75TS kaasuläppä takeltelee

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

75TS kaasuläppä takeltelee

Viesti Kirjoittaja Midi »

Tämmönen ärsyttävä ominaisuus omassa seiskafemmassa että kiinni ollessaan kaasuläppä jumittaa hieman ja kun painaa kaasua niin syntyy aina pieni nykäisy. Johtuuko vain kuluneesta läpästä vai voisiko tuolle tehdä jotain?
Joona Karimaa
____________

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Joskus noihin kertyy karstaa jonka poistamalla voi takertelu helpottaa. Tuo kannattaa tehdä jokatapauksessa. Kaasuvaijeri on sitten se toinen mahdollisuus. Säije poikki niin alkaa tarkertelemaan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Täytyypä putsailla se läppä sitten. Selkeästi läppä on se joka takeltelee kun kokeilin konehuoneen puolelta myös.

Tuli tehtyä myös uusi matto tavaratilaan kun alkuperäinen oli sotkettu öljyllä:
Liitteet
kontti.jpg
(89.19 KiB) Tiedosto ladattu 919 kertaa
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Putsailin sen mutta ei auttanut, näytti aika kuluneelta joten eikai sille oikein voi mitään. Rauhallisesti kun tulee pois kaasulta niin ei jää jumittamaan mutta jos ripeästi nostaa niin jää.
Joona Karimaa
____________

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Midi kirjoitti:Putsailin sen mutta ei auttanut, näytti aika kuluneelta joten eikai sille oikein voi mitään. Rauhallisesti kun tulee pois kaasulta niin ei jää jumittamaan mutta jos ripeästi nostaa niin jää.
Ensinnäkin. Mitenkäs tuossa on se kaasuläpän liikkeen "rajoitusruuvi". Ettei se olisi ruuvattu liian ulos = läpän vipu ei stoppaakkaan siihen vaan läppä jumittaa läpän runkoon. Käsittääkseni sen läpän vivun pitäisi kuitenkin osua ekana siihen rajoitinruuviin, ennenkun läppä stoppaa runkoonsa.
Näkyykö siinä kaasuläpän rungossa minkäänlaista kulumajälkeä tms. mihin tuo läppä voisi takertaa? Sitähän voisi koittaa tasoittaa jollain riittävän hienolla hiomapaperilla. Tai sitten vaan ruuvaa sitä säätöruuvia niin ulos, ettei kaasuläppä pääse takertumaan...
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Säätöruuvia en tuosta huomannut, siinä on kyllä semmonen paikka jossa se vois olla mutta ei siinä ole reikää/kierrettä. Nimenomaan rungossa on kulumaa, voisihan siitä vähän sipaista.
Joona Karimaa
____________

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Sen säätöruuvin päällä voi olla plokki, vai miksi näitä korkkeja kutsutaan. Kuitenkin, kun katsot läppäkoteloa oikean etulokarin kohdalta, eli mahdollisimman läheltä, niin säätöruuvi sijaitsee vasemmassa yläkulmassa onkalossa. Itselläkin oli aikanaan vaikea löytää tuo säätö eri TS:n imusarjasta. Itsekin tosiaan koitin sitä kirottua mattoa putsata öljystä monta kertaa mutta se on niin uitettu että..
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Joo löytyihän se säätöruuvi, kiitos vinkeistä. :oops: Asia kunnossa.

En tosiaan edes yrittänyt putsata sitä alkuperästä mattoa kun sattu nurkista löytymään tota materiaalia.

Pakoputkeakin ripustelin tuossa mutta en sitä juurikaan paremmin saanut, ei kyllä varmaan kolise enään mutta turhan alhaalla on. Täytyy tohon takapöntön kannattimeen tehdä oma kötöstys että saa sitä ylemmäs.
Joona Karimaa
____________

Vastaa Viestiin