Katsastuksesta läpi =)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
alexxx
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 08:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja alexxx »

Piti tuossa eilen hakea leima yksviiskutoseen, mutta eihän se taaskaan niin helppoa ollut. Tähän mennessä olen aina ennen katsastusta joutunut taistelemaan päästöjen kanssa, mikä on johtunut lambda-antureista sun muusta moottorinohjaukseen liittyvästä. Kerrankin kun auto on muuten kunnossa niin, korjaamon testeri näytti että olis tossa airbägien ohjausyksikössä sisäinen vika.

Sitten matka Deltaan, auto taas testeriin ja Pilpola totesi että kyllä toi palikka varmaan tarttis vaihtaa. Hintaakaan ei ole kauhean paljon, ainoastaan 866€. Deltan reissu maksoi 70€, siihen kylläkin sisältyi OBD lappu ja kaasutesti katsastussetää varten.

Tuo bägien ecu on ilmeisesti tehty vaihdettavaksi ihan vaikka tien päällä, ku sen irrotaminen oli nopeampaa kuin ajovalon vaihto.

Muutaman tunnin ja kahden kaljan jälkeen, löysin osan Ebaysta 75 puntaa, ovelle tuotuna. Nyt saa sitten nähdä missä se vika oikeesti on, jotenkin on semmonen kutina ettei tuo vika välttämättä ole ohjauslaitteesta kiinni vaan jostain muusta, ainakin mun tuurilla.

Muuten tuo kärry kyllä menee läpi katsastuksesta. Pitäiskö ottaa bägien varoitusvalo pois ni sais läpi katsastuksesta ja sitten vois rauhassa odotella uutta osaa.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Läpi meni 156, mutta korjauskehotus tuulilasin vaihdosta tuli kyllä puun takaa. Ylhäällä halkioma joka on porattu kahteen kertaan auton edellisen omistajan toimesta ja apukuskin puolella pieni häränsilmä. Tuli niin yllättäen etten tajunnut alkaa asiasta enempää kinaamaan. Tuulilaseja katsotaan tätä nykyä tarkemmin, mutta silti..
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

No sanottakoon vielä täälläkin että 33 meni läpi Perjantaina :D

Listalle jäi vaan ajovalojen suuntauksesta kehoitus ja takalampun umpion reijän korjaus (umpio ostettu jo)

:D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

kterkkilan kanssa samaan aikaan samanlaisia pelejä katsastussedälle näyttämässä. Harvemmin varmaan aseman kaikissa tarkastuspisteissä on hopeinen 156 tutkittavana!! Läpi meni ilman huomautuksia..

kterkkilälle: piti muuten kattoo oikeen kilsamittaria. Omassa 156:ssa 15 km enemmän mittarissa :-D
Alfa Romeo Alfetta 2000 4D -82, AR 156 2.0 TS -98, AR 156 SW 2.5 V6, Piaggio Vespa LX -08

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Läpi meni kerralla. Kötöstysmies vielä suuntas uudet umpiotkin samalla kun en ehtinyt käydä niitä missään säätään.
Pyysin oikein tutkimaan, että löytyykö alustasta mistään väljyyttä kun toisinaan kolahtelee. Kallistuksenvakaajan runkopuslista toinen oli väljä. Ei korjauskehotusta, mutta vaihtoon molemmat menee joka tapauksessa.
Homma vaikuttaa vaan pirun työläältä.

Leon
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 12:02

Viesti Kirjoittaja Leon »

Läpi meni!
Pakokaasut oli aluksi aika seinillä, mutta puolan vaihdon jälkeen
kehrää taas. Budjettia söi kuitenkin sen verran ettei kovin kummoisiin huomautuksiin olis hevin ollut varaa. Eka katsastus omistuksessani ja nyt voi alkaa ylläpitämään autoa kun tietää suurinpiirtein kunnon.

Niin ja Alfistina olen uusi tulokas (jonkun aikaa sivuja lukenut, mutten ole vielä juurikaan viestejä lähetellyt) .

Aika hintavaa oli katsastuskin 48€.

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Taas meni totuttuun tyyliin 166 läpi, ilman huomautuksia. :-D

Vuodessa taittui 17 tkm, välille mahtui 2 öljynvaihtoa ja 2 palanutta H7 polttimoa. Kauheaa laatua, noin paljon tekemistä. 8)

Viimeksi hylkytuomio on tullut jollekin autolleni luultavasti 90-luvun puolivälin vaiheilla...

