2.0 TS 8v Turbotus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Robert
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 18:54
Car(s): 156sw jtd
Paikkakunta: Hyvinkää/ mänksälä / tuusula

2.0 TS 8v Turbotus

Viesti Kirjoittaja Robert »

Eli onko kukaan turbottanut tota ts konetta, eli kertokaahan kokemuksia ja vinkkejä.

Toiseksi että missäs kaikissa alfan malleissä tota ts konetta on?

Sitten vielä se että kun käyttää katsastuksessa vertailu mallina tota 75 3.0 america mallia niin mitä muutoksia joutuu tekemään ts:n alustaan?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tessua on käytetty 75 TS ja 164 TS -malleissa, ei muissa.

TS-mallissa jarrut on jo samat kuin tehokkaimmassa vertailumallissa, mutta vakaajista ja vääntöjousista en osaa sanoa mahtaako niissä olla eroja.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Etuvakaajat noin 2mm paksummat. Vääntöjouset lienee samat. Katsastusinssi voisi kaiketi pyytää vaihtamaan turbo/V6 kardaanin missä on isommat murrosnivelet. Tätä aihettahan on paljon foorumilla vatvottu, ainakin nimimerkki abarth on tessua turbottanut.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Tuomas K kirjoitti:Tessua on käytetty 75 TS ja 164 TS -malleissa, ei muissa.
8 venasta on käytetty 75,155 ja 164 malleissa, sitä löytyy kahdella tilavuudella vanhempi 1962 cc ja uudempi 1995 cc, 1962sta 75sessa ja 164sessa löytyy molempia kun taas 155sessa on vain 1995sta
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Kerran, kun olen surffanut googelia ja etsin tietoa 8V T.Sparkista niin tuli vastaan, että on valmistettu hyvin pieni erää Giulietta T.Spark koneella... Tuntuu kuitenkin epätödenäköiseltä, koska 75 korvasi juuri tuon Giuliettan ja 75 oli eka alfa tolla ketjukoneella. :roll:
Nothing beats cubic inch

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

V6 kirjoitti:8 venasta on käytetty 75,155 ja 164 malleissa
Ja kyllähän minä tuon tiesin, aina ei vain tuo yläpää toimi aivan odotetusti :roll:

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 2.0 TS 8v Turbotus

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Robert kirjoitti:Eli onko kukaan turbottanut tota ts konetta, eli kertokaahan kokemuksia ja vinkkejä.
Jotenkin näin: Puristuksia alemmas, pakosarja uusiksi, nokat vaihtoon, ruisku + suuttimet vaihtoon, turbo kehiin ja siihen tarvittavat öljy- ja nestelinjat + paineputket.


Robert kirjoitti:Sitten vielä se että kun käyttää katsastuksessa vertailu mallina tota 75 3.0 america mallia niin mitä muutoksia joutuu tekemään ts:n alustaan?
Etuvakaaja pitää olla sama tai paksumpi, kuin 3.0 tai turbossa.

Mulla on ts:n vakiokokoiset jarrut ja ts:n kardaani laatikoineen. Sauvat ja takavakaaja on myös ts:n. Katalysaattori pitää lisätä tai jos auto on vähäpäästöinen (onko sellasia seiskafemmoja?) niin voi unohtaa koko jutun. :)

Mulla ei ollut muutoskatsastuksessa mitään ongelmaa. Tosin muutin ts:n 1.8 turbon koneelle.

Robert
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 18:54
Car(s): 156sw jtd
Paikkakunta: Hyvinkää/ mänksälä / tuusula

Viesti Kirjoittaja Robert »

Abarth: Pitikö olla katsastuksessa jokin vastavuus lappu? ja jos piti niin mistä semmonen on helpointa hommata?

mutta muutenhan homma alkaa tuntua yksin kertaiselta itse korin osalta että eiköhän tässä täydy sitä turbo konetta pikku hiljaa väkertämään. voisihan sitä jotain pientä juttuakin siitä laittaa tänne foorumille :wink:

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Itse olen yhden 75TS:n turbon koneella rekisteröintikatsastanut suomeen eikä tilanteessa ollut mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Mallilaatasta oli Saksassa vaihdettu auton painoja. Kun auto on jo kertaalleen katsastettu EU maassa niin tilanteeseen ei kait yleensä enää puututa. En edes tiedä onko tuossa yksilössä turbon vakaajaa, ei sitä ainakaan mitattu, täytyy joskus kysäistä nykyiseltä omistajalta.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Robert kirjoitti:Abarth: Pitikö olla katsastuksessa jokin vastavuus lappu? ja jos piti niin mistä semmonen on helpointa hommata?
Pitää olla. Mulla oli sellanen lappu, jossa todettiin osien olevan keskenään samat osanumeroita (tjsp.) vertaamalla.
Laatikon, kardaanin ja vetarin numerot unohtui laittaa listaan :roll:

Tämän listan tekee tai ainakin hyväksyy ja allekirjoittaa esim. joku Alfa Romeon tunteva korjaamo.

Näillä eväin ainakin Riihimäeltä leiman sai.

Niin ja sun tapauksessa täytyy edellisten lisäksi olla ainakin tehonmittauslaput.
Kannattaa vielä kysyä katsurin mielipidettä tarvittavista dokumenteistä ennen kuin leimalle pöräyttää.
Robert kirjoitti:mutta muutenhan homma alkaa tuntua yksin kertaiselta itse korin osalta että eiköhän tässä täydy sitä turbo konetta pikku hiljaa väkertämään. voisihan sitä jotain pientä juttuakin siitä laittaa tänne foorumille :wink:
Juu, laita juttua vaan. Nimimerkki "Pee" joskus aloitti Sparkin turbotuksen ja topiccikin siitä taisi projektiosastolla olla, mutta "Peestä" ei ole tainnut muutamaan vuoteen kuulua mitään.

Näin jälkeenpäin ajatellen itsekin varmaan ryhtyisin turbottamaan suoraan Sparkkia.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Onkos kellään mitään hajua siitä ruotsalaisesta kiihdytykseen rakennetusta putkirunkoisesta ja hiilikuitukorisesta GTV:stä missä oli 8 venttiilinen TS moottori? Siinähän oli / on monoblock mallinen sylinteriputkiryhmä ym. herkkuja ja voimaakin taisi olla nelinumeroinen luku.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Jos löytyy esim. korjaamomanuaalit turbo-malliin (tai 3.0:aan, jos sitä käyttää vertailumallina - kumpi nyt olikaan tehokkaampi) ja mielellään TS:äänkin, joista selviää ainakin jarrujen tyyppi ja mitat (myös tehostin ja pääsylinteri), jousien ja iskareiden ja kallistuksenvaimentimien erot (lähinnä varaosanumerot, jousien osalta tosin katsotaan madallusjousien olevan aina riittävät), voimansiirto ei ainakaan omalla kohdalla (Y10:n turbotus) katsastajaa kiinnostanut. Lisäksi tietysti vertailumallin teho, ja tehomittauslappu omasta koneestasi, jossa on maksimissaan 20% yli vertailumallin tehon. Tulostetut nettisivut eivät sitten kelpaa dokumenteiksi. ;)

Noiden kallistuksenvaimentimien kohdalla tosin ei ilmeisesti olla kovin tarkkoja, niitähän saa näissä vanhemmissa muutenkin muutella aika vapaasti. Riippunee katsastajasta. Lisäksi, jos auto on otettu käyttöön 7/1987 tai sen jälkeen, pitää sen täyttää ko. ajankohdan päästönormit, joiden katsotaan toteutuvan, kun laittaa katin paikalleen. Vähäpäästöisten osalta homma meneekin sitten hankalammaksi ja kalliimmaksi, vaikkei mahdottomaksi (käytännössä helpompaa vaihtaa auto vanhempaan.)

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

tästäpä sitten..[/img]
Liitteet
Turbokoko.jpg
(22.18 KiB) Tiedosto ladattu 4025 kertaa
..ammattina autoslalom..

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Eikös tuo ole vähän iso. Jos pistäis kaksi pienempää?

