Uutisia Alfa Romeosta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Aika todella tyylikäs peli. Väriyhdistelmäkin on toimiva. Ja todella hienot vanteet. Harvemmin noita noteeraa, mutta toi Alfan hevosenkenkä-systeemi on todella siisti.

Jotain terävää silti kaipaisin tuohon keulaan pikkasen lisää... Ehkä tuota kanaverkkoa pikkasen syvemmälle... Ja ripaus punaista yksityiskohtiin...
-Matti-

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

toivottavasti edes jotain tonnepäin tulee olemaan.. mutta tuskinpa..
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Meen vaihtaa 147:n heti tuohon :) Tai sitten otan kolmannen talliin jonon jatkoksi
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Vihdoin jotain uutta! AR 159 uudet moottorit 1750 TBi ja 2.0 JTD

Lähde:

http://www.italiaspeed.com/2009/cars/al ... _name.html

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Breran hinta Italiassa näyttää tulleen alas. Tehtaan sivuilla oleva konfig. antaa 1.8 tbi Breran hinnaksi 29.800 ja 159 samalla koneella 28.760. Saattaisi käydä Brera kaupaksi Suomessakin tuolla hinnoittelulla.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Rysler konkkaan ja Fiuden kanssa sopimus jatkosta:

http://www.fiatgroup.com/en-us/mediacen ... liance.pdf
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Fiati ... 5245678685


mitähän tästäkin syntyy.... suuruudenhulluus voi käydä kalliiksi ala Ford....
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

V6 kirjoitti:http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Fiati ... 5245678685


mitähän tästäkin syntyy.... suuruudenhulluus voi käydä kalliiksi ala Ford....
Olen edelleen sitä mieltä, että Marchionne tekee oikeita asioita. Ovat Montezemolon kanssa tosissaan hakemassa tulevaisuutta sen sijaan
että itkisivät valtiota apuun ja sitä ettei kauppa käy.

Isoin probleemi tuossa lienee se, että homma on yksinkertaisesti liian hapokasta nahkahousuille + tietysti mahdollisen rahoituksen hinta Fiatille -sitä tarvitaan kuitenkin joku miljardin verran vapailtakin markkinoilta nyt puhuttujen Saksan valtion lainojen lisäksi.

Toimiala ei laman jälkeen ole entisensä ja ne ketkä toimivat oikein ja nopeasti ovat suuremmalla todennäköisyydellä voittajien/selviytyjien joukossa.

Iso M taisi jo olla tekemässä yhtä vastaavaa toimialamurrosta Euroopan alumiiniteollisuudessa aikoinaan, joten epäilen vahvasti, että mies tietää mitä tekee.

Näin harrastajan näkökulmasta huolestuttavinta minusta ovat kv-lehdistössä joskus viime vuoden lopulla liikkuneet jutut jonka mukaan Agnellien perhe haluaisi aktiivisesti eroon koko autobusineksesta.
Mielestäni - sentimentaalinen höperö kun olen - siinä menisi se vielä jäljellä oleva sielu italialaiselta autoteollisuudelta.

-Tazio

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Tazion kanssa samoilla linjoilla. Laman aikana markkinat jaetaan uudestaan. Jotain on kuitenkin tehtävä, joten markkinaosuuden valtaaminen, jos siihen suinkin on mahdollisuus, kantaa tulevaisuudessa.

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Vaikuttaa kyllä ihan mielenkiintoiselta tuo Fiatin tahti laajentua.

Nyt jo kerrottiin, että ensimmäisenä USA:n markkinoille on ehtimässä Alfalta MiTo ja Milano (147:n seuraaja uudella pohjalevyllä.) Fiatin malleista 500 ja Grande Punto sekä Fiat Panda (tosin ilmeisesti nimellä Jeep Panda.) Noi paikkaakin hyvin Chryslerin malliston aukkoa pienissä autoissa.

Alfa/Fiat saa samantien aika laajan jälleenmyyjäverkoston, kun aikovat käyttää Chryslerin verkostoa hyväksi. Ehkä sitä amerikan uudelleen valloitusta kannatti vähän odottaakin. Ainakin nyt vaikuttaa lupaavalta.

