Alfa Romeo 156 04 2.0 JTS
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
- Paikkakunta: Tampere
Alfa Romeo 156 04 2.0 JTS
Eli Tommosta olisin ehkä ostamassa, ei ole vaan alfoista mitään kokemusta ennestään. Eli semmosta kysyisin että onko noi kuinka luotettavia? Huollot varmaan on vähän kalliinpia? Eli alle 10000€ vähän ajettuu urheilullista suht uutta autoo etsin ja ny olis sit toi alfa tarjolla ja Citroen c4 2.0 vtr ja volvo s40 2.0. Alfa olis kyl kaikkein mukavin ja ärein peli mut uskaltaako ostaa? ajettu 111000 km.
T:Ehkä tuleva alfisti
T:Ehkä tuleva alfisti
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
- Paikkakunta: Tampere
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Hmm, siitä en oikein osaa sanoa. Lue kuitenkin tämä topic:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=15919&start=0
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=15919&start=0
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
- Paikkakunta: Tampere
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Jos haet "pomminvarmaa" autoa, johon ei tarvii uhrata yhtään aikaa niin älä osta Jos tykkäät autosta, jossa on luonnetta ja tyyliä mutta vaatii vähän ylläpitoa ja välillä kupeiden kaivamista niin go on!
Jos huollot teettää Delta-autossa, niin hintaa niille tulee. Mutta maksaa Deltassa Fordien huollattaminenkin ihan samalla lailla, mitä työkaverin kokemuksia olen kuullut. Varaosien saatavuus on kohtuullisen hyvä ja netin kautta saa myös tarvikkeita ja varaosia hankittua. Työt voi teetättää muuallakin ja niitä Alfan huoltoon perehtyneitä liikkeitä löytää haulla täältä. Yksinkertaiset huollot kuten esim. öljynvaihdot ja jarrurempat voi teetättää miltei huollossa kuin huollossa. En ole kokenut, että 156 olisi jotenkin erityisen kallis auto huollattaa. Eikä ole koskaan tielle jättänyt, tosin kilometreja omassani on jonkun verran vähemmän takana.
Pikkuvikoihin saat varmasti varautua. Haulla löydät varmasti 156:n tyypillisten vikojen threadit, niitä on muutamakin täällä, jotka toimii aika hyvin tarkistuslistoina hankinnassa. 156 on kuitenkin edullinen auto hankkia verrattuna esim. johonkin samanikäiseen saksalaiseen. Sillä rahalla minkä hankintahinnassa säästää huollattaa autoa kuitenkin aikalailla monta kertaa. Tuon periaatteen itekin tein autoa hankkiessani. Ja kyllä niitä "pomminvarmoja" volkkareitakin joutuu huollossa seisottamaan, mitä lähipiirissä olen seuraillut.
Tässä jotain omassa kiesissäni ilmenneitä ongelmia, jotka on kaikki melko tyypillisiä 156:n vikoja
- pyöränlaakerit (kuskinpuoleinen etulaakeri meni alkukesästä)
- moottorin muovinen pohjalevy pettää takakannakkeistaan (alumiininen pohjalevy tulossa)
- sivupeilin varresta irtoava maali, pitäis ottaa irti ja maalata uusiksi jahka saa aikaiseksi
- hihnanvaihto 3v tai 60 000 (vaihtovälistä ei kannata tinkiä, lyhyt vaihtoväli aiheuttaa välillä hieman ennakoitavia lisäkustannuksia, jos meinaa autoa pitkään pitää ). Tuossa kuvaamassasi yksilössä tuo raja tulee viimeistään ensi vuonna vastaan, joten siihen saat melko nopeasti varautua. Muistaakseni itellä kustansi pari vuotta sitten osineen n. 700€ , deltassa olisi miltei tuplat.
- airbagien liittimien huono kosketus aiheuttaa bagivaroitusvalon syttymisen (itellä palanut b-pilarin bagista johtuen valo n. kuukauden, menee liittimen "kovakolvaukseen" lähiaikoina).
- jarrut pitää ulinaa (tieltä tuleva skeida, kiero levy ja kuluneet palat paljastui itsellä syyksi -> vaihdoin levyt ja palat, vika lähti).
- vänkärinpuoleinen airbagi vähän repsottaa kulmasta, pikku kosmeettinen ongelma jonka kanssa voin elää.
- helmapellin saumojen ruostuminen. Tämä ei ole oikeastaan itelläni vielä mikään ongelma, mutta varaudun laittamalla muoviset helmat ja käymällä saumat läpi sitä ennen.
- alustan puslat ja ripustukset alkaa pitää hieman pientä kitinää, joutunee varautumaan jossain vaiheessa tähänkin , muttei ole vielä ongelmaksi asti.
- SW:tä koskeva ongelma, tai en tiedä onko tämä tarkoituksellinen ominaisuus, mutta aina kun lämpötila on lähellä nollaa, takalasinpyyhin tekee satunnaisia edestakaisia liikkeitä omia aikojaan. Syksyinen ja keväinen efekti.
Noiden pikkuongelmien kanssa jaksaa kuitenkin elää, kun ei ne sakemannien kirkonpenkillä istuttavat kuutiot tuo likimainkaan samoja fiiliksiä.
Jos huollot teettää Delta-autossa, niin hintaa niille tulee. Mutta maksaa Deltassa Fordien huollattaminenkin ihan samalla lailla, mitä työkaverin kokemuksia olen kuullut. Varaosien saatavuus on kohtuullisen hyvä ja netin kautta saa myös tarvikkeita ja varaosia hankittua. Työt voi teetättää muuallakin ja niitä Alfan huoltoon perehtyneitä liikkeitä löytää haulla täältä. Yksinkertaiset huollot kuten esim. öljynvaihdot ja jarrurempat voi teetättää miltei huollossa kuin huollossa. En ole kokenut, että 156 olisi jotenkin erityisen kallis auto huollattaa. Eikä ole koskaan tielle jättänyt, tosin kilometreja omassani on jonkun verran vähemmän takana.
