Katsastuksesta läpi =)
Valvoja: Moderators
Piti tuossa eilen hakea leima yksviiskutoseen, mutta eihän se taaskaan niin helppoa ollut. Tähän mennessä olen aina ennen katsastusta joutunut taistelemaan päästöjen kanssa, mikä on johtunut lambda-antureista sun muusta moottorinohjaukseen liittyvästä. Kerrankin kun auto on muuten kunnossa niin, korjaamon testeri näytti että olis tossa airbägien ohjausyksikössä sisäinen vika.
Sitten matka Deltaan, auto taas testeriin ja Pilpola totesi että kyllä toi palikka varmaan tarttis vaihtaa. Hintaakaan ei ole kauhean paljon, ainoastaan 866€. Deltan reissu maksoi 70€, siihen kylläkin sisältyi OBD lappu ja kaasutesti katsastussetää varten.
Tuo bägien ecu on ilmeisesti tehty vaihdettavaksi ihan vaikka tien päällä, ku sen irrotaminen oli nopeampaa kuin ajovalon vaihto.
Muutaman tunnin ja kahden kaljan jälkeen, löysin osan Ebaysta 75 puntaa, ovelle tuotuna. Nyt saa sitten nähdä missä se vika oikeesti on, jotenkin on semmonen kutina ettei tuo vika välttämättä ole ohjauslaitteesta kiinni vaan jostain muusta, ainakin mun tuurilla.
Muuten tuo kärry kyllä menee läpi katsastuksesta. Pitäiskö ottaa bägien varoitusvalo pois ni sais läpi katsastuksesta ja sitten vois rauhassa odotella uutta osaa.
Sitten matka Deltaan, auto taas testeriin ja Pilpola totesi että kyllä toi palikka varmaan tarttis vaihtaa. Hintaakaan ei ole kauhean paljon, ainoastaan 866€. Deltan reissu maksoi 70€, siihen kylläkin sisältyi OBD lappu ja kaasutesti katsastussetää varten.
Tuo bägien ecu on ilmeisesti tehty vaihdettavaksi ihan vaikka tien päällä, ku sen irrotaminen oli nopeampaa kuin ajovalon vaihto.
Muutaman tunnin ja kahden kaljan jälkeen, löysin osan Ebaysta 75 puntaa, ovelle tuotuna. Nyt saa sitten nähdä missä se vika oikeesti on, jotenkin on semmonen kutina ettei tuo vika välttämättä ole ohjauslaitteesta kiinni vaan jostain muusta, ainakin mun tuurilla.
Muuten tuo kärry kyllä menee läpi katsastuksesta. Pitäiskö ottaa bägien varoitusvalo pois ni sais läpi katsastuksesta ja sitten vois rauhassa odotella uutta osaa.
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Läpi meni 156, mutta korjauskehotus tuulilasin vaihdosta tuli kyllä puun takaa. Ylhäällä halkioma joka on porattu kahteen kertaan auton edellisen omistajan toimesta ja apukuskin puolella pieni häränsilmä. Tuli niin yllättäen etten tajunnut alkaa asiasta enempää kinaamaan. Tuulilaseja katsotaan tätä nykyä tarkemmin, mutta silti..
Kimmo / alfatune.fi
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
kterkkilan kanssa samaan aikaan samanlaisia pelejä katsastussedälle näyttämässä. Harvemmin varmaan aseman kaikissa tarkastuspisteissä on hopeinen 156 tutkittavana!! Läpi meni ilman huomautuksia..
kterkkilälle: piti muuten kattoo oikeen kilsamittaria. Omassa 156:ssa 15 km enemmän mittarissa
kterkkilälle: piti muuten kattoo oikeen kilsamittaria. Omassa 156:ssa 15 km enemmän mittarissa
Alfa Romeo Alfetta 2000 4D -82, AR 156 2.0 TS -98, AR 156 SW 2.5 V6, Piaggio Vespa LX -08
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Läpi meni kerralla. Kötöstysmies vielä suuntas uudet umpiotkin samalla kun en ehtinyt käydä niitä missään säätään.
Pyysin oikein tutkimaan, että löytyykö alustasta mistään väljyyttä kun toisinaan kolahtelee. Kallistuksenvakaajan runkopuslista toinen oli väljä. Ei korjauskehotusta, mutta vaihtoon molemmat menee joka tapauksessa.
