mikä 156:sta vaivaa?!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Hannalfa
Viestit: 27
Liittynyt: 09 Joulu 2008, 12:42

mikä 156:sta vaivaa?!

Viesti Kirjoittaja Hannalfa »

Nyt taas koetellaan alfan omistajaa todenteolla. kone käy tyhjäkäyntiä epätasaisesti (Tyhjäkäynti on korkealla ja noin 3sek välein tiputtaa kierrokset alas ja samantien nostaa ne taas 2000rpm.) Eli käy niinkuin ryypyttäisi uudelleen ja uudelleen 3sek pulsseissa. Lambda-anturi on vaihdettu eikä muuttanut asiaa ollenkaan. Koneen käydessä jos irrottaa imusarjan päällä olevista liittimistä valkoisen piuhan, niin ei käynti muutu mitenkään (Ilmeisesti koneen lämpömittari?) ja kone lämpimänä se mitatessa näytti noin 500ohmia. Epäilen itse syyksi koneen lämpömittaria joka tietääkseni säätelee automaattiryyppyä..? Vai voisiko vika johtua vaikka kampiakselin asentotunnistimesta? Viitsisikö joku ystävällinen mennä alfan nokkapellin alle ja mitata kone kylmänä tai lämpimänä tuohon valkoiseen liittimeen tulevan piuhan resistanssin? :lol: auttakaa prklrr.. :evil:

Avatar
Java
Viestit: 291
Liittynyt: 03 Elo 2008, 10:34

Viesti Kirjoittaja Java »

Tyhjäkäyntimoottori? Läppä "kurassa"?
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Ääni edelliselle.
MP

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

ilmamassamittari.

Moottoria on vähän paha lähteä diagnostoimaan näin pers tuntumalla.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Ennekuin hirveästi osia vaihtaa, niin kannattaa käydä lukemassa vikamuisti, jos siitä saisi jotain lisätietoa.
Kaasuläppä kannattaa tarkistaa ja puhdistaa, samalla voi tarkistaa sen imuputken, ettei ole imuvuotoa. Imuputkeen tulee pieniä halkeamia poimujen pohjalle ja ajan kanssa ehkä vuotoakin.
Ilmamäärämittaria voisi epäillä, jos auton kulussa ja vedossa on tehottomuutta.
Lämpötila-anturi kait aiheuttaa myös jotain käynnistysvaikeuksiakin ei pelkästään heiluvaa käyntiä, tämä pelkkä arvaus.
Tyhjäkäyntimoottori voi myös olla viallinen, kaikkihan on mahdollista.
Alkupään autoissa oli erilliset lämpömittarin ja moottorinohjaus anturit, mutta 98 muuttui samaksi.
Kampiakselin asentotunnistin aiheuttaa käynnistysvaikeuksia.

Hannalfa
Viestit: 27
Liittynyt: 09 Joulu 2008, 12:42

Viesti Kirjoittaja Hannalfa »

joo nyt vika löyty... ilmamääräanturi varmaankin pamahtanut... :lol:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

oho, lottosin oikein.

Kokeilitko vaan randomilla vaihtoa, vai löytykö jotain mikä olis viitannu vikaan mittarissa?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin