156 2.0 TS Pirummonta ropleemaa, lämmöt ensisijaisesti
Valvoja: Moderators
156 2.0 TS Pirummonta ropleemaa, lämmöt ensisijaisesti
Jos nyt aletaan niistä lämmöistä, eli ajossa n. 50km/h+ niin lämmöt seilailee aika reippaasti 50-70 välillä, ei koskaan yli. Auton kun pysäyttää niin lämmöt nousee pirun nopeesti (3min?) yli 110. Flekti ei hörähdä missään vaiheessa käyntiin. Termari tuli tänään ostettua ja huomenna kait paikoilleen mutta mistä flekti ottaa ne tierot että koska hörähtäää käyntiin, mistä ettiä vikaa? Ja pitäs keksiä että minkä väristä nestettä siel on sisällä, uskaltaako laittaan uutta vai mennäänkö pelkällä vedellä, nesteiden vaihtoa en tähän hätään kerkiin tekee...
Lueskelin että lmastointiki pyörittää sitä flektiä, täytyypi kokeilla. Ilmastoinnista ei kyllä kylmää ilmaa tule...
Mmm, tyhjäkäynti seilailee. Valoihin kun tulee ja laittaa kytkimen pohjaan, viisari käy 500rpm kohilla ja pomppaa takaisin 1000, muutamaan otteeseen on sammunutkin, ILMI:ssä vikaa?
Ajotuksenmuunnin nakuttaa, onko kalliskin huolto edessä?
Alakierroksilla ei vääntöä ja 2500rmp kohilla nykäsy ja "rätinäkilinä" ja lähtee vetämään, ILMIkö taas? ECU:n resetointi autto hieman asiaa mutta ei poistanu kokonaan.
Ja kaikista eniten harmittaa kun auto on ollut omistuksessa vasta 2kk. Jarrulevyt ja palatkin on vaihtokunnossa ja katsastaa pitäis 2 viikon sisään. Vaihteistoki rusahtelle välillä oikeen ilosesti. helmoista ja peileistä irtoo maali, prkl... Oiskohan myyjällä jotakin vastuuta ja korvausvelvollisuutta noista hommista, liikkeestä ostettu peli kuitenkin?
Lueskelin että lmastointiki pyörittää sitä flektiä, täytyypi kokeilla. Ilmastoinnista ei kyllä kylmää ilmaa tule...
Mmm, tyhjäkäynti seilailee. Valoihin kun tulee ja laittaa kytkimen pohjaan, viisari käy 500rpm kohilla ja pomppaa takaisin 1000, muutamaan otteeseen on sammunutkin, ILMI:ssä vikaa?
Ajotuksenmuunnin nakuttaa, onko kalliskin huolto edessä?
Alakierroksilla ei vääntöä ja 2500rmp kohilla nykäsy ja "rätinäkilinä" ja lähtee vetämään, ILMIkö taas? ECU:n resetointi autto hieman asiaa mutta ei poistanu kokonaan.
Ja kaikista eniten harmittaa kun auto on ollut omistuksessa vasta 2kk. Jarrulevyt ja palatkin on vaihtokunnossa ja katsastaa pitäis 2 viikon sisään. Vaihteistoki rusahtelle välillä oikeen ilosesti. helmoista ja peileistä irtoo maali, prkl... Oiskohan myyjällä jotakin vastuuta ja korvausvelvollisuutta noista hommista, liikkeestä ostettu peli kuitenkin?
- _L_T_V_
- Viestit: 377
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
- Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS - Paikkakunta: Pirkkala
harmillista epäonnea, en oikein osaa noihin kaikkiin sanoa muuta kuin sen että ilmastoinnin ja koneen lämpöjen yhteys flektiin ei juuri ole yhteydessä toisiinsa. eli ilmastoinnin kennolla on oma anturi joka pyytää lisää jäähdytystä jos kenno ei ole riittävän kylmä=flekti hörähtää.