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Taloussanomat kirjoittaa että Intesa Sanpaolo -nimisen pankin johtaja on lupaillut rahoitusta Opelin ja Saabin hankintaan. Muistelen kyllä lämmöllä niitä aikoinaan yhteissuunniteltuja malleja, ysitonnari & kumppanit. Saab harkitsee

Tulevista malleista paha sanoa oikein mitään, avomalleja olisi hyvä olla enemmänkin. Grande Punto convertible tai miksei Lineastakin kun sedanit ovat olleet enemmän jenkkien mieleen. Tehkööt avomallinsa siellä asiakkaita lähellä sitten. Jeep miniMonster :)

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Mä ite en nää miten Saabin hommaaminen enää kannataisi. Liikaa saman segmentin automalleja ja päällekkäisyyksiä. Ite näkisin homman näin:

Fiat:
Perusautot: Miniautot, muotiautot, alempi keskiluokka, pakut/tila-autot.

-Filosofia: Tyyliä, tilaa ja käytännöllisyyttä hyvään hintaan. Laatu ja imago ylös.

Alfa:
Sporttimallit: Miniautot, keskikokoiset sportit ja isommat tourerit (5-sarjan kokoa), kunnon sportti huipulle. Avomallit kaikista. Takavetoisuus kaikkiin muihin kuin noihin miniautoihin (synergiat chryslerin kanssa).

-Filosofia: Tinkimätöntä sporttisuutta, suorituskykyä ja mukavuutta joka erottuu massasta. Valtavasti panostusta laatuun ja imagoon.

Lancia:
Meiti on hieman skeptinen miten tämä istuu mallistoon.

Chrysler/Opel:
Perusautot: Pikkumallit yhteistyössä fiatin kanssa + Opelin malleja isommissa luokissa. Lisäksi pick-up, tila ja crossovereita.

-Filosofia: Tilavia ja laadukkaita perheautoja tyyliin VW. Konservatiivinen massaan menevä muotoilu ja laadukkaat ajo-ominaisuudet. Panostus nimenomaan käytännöllisyyteen, taloudellisuuteen, ergonomiaan ja matka-ajoon. Jenkeissä keulassa lukee Chrysler, Euroopassa Opel. Jenkeissä R&D isojen autojen suuntaan ja euroopassa keskiluokka ja pienemmät.

Dodge:
Urheilua ja muskeleita: Charger ja Viper.

-Filosofia: Chryslerin jenkkifilosofiaan menevät ikikassikot. "Halpaa" supertehoa yksinkertaisilla resepteillä.


Autot vaatisivat vähintään kolme eri pohjalevyä joiden variaatioista sitten noi vermekset syntyisivät:
- Yksi etuvetoinen pikkuauto/golf-luokka.
- Yksi taka/nelivetoinen keski/ylemmän luokan alusta.
- Yksi tila/pakettiautoille soveltuva alusta.
-Matti-

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jep ei mitenkään voi ymmärtää mitä etua Saabista olisi, sen myyntimäärät ovat niin pienet ja kun on jo 2 pientä merkkiä yksi siihen lisää olisi aika ihmeellistä..


http://www.reuters.com/article/GCA-auto ... YP20090506


ja lopusta lainaus spekulaatiosta "According to sources on the Opel supervisory board, Marchionne also plans to put an end to GM's Saab brand and its own Lancia brand over the longer term."
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Saabin ja lancian poismeno olisi/on mälsää mutta aivan varmasti liiketaloudellisesti perusteltua.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Mielestäni ainoa jäljelle jäävä paikka Lancialle olisi jossain siellä mistä
Vincenzo aikoinaan aloitti.

Innovatiivisia, äärettömän loppuun asti toteutettuja ratkaisuja niille joiden mielestä Fiat on rahvaalle ja Alfa Romeo nousukkaille. Vanhaa rahaa,
tyyliä ja taiteellisuutta.

Tuolla logiikalla ollaan ehkä samoilla alueilla kuin Saab aikoinaan.
Molemmat tekevät sen 100 000 autoa vuodessa, yhdessä tuo olisi
ehkä vähän enemmän.

Ongelma, tai _yksi_ niistä lienee siinä, että Maseratikin kai haluaisi vähän alaspäin.

Toinen se, että tuossa on yksinkertaisesti liikaa brandeja.

Tuollaista brandimäärää ei voi pyörittää kannattavasti, vaikka operoitaisiin vain kolmella pohjalla kaatavat brandikustannukset tuolla paketilla ja oletetulla yli 6 miljoonan kappaleen vuosivolyymilla koko kioskin. Oma veikkaukseni on, että tuo kaksi on minimimäärä poistuvia brandeja. Mukaan lähtevät vielä Vauxhall ja ehkä Dodgekin. Ja jos
Lancia voidaan tappaa, onkohan kukaan turvassa?

-Tazio

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

^Näkisin silti että Lancia on turhan lähellä Alfaa tossakin keississä. Ellet sitten tarkoita tollasta Maseratin kilpailijaa, mutta se taas ei olisi järkevää kun ko merkki on jo osa taloa. Tietysti siitä voisi tehdä Mersun kilpailijan, mutta tuossa alkaa olla tuota merkkipalettia pikkasen turhan paljon.

Dodge sen sijaan voisi pysyä tuollaisena muskeliautomerkkinä. Moiselle on jenkeissä aina kysyntää sekä ylä- (Viper) että alapäässä (Charger). Ja noi auttaa Chryslerin imagoa.

Mutta anyways onhan se harmi luopua maineikkaista brandeistä. Mutta karu totuus on, että jos autot eivät tuota tulosta, niin ei sitä velalla voi elää. Mieluummin elinvoimainen ja edistyksellinen Fiat-konserni, kuin kasa jämäpaloista koottuja Might-Have-Been-vermeitä jotka elävät menneisyyden mainetekojen rippeillä.

Ja eihän sitä tiedä jos Lancia tekis paluun kun aika on sopiva.
-Matti-

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Tää ny menee politiikan puolelle, mutta...

Viesti Kirjoittaja PK »


Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tazio kirjoitti:Mielestäni ainoa jäljelle jäävä paikka Lancialle olisi jossain siellä mistä
Vincenzo aikoinaan aloitti.

Innovatiivisia, äärettömän loppuun asti toteutettuja ratkaisuja niille joiden mielestä Fiat on rahvaalle ja Alfa Romeo nousukkaille. Vanhaa rahaa,
tyyliä ja taiteellisuutta.
Tuossa ollaan aika lähellä ideaalia. Itselle tosin riitti uudelleenvaatetettu Bravo ilman sen isompia innovaatioita, eikä minulla kyllä tuota vanhaa tai sen koommin uuttakaan rahaa liiemmälti ole. Tyyliä ja taiteellisuutta sitten sitäkin enemmän.

Lancialla on oma erityinen sijansa Italiassa, joten ihan helppoa sen lopettaminen ei tule olemaan. Ja taitaa myös myydä Alfaa enemmän kotimaassaan.

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Auto Motor Und Sportin mukaan Alfa Milano esitellään syyskuussa Frankfurtissa.

Avatar
raktori112
Viestit: 210
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 21:46
Car(s): Ex. 75,155
Paikkakunta: Viitasaari, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja raktori112 »

http://www.topspeed.com/cars/car-news/a ... 74050.html tuossa on kanssa tyylikäs kuva ja vanhaa juttua uudesta milanosta.

Avatar
raktori112
Viestit: 210
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 21:46
Car(s): Ex. 75,155
Paikkakunta: Viitasaari, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja raktori112 »

http://www.iltalehti.fi/autot/200905158954642_sp.shtml# Ja tuossa taas iltalehteä, uuden näköinen kuva(ainakin minulle), mutta aika vanha nimi.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

samasessa iltalehdessä, seuraavalla aukeamalla on juttua entisöinnistä, vuoden parhaiten toteutettu entisöinti on Alfa Giulietta
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Paremman näköinen tuo olisi kuin Mi.To. Tosin tuosta perästä tulee mieleen joku toinen auto, en saa mieleen, että mikä..
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^Minulle tuli ainakin Seat Altea mieleen :? . Todennäköisesti perä/valot ei kuitenkaan tuollaiseksi jää...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Jos vertaa netistä löytyviin kuviin, niin tämä

Kuva

lienee lähempänä totuutta.