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=10609

Robert
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 18:54
Car(s): 156sw jtd
Paikkakunta: Hyvinkää/ mänksälä / tuusula

Viesti Kirjoittaja Robert »

jos palataan oikeesti millasta ajattelin tuohon laittaa niin jotain tän koko luokan http://www.ahtoja.com/product/7/mp-802315

toki kaikki sisus kalut menevät jo tosin vaihtoon tuossa vaiheessa jos aiotaan kaikki reservit turbosta hyödyntää...

Avatar
JaniW
Viestit: 840
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Toivottelen onnea projektillesi, olisi tosi hienoa nähdä jonkun kyseisen operaation tekevän (ja kuvaavan työvaiheet täällä mahdollisimman tarkkaan :) ).

Onko kukaan ajatellut käyttää remmiahdinta samaan hommaan? Äkkiseltään ajatellen muutokset olisi varmaan helpompi tehdä kun voisi jättää pakopuolen vakioksi tai korkeintaan pulttaa-kiinni -periaatteella muutetuksi. Eatonin ahtimia näyttää olevan aika ajoin kohtuuhinnalla myynnissä nettivaraosassa ja ebayssa.

ice0018
Viestit: 267
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

JaniW kirjoitti:Toivottelen onnea projektillesi, olisi tosi hienoa nähdä jonkun kyseisen operaation tekevän (ja kuvaavan työvaiheet täällä mahdollisimman tarkkaan :) ).

Onko kukaan ajatellut käyttää remmiahdinta samaan hommaan? Äkkiseltään ajatellen muutokset olisi varmaan helpompi tehdä kun voisi jättää pakopuolen vakioksi tai korkeintaan pulttaa-kiinni -periaatteella muutetuksi. Eatonin ahtimia näyttää olevan aika ajoin kohtuuhinnalla myynnissä nettivaraosassa ja ebayssa.
Parin kerran takaisessa Spinnerissä oli kuva n. -85 vuoden GTV:stä v6:lla jossa oli remmiahdin. Elikkä on noitakin laitteita istutettu. Lisäksi CARF:in jäsenlehdessä pari lehteä sitten GTV jossa oli mekaaninen ahdin, en muista oliko ruuvi vaiko remmi mutta kytkettävissä jopa poissa. Voisin kaivaa lehden esille ja vaikka skannata sen artikkelin jos on kiinnostusta.

Avatar
JaniW
Viestit: 840
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Lisäksi CARF:in jäsenlehdessä pari lehteä sitten GTV jossa oli mekaaninen ahdin, en muista oliko ruuvi vaiko remmi mutta kytkettävissä jopa poissa. Voisin kaivaa lehden esille ja vaikka skannata sen artikkelin jos on kiinnostusta.
Tarkoitat varmaan Tärjätomin GTV:tä. Todella hieno laite, näin viime syksynä Ahvenistolla. Ajattelinkin lähinnä tässä yhteydessä TS:n ja remmiahtimen yhdistelmää. Sellaiseen en muista törmänneeni.

ice0018
Viestit: 267
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

JaniW kirjoitti:
Lisäksi CARF:in jäsenlehdessä pari lehteä sitten GTV jossa oli mekaaninen ahdin, en muista oliko ruuvi vaiko remmi mutta kytkettävissä jopa poissa. Voisin kaivaa lehden esille ja vaikka skannata sen artikkelin jos on kiinnostusta.
Tarkoitat varmaan Tärjätomin GTV:tä. Todella hieno laite, näin viime syksynä Ahvenistolla. Ajattelinkin lähinnä tässä yhteydessä TS:n ja remmiahtimen yhdistelmää. Sellaiseen en muista törmänneeni.
Sama laite kyseessä. TS:ssä en ole kyllä itsekään edes kuullut että tuollaista olisi laitettu.

