156 2.0 t.s alakierroksilla nykii ja pieni tyhjäkäynti
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
- Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super - Paikkakunta: Hollola
156 2.0 t.s alakierroksilla nykii ja pieni tyhjäkäynti
Missähän vika piilee kun tyhjäkäynti on josssain 500 kierroksen paikkeilla ja kuulostaa kun kävisi kolmella? Kun saa kierroksia jotain 2000 paikkeille alkaa herätä ja käy silloin normaalin kuuloisesti. Katoin ja vaihdoin ykköstulpat, samoin puolat toimii. Ilmamassamittarinkin vaihdoin mutta vika pysyy. Pikaisesti huollossa katottiin että 2 ja kolmossylinterissä olisi sytytyskatkoksia, epäiltiin puolaa tai tulppaa mutta niistä nyt ei tunnu olevan kyse. Vinkkejä?
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
- Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super - Paikkakunta: Hollola
Nyt näyttää että vika on polttoainepuolella. Suodatinta en ole tästä autosta löytänyt? Nyt nykiminen ja tehottomuus on alle 3000 kierroksen, sitten alkaa kiertää taas iloisesti. Onko tässä jokin tyhjäkäyntipiiri tms vaikuttaa kuin olisi tosi paksulla tuo seos alhaalla kun melkein tukehtuu, kierroksia jun saa niin ei niinkään enää ongelmaa.
Koitappa vaihtaa puolat 2->1 sylinterin ja 3->4 sylinterin kanssa keskenään ja katoppa siirtyykö vika 1 ja nelos sylinteriin tän voi tarkastaa hyvin ottamalla suuttimen piuhat irti yksitellen ja kuuntelemalla meneekö käynti huonommaksi. jos menee huonommaksi esim kun ottaa 1 pytyn suuttimen irti, ei vika tällöin ole 1 sylinterissä.... onko ruiskun merkkivalo syttynyt huonon käynnin ajaksi???
'jukka22 kirjoitti:Nyt näyttää että vika on polttoainepuolella. Suodatinta en ole tästä autosta löytänyt? Nyt nykiminen ja tehottomuus on alle 3000 kierroksen, sitten alkaa kiertää taas iloisesti. Onko tässä jokin tyhjäkäyntipiiri tms vaikuttaa kuin olisi tosi paksulla tuo seos alhaalla kun melkein tukehtuu, kierroksia jun saa niin ei niinkään enää ongelmaa.
seuraavaks tarkastaisin suuttimien toiminnan. nekin saa yleensä vaihdettua pytystä toiseen. näyttäisi kuvien perusteella aika yksinkertaiselta operaatiolta.
- Julma Juha
- Viestit: 33
- Liittynyt: 11 Tammi 2009, 01:16
- Paikkakunta: Oulu
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
- Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super - Paikkakunta: Hollola
Taisin nuolaista ennenkuin tipahtaa. Ongelma on tullut takaisin. Nyt kahteen kertaan olen tehnyt tuon ECU resetin ja kaasuläppäresetin, ja tämän jälkeen kaikki toimii hyvin. Mutta vähitellen ongelma palaa, eli nykiminen alle 3000 kierroksilla ja ontuva tyhjäkäynti. Onko ideoita, mitä kannattaa tsekkailla seuraavaksi?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
vois kokeilla joutokäyntimoottorin ekaks:
1. auto käyntiin tasaisella
2. vaihde ykköselle käsijarru päälle
3. rupea nostamaan kytkintä
4 juuri kun auto on sammumaisillaan paina kytkin takasin alas
5. seuraa kierroslukumittaria, kytkimen painalluksen jälkeen kierrokset pitää nousta yli tonnin hetkellisesti, sitten laskee normaalille tasolle. mutta jos kierrokset palaa normaalille tasolle ilman normaalin joutokäynnin ylitystä niin sitten jotokäynti kytkin on sökö.
kannattaa kokeilla, mutta vähän vaikuttais että se vika ei kuitenkaan ole jotokäyntimoottorilla
1. auto käyntiin tasaisella
2. vaihde ykköselle käsijarru päälle
3. rupea nostamaan kytkintä
4 juuri kun auto on sammumaisillaan paina kytkin takasin alas
5. seuraa kierroslukumittaria, kytkimen painalluksen jälkeen kierrokset pitää nousta yli tonnin hetkellisesti, sitten laskee normaalille tasolle. mutta jos kierrokset palaa normaalille tasolle ilman normaalin joutokäynnin ylitystä niin sitten jotokäynti kytkin on sökö.
kannattaa kokeilla, mutta vähän vaikuttais että se vika ei kuitenkaan ole jotokäyntimoottorilla
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Aivan oikea asenne kyllähän Alfan voi hyvinkin ottaa käyttöautoks, niin se on mullakin. Kunhan tekee huollot ajallaan, eikä rääkkää niin se on IHAN yhtä luotettava kun muutkin autot... tottakai jokainen auto vähän iästään kärsii.jukka22 kirjoitti:En mä aio vaihtaa, tämähän kuuluu asiaan kun alkaa ikää tulla näihin laitteisiin.Jos uutta kiesiä ei saada kuntoon niin silloin kyllä hermot menee mutta nämähän on tavallaan harrastepelejä, ei kannata hermoilla liikaa näiden kanssa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
- Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super - Paikkakunta: Hollola
No niin nyt alkaa tämä juttu selviämään toivottavasti lopullisesti. Autossa on ollut väärä lamda koko ajan Sain sen paikallisesta Bosch liikkeestä ja vaihdettiin kerran takuisiinkin. Nyt vein auton sitten Delta autoon ja kas, kertoivat lamdan olevan vääränlainen. Uutta ei siihen hätään löytynyt mutta laittoivat käytetyn toimivan ja koko lysti 170 euroa liittimen korjauksen kanssa (vastakappale oli hiukan rikki). Tuon rahan sain sitten varaosaexpertiltä takaisin joten siltä osin jäi hyvä mieli vaikka autossa nyt käytetty osa onkin. Lahden delta sai pisteet vian nopeasta löytymisestä sekä palvelusta, vaikka veloitus olikin korkeahko. Nyt auto tuntuu toimivan taas niinkuin ennenkin ja toivottavasti pääsen nyt siirtymään paremmin sujuviin hommiin kuten vahailemaan ja muuten huoltamaan autoa näiden käyntiongelmien pohtimisen sijasta