jos kuitenkaan ilmastointi ei puhku kylmää ei se silloin käytä flektiäkään todennäköisesti. itsellä lämmöt seilaa myös tuossa 70 asteen nurkilla ja hitaassa kaupunkiajossa nousee aika nopsaan 90-100 asteen nurkille mutta ei koskaan yli sen- voisi olla termarivika
pahoittelen kirjoitusvirheitä, tää työmaan kone vaan ei ole mistään kotoisin ja näppis on myös ainakin 100 vuotta vanha
jos kuitenkaan ilmastointi ei puhku kylmää ei se silloin käytä flektiäkään todennäköisesti. itsellä lämmöt seilaa myös tuossa 70 asteen nurkilla ja hitaassa kaupunkiajossa nousee aika nopsaan 90-100 asteen nurkille mutta ei koskaan yli sen- voisi olla termarivika
pahoittelen kirjoitusvirheitä, tää työmaan kone vaan ei ole mistään kotoisin ja näppis on myös ainakin 100 vuotta vanha
Eikö flekti pyöri aina kun ilmastointi on päällä, siinähän on kaksi eri nopeutta, ilmastoinnin ollessa päällä pyörii hitaammin.
Flekti ottaa tiedon lämpöanturista joka on termarin vieressä. Nesteet on helppo vaihtaa samalla kun termarinkin vaihtaa, irroita jäähdyttimen alaletku ja laita astia alle. Ilmaus tapahtuu jäähdyttimen yläreunasta jossa on ilmausruuvi.
Ajoituksen muunnin maksaa Heikalla noin 200 € ja työt päälle, kannattaa tehdä jakohihnan vaihdon yhteydessä. Tosin ei riko mitään, auto kuulostaa vaan dieseliltä käynnistettäessä lämpimänä.
Kannattaa selvittää onko vika vaihteistossa vai esim. kytkimessä ja vältellä ajoa sitä ennen.
Jarrut olisi kannattanut tarkistaa jo ostaessa samoin kuin vaihteiston toiminta.
Tyhjäkäynnin seilailu ei johdu ilmistä vaan abs:n ja Ecun välillä on jotain häikkää, varmaa vastausta tähän ei taida tietää kukaan, todellinen tyyppivika!!!!!
Flekti ottaa tiedon lämpöanturista joka on termarin vieressä. Nesteet on helppo vaihtaa samalla kun termarinkin vaihtaa, irroita jäähdyttimen alaletku ja laita astia alle. Ilmaus tapahtuu jäähdyttimen yläreunasta jossa on ilmausruuvi.
Ajoituksen muunnin maksaa Heikalla noin 200 € ja työt päälle, kannattaa tehdä jakohihnan vaihdon yhteydessä. Tosin ei riko mitään, auto kuulostaa vaan dieseliltä käynnistettäessä lämpimänä.
Kannattaa selvittää onko vika vaihteistossa vai esim. kytkimessä ja vältellä ajoa sitä ennen.
Jarrut olisi kannattanut tarkistaa jo ostaessa samoin kuin vaihteiston toiminta.
Tyhjäkäynnin seilailu ei johdu ilmistä vaan abs:n ja Ecun välillä on jotain häikkää, varmaa vastausta tähän ei taida tietää kukaan, todellinen tyyppivika!!!!!
Kun pelkkä teho ei riitä!
Tarkotushan tolla oli kokeilla että toimiiko flekti ollenkaan, kahtellaan kun emäntä tulee töistä._L_T_V_ kirjoitti:harmillista epäonnea, en oikein osaa noihin kaikkiin sanoa muuta kuin sen että ilmastoinnin ja koneen lämpöjen yhteys flektiin ei juuri ole yhteydessä toisiinsa.
Eli se anturi mikä tulee suoraan termariin on pelkästään lämpomittarille? Saako tuota flektin anturia jostain vara-osana, motonetissä ainakin sanoivat eioota. Nesteet vaihdetaan myöhemmin kun auton saa talliin, ei viitsis sotkea tota parkkipaikkaa, että jonkimmoinen naapurisopu pysyisJarama kirjoitti:Flekti ottaa tiedon lämpöanturista joka on termarin vieressä. Nesteet on helppo vaihtaa samalla kun termarinkin vaihtaa, irroita jäähdyttimen alaletku ja laita astia alle. Ilmaus tapahtuu jäähdyttimen yläreunasta jossa on ilmausruuvi.
Miten voi abs vaikuttaa kierroslukuun? Pitänee vissiin suihkia kaikki liittimet täyteen CRC:tä...Jarama kirjoitti:Tyhjäkäynnin seilailu ei johdu ilmistä vaan abs:n ja Ecun välillä on jotain häikkää, varmaa vastausta tähän ei taida tietää kukaan, todellinen tyyppivika!!!!!