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Liikaa 147:n näköinen? Siis jos halutaan mennä muotoilussa eteenpäin. Etuvalot on aika kriittinen osa Milanon onnistumisen kannalta ja eniten olen tykännyt www.progetto940.it yläosan bannerin näkemyksestä. Joskus vuosi sitten Italiaspeedin sivuilla oli myös kaunis luonnos "Future Models"- kohdassa. Olisi pitänyt ottaa talteen. Muistaakseni löytyy jostain päin nettiä vielä, mutta eipä sitä tähän hätään osaa taas löytää. Sellainen lyijykynäluonnos se oli.

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

^
Ai tämä?

Kuva

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Eikun se oli ennenminkin tämän tyylinen:
Kuva
Tuo linkittämäni luonnoshan on Mitosta. Löysin myös toisen samantapaisen mutta tämä taas on SUV, siis tuo ylempi:
Kuva

Se luonnos oli muistaakseni melko lähellä SUV:n luonnosta jos jos nyt en aivan täysin väärin muista niin sitä oli käytetty myös jossain FiatGroupin virallisessa tiedotteessakin ja ilmeisesti sieltä napattu Italiaspeediin.
Kuvakulma oli sama kuin tuossa SUV:n kuvassa, hieman ylempää ehkä.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Tämä on hienon näkemäni "149" kuva:

Kuva

Leveä, matala, ei näytä MiTolta.

Edit 4.7.2009: kuva näköjään vaihtunut. Se toinen kuva näytti hienolta.
Viimeksi muokannut 155156, 04 Heinä 2009, 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Jos näyttäis oikeasti tuolta, niin olisi kyllä näistä nykyisistä "jokamiehen" alfoista ylivoimaisesti hienoin. "Jokamiehen" siksi, että ei oteta laskuun mukaan 8C:ta, joka on kyllä yksi hienoimmista, jos ei hienoin, auto mitä on valmistettu.

Tietysti nokka ei ratkaise kaikkea, vaan vaaditaan oikeanmallinen kylkilinja ja onnistunut perse myös :mrgreen:
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

Alfissimo kirjoitti:^Minulle tuli ainakin Seat Altea mieleen :? . Todennäköisesti perä/valot ei kuitenkaan tuollaiseksi jää...
Yleisilme takaa baijerilainen?

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Aito Milano teipin alla:

Kuva

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

V-tyyli kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:^Minulle tuli ainakin Seat Altea mieleen :? . Todennäköisesti perä/valot ei kuitenkaan tuollaiseksi jää...
Yleisilme takaa baijerilainen?
Baijerilainen, ei, mutta maa on jo oikea, mitenkäs toi Ka verrattuna mitoon? selvästi ohkasemman olonen jos suoraa takaa kattoo, saattaa jopa kaatua tuulessa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

DaViega kirjoitti:
V-tyyli kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:^Minulle tuli ainakin Seat Altea mieleen :? . Todennäköisesti perä/valot ei kuitenkaan tuollaiseksi jää...
Yleisilme takaa baijerilainen?
Baijerilainen, ei, mutta maa on jo oikea, mitenkäs toi Ka verrattuna mitoon? selvästi ohkasemman olonen jos suoraa takaa kattoo, saattaa jopa kaatua tuulessa.
Kuin ilmetty bemarin farmarin perä :) 149ssä!
puhutaan jo e39stä, paljon ennen KAta.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

155156 kirjoitti:Tämä on hienon näkemäni "149" kuva:



Leveä, matala, ei näytä MiTolta.
Komea, varsinkin nuo maseratimaiset & tuimailmeiset valot.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

http://www.autoblog.it/post/20152/fiat- ... 4-multiair


pieni käännös:

"In the plant of Termoli, Fiat Powertrain Technologies has started the production of the 1,4 Multiair.
"
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Uusimmassa TM:ssa julkaistujen myyntilukujen mukaan Suomessa myytiin viime kuussa enemmän Porscheja kuin Alfa Romeoita.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

:lol: mitä tuohon muuta sanomaankaan..

