Iskarit 75 1.6:een
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Iskarit 75 1.6:een
Pitäisi vaihtaa kyseiseen Alfaan etuiskarit. Onko jotain suosituksia ja mistä kannattaisi hankkia. Saisi olla aika edulliset, eli ei mitään erikoisia. Ainakin Sensotracit sopisi.. Hintaa taisi olla 80 euroa.
Huomenna pitäisi käydä ostamassa samaan autoon vanteet+renkaat (tod.näk. 15").. Jako taisi olla 75:ssa 4x98? Mitähän vaihtoehtoja mahtaa löytyä...
Huomenna pitäisi käydä ostamassa samaan autoon vanteet+renkaat (tod.näk. 15").. Jako taisi olla 75:ssa 4x98? Mitähän vaihtoehtoja mahtaa löytyä...
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Iskarit 75 1.6:een
Oikea jako mutta mikähän ET noissa pitäisi olla? Kyllä noita 4x98 vanteita saa vähän metsästää jos on kovin kriittinen ulkonäöstä, ei löydy välttämättä heti hyllystä.Scuore sportivo kirjoitti:Jako taisi olla 75:ssa 4x98? Mitähän vaihtoehtoja mahtaa löytyä...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Jep, nuo riittäisi sitten ihan hyvin kun ei ole mitään madallus - suunnitelmia. Motonetin 75- varaosa -luettelossa oli ainoastaan "kaasuiskarit" ??????Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Sensatracit eivät kuulemma toimi minkäänlaisen madalluksen kanssa ollenkaan eli jousitus pitäisi pitää vakiokuosissa, mutta kai ne muuten ihan asialliset kepit ovat. Koneihin verrattuna halpaa kuin saippua.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Iskarit 75 1.6:een
Niin, tuota ET:tä piti kysyä myös, kun itsellä ei ole hajuakaan.. Olisi kiva tietää ennenkuin kauppaan lähtee...Rolle kirjoitti:Oikea jako mutta mikähän ET noissa pitäisi olla? Kyllä noita 4x98 vanteita saa vähän metsästää jos on kovin kriittinen ulkonäöstä, ei löydy välttämättä heti hyllystä.Scuore sportivo kirjoitti:Jako taisi olla 75:ssa 4x98? Mitähän vaihtoehtoja mahtaa löytyä...
Noh, ei nyt parane kauhean vaativa olla tuon 75:n vanteiden suhteen.. Jos nyt jotkut saa pyörimään niin ihan hyvä.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tuossa Jörgin Alfassa on ET 25, eiköhän se sitten ole sopiva. Ei vaan ole kovin tavallinen ET mutta etköhän sinä jotkut löydä.
Tämä on ihan siedettävä lafka siinä suhteessa että myyvät paljon vanteita eikä hinnat päätä huimaa ja näkyvät nettisivulta. En vaan tiedä lähettävätkö mutta nopeastihan sitä hurahtaa Alfalla tänne päin maailmaa
Tämä on ihan siedettävä lafka siinä suhteessa että myyvät paljon vanteita eikä hinnat päätä huimaa ja näkyvät nettisivulta. En vaan tiedä lähettävätkö mutta nopeastihan sitä hurahtaa Alfalla tänne päin maailmaa
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Juu.. Luulisi että jotkut löytyy... Nuo TSW Imolat näyttää 75:ssa ihan hyviltä... :oRolle kirjoitti:Tuossa Jörgin Alfassa on ET 25, eiköhän se sitten ole sopiva. Ei vaan ole kovin tavallinen ET mutta etköhän sinä jotkut löydä.
Tämä on ihan siedettävä lafka siinä suhteessa että myyvät paljon vanteita eikä hinnat päätä huimaa ja näkyvät nettisivulta. En vaan tiedä lähettävätkö mutta nopeastihan sitä hurahtaa Alfalla tänne päin maailmaa
Kaverilla on rengasliike täälläpäin. Lupasi katsoa huomiseksi mitä kaikkia tuohon saisi kun soitin äsken.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Jep, vanteet tuli sitten hankittua.
Sain nuo huokeaan hintaan, kun oli jäänyt johonkin päin suomea varastoon, kun eräs ostaja oli mennyt puihin.
http://www.reifentrade.ro/alessio/big/sanremo.jpg
Perjantaina saa alle, sitten näkee miltä näyttää.
Jaahas, nyt sitten etsimään rengas+vanne settiä 156:seen...
Sain nuo huokeaan hintaan, kun oli jäänyt johonkin päin suomea varastoon, kun eräs ostaja oli mennyt puihin.
http://www.reifentrade.ro/alessio/big/sanremo.jpg
Perjantaina saa alle, sitten näkee miltä näyttää.
Jaahas, nyt sitten etsimään rengas+vanne settiä 156:seen...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Heh.. Varmaankin 16".. Mitäs niitä sen isompia. 17" renkailla ajellessa en huomannut yhtään positiivista eroa vakio viistoistasiin.. Pelkkä ulkonäkökysymys.90 kirjoitti:minkäs kokoiset meinaat hankkia...Scuore sportivo kirjoitti:Perjantaina saa alle, sitten näkee miltä näyttää.