Pikkuvikoihin saat varmasti varautua. Haulla löydät varmasti 156:n tyypillisten vikojen threadit, niitä on muutamakin täällä, jotka toimii aika hyvin tarkistuslistoina hankinnassa. 156 on kuitenkin edullinen auto hankkia verrattuna esim. johonkin samanikäiseen saksalaiseen. Sillä rahalla minkä hankintahinnassa säästää huollattaa autoa kuitenkin aikalailla monta kertaa. Tuon periaatteen itekin tein autoa hankkiessani. Ja kyllä niitä "pomminvarmoja" volkkareitakin joutuu huollossa seisottamaan, mitä lähipiirissä olen seuraillut.
Tässä jotain omassa kiesissäni ilmenneitä ongelmia, jotka on kaikki melko tyypillisiä 156:n vikoja
- pyöränlaakerit (kuskinpuoleinen etulaakeri meni alkukesästä)
- moottorin muovinen pohjalevy pettää takakannakkeistaan (alumiininen pohjalevy tulossa)
- sivupeilin varresta irtoava maali, pitäis ottaa irti ja maalata uusiksi jahka saa aikaiseksi
- hihnanvaihto 3v tai 60 000 (vaihtovälistä ei kannata tinkiä, lyhyt vaihtoväli aiheuttaa välillä hieman ennakoitavia lisäkustannuksia, jos meinaa autoa pitkään pitää ). Tuossa kuvaamassasi yksilössä tuo raja tulee viimeistään ensi vuonna vastaan, joten siihen saat melko nopeasti varautua. Muistaakseni itellä kustansi pari vuotta sitten osineen n. 700€ , deltassa olisi miltei tuplat.
- airbagien liittimien huono kosketus aiheuttaa bagivaroitusvalon syttymisen (itellä palanut b-pilarin bagista johtuen valo n. kuukauden, menee liittimen "kovakolvaukseen" lähiaikoina).
- jarrut pitää ulinaa (tieltä tuleva skeida, kiero levy ja kuluneet palat paljastui itsellä syyksi -> vaihdoin levyt ja palat, vika lähti).
- vänkärinpuoleinen airbagi vähän repsottaa kulmasta, pikku kosmeettinen ongelma jonka kanssa voin elää.
- helmapellin saumojen ruostuminen. Tämä ei ole oikeastaan itelläni vielä mikään ongelma, mutta varaudun laittamalla muoviset helmat ja käymällä saumat läpi sitä ennen.
- alustan puslat ja ripustukset alkaa pitää hieman pientä kitinää, joutunee varautumaan jossain vaiheessa tähänkin , muttei ole vielä ongelmaksi asti.
- SW:tä koskeva ongelma, tai en tiedä onko tämä tarkoituksellinen ominaisuus, mutta aina kun lämpötila on lähellä nollaa, takalasinpyyhin tekee satunnaisia edestakaisia liikkeitä omia aikojaan. Syksyinen ja keväinen efekti.
Noiden pikkuongelmien kanssa jaksaa kuitenkin elää, kun ei ne sakemannien kirkonpenkillä istuttavat kuutiot tuo likimainkaan samoja fiiliksiä.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
- Paikkakunta: Tampere
Juu kyllähän kai siitä vois jopa pieni harrastus tulla.. ja itsellä ei kuitenkaan ihan hirveesti kilometrejä vuodessa tule.. ja luulis että täällä tampereella on muitakin liikkeitä kun delta jotka huoltaa? ja onhan esim. niissä citikoissakin pikku vikoja.. perjantaina meen koe ajaan ekan kerran kyseistä peliä. ja vehosta olen ostamassa niin luulis että ne viä jonkinmoisen takuun antaa..
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
- Paikkakunta: Tampere
Täytyy nyt kattoo kumman ottaa.. Alfa 156 vs Citroen c4 vtr.. Kummatkin autot samas liikkees ja saman hintaisia.. Onkohan nää uudet 156 vähän vähenpi vikaisia kun ne vanhat? ja onko tälläsellä perus tuotanto työläisellä sellasella varaa ajaa?:lol: Se remmin vaihto vähän huolestuttaa.. Täytyy nyt kattoo uskallanko sellasen ostaa kun ei kokemusta ole. Voi olla kyllä että viä sydänmen mennessään kun pääsen koe ajaan. Tää on tällästä järjen vs tunteen taistelua.. Sanokaa te nyt mitä pitäs tehä?
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Koeajat molemmat!
Jos sussa on vikaa alfistiksi niin ostat Alfan tunteen perusteella Ei tätä päätöstä järjellä oikein voi perustella. Heikkoina hetkinä auttaa ajatella että kyseessä on kuitenkin sentäs Alfa ja se on niin ja niin kiva ajaa ja kuinka rakastat sitä. Citikan heikkoina hetkinä työntäisin kyseisen muovilelun tuohon lähilammikkoon varmaan, tunne kun uupuu täysin sellaista suhteellisen persoonatonta peliä kohtaan .
Esitä nyt kiinnostunutta molemmista, Alfaa on kuitenkin vaikeampi myydä joten ne voi antaa tiukasta hinnasta vielä vähän pois että veisit ennemmin sen, jos uhkaat kovinkin viedä Sitikan pois talosta.
Niin ja juu, kyllä nää uudemmat ilmeisesti parempia on. Omakohtaista okemusta on tosin vain tästä ''uudemmasta'' esifaceliftatusta mutta tähän tulokseen tulin puol vuotta sitten selailtuani tätäkin foorumia ahkeraan. Tosta JTS-koneesta en sitten osaa sanoa, se on kai ''rakennettu'' vanhan päälle. Yksinkertaisemman tekniikan luulis olevan luotettavempaa. Pieniä sähkövikoja piisaa ja muut ropleemat on ollu sellaisia että niitä nyt tulee muihinkin kuin Alfoihin (jarrulevyä ja termostaatin vaihtoa yms).. Toisinaan vituttaa rankasti mutta naiset nyt vaan on tuommosia joskus.
