156 "rutisee" takapäästä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

156 "rutisee" takapäästä

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tälläinen vaiva ollut jo jonkun aikaa...

Liikkeelle lähdettäessä ja joskus pienillä nopeuksilla kuljettajapuolen takarenkaasta kuuluu sellaista kivaa pientä "rutinaa".

Nopeammassa ajossa ääntä ei kuulu (tai jos kuuluukin niin ei kuulu muun metelin yli)

Otin jo tuossa kertaalleen jarrusatulan irti ja puhdistelin kaikki osat huolella ja laitoin takaisin kiinni, mutta ei auttanut.

Jarruja epäilin, koska ääni muistuttaa kovasti jarrujen resonoinnista tulevaa ääntä, mutta se taitaa olla nyt pois suljettu.

Minkäslaisia vinkkejä olisi antaa? Voisiko ääni tulla laakerista?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Laakeri tulee ekana mieleen..

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tuli tuossa vielä mieleen, että tänään kun kurvailin parkkihallissa kauppareissun jälkeen, niin ääntä ei alkuun kuulunut, mutta heti kun piti tehdä 90-asteen mutka niin johan alkoi narahtelemaan.

Minkälainen homma on vaihtaa takalaakeri 156:een? Laakerithan ei käsittääkseni paljoa maksa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

jos kokeilisit ensiksi rasvata kallistuksenvakaajan puslia?

Laakerihan pää sääntöisesti etuveto autoissa irtoaa näin:

Keskipultti auki (on tiukassa, ei lähde välttämättä edes ½" vääntimellä varustetulla pultti pyssyllä, pitää olla astetta isompi)
satula pois
levy pois
Ja avot, keskiö ja laakeri tulee pois, ehkä pitää vähän vääntää keskiötä pihalle.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ei kyllä ole sellainen puslamainen ääni... mutta tutkitaan. Kiitos :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Leon
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 12:02

Viesti Kirjoittaja Leon »

Sama ongelma täällä, kaveri huomas kun takapenkillä istui. Kevyt rutina hiljaisessa vauhdissa. Katsastuksesta meni just läpi ilman moitteita, ettei siel ainakaan huomannu. Katoin ettei renkaat ainakaan ottanu kiinni, koska ääni oli aika lailla kevyttä hiertymistä. Takajarrupalojen vaihdosta on kulunut aikaa, ettei siel jotku metallit hankais jo keskenään.

Ilmoittele ketjuun jos vika ratkeaa, ja kuinka arvokas oli korjaus.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kiristeltiin löystynyttä pakoputken lämpösuojan kiinitystä (oli ihan irrallaan) ja sumuteltiin WD40:stä iskareille.... rutina tuntui poistuvan!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Vastaa Viestiin