Eikö V6:ssa ole kaksi flektiä?
Siis siinä termarissa kiinni oleva sininen anturi on se lämpöanturi joka antaa tiedon sekä mittarille että flektille. Motonetista ainakin itse aikanaan ostin uuden ja hyvin on jo kolme vuotta toiminut.
Kierrosten pitäisi olla vähän korkeammalla niin kauan kunnes auto pysähtyy, tämä abs:iä varten, jostain syystä ei toimi. Englannissa ainakin on irroitettu nopeusmittarin takaa abs-johto jotta ecu ei tiedä että auto liikkuu, näin tyhjäkäynti on saatu kuntoon. Mutta tämähän ei korjaa itse vikaa.
Siis siinä termarissa kiinni oleva sininen anturi on se lämpöanturi joka antaa tiedon sekä mittarille että flektille. Motonetista ainakin itse aikanaan ostin uuden ja hyvin on jo kolme vuotta toiminut.
Kierrosten pitäisi olla vähän korkeammalla niin kauan kunnes auto pysähtyy, tämä abs:iä varten, jostain syystä ei toimi. Englannissa ainakin on irroitettu nopeusmittarin takaa abs-johto jotta ecu ei tiedä että auto liikkuu, näin tyhjäkäynti on saatu kuntoon. Mutta tämähän ei korjaa itse vikaa.
Kun pelkkä teho ei riitä!
Re: 156 2.0 TS Pirummonta ropleemaa, lämmöt ensisijaisesti
Omissa Alfoissani moista ei ole tullut vastaan mutta parissa Astrassa joilla jouduin ajamaan oli samanlaista. Käydä römpsötti valoissa nippa nappa käyden ja 2,500 välillä. Hyvä tietysti että edes jollain tavalla sai valoissa päät kääntymäänskunkki kirjoitti: Mmm, tyhjäkäynti seilailee. Valoihin kun tulee ja laittaa kytkimen pohjaan, viisari käy 500rpm kohilla ja pomppaa takaisin 1000, muutamaan otteeseen on sammunutkin, ILMI:ssä vikaa?
Miksi tyytyä tavanomaiseen?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
mielestäni on http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=8 ... ht=flektitAntieko kirjoitti: Tietäisköhän joku fakta tietoa noista V6:n flektien toiminnasta? Eikös niillä molemmilla ole kaksi nopeutta, kun kerran on syylärissä niille etuvastuksetkin?
-99 mallia auto on, mutta termarista tulee joku anturi, ilmeisesti siis pelkälle mittarille koska mittari toimii mutta flekti ei. Nooh, torstaina saa tallin vapaaksi niin saa selvyyttä tähänkin asiaan, ei tartte miettiä nesteiden väriäkään kun kaikki menee vaihtoon. Tuo osa 2 siis antaa vaan mittarille tiedot, vai miten meinaat?VMTD kirjoitti:Flektin käynnistävä anturi on jäähdyttimessä, mittaa jäähdyttimessä olevan nesteen lämpöä. -98 malleissa on myös erillinen lämpömittarin anturi, riippuen minkä johtosarjan ovat laittaneet. Nesteiden värillä ei muuten ole väliä, kunhan et sekoita punaista nestettä muunvärisiin ja päinvastoin.
- Liitteet
-
- Termari1.jpg
- (20.69 KiB) Tiedosto ladattu 3861 kertaa
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Poikkeuksen värisääntöön taitaa tehdä punainen Valvoline maxlife jäähdytin neste: MaxLife Coolant Antifreeze suojaa kaikki jäähdytinjärjestelmän metallit ja alumiiniosat korroosiolta ja syöpymiltä.VMTD kirjoitti:Flektin käynnistävä anturi on jäähdyttimessä, mittaa jäähdyttimessä olevan nesteen lämpöä. -98 malleissa on myös erillinen lämpömittarin anturi, riippuen minkä johtosarjan ovat laittaneet. Nesteiden värillä ei muuten ole väliä, kunhan et sekoita punaista nestettä muunvärisiin ja päinvastoin.