Tiivistelmä vielä
-pyyhkijänmoottori vaihtoon (osa takuuseen)
-termostaatti
-jarrulevyt, palat, vaijeri, satulat uusittu takaa
-kauko-ohjaus keskuslukituksessa temppuilee, ovesta toimii aina
-soittimen olen kertaalleen resetoinut
-vasen parkkipolttimo palanut kahdesti, ekalla kerralla korjaantui itsestään
-sumuvalot syttyi kerran itsekseen
-moottorin vikavalo jämähti tauluun talvella 2 kertaa, meni ohi kun käynnisti uudelleen ja käytti koneen lämpöiseksi
-pientä ruostekukkaa siellä täällä tyypillisissä paikoissaan
-pyyhkijät saattavat vieläkin aamutokkuraisuuttaan ekalla kertaa jättää keskelle lasia mutta tokenevat kun niitä käyttää uudestaan
-puslat ja tukivarret nitisee ja natisee kelistä riippuen, kuivalla kelillä mitään ei kuulu mutta keväällä kostealla ja pakkasella etenkin jokaisen epätasaisuuden kuuli (jos kerran tunteekin) muutakin pientä nitinää tulee mm. kuskin penkistä
-ajoituksenmuunnin on mitä ilmeisemmin myöskin vanhuuttaan jumiva, kun antaa kovaa dieselääntä mutta sen vaihdatan vasta hihnanvaihdon yhteydessä, nähtävästi tämän takia myös alakierroksilla vetää heikosti
Esimerkiksi tällaista voit kohdata ekan puolen vuoden aikana, ei mitään radikaalia mutta ei välttämättä niin halpaakaan. Sähköominaisuudet tuovat vaan luonnetta autoon.
Jos sussa on vikaa alfistiksi niin ostat Alfan tunteen perusteella Ei tätä päätöstä järjellä oikein voi perustella. Heikkoina hetkinä auttaa ajatella että kyseessä on kuitenkin sentäs Alfa ja se on niin ja niin kiva ajaa ja kuinka rakastat sitä. Citikan heikkoina hetkinä työntäisin kyseisen muovilelun tuohon lähilammikkoon varmaan, tunne kun uupuu täysin sellaista suhteellisen persoonatonta peliä kohtaan .
Esitä nyt kiinnostunutta molemmista, Alfaa on kuitenkin vaikeampi myydä joten ne voi antaa tiukasta hinnasta vielä vähän pois että veisit ennemmin sen, jos uhkaat kovinkin viedä Sitikan pois talosta.
Niin ja juu, kyllä nää uudemmat ilmeisesti parempia on. Omakohtaista okemusta on tosin vain tästä ''uudemmasta'' esifaceliftatusta mutta tähän tulokseen tulin puol vuotta sitten selailtuani tätäkin foorumia ahkeraan. Tosta JTS-koneesta en sitten osaa sanoa, se on kai ''rakennettu'' vanhan päälle. Yksinkertaisemman tekniikan luulis olevan luotettavempaa. Pieniä sähkövikoja piisaa ja muut ropleemat on ollu sellaisia että niitä nyt tulee muihinkin kuin Alfoihin (jarrulevyä ja termostaatin vaihtoa yms).. Toisinaan vituttaa rankasti mutta naiset nyt vaan on tuommosia joskus.
Tiivistelmä vielä
-pyyhkijänmoottori vaihtoon (osa takuuseen)
-termostaatti
-jarrulevyt, palat, vaijeri, satulat uusittu takaa
-kauko-ohjaus keskuslukituksessa temppuilee, ovesta toimii aina
-soittimen olen kertaalleen resetoinut
-vasen parkkipolttimo palanut kahdesti, ekalla kerralla korjaantui itsestään
-sumuvalot syttyi kerran itsekseen
-moottorin vikavalo jämähti tauluun talvella 2 kertaa, meni ohi kun käynnisti uudelleen ja käytti koneen lämpöiseksi
-pientä ruostekukkaa siellä täällä tyypillisissä paikoissaan
-pyyhkijät saattavat vieläkin aamutokkuraisuuttaan ekalla kertaa jättää keskelle lasia mutta tokenevat kun niitä käyttää uudestaan
-puslat ja tukivarret nitisee ja natisee kelistä riippuen, kuivalla kelillä mitään ei kuulu mutta keväällä kostealla ja pakkasella etenkin jokaisen epätasaisuuden kuuli (jos kerran tunteekin) muutakin pientä nitinää tulee mm. kuskin penkistä
-ajoituksenmuunnin on mitä ilmeisemmin myöskin vanhuuttaan jumiva, kun antaa kovaa dieselääntä mutta sen vaihdatan vasta hihnanvaihdon yhteydessä, nähtävästi tämän takia myös alakierroksilla vetää heikosti
Esimerkiksi tällaista voit kohdata ekan puolen vuoden aikana, ei mitään radikaalia mutta ei välttämättä niin halpaakaan. Sähköominaisuudet tuovat vaan luonnetta autoon.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
- Paikkakunta: Tampere
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Mulla on nyt mittarissa 130tkm, silloin kun ostin niin oli 123tkm. About tuollaista pientä voi siis tulla vastaan kun ajomäärä on kuitenkin siellä samoilla nurkilla. Mulla ei kanssa tule kauheasti ajoa niin siksi ostin näin ''paljon'' ajetun.Ikurin Turbiini kirjoitti:Kuinkas paljon tolla sun alfalla on ajettu?
onks toi 111000 km vähän liikaa jo?
T:Alfa kuume nousee..
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
- Paikkakunta: Tampere
Jopa olet vaihtoehdot keksinyt...
Itsellä on ollut lokakuusta saakka samanlainen Alfa. Ostettaessa mittarissa oli 87 tkm ja nyt 103 tkm. Tällä välillä eteen tulleita korjauksia/vikoja/ominaisuuksia:
-Moottorin pohjamuovi väsähtänyt ja revitty pois, alumiininen maksaa Alfisti.netissä 139+rahdit. (nämä kyllä hajoaa vähän joka autosta)
-Jarrulevyt tiensä päässä, näitäkään ei voi auton viaksi pistää kun kuluvat muissakin. Kannattaa tarkistaa onko nuo vaihdettu. Ilmeisesti myös iskarit ja tukivarret saattavat olla noilla kilometreillä vaihtokunnossa.
