Kannattaneekohan sitä kuparitahnaa tunkea sinne jarruihin? Hyvää katalyyttiä hapettamaan paloja/satulaa... Männät (pinnoitus) lienevät jalompaa kuin kupari? Laittaisin ja käytänkin, metallittomia rasvoja jarruihin, kun sellasia ihan jarruja varten tehtykin, saa tuubissa ja sprayna.
Backstroker kirjoitti:Noh, korjaaja päätyi siihen tulokseen, että jarrupalani ovat vaihtokunnossa, koska niiten pinnalle on muodostunut pinta(en muista nimeä enää) ja ne pitää vaihtaa, yhdyin hänen mielipiteensä ja tilasin motonetistä uudet palat.
Pinta? Liekkö "lasittuneet"? Hiomapaperia...
Oma kosla ei ole vielä jarruista vinkunut, enkä niihin ole vielä koskenutkaan. Edellinen kulkinekaan ei juuri vinkunut. Yleensä renkaanvaihdon (kevät/syksy) yhteydessä pyrin putsaamaan jarrut, kun noissa huolloissa se puhdistus on mielestäni suurpiirteistä jos sitä yleensäkään tehdään ollenkaan...
Tuli mieleen, että kun käytän jostain perverssistä syystä yleensä moottorijarrutuksia hidastuksiin ja jarrua painan kun sitä oikeasti tarvitsee. Meinaan kun esmes punavaloristeystä lähestyessä näkee edessäajavien jarruvalojen syttyvän pitkän matkaa ennen pysäytystarvetta. Eikös tommoinen palojen hively nimenomaan ole sitä pintojen kiillottamista?