Jaahas, nyt sitten etsimään rengas+vanne settiä 156:seen...
kait nyt vähintään 18 - tuumaiset
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Onkohan 16-tuumaisistakaan mitään oikeaa hyötyä? Johan tuo 195/50-15 (eikö muuten ainakin TS:ssä ole vakiona 185/60-14?) on sen verran matala että tuskin taittuu alle, jos renkaan rungon jäykkyys vaan on asiallinen.
Taitaa muuten 195/50-15 olla koko paljon 16-tuumaista halvempi rengaskoko, niitähän on maailman sivu laitettu kaikkiin teinikstuunikskorolliin korvaamaan vakioita 155-13-kumhoja.
Taitaa muuten 195/50-15 olla koko paljon 16-tuumaista halvempi rengaskoko, niitähän on maailman sivu laitettu kaikkiin teinikstuunikskorolliin korvaamaan vakioita 155-13-kumhoja.
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Onkohan 16-tuumaisistakaan mitään oikeaa hyötyä? Johan tuo 195/50-15 (eikö muuten ainakin TS:ssä ole vakiona 185/60-14?) on sen verran matala että tuskin taittuu alle, jos renkaan rungon jäykkyys vaan on asiallinen.
Taitaa muuten 195/50-15 olla koko paljon 16-tuumaista halvempi rengaskoko, niitähän on maailman sivu laitettu kaikkiin teinikstuunikskorolliin korvaamaan vakioita 155-13-kumhoja.
tarkoitin vain että paras kompromissi ajomukavuuden ja ulkonäön suhteen.... 156:ssa kun 16 tuuman vanteelle saa kumiin vielä korkeuttakin...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ah joo... Luulin, että puhe oli 75:n pyöristä. Sorgen.90 kirjoitti:tarkoitin vain että paras kompromissi ajomukavuuden ja ulkonäön suhteen.... 156:ssa kun 16 tuuman vanteelle saa kumiin vielä korkeuttakin...
Olisi muuten mielenkiintoista päästä vertailemaan, kuinka paljon 16" ja 17" rilloilla on eroa esmes 156:n alla. 205/55-16:lla nyt ei varmaan vielä tarvitse mukavuudesta tinkiä?
- Epäkelpokeräilijä -
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Tuossa joku päivä näin parkissa hopeisen 156 V6:n (Italian kilvissä), oli jonkin verran madallettu ja alla oli 16":set Alfan omat "isoreikäiset" vanteet.. Todella asiallisen näköinen setti! Ajattelin jos laittaisi omastakin samanlaisen.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ah joo... Luulin, että puhe oli 75:n pyöristä. Sorgen.90 kirjoitti:tarkoitin vain että paras kompromissi ajomukavuuden ja ulkonäön suhteen.... 156:ssa kun 16 tuuman vanteelle saa kumiin vielä korkeuttakin...
Olisi muuten mielenkiintoista päästä vertailemaan, kuinka paljon 16" ja 17" rilloilla on eroa esmes 156:n alla. 205/55-16:lla nyt ei varmaan vielä tarvitse mukavuudesta tinkiä?
Onko todellakin 156:ssa joskus ollut 14":n vanne?? Omassa V6 '99:ssä oli vakiona 205/60 R15 (Pirelli P6000).
75:sen 195/50 R15 setti maksaa kaikenkaikkiaan 435 euroa. Ei minusta mitenkään paha hinta (tuttavan Poloon peltivanteet 260 euroa=). Vanteet oli nuo Alessio San Remot, ja renkaina Marangonit... On ainakin kokonaan Italialaiset...
moottori lehdessä oli vertailu 15/16/17 tuumaiset autona 156V6, 17 oli paras kokonaisuutena esim jarrrutusmatka pari metriä lyhyempi miinuksina hiukan ääntä lisää ja vesiliirtonopeus alhaisempi.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ah joo... Luulin, että puhe oli 75:n pyöristä. Sorgen.90 kirjoitti:tarkoitin vain että paras kompromissi ajomukavuuden ja ulkonäön suhteen.... 156:ssa kun 16 tuuman vanteelle saa kumiin vielä korkeuttakin...
Olisi muuten mielenkiintoista päästä vertailemaan, kuinka paljon 16" ja 17" rilloilla on eroa esmes 156:n alla. 205/55-16:lla nyt ei varmaan vielä tarvitse mukavuudesta tinkiä?
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Joo, niin oli... Mutta testin olosuhteet ei vastannut ihan meikäläisen ajoa...V6 kirjoitti:moottori lehdessä oli vertailu 15/16/17 tuumaiset autona 156V6, 17 oli paras kokonaisuutena esim jarrrutusmatka pari metriä lyhyempi miinuksina hiukan ääntä lisää ja vesiliirtonopeus alhaisempi.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ah joo... Luulin, että puhe oli 75:n pyöristä. Sorgen.90 kirjoitti:tarkoitin vain että paras kompromissi ajomukavuuden ja ulkonäön suhteen.... 156:ssa kun 16 tuuman vanteelle saa kumiin vielä korkeuttakin...