-Öljyä saa lisäillä säännöllisen tiheästi, myyjäliike oli tehnyt autooni 5000 € koneremontin öljynpuutteen takia.
-Alkuperäiset stereot surkeimmat mitä olen ikinä tavannut, tässä suhteessa jopa Toyota päihittää Alfan. Onneksi nuo on vaihdettavissa.
-Herkkä sivutuulelle maantiellä, mutkaisella asfaltilla loistava, kankea kääntymään kaupungissa, loistava ajaa myös talvella joskin vähän hidas lämpiämään (termostaatti)
-Saa aikaan kauteusreaktion kanssa-autoilijoissa, varsinkin vanhemmissa Audi, MB ja BMW kuljettajissa
-Näyttää hyvältä, ehdottomasti paremmalta kuin vanhempi malli
Kokonaisuutena olen autoon ollut erittäin tyytyväinen, ostaisin uudelleen mutta V6 koneella, JTS on laiskahko. Alfa kärsii arvostuksen puuttesta "vikaherkkyytensä" vuoksi, tuo Citikka on maksanut uutena muistaakseni 10000 € vähemmän, eikä sitäkään maailman luotettavimpana autona pidetä.
Tulee aika paljon ajeltua (70-100 tkm vuodessa) erinäköisillä autoilla vuodessa ja kyllä niitä "ominaisuuksia" on muissakin esim. Toyotan hajovat moottorit 2 kpl. tai VW:n saksalaiset sähköt: Ikkunat auki itsestään talvella ja auto puolillaan lunta .
Kehottaisin suht ripeästi hakemaan tuon Alfan pois, tuohon hintaan joku muu vie sen nimittäin aika äkkiä.
Itsellä on ollut lokakuusta saakka samanlainen Alfa. Ostettaessa mittarissa oli 87 tkm ja nyt 103 tkm. Tällä välillä eteen tulleita korjauksia/vikoja/ominaisuuksia:
-Moottorin pohjamuovi väsähtänyt ja revitty pois, alumiininen maksaa Alfisti.netissä 139+rahdit. (nämä kyllä hajoaa vähän joka autosta)
-Jarrulevyt tiensä päässä, näitäkään ei voi auton viaksi pistää kun kuluvat muissakin. Kannattaa tarkistaa onko nuo vaihdettu. Ilmeisesti myös iskarit ja tukivarret saattavat olla noilla kilometreillä vaihtokunnossa.
-Öljyä saa lisäillä säännöllisen tiheästi, myyjäliike oli tehnyt autooni 5000 € koneremontin öljynpuutteen takia.
-Alkuperäiset stereot surkeimmat mitä olen ikinä tavannut, tässä suhteessa jopa Toyota päihittää Alfan. Onneksi nuo on vaihdettavissa.
-Herkkä sivutuulelle maantiellä, mutkaisella asfaltilla loistava, kankea kääntymään kaupungissa, loistava ajaa myös talvella joskin vähän hidas lämpiämään (termostaatti)
-Saa aikaan kauteusreaktion kanssa-autoilijoissa, varsinkin vanhemmissa Audi, MB ja BMW kuljettajissa
-Näyttää hyvältä, ehdottomasti paremmalta kuin vanhempi malli
Kokonaisuutena olen autoon ollut erittäin tyytyväinen, ostaisin uudelleen mutta V6 koneella, JTS on laiskahko. Alfa kärsii arvostuksen puuttesta "vikaherkkyytensä" vuoksi, tuo Citikka on maksanut uutena muistaakseni 10000 € vähemmän, eikä sitäkään maailman luotettavimpana autona pidetä.
Tulee aika paljon ajeltua (70-100 tkm vuodessa) erinäköisillä autoilla vuodessa ja kyllä niitä "ominaisuuksia" on muissakin esim. Toyotan hajovat moottorit 2 kpl. tai VW:n saksalaiset sähköt: Ikkunat auki itsestään talvella ja auto puolillaan lunta .
Kehottaisin suht ripeästi hakemaan tuon Alfan pois, tuohon hintaan joku muu vie sen nimittäin aika äkkiä.
Tervehdys
Itse olen ajellut kahdella 156:lla yhteensä yli 330 000 kilometriä ja vieläkin olen uskaltanut Alfan ostaa. Parhaimmillaan olen ajanut 156:een 60 000 vuodessa. Ensimmäisessä (99- 2,0 TS) ei ollut mitään muuta vikaa kuin Selespeed-vaihteistoon liittyviä. Toisessa (03- 2,0 JTS) oli ongelmia vähän enemmän. Osa vioista liittyi siinäkin Selespeediin, osa oli JTS-moottorin "ominaisuuksia" ja sitten ko. yksilössä oli tehtaan jäljiltä yhdessä sylinterissä ohipuhallusta.
Tyyppivioista voisin kertoa, että tukivarsia tuli vaihdettua ensimmäiseen yksi ja jälkimmäiseen kolme. Muutenkin alusta oli ongelmaton. Ilmamassamittareiden kanssa ei ollut ongelmia eikä sähköjen, kuten ei pahemmin ole ollut missään omistamassani Alfassa.
Jos ajat alle 20 000 km vuodessa, osta 2,5 V6. Uskon sen olevan vaivattomampi moottori kuin 2,0 JTS, joka on kyllä hieno aparaatti, mutta jonka kanssa on koko ajan sellainen tunne, että siinä ei ole ihan säädöt kohdallaan. Eikä yleensä olekaan. Se on liian hieno. Jos V6 vie kaksi litraa enemmän bensaa, se on 20 000 km:n vuosiajamisella 400 euroa. Tietysti vakuutusmaksut ovat hieman suuremmat, mutta vastineeksi saat paitsi suorituskykyä, myös koetellumpaa ja uskallan sanoa (vaikka ei omak. kokem. olekaan) varmempaa tekniikkaa.