Homma vaikuttaa vaan pirun työläältä.
Pyysin oikein tutkimaan, että löytyykö alustasta mistään väljyyttä kun toisinaan kolahtelee. Kallistuksenvakaajan runkopuslista toinen oli väljä. Ei korjauskehotusta, mutta vaihtoon molemmat menee joka tapauksessa.
Homma vaikuttaa vaan pirun työläältä.
Läpi meni!
Pakokaasut oli aluksi aika seinillä, mutta puolan vaihdon jälkeen
kehrää taas. Budjettia söi kuitenkin sen verran ettei kovin kummoisiin huomautuksiin olis hevin ollut varaa. Eka katsastus omistuksessani ja nyt voi alkaa ylläpitämään autoa kun tietää suurinpiirtein kunnon.
Niin ja Alfistina olen uusi tulokas (jonkun aikaa sivuja lukenut, mutten ole vielä juurikaan viestejä lähetellyt) .
Aika hintavaa oli katsastuskin 48€.
Pakokaasut oli aluksi aika seinillä, mutta puolan vaihdon jälkeen
kehrää taas. Budjettia söi kuitenkin sen verran ettei kovin kummoisiin huomautuksiin olis hevin ollut varaa. Eka katsastus omistuksessani ja nyt voi alkaa ylläpitämään autoa kun tietää suurinpiirtein kunnon.
Niin ja Alfistina olen uusi tulokas (jonkun aikaa sivuja lukenut, mutten ole vielä juurikaan viestejä lähetellyt) .
Aika hintavaa oli katsastuskin 48€.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Eipä itelläkään mennyt 156. Tosin minulla etu-ylätukivarsien pallonivelissä väljyyttä, oikea puoli pitää vaihtaa että saa leiman. Muuten kehuja sateli "vaikka alfa onkin..."Pasi kirjoitti:Eipä mennyt 156 läpi... etu-alatukivarsissa huomattavaa väljyyttä molemmin puolin.... prkl... Varmaan sika kallis homma taas
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
no nythä se meni läpi niin että sujahti, siis katsastuksesta, ei meisseli pohjasta ajellaanhan taas pari kuukautta ja vaihdellaan sitten tukivarsia!KauGoH kirjoitti:eipä menny läpi! ah, niin ihana tukivarsi remppa taas tiedossa, apparin puolen alapallo väljä... ei tosin tullu yllätyksenä, mutta positiivista on että ei ollut kuin yksi tukivarsi tänä keväänä, taitaa olla kuun ja tähden asennot kohdallaan
onkos kukaan tilannut tuolta eb sparesilta osia? meinasin laittaa tilauksen vetämään, on sen verran paljon halvempi kuin motonet?
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Hyvää: 156 meni ilman huomautuksia läpi elinkaarensa toisesta katsastuksesta. Kaikki siis kunnossa.
Huonoa: järjetön hinta! Testien kanssa (2 kpl) 92 euroa Espoossa A1 Katsastuksessa. Tsiisös. Eipä jaksanut enää muualle lähteä ajelemaan, mutta ihan pimeä hinta. Ilman testejä tais olla jotain 50 € tms.
Huonoa: järjetön hinta! Testien kanssa (2 kpl) 92 euroa Espoossa A1 Katsastuksessa. Tsiisös. Eipä jaksanut enää muualle lähteä ajelemaan, mutta ihan pimeä hinta. Ilman testejä tais olla jotain 50 € tms.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
vale kirjoitti:Tänään tuli haettua vikalista konttorilta ja oikea ylätukivarsi vaihtoon (tai samalla molemmat) ja sitten ne päästöt. CO arvo tyhjäkäynnillä 0,1% kun sitten yli 2000 kierrosta koneeseen niin meni reilusti yli sen 0,3%. Eli 0,8% lukemaa kone näytti.
Putkistoa tuosta on korjattu ja ei pitäisi vuotaa ennen lambdaa, tosin kattia ennen olevassa laipassa oli tekemistä että saatiin se tiiviiksi, mutta sehän on lambdan jälkeen. Mieleen tuli tuo imastointi teipillä korjattu imuputken jousto-osa joka siis tulee siihen kaasuläpälle. Taitaa olla monella kokemuksia tuosta imuvuodosta. Kysynkin että vaikuttaisiko tuo noin reilusti? Tietty kun järkeilee niin tyhjäkäynnillä imu on paljon pienempi kuin kierroksilla.
