, ja näiden palojen välillä näyttäisi olevan pieni ero nokka-akselin ajoituksessa. Eli näyttäisi olevan väliä sillä kumpi pistetään imun ja kumpi pakon puolelle. Olisiko kenelläkään tietoa siitä kumpi on kumpi?
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Silloin homma toki astetta vaikeampaa mutta on niissä mielestäni sen verran eroa, ettei pitäisi sekaisin mennä?
http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm
http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/Camlocks2.jpg
Auttaako tuolta kuvat mitään? Pakonokka-akselin lukitus 3. pytyn kohdalle, jolloin nokan kärki on hieman jo tulppiin päin siinä missä imunokka 2. pytyssä on suorempaan ylöspäin.
http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm
http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/Camlocks2.jpg
Auttaako tuolta kuvat mitään? Pakonokka-akselin lukitus 3. pytyn kohdalle, jolloin nokan kärki on hieman jo tulppiin päin siinä missä imunokka 2. pytyssä on suorempaan ylöspäin.
VMP
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Itse itselleni vastaten: Soitin Laser Toolsin tekniseen asiakaspalveluun ja sain sieltä seuraavat tiedot:
B1 pala tulee pakopuolen keppiin sylinterin 3 nokkaan siten että palan tasainen puoli osoittaa vauhtipyörään.
B2 pala tulee imupuolen keppiin sylinterin 2 nokkaan siten että palan tasainen puoli osoittaa vauhtipyörään.
Täytyy kehua laser toolsin teknistä asiakaspalvelua. Vastasivat puhelimeen heti. Ongelma tuli heti ymmärrettyä ja vastaus haettiin kirjoista ja kansista linjan ollessa vielä auki alle viidessä minuutissa.
Muista lähteistä aikaisemmin tarttui vielä sellainen muistisääntö että kummankin puolen kolmas laakerikansi otetaan pois. Siis kolmas laskien jakopäästä.
B1 pala tulee pakopuolen keppiin sylinterin 3 nokkaan siten että palan tasainen puoli osoittaa vauhtipyörään.
B2 pala tulee imupuolen keppiin sylinterin 2 nokkaan siten että palan tasainen puoli osoittaa vauhtipyörään.
Täytyy kehua laser toolsin teknistä asiakaspalvelua. Vastasivat puhelimeen heti. Ongelma tuli heti ymmärrettyä ja vastaus haettiin kirjoista ja kansista linjan ollessa vielä auki alle viidessä minuutissa.
Muista lähteistä aikaisemmin tarttui vielä sellainen muistisääntö että kummankin puolen kolmas laakerikansi otetaan pois. Siis kolmas laskien jakopäästä.