Muuten voin sanoa, että Alfa on ihmisen tekemä kuten muutkin autot, joten kyullä sen uskaltaa ostaa. Käytetyissä voi toki tulla ongelmaksi se, että niissä on vikoja, jotka on Delta-auton kiskurihintoja kauhistellen jätetty korjaamatta. Näitä kun ilmenee muutama vuoden sisällä ostamisesta, niin johan alkaa tuntua siltä, että tuli lyötyä kädet paskaan. Siispä älä osta yksityiseltä. Itse ostaisin käytetyn 156:n Delta-autosta lievällä ylihinnalla, mutta tietäisi ainakin, kenelle reklamoi. Tosin Deltan kanssa täytyy aina reklamoitaessa muistaa mainita omaavansa valmiuden myös juridisiin prosesseihin.
Perheessä on ollut myös pari Citikkaa. Nyt on C4 ja sitä ennen oli edeltäjämälli Xsara. C4:llä on nyt ajettu 54 000 km. Kummassakaan Citikassa ei ole ollut mitään vikaa koskaan. C4:ää uskallan kestävyyden suhteen suositella koska tahansa. Sen sijaan Alfaan verrattuna huokeampi hintaluokka näkyy ja tuntuu.
C4 ei ole mikään iso kissa. Alusta ei ole erityisen mukava eikä hienostunut. Se kolahtelee ja tärskäyttelee juuri samalla lailla kuin tuon luokan autoilla on tapana tehdä. Ajettavuuden puolesta alusta toimii hienosti, mutta ohjaus ei ole tunnokas, se on keinotekoisen oloinen ja ohjaustunto on etäinen. Istuimet eivät tarjoa juuri minkäänlaista sivutukea ja ristiselän tuki on säädöstä huolimatta puutteellinen. Selkänojan portaallinen kallistus jäiritsee. Luokassaan C4 on ehkä jopa keskitasoa hiljaisempi, mutta 156 onkin seuraavaa luokkaa ja siis vielä hiljaisempi.
Aikoinaan perheessä piti jättää 156 kakkosautoksi ja ajaa työmatkat Xsara-dieselillä, mutta lähinnä istuimet, melu ja erilaiset hälyäänet johtivat siihen, että pitemmät matkat tuli kuitenkin ajettua Alfalla. Vaihto C4:ään piti olla ratkaisu, kun siinä tuntui olevan nämä asiat paremmassa kunnossa, mutta eivät ne vieläkään riittävällä tasolla olleet ja lisäksi matka-ajo-ominaisuuksissa tuli takapakkia. Koska edelleen Alfa tuntui paremmalta matka-autolta, mutta toisaalta sillä oli jo ajettu yli 230 000 ja bensan hinta oli nousussa, ei auttanut muu kuin vaihtaa se 159 -dieseliin.
Juhannuksena tuli testattua peräkanaa samalla reitillä velipojan perheen Mondeota ja Lagunaa. Ihan hyviä autoja, mutta kokemus silti vain vahvisti sitä käsitystä, että Alfa oli olikea valinta minulle.
Nelikymppinen Volvo on pari kertaa ollut itsellänikin harkinnassa. Syvempää kokemusta ei ole, mutta kyllä se C4:ään verrattuna paljon lähempänä Alfaa on istuimiltaan, ajettavuudeltaan ja äänimaailmaltaan. Toisaalta- jos vaimoltani kysytään, hän ottaisi edelleen sen C4:n. Sinne on helppo kulkea siään ja ulos, siinä on kevyt ohjaus, pieni kulutus, hyvä näkyvyys ja sisätiloiltaan se on nyt puheena olevan kolmikon väljin.
Itse olen ajellut kahdella 156:lla yhteensä yli 330 000 kilometriä ja vieläkin olen uskaltanut Alfan ostaa. Parhaimmillaan olen ajanut 156:een 60 000 vuodessa. Ensimmäisessä (99- 2,0 TS) ei ollut mitään muuta vikaa kuin Selespeed-vaihteistoon liittyviä. Toisessa (03- 2,0 JTS) oli ongelmia vähän enemmän. Osa vioista liittyi siinäkin Selespeediin, osa oli JTS-moottorin "ominaisuuksia" ja sitten ko. yksilössä oli tehtaan jäljiltä yhdessä sylinterissä ohipuhallusta.
Tyyppivioista voisin kertoa, että tukivarsia tuli vaihdettua ensimmäiseen yksi ja jälkimmäiseen kolme. Muutenkin alusta oli ongelmaton. Ilmamassamittareiden kanssa ei ollut ongelmia eikä sähköjen, kuten ei pahemmin ole ollut missään omistamassani Alfassa.
Jos ajat alle 20 000 km vuodessa, osta 2,5 V6. Uskon sen olevan vaivattomampi moottori kuin 2,0 JTS, joka on kyllä hieno aparaatti, mutta jonka kanssa on koko ajan sellainen tunne, että siinä ei ole ihan säädöt kohdallaan. Eikä yleensä olekaan. Se on liian hieno. Jos V6 vie kaksi litraa enemmän bensaa, se on 20 000 km:n vuosiajamisella 400 euroa. Tietysti vakuutusmaksut ovat hieman suuremmat, mutta vastineeksi saat paitsi suorituskykyä, myös koetellumpaa ja uskallan sanoa (vaikka ei omak. kokem. olekaan) varmempaa tekniikkaa.
Muuten voin sanoa, että Alfa on ihmisen tekemä kuten muutkin autot, joten kyullä sen uskaltaa ostaa. Käytetyissä voi toki tulla ongelmaksi se, että niissä on vikoja, jotka on Delta-auton kiskurihintoja kauhistellen jätetty korjaamatta. Näitä kun ilmenee muutama vuoden sisällä ostamisesta, niin johan alkaa tuntua siltä, että tuli lyötyä kädet paskaan. Siispä älä osta yksityiseltä. Itse ostaisin käytetyn 156:n Delta-autosta lievällä ylihinnalla, mutta tietäisi ainakin, kenelle reklamoi. Tosin Deltan kanssa täytyy aina reklamoitaessa muistaa mainita omaavansa valmiuden myös juridisiin prosesseihin.