Olisi muuten mielenkiintoista päästä vertailemaan, kuinka paljon 16" ja 17" rilloilla on eroa esmes 156:n alla. 205/55-16:lla nyt ei varmaan vielä tarvitse mukavuudesta tinkiä?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Juu-u, minäkin tykkään noista isoreikäisistä orgisvanteista. Jos nyt yllättävästi rikastuisin niin varmaan laittaisin myös tuollaisen paketin.Scuore sportivo kirjoitti:Tuossa joku päivä näin parkissa hopeisen 156 V6:n (Italian kilvissä), oli jonkin verran madallettu ja alla oli 16":set Alfan omat "isoreikäiset" vanteet.. Todella asiallisen näköinen setti! Ajattelin jos laittaisi omastakin samanlaisen.
Ei kun... Nyt meni puurot ja vellit sekaisin, tarkoitin että 75 TS:ssä pitäisi olla orgiskokona 185/60-14. 156:een ei pitäisi mahtua, siinä on sen verran suuremmat jarrut. Ja syytä ollakin, onhan painoakin vähän eri malliin.Scuore sportivo kirjoitti:Onko todellakin 156:ssa joskus ollut 14":n vanne?? Omassa V6 '99:ssä oli vakiona 205/60 R15 (Pirelli P6000).
Jaa? Viitsisitkö kaivaa vielä lehden numeron? Tuohon tutustuisi kyllä mielellään.V6 kirjoitti:moottori lehdessä oli vertailu 15/16/17 tuumaiset autona 156V6, 17 oli paras kokonaisuutena esim jarrrutusmatka pari metriä lyhyempi miinuksina hiukan ääntä lisää ja vesiliirtonopeus alhaisempi.
- Epäkelpokeräilijä -
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Juu-u, minäkin tykkään noista isoreikäisistä orgisvanteista. Jos nyt yllättävästi rikastuisin niin varmaan laittaisin myös tuollaisen paketin.Scuore sportivo kirjoitti:Tuossa joku päivä näin parkissa hopeisen 156 V6:n (Italian kilvissä), oli jonkin verran madallettu ja alla oli 16":set Alfan omat "isoreikäiset" vanteet.. Todella asiallisen näköinen setti! Ajattelin jos laittaisi omastakin samanlaisen.
Ei kun... Nyt meni puurot ja vellit sekaisin, tarkoitin että 75 TS:ssä pitäisi olla orgiskokona 185/60-14. 156:een ei pitäisi mahtua, siinä on sen verran suuremmat jarrut. Ja syytä ollakin, onhan painoakin vähän eri malliin.Scuore sportivo kirjoitti:Onko todellakin 156:ssa joskus ollut 14":n vanne?? Omassa V6 '99:ssä oli vakiona 205/60 R15 (Pirelli P6000).
Jaa? Viitsisitkö kaivaa vielä lehden numeron? Tuohon tutustuisi kyllä mielellään.V6 kirjoitti:moottori lehdessä oli vertailu 15/16/17 tuumaiset autona 156V6, 17 oli paras kokonaisuutena esim jarrrutusmatka pari metriä lyhyempi miinuksina hiukan ääntä lisää ja vesiliirtonopeus alhaisempi.
5/2001, katso myös priva messaget
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jeps, kiitos jutuista! Jäi vaan ihmetyttämään, että lehti käytti kaikissa renkaissa samoja paineita. Mahtaakos se tosiaan onnistua noin? Mulla on ainakin ollut käsitys että matalammissa kumeissa on oltava kovemmat paineet. Vähän hirvittäisi laittaa noihin 215/45-17-tassuihin samat reilut kaksi baaria kuin orgis 195/60-15:sissa pitäisi käyttää.
Jotta sanokaapas onko 2,7 baria tarpeettoman paljon? Ainakin tärinä ja melu on selvästi kovempaa kuin vaikka 2,3 barilla, mutta ohjauskin on kyllä tarkempi.
Jotta sanokaapas onko 2,7 baria tarpeettoman paljon? Ainakin tärinä ja melu on selvästi kovempaa kuin vaikka 2,3 barilla, mutta ohjauskin on kyllä tarkempi.
- Epäkelpokeräilijä -
2.7 normaaliajoon on ehkä turhan paljon, mulla on nyt 2.6, mukavampaan ajoon kannattaa laittaa vähemmänScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jeps, kiitos jutuista! Jäi vaan ihmetyttämään, että lehti käytti kaikissa renkaissa samoja paineita. Mahtaakos se tosiaan onnistua noin? Mulla on ainakin ollut käsitys että matalammissa kumeissa on oltava kovemmat paineet. Vähän hirvittäisi laittaa noihin 215/45-17-tassuihin samat reilut kaksi baaria kuin orgis 195/60-15:sissa pitäisi käyttää.
Jotta sanokaapas onko 2,7 baria tarpeettoman paljon? Ainakin tärinä ja melu on selvästi kovempaa kuin vaikka 2,3 barilla, mutta ohjauskin on kyllä tarkempi.