Ohjaustehostimen vuoto
Valvoja: Moderators
Ohjaustehostimen vuoto
Ohjaustehostimen alaletku/putki näyttää vuotavan liitoksista, mitkä sijaitee edestäpäin katsottuna vasemmalla syylärin vierestä. Liitin mikä vuotaa näyttää olevan puristusliitos tai prässätty jota ei voi vaihtaa. Onko kukaan vaihtanut kyseisiä putkistoja uusiin?. Tyhjenee MAX rajasta MIN rajaan noin kolmessa päivässä, joten vuoto on aika merkittävä.
waba
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
siis onko nyt kyseessä sellainen ohut putki, joita on itseasiassa kaksi, toinen on sisäänmeno ja toinen ulostulo - putkian ohjaustehostimen nesteelle?
Viikko sitten nimittäin Chrysler PT Cruiseriin korjasin kyseistä ongelmaa. Toinen putki, se lyhyempi putki oli hapettunut/ruostinut/mitälie puhki kahdesta kohtaa, eli siinä oli kaksi pientä reikää. Putki oli rautaa 6.3mm ja tilalle vaihdettiin 6mm kupariputki joka prässättiin pajalla. Pajalla prässääminen ja uusi putki maksoi 5 euroa, kun toin entisen putken jossa oli liittimet ja tilalle laitettiin pajalta uusi kupariputki.
Alkuperäisenä putkea ei esimerkiksi myyty ei Chrysler liikkeessä kuten ei purkaamoiltakaan, sillä se kuuluu ohjaustanko-pakettiin.
Periaatteessa alkuperäisen putken paikan hitsaaminen on mahdollista mutta laitonta, sillä itse ei saa noihin kajota, ja jos kajoaa, mahdollisen onnettomuuten sattuessa syy on hitsaajan(jos tulee huono hitsaustulos:vuotoja ym)
Esim uutta kupariputkea saa motonetistä, mutta siellä sitä myydään about 25€ kahden metrin kerässä eli kannattaa kysellä pajoilta jos löytyy.
Eli putki irti vaan ja pajalle jossa löytyy putken prässi.
PS; kun asennat putken takaisin, maalaa se mustalla lämmönkestomaalilla, ettei tulevassa katsastuksessa katsastusmiehen katse tartu siihen.
Viikko sitten nimittäin Chrysler PT Cruiseriin korjasin kyseistä ongelmaa. Toinen putki, se lyhyempi putki oli hapettunut/ruostinut/mitälie puhki kahdesta kohtaa, eli siinä oli kaksi pientä reikää. Putki oli rautaa 6.3mm ja tilalle vaihdettiin 6mm kupariputki joka prässättiin pajalla. Pajalla prässääminen ja uusi putki maksoi 5 euroa, kun toin entisen putken jossa oli liittimet ja tilalle laitettiin pajalta uusi kupariputki.
Alkuperäisenä putkea ei esimerkiksi myyty ei Chrysler liikkeessä kuten ei purkaamoiltakaan, sillä se kuuluu ohjaustanko-pakettiin.
Periaatteessa alkuperäisen putken paikan hitsaaminen on mahdollista mutta laitonta, sillä itse ei saa noihin kajota, ja jos kajoaa, mahdollisen onnettomuuten sattuessa syy on hitsaajan(jos tulee huono hitsaustulos:vuotoja ym)
Esim uutta kupariputkea saa motonetistä, mutta siellä sitä myydään about 25€ kahden metrin kerässä eli kannattaa kysellä pajoilta jos löytyy.
Eli putki irti vaan ja pajalle jossa löytyy putken prässi.
PS; kun asennat putken takaisin, maalaa se mustalla lämmönkestomaalilla, ettei tulevassa katsastuksessa katsastusmiehen katse tartu siihen.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;