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Varmaan mekaanisia mietitty kun settejä saa ostaakin. En ole satavarma onko Gregin nelarin setit valmiita mutta kutoseen ainakin.
http://www.hiperformancestore.com/superchargerkit.htm

ice0018
Viestit: 267
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

Grendel kirjoitti:Varmaan mekaanisia mietitty kun settejä saa ostaakin. En ole satavarma onko Gregin nelarin setit valmiita mutta kutoseen ainakin.
http://www.hiperformancestore.com/superchargerkit.htm
Tänks! Toihan oli mielenkiintoinen linkki!

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Onhan sitä ennenkin osattu: Giulia 1600 GTA Souvralimentata, 220HP@7500rpm ja painoa autolla 780kg :twisted:

http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_giulia_gta_sa.shtml

Tossa vielä jotain löpinää TS koneesta

http://www.autocomponenti.com/tech.htm

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Eatonin ahtimia näyttää olevan aika ajoin kohtuuhinnalla myynnissä
Mulla on tossa kesäkissassa eatonin remmiahdin ja ovat ilmeisen luotettavia ja hyvämaineisia. Ton kokoluokan eaton mikä mulla on haukkaa n.50 hevosvoimaa itsensä pyörittämiseen, ruotsalainen valmistaja (olikohan lysholm? tjsp.) tarjoaa ahdinta joka tarvii muistaakseni vain puolet tuosta tehosta.
En sitten tiedä ovatko nuo mitkä pyörivät pienemmällä teholla jotenkin epäluotettavampia?

Robert
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 18:54
Car(s): 156sw jtd
Paikkakunta: Hyvinkää/ mänksälä / tuusula

Viesti Kirjoittaja Robert »

Nyt tuli hommattua toinen moottori turbotukseen ja alkuperäinen jätetään sivuun.

jos vaikka ens viikon aikana sais sen irti tuolta hylsystä ja alkais purkamaan sitä ja tutkimaan miltä männät näyttää, että onko laella tapeeksi tavaraa jos sorvaisi n:2mm pois.

Robert
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 18:54
Car(s): 156sw jtd
Paikkakunta: Hyvinkää/ mänksälä / tuusula

Viesti Kirjoittaja Robert »

Mistähän löytäis sähkökaavan moottorin ohjaukselle?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Robert kirjoitti:Mistähän löytäis sähkökaavan moottorin ohjaukselle?
kokeile www.alfa75.info

Robert
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 18:54
Car(s): 156sw jtd
Paikkakunta: Hyvinkää/ mänksälä / tuusula

Viesti Kirjoittaja Robert »


Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

mielenkiintoinen projekti :wink: :-D
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Jep.

Ei muuta kun projektiketjua pystyyn!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tymäkät ropelit. Mitäs alakerta on syönyt?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Asiallista :-D

Robert
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 18:54
Car(s): 156sw jtd
Paikkakunta: Hyvinkää/ mänksälä / tuusula

Viesti Kirjoittaja Robert »

Alakertaan olis tarkoitus syöttää bmw m20b25 männät. mitat täsmää ja männässä on valmiiksi syvennys.

http://www.bmwccn.no/rogaland/Mahle_m20.html

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Robert kirjoitti:Alakertaan olis tarkoitus syöttää bmw m20b25 männät. mitat täsmää ja männässä on valmiiksi syvennys.

http://www.bmwccn.no/rogaland/Mahle_m20.html
En tiedä onko käytännön merkitystä, mutta M20 mäntien tappi ei ole keskellä kun taasen Alfassa ilmeisesti on.
VMP

Robert
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 18:54
Car(s): 156sw jtd
Paikkakunta: Hyvinkää/ mänksälä / tuusula

Viesti Kirjoittaja Robert »

mattijus kirjoitti:
Robert kirjoitti:Alakertaan olis tarkoitus syöttää bmw m20b25 männät. mitat täsmää ja männässä on valmiiksi syvennys.

http://www.bmwccn.no/rogaland/Mahle_m20.html
En tiedä onko käytännön merkitystä, mutta M20 mäntien tappi ei ole keskellä kun taasen Alfassa ilmeisesti on.
Eihän sillä ole oikein merkitystä kuhan laittaa oikein päin, kolkottaa muuten ikävästi.