Pidentää tiivisteiden ja muoviosien käyttöikää. Sekoituskelpoinen kaikkien jäähdytinnesteiden kanssa.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Vuosimallissa -99 anturi 2 antaa tiedon sekä mittarille, että moottorin ohjaukselle, en nyt tarkoita jäähdyttimen puhaltimen ohjausta. -98 on kahta vaihtoehtoa. Voi olla, että muistelen 155:sta, mutta 156:sta en ole varma oliko syylärissä lämpötunnistin. Ihmettelen vaan miten ohjaus on toteutettu, jos ei syylärissä ole anturia.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
OT: minulla on itselleni tarpeeton, käyttämätön ja uusi termostaatti 1.6 , 1.8 ja 2.0 koneisiin, jos joku tarvitsee.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt on termostaatti vaihdettu, kukakohan insinööri ne letkujen kiristimet on keksinyt... Mutta, nyt lämmöt pysyy kohillaan pientä heilumista lukuun ottamatta. Maantiellä nousee lämmöt karvan vajaa 90 ja samantien laskee 75-80 paikkeille ja sitten taas nopeahko nousu 90. Vissiin sen noin kuuluukin olla
Mut mut, flekti ei rullaa ollenskaan, ei ilmastointi päälläkään. Osaako joku selittää flektin sähköjen elämänkulun alusta loppuun, onko matkalla jotain härpäkkeitä mitkä voisi olla rikki? Ei ollut yleismittaria mukana joten en saanu katottua tuleeko sinne virtaa... Jos ite flekti on rikki niin mistäs niitä saa ja millä hinnalla?
Mut mut, flekti ei rullaa ollenskaan, ei ilmastointi päälläkään. Osaako joku selittää flektin sähköjen elämänkulun alusta loppuun, onko matkalla jotain härpäkkeitä mitkä voisi olla rikki? Ei ollut yleismittaria mukana joten en saanu katottua tuleeko sinne virtaa... Jos ite flekti on rikki niin mistäs niitä saa ja millä hinnalla?
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Tuollaista voisi kokeilla :
Sen resistorihärpäkkeen saa varaosana eikä vaihtaminen lie ole kummoinen homma. Releet taas löytyvät akun edestä.* open bonnet
* car in neutral, start engine & let it idle
* remove the temp sensor connector
after 5 secs the low speed function should work
after another 5 secs the high speed should operate
if only ONE speed operates then the resistor or the connections to the resistor or the relay/wiring of the relay's base is defective.
the resistor is located at the top of the radiator, near the batter/intake pipe
Nyt on tuokin kokeiltu, ei rullaa. Kerpele kun ei sitä yleismittaria ole niinnei saa katottua, mutta villi veikkaus että flektin mottori rikki. Ja sitten se tuhannen taalan kyssäri; mistä sen moottorin sais hommattua, tai vaikka koko flektin? Deltalta luulis mutta vaihtoehtoja kaipaillaan, ei ne marmoritiskin hinnat oikeen miellytä.
Asiasta kukkaruukkuun, mitäköhän katsastusmies sanoo kun tokasen ettei kauheesti viittis konetta käyttään ku rupee keittää... Pakokaasumittaus hankalaa?
Asiasta kukkaruukkuun, mitäköhän katsastusmies sanoo kun tokasen ettei kauheesti viittis konetta käyttään ku rupee keittää... Pakokaasumittaus hankalaa?
Pakokaasumittauksen voi tehdä muuallakin, yleismittari maksaa ehkä kympin ja sille on varmasti myöhemminkin käyttöäskunkki kirjoitti:Nyt on tuokin kokeiltu, ei rullaa. Kerpele kun ei sitä yleismittaria ole niinnei saa katottua, mutta villi veikkaus että flektin mottori rikki. Ja sitten se tuhannen taalan kyssäri; mistä sen moottorin sais hommattua, tai vaikka koko flektin? Deltalta luulis mutta vaihtoehtoja kaipaillaan, ei ne marmoritiskin hinnat oikeen miellytä.
Asiasta kukkaruukkuun, mitäköhän katsastusmies sanoo kun tokasen ettei kauheesti viittis konetta käyttään ku rupee keittää... Pakokaasumittaus hankalaa?
(Kai tuolle flektille joku sulakekin jossain on, jonka voisi tarkistaa?)
