T:Ehkä tuleva alfisti

Valvoja: Moderators
Mulla on nyt mittarissa 130tkm, silloin kun ostin niin oli 123tkm. About tuollaista pientä voi siis tulla vastaan kun ajomäärä on kuitenkin siellä samoilla nurkilla. Mulla ei kanssa tule kauheasti ajoa niin siksi ostin näin ''paljon'' ajetun.Ikurin Turbiini kirjoitti:Kuinkas paljon tolla sun alfalla on ajettu?
onks toi 111000 km vähän liikaa jo?
T:Alfa kuume nousee..
Luulin, että kaikissa FL JTS malleissa oli vakiona Boset ja 1.8TS:ssa jotkut köppääsemmät soittorasiat. Muisten varmaan väärin, kun en osaa Boseja aivan surkeina pitää. Ihan tarpeeksi äänenpainetta ne mun makuun tuottaa, joskaan se konsoli ei käytettävyydeltään ihan selkein ole.Kopsu kirjoitti: -Alkuperäiset stereot surkeimmat mitä olen ikinä tavannut, tässä suhteessa jopa Toyota päihittää Alfan. Onneksi nuo on vaihdettavissa.
-Herkkä sivutuulelle maantiellä, mutkaisella asfaltilla loistava, kankea kääntymään kaupungissa, loistava ajaa myös talvella joskin vähän hidas lämpiämään (termostaatti)
Ohjekirjan mukaan öljynkulutus voi olla suurimmillaan 400g/1000km, eli olisko se sit n. 4,5-5dl? Mun JTS haukkaa Selenia Racingia arviolta ihan saman verran kun 5W-40:tä aiemmin, eli n. 5-6dl / 1000km. Tehot kuitenkin tuntuis ihan normaaleilta, eikä mitään hälyttävää oo (ainakaan toistaiseksi) ilmennyt tuon isohkon öljynkulutuksen lisäksi.V6 kirjoitti:jos ton verran vie niin sinä on jo valmiiks vikaa... jätä kauppaan , mulla ei ole yksikään alfa vienyt yli litraa kympilläIkurin Turbiini kirjoitti:No koeajolla sen sitten näkee. On se kyl aikas paljon jos litrankin tonnilla vie? Senkun unohtaa kerran kattoo niin kone remppa..?
Jos auton kulutuksella on suuremmin merkitystä, niin kannattaa laskea mihin autoilussa rahat oikeasti meneeIkurin Turbiini kirjoitti:Se 147 selespeed oli jo aika hyvä mut oli jo ehkä vähä liian janonen.
Jännä juttu, että kun itseläni ollut ollut yksi Bokseri (1,3), kaksi alumiininelosta (1,6 ja 2,0 TS) ja kaksi valurautanelosta (2,0 TS ja 2,0 JTS), niin kaikissa on sitten ollut viallinen moottori. No, siinä JTS:ssä tosiaan yhden sylinterin osalta olikin, mutta että ne muutkin...?V6 kirjoitti:jos ton verran vie niin sinä on jo valmiiks vikaa... jätä kauppaan , mulla ei ole yksikään alfa vienyt yli litraa kympilläIkurin Turbiini kirjoitti:No koeajolla sen sitten näkee. On se kyl aikas paljon jos litrankin tonnilla vie? Senkun unohtaa kerran kattoo niin kone remppa..?
1x 2.0 TS 8V, 1X 2.0 16V ts ja 2 x 2.5 V6 mulla ja ei ole öljyä kulunut, ainut auto missä on öljyä kulunut reippaasti on Fiat Tempran 2 litranen twincam 4litraa/10tkm mutta siinä kai kuuluukin kulua mäntien jäähdytyksen vuoksi?... mutta mielestäni jos moottori kuluttaa litran/tonni niin se ei voi olla normaalia vaikka kuinka ohjekirja sellaisen ylärajan antaisi...Jönsson kirjoitti:
Jännä juttu, että kun itseläni ollut ollut yksi Bokseri (1,3), kaksi alumiininelosta (1,6 ja 2,0 TS) ja kaksi valurautanelosta (2,0 TS ja 2,0 JTS), niin kaikissa on sitten ollut viallinen moottori. No, siinä JTS:ssä tosiaan yhden sylinterin osalta olikin, mutta että ne muutkin...?
No no Bussolaiset, JTS:ssä on 156:n vakiokoneista kuitenkin kevyesti eniten litratehoja mukaanlukien GTA ja painonjakauma paljon parempi ja siten paremmat ajo-ominaisuudetTeeHoo kirjoitti:Jos päädyt JTS:ään, älä käy kokeilemassa kutoskoneista, niin ei tule paha mieli...