Perheessä on ollut myös pari Citikkaa. Nyt on C4 ja sitä ennen oli edeltäjämälli Xsara. C4:llä on nyt ajettu 54 000 km. Kummassakaan Citikassa ei ole ollut mitään vikaa koskaan. C4:ää uskallan kestävyyden suhteen suositella koska tahansa. Sen sijaan Alfaan verrattuna huokeampi hintaluokka näkyy ja tuntuu.
C4 ei ole mikään iso kissa. Alusta ei ole erityisen mukava eikä hienostunut. Se kolahtelee ja tärskäyttelee juuri samalla lailla kuin tuon luokan autoilla on tapana tehdä. Ajettavuuden puolesta alusta toimii hienosti, mutta ohjaus ei ole tunnokas, se on keinotekoisen oloinen ja ohjaustunto on etäinen. Istuimet eivät tarjoa juuri minkäänlaista sivutukea ja ristiselän tuki on säädöstä huolimatta puutteellinen. Selkänojan portaallinen kallistus jäiritsee. Luokassaan C4 on ehkä jopa keskitasoa hiljaisempi, mutta 156 onkin seuraavaa luokkaa ja siis vielä hiljaisempi.
Aikoinaan perheessä piti jättää 156 kakkosautoksi ja ajaa työmatkat Xsara-dieselillä, mutta lähinnä istuimet, melu ja erilaiset hälyäänet johtivat siihen, että pitemmät matkat tuli kuitenkin ajettua Alfalla. Vaihto C4:ään piti olla ratkaisu, kun siinä tuntui olevan nämä asiat paremmassa kunnossa, mutta eivät ne vieläkään riittävällä tasolla olleet ja lisäksi matka-ajo-ominaisuuksissa tuli takapakkia. Koska edelleen Alfa tuntui paremmalta matka-autolta, mutta toisaalta sillä oli jo ajettu yli 230 000 ja bensan hinta oli nousussa, ei auttanut muu kuin vaihtaa se 159 -dieseliin.
Juhannuksena tuli testattua peräkanaa samalla reitillä velipojan perheen Mondeota ja Lagunaa. Ihan hyviä autoja, mutta kokemus silti vain vahvisti sitä käsitystä, että Alfa oli olikea valinta minulle.
Nelikymppinen Volvo on pari kertaa ollut itsellänikin harkinnassa. Syvempää kokemusta ei ole, mutta kyllä se C4:ään verrattuna paljon lähempänä Alfaa on istuimiltaan, ajettavuudeltaan ja äänimaailmaltaan. Toisaalta- jos vaimoltani kysytään, hän ottaisi edelleen sen C4:n. Sinne on helppo kulkea siään ja ulos, siinä on kevyt ohjaus, pieni kulutus, hyvä näkyvyys ja sisätiloiltaan se on nyt puheena olevan kolmikon väljin.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
- Paikkakunta: Tampere
Juu kyllähän se alfa vahvoilla on.. Toivottavasti on myynnis viä perjantaina. Itsellänikin oli sellanen xsara. siinä ilmastointia saanu millään pelaan. Kun tuli tarpeeks pistettyä siihen rahaa niin meni hermot. Oli kyllä aika paljon ajettukin.. Mutta täytyy nyt kuitenkin viä käydä koeajaan molemmat. ja kattoo huoltokirjat tarkaan ja muutenkin yrittää syynätä. Alfassa varmaan ainakin se jakopää remppa tulee aika äkkiä. Täytyy kysyä paljon nokian f40:ssä maksais se. ja eikös siinä pitäis olla bosen audio? Ei se varmaan pitäis kovin huono olla?
Kaikissa Facelifteissä ei ole Bosea. Toisaalta laadukkaammat kaiuttimet taitavat olla kaupassa luokkaa 100€. Myöskään lampunpesijöitä ei yleensä löydy näistä.
Deltan mainoksessa keväällä hihnanvaihto oli tarjouksessa 799,-, hankkimalla osat itse ja hoitamalla homman jossain muualla säästää tästä varmaan ~200€.
Deltan mainoksessa keväällä hihnanvaihto oli tarjouksessa 799,-, hankkimalla osat itse ja hoitamalla homman jossain muualla säästää tästä varmaan ~200€.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Öljynkulutuksesta sen verran, että kaikki omat alfani ennen tätä dieseliä ovat vieneet paljon öljyä, siis ½ - 1 l. / 1000 km.
Jakopään remmin kanssa itselläni ei koskaan ollut ongelmia, mutta toki se vaihdettiin huolto-ohjelman mukaisesti. Hinta oli tietysti ongelma.
Useimmisa keppivaihteisissa autoisa on liian pitkä kytkimen liijke ja niin se on 159:ssäkin. Kaasujalka jää koukkuun, kun ei voi ajaa tarpeeksi kaukana. 156:ssa on lisäksi kytkinpoljin siellä pohjassa ollessaan oudon vaakasuorassa asennossa. Mm. siksi päädyin aikoinaan Selespeediin, vaikka se ei ihan niitä toimintavarmimpia vaihteistoja olekaan. Kytkin itsessään ei ole raskas eikä vaihteisto jäykkä.
Tässä 159 dieselissä taas on kumpikin kuorma-autosarjaa.
Jakopään remmin kanssa itselläni ei koskaan ollut ongelmia, mutta toki se vaihdettiin huolto-ohjelman mukaisesti. Hinta oli tietysti ongelma.