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Alfa 169 "Prime Ipotesi"
lähde: http://www.allaguida.it

edit: meni malli ensin väärin
Liitteet
alfa_romeo_169_nuove_immagini.jpg
(20.15 KiB) Tiedosto ladattu 8170 kertaa

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Suuri uutinen: Fiatin uusien sequentaalivaihteistojen vaihtologiikka vaihtuu toisin päin! Aiemmin isommalle vaihteelle siirtäminen on tapahtunut työntämällä vaihdekeppiä eteenpäin. Uusissa versioissa on otettu "Ralli" logiikka käyttöön, eli isommalle vaihdetaan vetämällä. Hienoa!!!

Fiat Dualogic
Alfa Selespeed
Liitteet
dualogic-bravo.jpg
Huomaa, + - merkkien suunta
(69.02 KiB) Tiedosto ladattu 8110 kertaa
dualogic500.jpg
(77.49 KiB) Tiedosto ladattu 8110 kertaa

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

hmm tämmönen uusi 149/milano mikä lienee onkaan sitten, niin
jos saisi 1.9 twinturbo dieselillä, alfaan tietysti laitettu pientä lisähöystettä,
verrattuna saabin 180hv ja lancian 190hv.
eli alfassa +200hv :mrgreen: isommassa ahtimessa vaihdettu kompurapuolta isommaksi ..
siihen sitten tommonen "uudempi versio automaatista"
vois olla ihan hyvä peli...
kulutus kuutta litraa ja kulkupuoleen vielä lisää uudella ohjelmalla ( 250hv )
:mrgreen:

mutta tuskin tommosta tulee

:(
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Milano
Liitteet
Alfa-Milano-Retusche.jpg
Lähde: http://www.auto-motor-und-sport.de
(41.5 KiB) Tiedosto ladattu 7471 kertaa

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^MiToon shopattu toinen ovenkahva?
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Alfan "tehdastalli" N.Technology mahdollisesti lähdössä F1 kisoihin. Olisikohan Italialaiset keksineet keinon ohittaa F1 kulukaton jakamalla rahat usean eri tallin kesken.

http://www.italiaspeed.com/2009/motorsp ... /0405.html

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Hiukan vähemmän maskeerattu 149:

Kuva

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir (170hv) esitelty.

Lähde: www.italiaspeed.com

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

multiair = Muuttuva ventiilinajotus kehitettynä pidemmälle? Ei oikein vielä hiffaa mitä toi "multiair" tekee... kuulostaa hauskalta kummiskin, 170 kaakkia yksnelosesta!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

juuuso kirjoitti:Hiukan vähemmän maskeerattu 149
Tuo on kuitenkin joku suuri kusetus ja lopullinen on jotain aivan muuta. Kun katsoo esimerkiksi takavaloja, niin se pyöreä osa on Miton takavalo. Kontin puolella oleva kiilamainen osa taas täsmälleen sama kuin 159:ssä. En jaksa uskoa, että aivan noin suoraan käytettäisiin osia muista malleista. Varsinkin kun takavalojen pyöreä osuus ei tunnu oikein istuvan korin muotoihin.

Noh..saa nyt nähdä.

hoblaa
Viestit: 94
Liittynyt: 20 Touko 2006, 12:32
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja hoblaa »

DaViega kirjoitti:multiair = Muuttuva ventiilinajotus kehitettynä pidemmälle? Ei oikein vielä hiffaa mitä toi "multiair" tekee... kuulostaa hauskalta kummiskin, 170 kaakkia yksnelosesta!

http://www.youtube.com/watch?v=5IrPcmMHqHE&feature=fvw

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Alfa 169 markkinoille nyt 2012

Lähde: http://www.allaguida.it/s/alfa-romeo/

Vastaa Viestiin