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Voi olla että puristussuhde tippuu aikas alas... Itse sujautin m50b25 vanos koneen mukit omaan lohkoon. Hyvin toimii, mäntiin sorvattiin venttiileille taskut.

Robert
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 18:54
Car(s): 156sw jtd
Paikkakunta: Hyvinkää/ mänksälä / tuusula

Viesti Kirjoittaja Robert »

Nouko88 kirjoitti:Voi olla että puristussuhde tippuu aikas alas... Itse sujautin m50b25 vanos koneen mukit omaan lohkoon. Hyvin toimii, mäntiin sorvattiin venttiileille taskut.
mitkäs mitat on vanos männillä ja onko niissä kuinka syvä upotus?

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Sama halkaisija 84mm. Männäthän on tasalakiset ja vain pyöräytetty taskut venttileille vakiomännän mukaan. Männät ovat ~1,2mm alfan mäntiä matalemmat.
Pirun hankalat vain löytää noita oikein mistään järkevästi.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

(Edit. Löytyihän se ruotsalaisten GTV kiihdytin kun aikansa etsi.)
Joillain hurreillakin on vähän yritystä tuossa Tessun ahtamisessa. http://www.jpc.se/EN/index.htm Ja tuolta sitten klikkaa references ja sitä Alfa Romeo GTV-kohtaa niin tulee lisää juttua.
Viimeksi muokannut jknracing, 01 Joulu 2009, 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Pitää tyystin tahvona kysyä, että mites tuo tulee käytännössä toimimaan ilman ahtimien jaksotusta?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Turbon ja mekaanisen ahtimen voi laittaa peräkkäin, niin että turbo puhaltaa mekaanisen ahtimen läpi.

Robert
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 18:54
Car(s): 156sw jtd
Paikkakunta: Hyvinkää/ mänksälä / tuusula

Viesti Kirjoittaja Robert »

Tässä kyllä tulee menemään näin että mekaaninen puhaltaa turbon läpi ja sitten kun turbo herää ja vetää alipaineen ahtimien välille niin aukeaa venttiili joka avaa turbon ilmanoton suoraan ulkoilmasta.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Robert kirjoitti:Tässä pikku hiljaa tätäkin nyplätty, kuvia sovittelusta.

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=11059

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=11058
Siellähän on konehuoneessa melkein enemmän ahdinta kuin konetta :)
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Robert kirjoitti:Tässä kyllä tulee menemään näin että mekaaninen puhaltaa turbon läpi ja sitten kun turbo herää ja vetää alipaineen ahtimien välille niin aukeaa venttiili joka avaa turbon ilmanoton suoraan ulkoilmasta.
Oletkos muuten mitoittanut noita puhaltimia että sopivat koneeseen?? Meinaan "aikas" rehvakkaan kokoisista vehkeistä meinaat kasailla paketin... :crazyeyes:
Kuitenkin ei tuosta 8v lohkosta ihan hirveitä tehoja voida repiä ilman monoblokki rakennetta...

No mää mistään mitään tiedä...

Robert
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 18:54
Car(s): 156sw jtd
Paikkakunta: Hyvinkää/ mänksälä / tuusula

Viesti Kirjoittaja Robert »

Nouko88 kirjoitti:
Robert kirjoitti:Tässä kyllä tulee menemään näin että mekaaninen puhaltaa turbon läpi ja sitten kun turbo herää ja vetää alipaineen ahtimien välille niin aukeaa venttiili joka avaa turbon ilmanoton suoraan ulkoilmasta.
Oletkos muuten mitoittanut noita puhaltimia että sopivat koneeseen?? Meinaan "aikas" rehvakkaan kokoisista vehkeistä meinaat kasailla paketin... :crazyeyes:
Kuitenkin ei tuosta 8v lohkosta ihan hirveitä tehoja voida repiä ilman monoblokki rakennetta...

No mää mistään mitään tiedä...
Ei se lohko mun mielestä mikään kauhean letku ole että uskoisin että se nipussa pysyy sen mihin kiusaan sen holsetin tuotolla (ehkä?) :-D

Vastaa Viestiin