Useimmisa keppivaihteisissa autoisa on liian pitkä kytkimen liijke ja niin se on 159:ssäkin. Kaasujalka jää koukkuun, kun ei voi ajaa tarpeeksi kaukana. 156:ssa on lisäksi kytkinpoljin siellä pohjassa ollessaan oudon vaakasuorassa asennossa. Mm. siksi päädyin aikoinaan Selespeediin, vaikka se ei ihan niitä toimintavarmimpia vaihteistoja olekaan. Kytkin itsessään ei ole raskas eikä vaihteisto jäykkä.
Tässä 159 dieselissä taas on kumpikin kuorma-autosarjaa.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
- Paikkakunta: Tampere
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Luulin, että kaikissa FL JTS malleissa oli vakiona Boset ja 1.8TS:ssa jotkut köppääsemmät soittorasiat. Muisten varmaan väärin, kun en osaa Boseja aivan surkeina pitää. Ihan tarpeeksi äänenpainetta ne mun makuun tuottaa, joskaan se konsoli ei käytettävyydeltään ihan selkein ole.Kopsu kirjoitti: -Alkuperäiset stereot surkeimmat mitä olen ikinä tavannut, tässä suhteessa jopa Toyota päihittää Alfan. Onneksi nuo on vaihdettavissa.
-Herkkä sivutuulelle maantiellä, mutkaisella asfaltilla loistava, kankea kääntymään kaupungissa, loistava ajaa myös talvella joskin vähän hidas lämpiämään (termostaatti)
Sivutuuliherkkyyttä en SW:llä ole koskaan kokenut, poikkeaako sedan jotenkin SW:stä tältä osin? En kyllä muista sedanissakaan havainneeni tällaista kun joskus koeajolenkillä kävin. Tautisen tarkka ja nopea ohjaus vain jäi ensikokemuksesta päällimmäisenä 156:sta mieleen joka oli ihan eri planeetalta kuin samaan aikaan koeajamani Mazda 6 jota sai kipparoida kuin valtamerilaivaa jopa suoralla moottoritiellä.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
- Paikkakunta: Tampere
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Ota ainakin selvää millä öljyillä sillä on ajettu. Jos on koko ajan ajettu muilla kuin ohjekirjan mukaisilla 10w-60 öljyillä niin suosittelen jättämään kauppaan. Asia selitetty yllä jeQQ linkittämässä ketjussa. Paljon on tullut juttua vastaan jts konerikoista ja karstoittumisesta, voisin väittää että suurena syynä on se että ei olla ajettu oikeilla öljyillä, lähinnä se että jts syö ohkasemmat öljyt niin nopsaan että sitten ajetaankin välillä kuivalla koneella. Ja on teorioita karstoittumisesta että ohuempi öljy pääsee uimaan helpommin imukanavaan ja -venttiilille, jolloin on sitten tukossa ja tehot pois. Niinku mulla on varmaan käyny.
Itsekin ajoin ensimmäiset 4 kuukautta 10w-40 öljyillä joita kyllä sai lisätä koko ajan. Se touhu jäi sitten kun vaihdoin Castrol Edget tilalle. Se että 10w-60 olisi suomen oloihin liian jäykkää on legendaa.
Itsekin ajoin ensimmäiset 4 kuukautta 10w-40 öljyillä joita kyllä sai lisätä koko ajan. Se touhu jäi sitten kun vaihdoin Castrol Edget tilalle. Se että 10w-60 olisi suomen oloihin liian jäykkää on legendaa.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
- Paikkakunta: Tampere
Joo täytyy yrittää ottaa selvää. Sekin voi olla että ei ole merkitty olleenkaan mitä sinne on laitettu. Ehkä sitten tyydyn esim. c4:seen tai en vaihda olleenkaan ja yritän ajaa bravolla.. Kun on muutenkin vähän lama menos.. kun ei voi ikinä tietää vaikka jopa loppa tili tulis. kovasti tekis kyllä mieli vaihtaa parempaan. joutuisin joka tapauksessa ottaan osa maksulla..
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
^Suosittelen noista vaihtoehdoista ajamista Bravolla ja laittaan osarirahat sukanvarteen. Samalla aikaa Alfojen hinnat putoaa ja rahaa sästyy. Voit sitten hetken päästä hakea käteisellä sen Alfan tai ainakin on remonttirahat jemmassa, jos otat osarilla.
Tosin helpommin sanottu kuin tehty silloin kun autokuume vaivaa.
Tosin helpommin sanottu kuin tehty silloin kun autokuume vaivaa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 17 Maalis 2008, 18:52
- Car(s): ex. Giulietta QV -12
ex. Giulietta MultiAir -11
ex. 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Ohjekirjan mukaan öljynkulutus voi olla suurimmillaan 400g/1000km, eli olisko se sit n. 4,5-5dl? Mun JTS haukkaa Selenia Racingia arviolta ihan saman verran kun 5W-40:tä aiemmin, eli n. 5-6dl / 1000km. Tehot kuitenkin tuntuis ihan normaaleilta, eikä mitään hälyttävää oo (ainakaan toistaiseksi) ilmennyt tuon isohkon öljynkulutuksen lisäksi.V6 kirjoitti:jos ton verran vie niin sinä on jo valmiiks vikaa... jätä kauppaan , mulla ei ole yksikään alfa vienyt yli litraa kympilläIkurin Turbiini kirjoitti:No koeajolla sen sitten näkee. On se kyl aikas paljon jos litrankin tonnilla vie? Senkun unohtaa kerran kattoo niin kone remppa..?
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
- Paikkakunta: Tampere
Juu kyllä tossa Bravossakin on tulos just jakopää remppa. eli +- täytyy kattoo nyt mitä tekee. kyllä mä varmaan vaihdan. voi olla kyllä et vaan vaihdan muuhun, kunnon auto vaan pitäs vaan saada.. Millä vois ajaa pitkään. mihin vois luottaa. Siis jos en nyt osta alfaa niin ainakin varmaan myöhemmin. Se 147 selespeed oli jo aika hyvä mut oli jo ehkä vähä liian janonen.
Jos auton kulutuksella on suuremmin merkitystä, niin kannattaa laskea mihin autoilussa rahat oikeasti meneeIkurin Turbiini kirjoitti:Se 147 selespeed oli jo aika hyvä mut oli jo ehkä vähä liian janonen.