Onko kenelläkään tietoa paljonko tuollainen silikoniputken pätkä Deltassa maksaa - 98 V6 156:seen? Ajattelin sen nyt ekana ottaa projektiksi.
Sitten varmaan aletaan tarkastelemaan putkea lambdan etupuolelta. Jotain se katsastus mies höpisi että jos se imasee vähänkin happea lambdan jälkeenkin niin vaikuttaa arvoihin.
Nyt on alfassa leima, molemmat ylätukivarret vaihdoin ja sitten katti vaihdettin(tarvike). Päästöt oli reippaasti alle rajojen ja paastöukkeli sano että ei paljon parempia näistä vehkeistä ole saatu. Ihmetyttää vaan kun edellinenkin katti oli tarvike. Sen ainakin tiedän että edellisen sain hajalle suurella todennäköisyydellä kun tuli pari tuhatta kilsaa ilmi paskana ajeltua. Mutta se on arvoitus miksi edellinen oli vaihdettu. Liekkö sama ongelma.
Muilla kokemuksia?
tmv kirjoitti:Hyvää: 156 meni ilman huomautuksia läpi elinkaarensa toisesta katsastuksesta. Kaikki siis kunnossa.
Huonoa: järjetön hinta! Testien kanssa (2 kpl) 92 euroa Espoossa A1 Katsastuksessa. Tsiisös. Eipä jaksanut enää muualle lähteä ajelemaan, mutta ihan pimeä hinta. Ilman testejä tais olla jotain 50 € tms.
Samoilla linjoilla tmv:n kanssa. Läpi meni ilman huomautuksia, mutta kun mun autoon tehtiin vielä alustan muutoskatsastus, niin hinta pompsahti 130 €uroon! Voi jumalauta.
Kaiken lisäksi "palvelualtis" naikkonen siinä tiskillä vastasi hintakritiikkiin sanoin "...niin ja ainahan bussit kuljettaa jollei ole varaa autoilla."
Totista, ei voi muuta sanoa. Itse inssi oli kuitenkin pirun asiallinen, se pelasti paljon. Asemana Myllyn A1.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Yes! Tänään meni ekalla läpi vaikka aattelin et jotain varmaan löytyy. No ennen katastukseen menoa kävin resetoittamassa ABS- merkkivalon ja ko. idiootti otti toimesta 20 ekee, paljos muilta on rokotettu ?
Pahalta näytti kuitenkin kuskinpuolen helma pohjasta, joka pitää kyl hioo ja laittaa uudet massat ensi tilassa. Mutta näin.
Pahalta näytti kuitenkin kuskinpuolen helma pohjasta, joka pitää kyl hioo ja laittaa uudet massat ensi tilassa. Mutta näin.
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Paskanmarjat
Ehkä arvaattekin, että leimamies tylysti kohteli.
Sai pumpattua takapään jarruputken puhki ja reikää löytyi enemmän kuin nippon kalaverkosta. Viime vuonna tein kuskin puolen edestä taakse ja nyt ois muka repsikan puolen vuoro..
Päästöt tyhjällä loistavat, mutta eipä saatu pysyyn 2000-3000 kierroksessa konetta millään. Heilui ja huojui yli ja ali, mutta kohdalle ei osunut.
Kaiken kruunasi jarruputkesta johtuva punainen ajokieltotarra tuulilasiin.
Lauantaina survottiin aamusta ja seuraavana yönä läpi Helsingin ilman mitään ongelmia. Auto pelasi kuin unelma ja 2 päivää myöhemmin se on kasa paskaa tallissa. No..siellä on peräkkäin nyt 8V ja 16V. Loppu perkele.
Clio on jo kaivettu naftaliinista ja pesty. Seuraava uhri leimamiehen kynsiin...
Elämä on iskelmää ja välillä myös rompoolia, Johtaja Peltosta siteeratakseni..
Korjattua tietoa: ei loppunutkaan Alfa savotat..
Rakas vaimoni osti tänään (29.06) -00 mallin 156 1,8 TS:n
Sai pumpattua takapään jarruputken puhki ja reikää löytyi enemmän kuin nippon kalaverkosta. Viime vuonna tein kuskin puolen edestä taakse ja nyt ois muka repsikan puolen vuoro..