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Spideri läpi, 69e meni varsin nopeasti. Ripeä katsastus ja kaikki ok. Seoksen sain säätää mittauksen aikana.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Taas meni epäluotettava italialainen kehujen kera läpi katsastuksesta :). Kävin testaamassa Lempäälän Autokatsastuksen, kun oli kai Pirkanmaan edullisin (64€ testien kera). Hyvä palvelu siellä, suosittelen.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

GTA leimattu :twisted:

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Eipä mennyt 156 läpi... etu-alatukivarsissa huomattavaa väljyyttä molemmin puolin.... prkl... Varmaan sika kallis homma taas :drinking:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

skunkki
Viestit: 18
Liittynyt: 09 Maalis 2009, 14:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja skunkki »

Pasi kirjoitti:Eipä mennyt 156 läpi... etu-alatukivarsissa huomattavaa väljyyttä molemmin puolin.... prkl... Varmaan sika kallis homma taas :drinking:
Eipä itelläkään mennyt 156. Tosin minulla etu-ylätukivarsien pallonivelissä väljyyttä, oikea puoli pitää vaihtaa että saa leiman. Muuten kehuja sateli "vaikka alfa onkin..."

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

KauGoH kirjoitti:eipä menny läpi! ah, niin ihana tukivarsi remppa taas tiedossa, apparin puolen alapallo väljä... ei tosin tullu yllätyksenä, mutta positiivista on että ei ollut kuin yksi tukivarsi tänä keväänä, taitaa olla kuun ja tähden asennot kohdallaan :lol:

onkos kukaan tilannut tuolta eb sparesilta osia? meinasin laittaa tilauksen vetämään, on sen verran paljon halvempi kuin motonet?
no nythä se meni läpi niin että sujahti, siis katsastuksesta, ei meisseli pohjasta :-D ajellaanhan taas pari kuukautta ja vaihdellaan sitten tukivarsia!

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

156nen leimalle ja hylkyhän sieltä tuli ylätukivarret vaihtoon ja oikenpuoleinen sumari näyttää ylös.. 166nen heti perään ylätukivarret ja oikeanpuoleinen sumari näyttää taivaita.. oli aika voittaja fiilis konttorilta poistuessa...

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Hyvää: 156 meni ilman huomautuksia läpi elinkaarensa toisesta katsastuksesta. Kaikki siis kunnossa.

Huonoa: järjetön hinta! Testien kanssa (2 kpl) 92 euroa Espoossa A1 Katsastuksessa. Tsiisös. Eipä jaksanut enää muualle lähteä ajelemaan, mutta ihan pimeä hinta. Ilman testejä tais olla jotain 50 € tms.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Junnu läpi, yksi parkkivalo palanut. 8)

Hinta olikin 52e ilman mitään extramittauksia / testejä :shock:

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

vale kirjoitti:Tänään tuli haettua vikalista konttorilta ja oikea ylätukivarsi vaihtoon (tai samalla molemmat) ja sitten ne päästöt. CO arvo tyhjäkäynnillä 0,1% kun sitten yli 2000 kierrosta koneeseen niin meni reilusti yli sen 0,3%. Eli 0,8% lukemaa kone näytti.

Putkistoa tuosta on korjattu ja ei pitäisi vuotaa ennen lambdaa, tosin kattia ennen olevassa laipassa oli tekemistä että saatiin se tiiviiksi, mutta sehän on lambdan jälkeen. Mieleen tuli tuo imastointi teipillä korjattu imuputken jousto-osa joka siis tulee siihen kaasuläpälle. Taitaa olla monella kokemuksia tuosta imuvuodosta. Kysynkin että vaikuttaisiko tuo noin reilusti? Tietty kun järkeilee niin tyhjäkäynnillä imu on paljon pienempi kuin kierroksilla.

Onko kenelläkään tietoa paljonko tuollainen silikoniputken pätkä Deltassa maksaa - 98 V6 156:seen? Ajattelin sen nyt ekana ottaa projektiksi.

Sitten varmaan aletaan tarkastelemaan putkea lambdan etupuolelta. Jotain se katsastus mies höpisi että jos se imasee vähänkin happea lambdan jälkeenkin niin vaikuttaa arvoihin.

Nyt on alfassa leima, molemmat ylätukivarret vaihdoin ja sitten katti vaihdettin(tarvike). Päästöt oli reippaasti alle rajojen ja paastöukkeli sano että ei paljon parempia näistä vehkeistä ole saatu. Ihmetyttää vaan kun edellinenkin katti oli tarvike. Sen ainakin tiedän että edellisen sain hajalle suurella todennäköisyydellä kun tuli pari tuhatta kilsaa ilmi paskana ajeltua. Mutta se on arvoitus miksi edellinen oli vaihdettu. Liekkö sama ongelma.

Muilla kokemuksia?

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

tmv kirjoitti:Hyvää: 156 meni ilman huomautuksia läpi elinkaarensa toisesta katsastuksesta. Kaikki siis kunnossa.

Huonoa: järjetön hinta! Testien kanssa (2 kpl) 92 euroa Espoossa A1 Katsastuksessa. Tsiisös. Eipä jaksanut enää muualle lähteä ajelemaan, mutta ihan pimeä hinta. Ilman testejä tais olla jotain 50 € tms.

Samoilla linjoilla tmv:n kanssa. Läpi meni ilman huomautuksia, mutta kun mun autoon tehtiin vielä alustan muutoskatsastus, niin hinta pompsahti 130 €uroon! Voi jumalauta.
Kaiken lisäksi "palvelualtis" naikkonen siinä tiskillä vastasi hintakritiikkiin sanoin "...niin ja ainahan bussit kuljettaa jollei ole varaa autoilla." :shock:


Totista, ei voi muuta sanoa. Itse inssi oli kuitenkin pirun asiallinen, se pelasti paljon. Asemana Myllyn A1.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

mml kirjoitti:hinta pompsahti 130 €uroon!
Sissokiasus :crazyeyes:

Avatar
Tildy
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Heinä 2006, 19:04
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Tildy »

Läpi meni ilman huomautuksia, hinta 93 € tuntu kyllä suolaiselta....
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Yes! Tänään meni ekalla läpi vaikka aattelin et jotain varmaan löytyy. No ennen katastukseen menoa kävin resetoittamassa ABS- merkkivalon ja ko. idiootti otti toimesta 20 ekee, paljos muilta on rokotettu ?
Pahalta näytti kuitenkin kuskinpuolen helma pohjasta, joka pitää kyl hioo ja laittaa uudet massat ensi tilassa. Mutta näin. 8)

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Tuo 20€ oli tosi halpa. Oisko mulla maksanut 35€. Enkä sitäkään pitänyt pahan Deltan hintaan.

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Paskanmarjat

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Ehkä arvaattekin, että leimamies tylysti kohteli.
Sai pumpattua takapään jarruputken puhki ja reikää löytyi enemmän kuin nippon kalaverkosta. Viime vuonna tein kuskin puolen edestä taakse ja nyt ois muka repsikan puolen vuoro..
Päästöt tyhjällä loistavat, mutta eipä saatu pysyyn 2000-3000 kierroksessa konetta millään. Heilui ja huojui yli ja ali, mutta kohdalle ei osunut.
Kaiken kruunasi jarruputkesta johtuva punainen ajokieltotarra tuulilasiin.
Lauantaina survottiin aamusta ja seuraavana yönä läpi Helsingin ilman mitään ongelmia. Auto pelasi kuin unelma ja 2 päivää myöhemmin se on kasa paskaa tallissa. No..siellä on peräkkäin nyt 8V ja 16V. Loppu perkele.
Clio on jo kaivettu naftaliinista ja pesty. Seuraava uhri leimamiehen kynsiin...
Elämä on iskelmää ja välillä myös rompoolia, Johtaja Peltosta siteeratakseni..

Korjattua tietoa: ei loppunutkaan Alfa savotat..
Rakas vaimoni osti tänään (29.06) -00 mallin 156 1,8 TS:n :roll:
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

PRO
Viestit: 744
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

Helposti, ja kehut päälle...

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Re: Paskanmarjat

Viesti Kirjoittaja Monza »

Alfred Romero kirjoitti:Sai pumpattua takapään jarruputken puhki
Parempi näin, kuin että nesteet leviää siinä oikeassa jarrutuksessa pitkin asfalttia ...

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Ehdottomasti samaa mieltä!! Oli meinaan perhe kyydissä kun lasketettiin motaria melko haipakkaa..
En mä sitä katsastusmiestä syytäkään, mutta silti se ahistaa =D
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Jaa niin, tulihan sitä käytyä eilen tuo toinenkin (156) leimauttamassa. Arvio oli "hyvähän se on". Ei vikoja eikä puutteita havaittu, vaikka aika huolella taas tukivarsia ravisteltiin. Eikun seuraavat kakskytäviistonnia mittariin taas.

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Tänään oli Spiderin ensimmäinen vuosikatsastus Itävallassa ja ei voi kyllä kuin kehua täkäläistä toimintaa!

Lähes jokainen merkkiliike tekee katsastuksia ja pääsin katsastukseen aikaa varaamatta samantien. Katsastus tuntui aika paljon lepsummalta mitä Suomessa. Pienenä erona Suomeen nähden myös jarrunesteet mitattiin (missä lämpötilassa alkaa kiehua).

Muutama vikakin löytyi.. Oikean puolen etuvilkku ei palanut, mutta "katsastaja" (=normaali asentaja) kaivoi polttimon irti, vaihtoi sen ja puhdisti vielä liittimenkin. Myös putki vuoti pikkasen takapöntön liitoksesta, mutta mitään kysymättä asentaja otti MIGin ja räki pienen paikan siihen, joka kuulemma riitti..

Hintaa itse katsastuksella oli 35e ja siihen päälle 20e korjauksista. Kallista? :)

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Kunpa homma toimisi täälläkin noin. Tai ainakin tuohon hintaan. :roll:

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Giulian katsastus kustansi täällä Lempäälässä 39€ 8). Eipä tarvi mittailla mitään OBDitä ja päästöjä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

147 läpi, tosin kolme viikkoa aikaa laittaa ajovalojen korkeudensäätö kuntoon. En ole kyseistä namiskaa edes koskaan käyttänyt, joten sinänsä tuntuu tavallisen typerältä.

Lasku oli 87 euroa - melko kallista siitä vartista.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Spider katsastettu, kustannukset katsastus 34 e + 5 e + 10 e tuleeko siitä 49e. Pientä välystä takapyörän laakerissa, mutta katsastusmies ei puhunut mitään.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Kun käytin 75:n jälkitarkastuksessa niin katsastusukko änki aika ahkeraan lisävikoja paperiin vaikkei autolla katsastuksen jälkeen ole edes ajettu: alapallo, ohjausakseli, lukkoperä purkuun ja yksi pieni ruostepaikka josta en muista olleen puhetta katsastuksessa, mutta saattoi olla sanonut tyyliin: tossakin on vähän. Monta kertaa väläyttelin sedälle ettei tarkastuksessa saa 'keksiä uusia vikoja' mutta ei oikeen mennyt läpi. Tuli tosin 22e tarkastumaksulle vastinetta kun välillä kaksikin katsastusukkoa ihmetteli ja yhteensä helposti koko normaalin katsastuksen ajan.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

^Miksi lukkoperä purkuun? No ainakin Launeen K1 asemalla on lupsakkaa porukkaa, ne ei turhista niuhota, melkein hallin läpiajolla menee.

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Valtioneuvoston asetus liikennekelpoisuuden valvonnasta.

13 § Jälkitarkastuksen sisältö. 1. Jälkitarkastuksessa tarkastetaan ajoneuvosta ne tarkastuskohteet, joissa määräaikaiskatsastuksessa on todettu vikoja tai puutteellisuuksia. 2. Jos jälkitarkastuksessa ajoneuvon muissa kuin 1 momentissa tarkoitetuissa tarkastuskohteissa epäillään olevan sellainen vika tai puutteellisuus, jonka vuoksi ajoneuvo olisi ajoneuvolain 56 §:n tai tämän asetuksen 12 § nojalla määrättävä ajokieltoon, jälkitarkastuksessa on tarkastettava myös tällainen tarkastuskohde.

56 § = Välitöntä vaaraa liikenteelle och diiba et daaba.

Aika mulkkuja haalarihemmoja kyllä kieltämättä ollut jos lukkoperän vaatii purkaa. Vuosiko öljyä vai mitä?

Olipas kuivaa tekstiä kirjottaa... Auttaskohan olut. ->

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

lukkoperä purkuun
Kerros tosiaan tarkemmin mitä tällä haettiin takaa???

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Jees. Eli tuo lukkoperä pitää purkaa koska se on oikea lukko eikä mikään nyky-ajan hömpötys tasauspyörästöineen :lol: Helpoin tapa korjata tilanne taitaa olla tasauspyörästön vaihto (sain ohjeen eräältä foorumilaiselta että tämä on helpompaa kuin koko vaihdelootan vaihtaminen jos vaihdelaatikon akseli on samoilla booreilla kuin uusi tasauspyörästö) Eivät tuota lukkoa olisi katsastuksessa huomanneet, paitsi ettei jarrudynon rullat lähde pyörimään ollenkaan vaikka olisi 4x4 ohjelmalla.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Kyllähän autossa saa tasauspyörästönlukko olla, mutta se ei saa olla 100% eli käytännössä hitsattu kiinni. Olisiko sulla leikannut lukko kiinni. Mitä öljyä sä olet käyttänyt.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Lancia katsastettu, korjauskehoitus: lähivalojen suuntaus liian alas, no pakki puuttui peräkontista. Kustannukset samat kuin eilen.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

155TS kirjoitti:Kyllähän autossa saa tasauspyörästönlukko olla, mutta se ei saa olla 100% eli käytännössä hitsattu kiinni. Olisiko sulla leikannut lukko kiinni. Mitä öljyä sä olet käyttänyt.
Teinit hitsannu kiinni.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

gYdEbUh kirjoitti:
155TS kirjoitti:Kyllähän autossa saa tasauspyörästönlukko olla, mutta se ei saa olla 100% eli käytännössä hitsattu kiinni. Olisiko sulla leikannut lukko kiinni. Mitä öljyä sä olet käyttänyt.
Teinit hitsannu kiinni.
TÄH?!? Justhan sä kirjuuttelit Fiatfoorumin puolella:
kakkosella sisempi rengas sutii kun tuo kitkalukko on niin löysä
:crazyeyes:

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Juu katokkun kyseessä on kaksi eri autoa ;)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Arcar »

GTA läpi ilman huomautuksia. Itä-Vantaalla paikka nimeltä Kunnon katsastus. Samoja pääkaupunkiseudun hintoja eli 70 egee, mutta hyvä palvelu ja voi jutella katsastajan kanssa, sekä pääsee auton alle itsekin katsomaan.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Käytin 155sen Tampereen katsastus-centerillä,hinta 47e,työpaikan puolesta sain viä 3e hintaa alemmas. Palvelu oli iloista ja sain vihdosta viimein alfankin laakista läpi ilman huomautuksia 8)

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

gYdEbUh kirjoitti:
155TS kirjoitti:Kyllähän autossa saa tasauspyörästönlukko olla, mutta se ei saa olla 100% eli käytännössä hitsattu kiinni. Olisiko sulla leikannut lukko kiinni. Mitä öljyä sä olet käyttänyt.
Teinit hitsannu kiinni.
I stand corrected. Mitä oikeasti on käynyt niin tasauspyörästö on jumiutunut öljyn vähyyden ja paskuuden vuoksi. Todella tylsää kun tuossa tasauspyörästössä ei näy yhtään mitään tavallisuudesta poikkeavaa, se ei vain pyöri. Hakkailin sitä vasaralla mutta en saanut onneksi pyörimään. Jos olisi niin olisi ollut mahdollista että se olisi uusilla öljyillä ja kovalla kantailullakin lähtenyt.
Jollain foorumilaisella 75 tasauspyörästö jumiutunut?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

On noita nähty, vaikken itse ole moista aiheuttanut.. Jos onnistuu polttamaan kumia niin että vain toinen pyörä pyörii, niin kärähtää lukko nopsaan. Levyt tarttuu kiinni ja tiukkaan = 100% lukko.
Kimmo / alfatune.fi

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

kterkkila kirjoitti:On noita nähty, vaikken itse ole moista aiheuttanut.. Jos onnistuu polttamaan kumia niin että vain toinen pyörä pyörii, niin kärähtää lukko nopsaan. Levyt tarttuu kiinni ja tiukkaan = 100% lukko.
Kiitos tästä tiedosta, tosin tässä 75:ssa ei ole lukkoa kun se on 1.6
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Giulietta TS taas leimattuna. A-Katsastuksen inssillä ei tälläkään kertaa ollut mitään huomautettavaa.
TPP

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

gYdEbUh kirjoitti:Kiitos tästä tiedosta, tosin tässä 75:ssa ei ole lukkoa kun se on 1.6
Jaa no tuollaista jumittamista en ole nähnyt. Pikkuperän luulisi räjähtävän piankin jos on tasauspyörästö täysin jumissa, mutta ei näköjään.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
harold
Viestit: 107
Liittynyt: 18 Heinä 2003, 18:59
Car(s): 156 2.5 V6 -00 ja -99
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja harold »

Vihdoin 75 leimassa, kaiken kaikkiaan neljättä sivua vikoja korjattu. Vielä jäi muutama pikkuvika jäljelle, nopeusmittari on kuin norjalainen vilkku (toimii, ei toimi...). Ehkä Bella Italiaan lauantaina.
Kaiken lisäksi leima Kivistönmäen konttorilta (huh).

Vastaa Viestiin