(Varmaan keskivertoautoilija voi laskea, että kulutuksen pudotessa 20% autoilun kokonaiskustannuksissa säästö on 5-8%, eli kulutuksen kyttääminen on lähinnä itsensä huijaamista)
Jos taasen oikeasti haluaa miettiä autoilua rahan kautta, pitää ostaa halvin miina, mikä on katsastettu. Tällöin arvonalenemaa ei juurikaan ole ja autoilun kustannuksista tulee leikattua 40-50% pois.
VMP
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
- Paikkakunta: Tampere
Elämä on.. En tiiä kumpi on sitten parempi. Sanokaa te kannattaako ottaa sitten pienempi riski?
Viimeksi muokannut Ikurin Turbiini, 25 Kesä 2009, 09:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
- Paikkakunta: Tampere
Ny viimeset kehut/haukut.! Koska oon ehkä perjaintaina meneen vaihtaan!!!
Sitten näkee tuleeko musta alfisti.
kyllä varmasti ton bravon voittaa vaikka ei siinäkään mitään vikaa ole ollut.
Sitten näkee tuleeko musta alfisti.
kyllä varmasti ton bravon voittaa vaikka ei siinäkään mitään vikaa ole ollut.
Viimeksi muokannut Ikurin Turbiini, 25 Kesä 2009, 09:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
- Paikkakunta: Tampere
Jännä juttu, että kun itseläni ollut ollut yksi Bokseri (1,3), kaksi alumiininelosta (1,6 ja 2,0 TS) ja kaksi valurautanelosta (2,0 TS ja 2,0 JTS), niin kaikissa on sitten ollut viallinen moottori. No, siinä JTS:ssä tosiaan yhden sylinterin osalta olikin, mutta että ne muutkin...?V6 kirjoitti:jos ton verran vie niin sinä on jo valmiiks vikaa... jätä kauppaan , mulla ei ole yksikään alfa vienyt yli litraa kympilläIkurin Turbiini kirjoitti:No koeajolla sen sitten näkee. On se kyl aikas paljon jos litrankin tonnilla vie? Senkun unohtaa kerran kattoo niin kone remppa..?
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
- Paikkakunta: Tampere
Deltan asiallinen huoltoneuvoja (juujuu ihan tosi ) kertoi että noita JTS koneita availtiin silloin kun ne oli uusia tuon öljynkulutuksen takia, löytämättä mitään vikaa. Toisaalta litra tonnilla on aika paljon siihen nähden että huoltokirja ilmoittaa: "tarkista 3000 km välein" .
Takuuseen tämän ominaisuuden saaminen voi olla hankalaa kun nykyään 1L/1000 Km on kaikissa merkeissä normaalia.
Aiheen aloittajalle: Ei se Alfa vioiltaan sen kummallisempi ole kuin mikään muukaan. Ainainen laadun kuningas Toyota on nykyään ihan yhtä vikaherkkä kuin muutkin (kokemusta on), sen lisäksi että ajo-ominaisuudet on tehty parkkipaikalla pitämistä varten.
Takuuseen tämän ominaisuuden saaminen voi olla hankalaa kun nykyään 1L/1000 Km on kaikissa merkeissä normaalia.
Aiheen aloittajalle: Ei se Alfa vioiltaan sen kummallisempi ole kuin mikään muukaan. Ainainen laadun kuningas Toyota on nykyään ihan yhtä vikaherkkä kuin muutkin (kokemusta on), sen lisäksi että ajo-ominaisuudet on tehty parkkipaikalla pitämistä varten.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 23 Kesä 2009, 20:09
- Paikkakunta: Tampere
1x 2.0 TS 8V, 1X 2.0 16V ts ja 2 x 2.5 V6 mulla ja ei ole öljyä kulunut, ainut auto missä on öljyä kulunut reippaasti on Fiat Tempran 2 litranen twincam 4litraa/10tkm mutta siinä kai kuuluukin kulua mäntien jäähdytyksen vuoksi?... mutta mielestäni jos moottori kuluttaa litran/tonni niin se ei voi olla normaalia vaikka kuinka ohjekirja sellaisen ylärajan antaisi...Jönsson kirjoitti:
Jännä juttu, että kun itseläni ollut ollut yksi Bokseri (1,3), kaksi alumiininelosta (1,6 ja 2,0 TS) ja kaksi valurautanelosta (2,0 TS ja 2,0 JTS), niin kaikissa on sitten ollut viallinen moottori. No, siinä JTS:ssä tosiaan yhden sylinterin osalta olikin, mutta että ne muutkin...?
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
No no Bussolaiset, JTS:ssä on 156:n vakiokoneista kuitenkin kevyesti eniten litratehoja mukaanlukien GTA ja painonjakauma paljon parempi ja siten paremmat ajo-ominaisuudet Muuten vakkarilla ajaessa oon päässyt 100 km/h ajaessa parhaimmillaan 5 litran kulutuksella, V6:lla saisin tuosta vain haaveilla Joo ja onhan Alfalla rivinelosista paljon pidemmät perinteet kuin V6:staTeeHoo kirjoitti:Jos päädyt JTS:ään, älä käy kokeilemassa kutoskoneista, niin ei tule paha mieli...
No vakavasti ottaen, kyllä mä itekin V6:sta harkitsin ostopäätöstä tehdessäni, mutta em. syyt omalta osaltani käänsi valinnan JTS:ään. Se 17.9 litran ilmoitettu kaupunkikulutus oli se suurin syy. Olisivat vaikka vähän valehdelleet alaspäin myyntiesitteissä Sitä laihaseosominaisuutta sais kyllä olla enemmänkin hyödynnetty JTS:ssä , matka-ajossa kun ei tuon 1500 RPM:n tuntumaan, minkä alapuolella se alkaa toimimaan, pääse millään, mutta hyvä että edes tyhjäkäynnillä liikennevaloissa seistessä vähän löpönmenossa säästää.