Päästöt tyhjällä loistavat, mutta eipä saatu pysyyn 2000-3000 kierroksessa konetta millään. Heilui ja huojui yli ja ali, mutta kohdalle ei osunut.
Kaiken kruunasi jarruputkesta johtuva punainen ajokieltotarra tuulilasiin.
Lauantaina survottiin aamusta ja seuraavana yönä läpi Helsingin ilman mitään ongelmia. Auto pelasi kuin unelma ja 2 päivää myöhemmin se on kasa paskaa tallissa. No..siellä on peräkkäin nyt 8V ja 16V. Loppu perkele.
Clio on jo kaivettu naftaliinista ja pesty. Seuraava uhri leimamiehen kynsiin...
Elämä on iskelmää ja välillä myös rompoolia, Johtaja Peltosta siteeratakseni..
Korjattua tietoa: ei loppunutkaan Alfa savotat..
Rakas vaimoni osti tänään (29.06) -00 mallin 156 1,8 TS:n
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Paskanmarjat
Parempi näin, kuin että nesteet leviää siinä oikeassa jarrutuksessa pitkin asfalttia ...Alfred Romero kirjoitti:Sai pumpattua takapään jarruputken puhki
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Tänään oli Spiderin ensimmäinen vuosikatsastus Itävallassa ja ei voi kyllä kuin kehua täkäläistä toimintaa!
Lähes jokainen merkkiliike tekee katsastuksia ja pääsin katsastukseen aikaa varaamatta samantien. Katsastus tuntui aika paljon lepsummalta mitä Suomessa. Pienenä erona Suomeen nähden myös jarrunesteet mitattiin (missä lämpötilassa alkaa kiehua).
Muutama vikakin löytyi.. Oikean puolen etuvilkku ei palanut, mutta "katsastaja" (=normaali asentaja) kaivoi polttimon irti, vaihtoi sen ja puhdisti vielä liittimenkin. Myös putki vuoti pikkasen takapöntön liitoksesta, mutta mitään kysymättä asentaja otti MIGin ja räki pienen paikan siihen, joka kuulemma riitti..
Hintaa itse katsastuksella oli 35e ja siihen päälle 20e korjauksista. Kallista?
Lähes jokainen merkkiliike tekee katsastuksia ja pääsin katsastukseen aikaa varaamatta samantien. Katsastus tuntui aika paljon lepsummalta mitä Suomessa. Pienenä erona Suomeen nähden myös jarrunesteet mitattiin (missä lämpötilassa alkaa kiehua).
Muutama vikakin löytyi.. Oikean puolen etuvilkku ei palanut, mutta "katsastaja" (=normaali asentaja) kaivoi polttimon irti, vaihtoi sen ja puhdisti vielä liittimenkin. Myös putki vuoti pikkasen takapöntön liitoksesta, mutta mitään kysymättä asentaja otti MIGin ja räki pienen paikan siihen, joka kuulemma riitti..
Hintaa itse katsastuksella oli 35e ja siihen päälle 20e korjauksista. Kallista?
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
147 läpi, tosin kolme viikkoa aikaa laittaa ajovalojen korkeudensäätö kuntoon. En ole kyseistä namiskaa edes koskaan käyttänyt, joten sinänsä tuntuu tavallisen typerältä.
Lasku oli 87 euroa - melko kallista siitä vartista.
Lasku oli 87 euroa - melko kallista siitä vartista.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Kun käytin 75:n jälkitarkastuksessa niin katsastusukko änki aika ahkeraan lisävikoja paperiin vaikkei autolla katsastuksen jälkeen ole edes ajettu: alapallo, ohjausakseli, lukkoperä purkuun ja yksi pieni ruostepaikka josta en muista olleen puhetta katsastuksessa, mutta saattoi olla sanonut tyyliin: tossakin on vähän. Monta kertaa väläyttelin sedälle ettei tarkastuksessa saa 'keksiä uusia vikoja' mutta ei oikeen mennyt läpi. Tuli tosin 22e tarkastumaksulle vastinetta kun välillä kaksikin katsastusukkoa ihmetteli ja yhteensä helposti koko normaalin katsastuksen ajan.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Valtioneuvoston asetus liikennekelpoisuuden valvonnasta.