VMP
Multa löytys toimiva flekti btw...skunkki kirjoitti:Nyt on tuokin kokeiltu, ei rullaa. Kerpele kun ei sitä yleismittaria ole niinnei saa katottua, mutta villi veikkaus että flektin mottori rikki. Ja sitten se tuhannen taalan kyssäri; mistä sen moottorin sais hommattua, tai vaikka koko flektin? Deltalta luulis mutta vaihtoehtoja kaipaillaan, ei ne marmoritiskin hinnat oikeen miellytä.
Asiasta kukkaruukkuun, mitäköhän katsastusmies sanoo kun tokasen ettei kauheesti viittis konetta käyttään ku rupee keittää... Pakokaasumittaus hankalaa?
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"
Tulipahan se mittari hommattua, kallista lystiä Releelle menee virtaa mutta releestä eteenpäin ei. Siinä samalla räplättyäni huomasin, että releen kun lykkää kiinni niin flekti hurahtaa käyntiin ja sammuu samantein, releessä siis ilmeisemmin vikaa. Ei motonet ja lähimmät varaosaliikkeet tuntenu ko. relettä joten Deltalle siis huomenissa. Saattaa tulla kalliskin hilavitkutin
Miksköhän sen flektin sulakkeen siinä toisen pinnin vastakappaleessa ( ) ei ole mitään, öö, vastakappaletta? Siis niihin koloihin kun sen iskee niin toisessa ei ole sitä metallihärpäkettä minkä sisään se pinni menis. Vaikeasti selitetty
Miksköhän sen flektin sulakkeen siinä toisen pinnin vastakappaleessa ( ) ei ole mitään, öö, vastakappaletta? Siis niihin koloihin kun sen iskee niin toisessa ei ole sitä metallihärpäkettä minkä sisään se pinni menis. Vaikeasti selitetty
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Tuo rele on todennäköisesti ihan "perus rele", eli ei tarvitse olla mikään Alfan alkuperäisosa
Käy mallin kanssa jossain autotarvikeliikkeessä, tai autosähköliikkeessä. Maksaa muutaman euron.
Meinaat että sulakepesässä ei ole toista liitintä? Jos sulakkeen kanta ei ota kiinni molempiin sulakepesän liittimiin niin ei myöskään sähkö kulje läpi, eikä flekti pyöri.
Käy mallin kanssa jossain autotarvikeliikkeessä, tai autosähköliikkeessä. Maksaa muutaman euron.
Meinaat että sulakepesässä ei ole toista liitintä? Jos sulakkeen kanta ei ota kiinni molempiin sulakepesän liittimiin niin ei myöskään sähkö kulje läpi, eikä flekti pyöri.
4 napanen 12v 50A rele, ei löydy niin mistään, kyllä ainaskin 6 liikettä tuli käytyä läpi. Kaikissa kehotettiin meneen maahantuojan luo joten pakko kait se on uskoa.Epezi kirjoitti:Tuo rele on todennäköisesti ihan "perus rele", eli ei tarvitse olla mikään Alfan alkuperäisosa
Käy mallin kanssa jossain autotarvikeliikkeessä, tai autosähköliikkeessä. Maksaa muutaman euron.
Meinaat että sulakepesässä ei ole toista liitintä? Jos sulakkeen kanta ei ota kiinni molempiin sulakepesän liittimiin niin ei myöskään sähkö kulje läpi, eikä flekti pyöri.
Sulakepesässä ei ole toista liitintä flektin sulakkeelle, muille kyllä on. Mutta flekti pyörähti käyntiin ja rele naksahteli joten kait sinne virtaa tulee. Ihmettelin kyllä tota mutta ei siellä mitään rikkinäistäkään liitintä näkynyt, pelkkä muovinen kolo. Italialaista huipputeknologiaa kenties, langatonta sähkönsiirtoa?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Kansi auki ja katso mitä se on syönyt. Tarvittaessa kytke relettä käsin. Tuo on ihan tärkeä testi koska jos jossain on jotain josta rele kärsii niin se uusikin rele jää lyhyeksi iloksi.
Releen kärkiä voi hioa jos näyttää että niissä on mustumia tai piikkiä.
Releen kärkiä voi hioa jos näyttää että niissä on mustumia tai piikkiä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Kiitos tuosta, nyt ollaan sit taas aivan alussa Eli rele oli aivan priimakunnossa. Flekti rullaa kun releestä painelee nipukoita yhteen, eli; Miksi ei rele pysy päällä? Ei tuo sähköala ole oikeen minun heiniä...Alfistipohjoosesta kirjoitti:Kansi auki ja katso mitä se on syönyt. Tarvittaessa kytke relettä käsin. Tuo on ihan tärkeä testi koska jos jossain on jotain josta rele kärsii niin se uusikin rele jää lyhyeksi iloksi.
Releen kärkiä voi hioa jos näyttää että niissä on mustumia tai piikkiä.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Onkos kellään tietoa noiden nykyisten lämpöantureiden ohmiarvoista. Eli mittaisin tai vaihtaisin suoraan lämpötila-anturin. Varsinkin jos niitä on kaksi, mittarille ja eculle. Mittarihan taitaa näyttää ihan oikein?
Tämä nyky-autosähkö on niin paljon pahempaa kuin ennen. Ennen siinä oli jäähdyttimenanturi, rele ja moottori. Nyt sitä sekoittaa tietokone, ilmastointi yms.
Tämä nyky-autosähkö on niin paljon pahempaa kuin ennen. Ennen siinä oli jäähdyttimenanturi, rele ja moottori. Nyt sitä sekoittaa tietokone, ilmastointi yms.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Pelkkää hepreaa koko homma minulle, hyvä kun osasin edes sitä yleismittaria käyttää Mutta siis ainut lämpötila-anturi minkä tiedän on termarissa ja se toimii kun mittarikin toimii. Alfan korjaus CD:ltäkään ei löydy kuin tuo yksi anturi, ainakaan jäähdyttimessä ei ole.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Onkos kellään tietoa noiden nykyisten lämpöantureiden ohmiarvoista. Eli mittaisin tai vaihtaisin suoraan lämpötila-anturin. Varsinkin jos niitä on kaksi, mittarille ja eculle. Mittarihan taitaa näyttää ihan oikein?
Tämä nyky-autosähkö on niin paljon pahempaa kuin ennen. Ennen siinä oli jäähdyttimenanturi, rele ja moottori. Nyt sitä sekoittaa tietokone, ilmastointi yms.
"check connection between management control unit and fan relays" Noin sanoo CD, ja tuossa kohtaa luulisin olevan jumissa koska releelle tulee virtaa mutta rele ei päästä sitä läpi missään vaiheessa, paitsi hetkellisesti kun sen napsauttaa kiinni siihen releboksiin. Meinataanko tolla "management control unitilla" ECUa? Hermot menee, taidan vaan vetää suoran virran flektille ja napin rattiin niin sillä siitä selvitään Eilen joutu Helsingissä ajamaan puhallin ja lämmöt täysillä ettei kone kuumentunut. Onneksi ulkonakin oli vaan 20 astetta lämmintä...
Kyllä meinataan. Eli vikakohta on kavennettu siihen, että rele ei kytke flektiä => Rele rikki tai releen ohjaus puuttuu.
Jos tarjoat Releen ohjausnastoihin 12V niin kytkeekö rele virtapuolen kannat? (testattava rele irroitettuna)
Jos kyllä, niin silloin ECU ei ohjaa relettä syystä tai toisesta (eli ECU ei joko tajua koneen käyvän kuumana tai sitten releen ohjaukseen käytettävä johto on poikki/irti)
Nämä näin pikaisesti mietittynä
Jos tarjoat Releen ohjausnastoihin 12V niin kytkeekö rele virtapuolen kannat? (testattava rele irroitettuna)
Jos kyllä, niin silloin ECU ei ohjaa relettä syystä tai toisesta (eli ECU ei joko tajua koneen käyvän kuumana tai sitten releen ohjaukseen käytettävä johto on poikki/irti)
Nämä näin pikaisesti mietittynä
VMP
Noniin, taas aika palata alffan kimppuun, flektin parissa taasen Ennenkun alan koko johtosarjaa purkamaan, osaako joku sanoa että mikä näistä piuhoista/liittimistä menee ECU:sta sinne releelle?
Vielä pitäs opetella käyttään tota yleismittaria, näänkö sillä jotenkin onko joku piuha poikki, ilman että tartee virtoja laittaan?
Vielä pitäs opetella käyttään tota yleismittaria, näänkö sillä jotenkin onko joku piuha poikki, ilman että tartee virtoja laittaan?
- Liitteet
-
- BOXI.jpg
- (32.75 KiB) Tiedosto ladattu 2688 kertaa