mikä 156:sta vaivaa?!
Valvoja: Moderators
mikä 156:sta vaivaa?!
Nyt taas koetellaan alfan omistajaa todenteolla. kone käy tyhjäkäyntiä epätasaisesti (Tyhjäkäynti on korkealla ja noin 3sek välein tiputtaa kierrokset alas ja samantien nostaa ne taas 2000rpm.) Eli käy niinkuin ryypyttäisi uudelleen ja uudelleen 3sek pulsseissa. Lambda-anturi on vaihdettu eikä muuttanut asiaa ollenkaan. Koneen käydessä jos irrottaa imusarjan päällä olevista liittimistä valkoisen piuhan, niin ei käynti muutu mitenkään (Ilmeisesti koneen lämpömittari?) ja kone lämpimänä se mitatessa näytti noin 500ohmia. Epäilen itse syyksi koneen lämpömittaria joka tietääkseni säätelee automaattiryyppyä..? Vai voisiko vika johtua vaikka kampiakselin asentotunnistimesta? Viitsisikö joku ystävällinen mennä alfan nokkapellin alle ja mitata kone kylmänä tai lämpimänä tuohon valkoiseen liittimeen tulevan piuhan resistanssin? auttakaa prklrr..
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Ennekuin hirveästi osia vaihtaa, niin kannattaa käydä lukemassa vikamuisti, jos siitä saisi jotain lisätietoa.
Kaasuläppä kannattaa tarkistaa ja puhdistaa, samalla voi tarkistaa sen imuputken, ettei ole imuvuotoa. Imuputkeen tulee pieniä halkeamia poimujen pohjalle ja ajan kanssa ehkä vuotoakin.
Ilmamäärämittaria voisi epäillä, jos auton kulussa ja vedossa on tehottomuutta.
Lämpötila-anturi kait aiheuttaa myös jotain käynnistysvaikeuksiakin ei pelkästään heiluvaa käyntiä, tämä pelkkä arvaus.
Tyhjäkäyntimoottori voi myös olla viallinen, kaikkihan on mahdollista.
Alkupään autoissa oli erilliset lämpömittarin ja moottorinohjaus anturit, mutta 98 muuttui samaksi.
Kampiakselin asentotunnistin aiheuttaa käynnistysvaikeuksia.
Kaasuläppä kannattaa tarkistaa ja puhdistaa, samalla voi tarkistaa sen imuputken, ettei ole imuvuotoa. Imuputkeen tulee pieniä halkeamia poimujen pohjalle ja ajan kanssa ehkä vuotoakin.
Ilmamäärämittaria voisi epäillä, jos auton kulussa ja vedossa on tehottomuutta.
Lämpötila-anturi kait aiheuttaa myös jotain käynnistysvaikeuksiakin ei pelkästään heiluvaa käyntiä, tämä pelkkä arvaus.
Tyhjäkäyntimoottori voi myös olla viallinen, kaikkihan on mahdollista.
Alkupään autoissa oli erilliset lämpömittarin ja moottorinohjaus anturit, mutta 98 muuttui samaksi.
Kampiakselin asentotunnistin aiheuttaa käynnistysvaikeuksia.