13 § Jälkitarkastuksen sisältö. 1. Jälkitarkastuksessa tarkastetaan ajoneuvosta ne tarkastuskohteet, joissa määräaikaiskatsastuksessa on todettu vikoja tai puutteellisuuksia. 2. Jos jälkitarkastuksessa ajoneuvon muissa kuin 1 momentissa tarkoitetuissa tarkastuskohteissa epäillään olevan sellainen vika tai puutteellisuus, jonka vuoksi ajoneuvo olisi ajoneuvolain 56 §:n tai tämän asetuksen 12 § nojalla määrättävä ajokieltoon, jälkitarkastuksessa on tarkastettava myös tällainen tarkastuskohde.
56 § = Välitöntä vaaraa liikenteelle och diiba et daaba.
Aika mulkkuja haalarihemmoja kyllä kieltämättä ollut jos lukkoperän vaatii purkaa. Vuosiko öljyä vai mitä?
Olipas kuivaa tekstiä kirjottaa... Auttaskohan olut. ->
13 § Jälkitarkastuksen sisältö. 1. Jälkitarkastuksessa tarkastetaan ajoneuvosta ne tarkastuskohteet, joissa määräaikaiskatsastuksessa on todettu vikoja tai puutteellisuuksia. 2. Jos jälkitarkastuksessa ajoneuvon muissa kuin 1 momentissa tarkoitetuissa tarkastuskohteissa epäillään olevan sellainen vika tai puutteellisuus, jonka vuoksi ajoneuvo olisi ajoneuvolain 56 §:n tai tämän asetuksen 12 § nojalla määrättävä ajokieltoon, jälkitarkastuksessa on tarkastettava myös tällainen tarkastuskohde.
56 § = Välitöntä vaaraa liikenteelle och diiba et daaba.
Aika mulkkuja haalarihemmoja kyllä kieltämättä ollut jos lukkoperän vaatii purkaa. Vuosiko öljyä vai mitä?
Olipas kuivaa tekstiä kirjottaa... Auttaskohan olut. ->
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Jees. Eli tuo lukkoperä pitää purkaa koska se on oikea lukko eikä mikään nyky-ajan hömpötys tasauspyörästöineen Helpoin tapa korjata tilanne taitaa olla tasauspyörästön vaihto (sain ohjeen eräältä foorumilaiselta että tämä on helpompaa kuin koko vaihdelootan vaihtaminen jos vaihdelaatikon akseli on samoilla booreilla kuin uusi tasauspyörästö) Eivät tuota lukkoa olisi katsastuksessa huomanneet, paitsi ettei jarrudynon rullat lähde pyörimään ollenkaan vaikka olisi 4x4 ohjelmalla.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
TÄH?!? Justhan sä kirjuuttelit Fiatfoorumin puolella:gYdEbUh kirjoitti:Teinit hitsannu kiinni.155TS kirjoitti:Kyllähän autossa saa tasauspyörästönlukko olla, mutta se ei saa olla 100% eli käytännössä hitsattu kiinni. Olisiko sulla leikannut lukko kiinni. Mitä öljyä sä olet käyttänyt.
kakkosella sisempi rengas sutii kun tuo kitkalukko on niin löysä
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
I stand corrected. Mitä oikeasti on käynyt niin tasauspyörästö on jumiutunut öljyn vähyyden ja paskuuden vuoksi. Todella tylsää kun tuossa tasauspyörästössä ei näy yhtään mitään tavallisuudesta poikkeavaa, se ei vain pyöri. Hakkailin sitä vasaralla mutta en saanut onneksi pyörimään. Jos olisi niin olisi ollut mahdollista että se olisi uusilla öljyillä ja kovalla kantailullakin lähtenyt.gYdEbUh kirjoitti:Teinit hitsannu kiinni.155TS kirjoitti:Kyllähän autossa saa tasauspyörästönlukko olla, mutta se ei saa olla 100% eli käytännössä hitsattu kiinni. Olisiko sulla leikannut lukko kiinni. Mitä öljyä sä olet käyttänyt.
Jollain foorumilaisella 75 tasauspyörästö jumiutunut?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Kiitos tästä tiedosta, tosin tässä 75:ssa ei ole lukkoa kun se on 1.6kterkkila kirjoitti:On noita nähty, vaikken itse ole moista aiheuttanut.. Jos onnistuu polttamaan kumia niin että vain toinen pyörä pyörii, niin kärähtää lukko nopsaan. Levyt tarttuu kiinni ja tiukkaan = 100% lukko.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER