2.0 TS Päästöt taivaissa -> ajokielto, lambdassako vika?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
- Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11 - Paikkakunta: Vaasa
2.0 TS Päästöt taivaissa -> ajokielto, lambdassako vika?
Kävin sitten eilen konttorilla ja konttorin sedän mielestä ei tarvi kauheesti tuolla autolla nykykunnossaan ajella
Päästöt näyttivät tältä:
Joutokäynti
CO 6,39
HC 355
CO2 11,10
O2 0,06
Kierroksilla
CO 6,73
HC 265
Lambda 0,81
CO2 10,70
O2 0,10
Mitä olen topikkeja selaillut, niin lambda-anturi taitaisi olla yksi aika varteenotettava ehdokas. Bensankulutuksessa en ole huomannut eroa aiempaan 2.5 V6:een, eli sekin taitaa olla hieman turhan reipasta. Näkyykö viallinen lambda-anturi aina vikakoodeissa? Mietin vaan, että onko hyötyä käyttää erikseen testerissä ennen kuin tilaa uuden anturin vai tilaisko valmiiksi korjaamolle odottamaan ja hoitais samalla käynnillä sen paikalleen...
Auto on siis -00 2.0 ts.
Päästöt näyttivät tältä:
Joutokäynti
CO 6,39
HC 355
CO2 11,10
O2 0,06
Kierroksilla
CO 6,73
HC 265
Lambda 0,81
CO2 10,70
O2 0,10
Mitä olen topikkeja selaillut, niin lambda-anturi taitaisi olla yksi aika varteenotettava ehdokas. Bensankulutuksessa en ole huomannut eroa aiempaan 2.5 V6:een, eli sekin taitaa olla hieman turhan reipasta. Näkyykö viallinen lambda-anturi aina vikakoodeissa? Mietin vaan, että onko hyötyä käyttää erikseen testerissä ennen kuin tilaa uuden anturin vai tilaisko valmiiksi korjaamolle odottamaan ja hoitais samalla käynnillä sen paikalleen...
Auto on siis -00 2.0 ts.
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Tere! 33ssa viime vuoden katsastuksessa arvot oli myös reippaasti yli.
Vaihdoin toisesta katin ja sillä tempulla tuli terveen paperit.
Katti oli niin tukossa, että just ja just valoo vasten katsoessa näkyi epäselvä valo läpi. Vaihto katti taas oli puhdas, että verkot näkyi selvästi ja nemas problemas. TOSIN..otin varaosa 33sta myös käyttöön Boschin lambdan..
Vaihdoin toisesta katin ja sillä tempulla tuli terveen paperit.
Katti oli niin tukossa, että just ja just valoo vasten katsoessa näkyi epäselvä valo läpi. Vaihto katti taas oli puhdas, että verkot näkyi selvästi ja nemas problemas. TOSIN..otin varaosa 33sta myös käyttöön Boschin lambdan..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Noi arvot näyttävät kovasti tutulta, eli lambda on kyllä vahva kandidaatti. Samoin tuo korkea kulutus viittaa lambdaan. Mutta kyllä testeriä suosittelisin silti käyttämään asian varmistukseen.
Kattia en nyt ekana epäilisi, ehjän auton pitäisi alittaa Hipsterin lukemat kirkkaasti ilman kattiakin. Hiilivedyt ovat korkealla, eli kovasti rikkaalla käy.
Kattia en nyt ekana epäilisi, ehjän auton pitäisi alittaa Hipsterin lukemat kirkkaasti ilman kattiakin. Hiilivedyt ovat korkealla, eli kovasti rikkaalla käy.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
- Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11 - Paikkakunta: Vaasa
Eli viallinen lambda käy ilmi testerillä?Pepperoni kirjoitti:Noi arvot näyttävät kovasti tutulta, eli lambda on kyllä vahva kandidaatti. Samoin tuo korkea kulutus viittaa lambdaan. Mutta kyllä testeriä suosittelisin silti käyttämään asian varmistukseen.
Kattia en nyt ekana epäilisi, ehjän auton pitäisi alittaa Hipsterin lukemat kirkkaasti ilman kattiakin. Hiilivedyt ovat korkealla, eli kovasti rikkaalla käy.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Tulos -> Lambda on hajonnut ja näin ollen alkanut käymään rikkaalla --> katti on hajonnut liiasta palamattomasta polttoaineesa (HC) ja näin ollen ei pysty toimimaan (korkea CO) . Perinteinen kaavaHipster kirjoitti:Eli viallinen lambda käy ilmi testerillä?Pepperoni kirjoitti:Noi arvot näyttävät kovasti tutulta, eli lambda on kyllä vahva kandidaatti. Samoin tuo korkea kulutus viittaa lambdaan. Mutta kyllä testeriä suosittelisin silti käyttämään asian varmistukseen.
Kattia en nyt ekana epäilisi, ehjän auton pitäisi alittaa Hipsterin lukemat kirkkaasti ilman kattiakin. Hiilivedyt ovat korkealla, eli kovasti rikkaalla käy.
Ja testerillä selviää jos lambaada on rikki . "Lambdan jännite alhainen" tai jotain vastaavaa sieltä tulee.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Testerillä näkee miten lambdan jännite käyttäytyy, ja laskeeko ECU siihen korjausta etc., eli yleensä tuolla saa näyttöä asiasta.
Ja edelleen, ei se katti ole automaattisesti miksikään mennyt, puhun kokemuksesta. 155:ssa oli häkää 7 % ja hiilaria 500-700, ja kulutus oli ollut korkea jo "jonkin aikaa". Tämän siis tajusin vasta kun auto tuli korjattua, eli saattoi olla vaikka puoli vuotta (ei siitä asti kun olin auton ostanut). Uudella lambdalla kunnon kenkimiskierros, katti kuumaksi ja päästöt pelkkää nollaa.
Ja edelleen, ei se katti ole automaattisesti miksikään mennyt, puhun kokemuksesta. 155:ssa oli häkää 7 % ja hiilaria 500-700, ja kulutus oli ollut korkea jo "jonkin aikaa". Tämän siis tajusin vasta kun auto tuli korjattua, eli saattoi olla vaikka puoli vuotta (ei siitä asti kun olin auton ostanut). Uudella lambdalla kunnon kenkimiskierros, katti kuumaksi ja päästöt pelkkää nollaa.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
- Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11 - Paikkakunta: Vaasa
No niin, testerihän paljasti - yllätys, yllätys - rikkinäisen lambdan. Pitää laittaa uusi tilaukseen. Katsotaan sitten onko katti rikki vai ei kun saadaan uusi lamdba paikalleen ja vähän kengittää konetta.
Ymmärtääkseni Boschin antureista on parempia kokemuksia mitä esim. NGK:n..? Anturia tuntuu olevan kahdenlaista. Toisessa on valmiiksi oikean mallinen pistoke(?) ja toiseen tulee jonkinlainen muunnossarja, jolla pistokkeen saa sopimaan. Lieköhän noilla eroa toimivuuden / luotettavuuden kannalta? Hintaeroa taisi olla n. 30 euroa...
Ymmärtääkseni Boschin antureista on parempia kokemuksia mitä esim. NGK:n..? Anturia tuntuu olevan kahdenlaista. Toisessa on valmiiksi oikean mallinen pistoke(?) ja toiseen tulee jonkinlainen muunnossarja, jolla pistokkeen saa sopimaan. Lieköhän noilla eroa toimivuuden / luotettavuuden kannalta? Hintaeroa taisi olla n. 30 euroa...
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Toistakymppiä. Vähän olin ihmetellyt, muttei ylittänyt "hälytysrajaa", kun tuntui toisaalta luontevalta että tuollainen melko kulkeva maantielaiva kuluttaa selvästi enemmän kuin pikkuinen bokserialfa. Korjauksen jälkeen kuluttivat suunnilleen saman verran, eli siinä keskimäärin alle 8 litraa jos vielä jaksan oikein muistaa.willez kirjoitti:Paljonko vei ainetta ?Pepperoni kirjoitti:kulutus oli ollut korkea jo "jonkin aikaa".
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
- Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11 - Paikkakunta: Vaasa
No niin. Tilasin Boschilaisen lambdan ja vaihdoin hajonneen tilalle. Vähän aikaa kun antoi kierroksia niin alkoi puskeen melko sankkaa savua putkesta, mutta muutaman minuutin polkemisen jälkeen savut hälveni. Kävin näyttämässä konttorilla ja ei ollut enää huomauttamista päästöjen suhteen. Eli eipä ollut onneksi tullut vahinkoa katin puolelle...
Kiitos tipseistä!
Kiitos tipseistä!
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Mitä epäilette syyksi, koska HC arvo on tyhjäkäynnillä välillä 2000-3000 r/min yli raja-arvon 100, mutta yli 3000 r/min painuu reilusti alle ja sitä kautta asia kunnossa. Asian selventämiseksi tessuun on aikanaan vaihdettu virinokat ja laitettu teho-ohjelma eculle. Onko syy mahdollisesti ajettussa ohjelmassa tuolla kierrosalueella, joka olisi epäkelpo? Jotenkin vaikuttaa siltä, että seos olisi rikas vai voiko laiha seos aiheuttaa myös korkean HC arvon?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Muita arvoja ei valitettavasti ole, mutta ne on otettavissa jostakin pajasta jossa on laitteet teisteille. Tämä tapahtui katsastuksessa, mutta leima tuli seuraavilla arvoilla: CO% 0,09, HC ppm 34, O2 0,06, CO2 15,4 ja lambda 0,998. En ihan tarkkaan muista onko tätä ollut alusta alkaen, mutta nyt se pisti silmään. Olen kyllä huomannut jo viime vuodesta, että tuolla aluella se käy vähän hörnimällä ja kun kierrokset laskee reilusta 2000 r/min tyhjäkäyntikierroksille, niin hörähtää ja palaa vähän ajan päästä normaali kierroksille.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- tammi
- Viestit: 239
- Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
- Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw - Paikkakunta: Porvoo
Lainataas tätä(kin) topiccia. Mulla on niin samansuuntaiset arvot kuin tämän aiheen aloittajalla, että lienee se lambda täälläkin sitten viallinen. Ainoa mikä ahdistaa on se, että kaikki kolme lambdaa vaihdettu juuri Näenkö jotenkin tolla fiatecuscanin ilmaisversiolla että ne lambdat toimii oikein?
Tällaiset vikakoodit pukkas katsastuksen jälkeen:
p0136: lambda-anturi lohko1 anturi2.
p0141: lambda-anturi lämmityspiiri lohko1 anturi 2.
p0150: lamda-anturi lohko2 anturi1.
p1176: seoskorjaus additiivinen lohko2.
p1178: seoskorjaus multiaktiivinen lohko2.
P0300, P0302 ja P0303: sytytyskatkoksia.
Päästömittauksen arvot:
tyhjäkäynnillä
CO%:5.9
CO2:10.4
HCppm:1369
O2:1.1
kierroksilla
CO%:5.95
CO2:11.2
HCppm:817
O2:0.5
Katsastuksen jälkeen on vaihdettu tulpat sekä ilmin ja kaasuläpän välinen haitariputki.
Tällaiset vikakoodit pukkas katsastuksen jälkeen:
p0136: lambda-anturi lohko1 anturi2.
p0141: lambda-anturi lämmityspiiri lohko1 anturi 2.
p0150: lamda-anturi lohko2 anturi1.
p1176: seoskorjaus additiivinen lohko2.
p1178: seoskorjaus multiaktiivinen lohko2.
P0300, P0302 ja P0303: sytytyskatkoksia.
Päästömittauksen arvot:
tyhjäkäynnillä
CO%:5.9
CO2:10.4
HCppm:1369
O2:1.1
kierroksilla
CO%:5.95
CO2:11.2
HCppm:817
O2:0.5
Katsastuksen jälkeen on vaihdettu tulpat sekä ilmin ja kaasuläpän välinen haitariputki.
- tammi
- Viestit: 239
- Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
- Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw - Paikkakunta: Porvoo
Pärähti jälleen moottorivalo alfan tauluun ja kaikki yllämainitut vikakoodit sieltä taas löytyi.tammi kirjoitti: Tällaiset vikakoodit pukkas katsastuksen jälkeen:
p0136: lambda-anturi lohko1 anturi2.
p0141: lambda-anturi lämmityspiiri lohko1 anturi 2.
p0150: lamda-anturi lohko2 anturi1.
p1176: seoskorjaus additiivinen lohko2.
p1178: seoskorjaus multiaktiivinen lohko2.
P0300, P0302 ja P0303: sytytyskatkoksia.
Vaihdettuja osia siis orkkislambdat kaikki 3, orkkistulpat kaikki 8, kaasuläpän ja ilmin välinen haitariputki.
Katselin äsken fiatecuscannilla ja totesin seuraavia arvoja.
MAF max 320 (throttle closed ~15)
Lambda1 seilasi väliä 0-0,7
Lambda2 seilasi väliä 0,08-0,1
Lambda3 jumitti 0,475
Kun tossa aikani pulasin niin tuli ensimmäisenä ja ainoana vikakoodi p0150 tauluun.
Osaisiko joku tulkata mitä MAF arvot pitäisi olla ja samoin lambda arvot. Ei tossa isosta viasta voi kuitenkaan olla kysymys koska auto käy ja kukkuu muuten ihan normaalisti, mutta vikavalon sytyttyä alkaa ilmeisesti käymään vähän rikkaalla? Olisko joku lambda taas sökönä vai kenties MAFfi (ilmi)?
Nimim. katsastus häämöttää
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 25 Syys 2015, 12:31
- Car(s): Alfa Romeo 5D 156 SPORT WAGON 2.0 JTS AUTOMATIC-93
Re: 2.0 TS Päästöt taivaissa -> ajokielto, lambdassako vika?
Hei!
Onko asiat selvinneet. Mulla antaa vikakoodia et seos addiktiivinen ja oisin kaivannu pientä neuvon tynkää omassani... eli -05 2.0 motilla sportwagon... veikkaan ite viallista lambdaa, mutta lambdalle on oma vikakoodi, joka ihmetyttää? vai voiko katti olla jumissa vai mistä kannattais lähteä alfas liikkeelle. Mulle eka alfa ja näistähän selviää ainoastaa rahal ja viisail neuvoil =D
Onko asiat selvinneet. Mulla antaa vikakoodia et seos addiktiivinen ja oisin kaivannu pientä neuvon tynkää omassani... eli -05 2.0 motilla sportwagon... veikkaan ite viallista lambdaa, mutta lambdalle on oma vikakoodi, joka ihmetyttää? vai voiko katti olla jumissa vai mistä kannattais lähteä alfas liikkeelle. Mulle eka alfa ja näistähän selviää ainoastaa rahal ja viisail neuvoil =D
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re:
Lambda 1 kunnossa, mutta rikkaan puolella arvot.tammi kirjoitti: Lambda1 seilasi väliä 0-0,7
Lambda2 seilasi väliä 0,08-0,1
Lambda3 jumitti 0,475
Lambda 2 ei elä.
Lambda 3 ehkä kunnossa jos se on se katin jälkeinen.
Säätölambdojen (1 ja 2) pitäisi elää jossain 0 ja 1 voltin välillä, esimerkiks 0,3-0,7V.
0,5 volttia tarkoittaa lambda arvoa 1.00 eli optimaalinen seossuhde.
Voisit vaihtaa 1 ja 2 lambdat keskenään ja katsoa siirtyykö elämättömyys ykköseen. Jos siirtyy niin toinen on kuollut. Jos ei siirry niin sit tutkimaan johdotuksia. Jossain on katkos tai huono kosketus.
Mitä arvoja noi MAFfi jutut on? g/sekunti vai kg/h ???
Täydellä teholla pitäis lukema olla 0,8 kertaa hevosvoimat eli 120 hepalla noin 96 grammaa/sekunti eli 345 kg/h.
15 kg/h on sit 4,17 grammaa/sekunti. Sanoisin että MAF on ainakin kunnossa.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: 2.0 TS Päästöt taivaissa -> ajokielto, lambdassako vika?
Bosch lambdan kestoksi kerrotaan 160 000 km.
Itse vaihdoin 163 000 km kohdalla ja kulutus putos noin litran 13 -> 12 l / 100 km
Itse vaihdoin 163 000 km kohdalla ja kulutus putos noin litran 13 -> 12 l / 100 km
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 25 Syys 2015, 12:31
- Car(s): Alfa Romeo 5D 156 SPORT WAGON 2.0 JTS AUTOMATIC-93
Re: 2.0 TS Päästöt taivaissa -> ajokielto, lambdassako vika?
Tutkistelun jälkeen vikakoodia selvittäneenä, antoi lopputuloksen, että imupuolella häiriö. Kävin läpi imupuolen ja suodattimet vaihdettu ja havaintoja, että viimeinen "kurkkuputki" saattaa olla se ehtoo puolella. Kurttuja kun vetäisi suoraksi, niin silloin näkyi selviä halkeamia, jotka saattavat aiheuttaa kyseistä häiriötä- Sattumalta tuttu kaveri on näitä rassaillut ja todennut, että myös tämä ohje on hyvä testejä tehdessä. Kokeilen tätä huomenna: https://www.doria.fi/bitstream/handle/1 ... 0206-8.pdf
Ajattelin myös samalla tarkistaa raitisilma suodattimen/suodattimien kunnon, kunhan osat saapuu..,
Mistä olette hommannut apulaite hihnasarjoja? ja vesipumppua ja termostaattia?
Mutta kyllä oon alfaa tykästyny ja ajattavuus aika kohdillaan =D
Ajattelin myös samalla tarkistaa raitisilma suodattimen/suodattimien kunnon, kunhan osat saapuu..,
Mistä olette hommannut apulaite hihnasarjoja? ja vesipumppua ja termostaattia?
Mutta kyllä oon alfaa tykästyny ja ajattavuus aika kohdillaan =D
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 25 Syys 2015, 12:31
- Car(s): Alfa Romeo 5D 156 SPORT WAGON 2.0 JTS AUTOMATIC-93
Re: 2.0 TS Päästöt taivaissa -> ajokielto, lambdassako vika?
http://www.rockauto.com/
ja tuolta kyselen infoa ootteko tilannu?
ja tuolta kyselen infoa ootteko tilannu?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 2.0 TS Päästöt taivaissa -> ajokielto, lambdassako vika?
mm. http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3&t=24815 on keskusteltu noista verkkokaupoista.
www.spareto.com
www.nimark.fi
www.alvadi.ee
www.mister-auto.fi
Nuo siis näistä ns. edullisista verkkokaupoista siinä järjestyksessä, kun itse käytän. Spareto on tähän mennessä ollut hintalaatusuhteeltaan erittäin hyvä, mutta muutama hutilyönti löytyy joukkoon.
Nimarkista sain halvimmat jarruosat mitä mistään - ja heittämällä.
www.spareto.com
www.nimark.fi
www.alvadi.ee
www.mister-auto.fi
Nuo siis näistä ns. edullisista verkkokaupoista siinä järjestyksessä, kun itse käytän. Spareto on tähän mennessä ollut hintalaatusuhteeltaan erittäin hyvä, mutta muutama hutilyönti löytyy joukkoon.
Nimarkista sain halvimmat jarruosat mitä mistään - ja heittämällä.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 25 Syys 2015, 12:31
- Car(s): Alfa Romeo 5D 156 SPORT WAGON 2.0 JTS AUTOMATIC-93
Re: 2.0 TS Päästöt taivaissa -> ajokielto, lambdassako vika?
tuolta en löytäny tota imupuolen "kurttuputkea" ? no pitänee kysellä mistä sen löytäisi mut tuolta ei sit löytyny... Erittäin hyvät ja kattavat sivustot kaiken kaikkiaan! Kiitos ja kumarrus!!! tuolta löytyy termostaatit, moniura hihna paketit ja yms.. aika sopivan huikeella hinnalla!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 2.0 TS Päästöt taivaissa -> ajokielto, lambdassako vika?
Joo, kurttuhihna on marmorikamaa. Se on siis ihan ilmanputsarin jälkeinen haitariputki, jos jostain marmoritiskiltä menee hakemaan.
Ollos hyvä noista lafkoista, hinnat tosiaan ihan järkitasolla. Moni asia löytyy ihan Fiksus-kauppiaaltakin, mutta yleensä suomihintaan (joskus jopa sama kuin ulkomailta, eli kannattaa ainakin kysyä )
http://eper.fiatforum.com auttaa myös, sinne laitat auton VINin ja vähän kaivelet, niin löydät osanumeron sille -> ebay auttanee, ehkä.
Ollos hyvä noista lafkoista, hinnat tosiaan ihan järkitasolla. Moni asia löytyy ihan Fiksus-kauppiaaltakin, mutta yleensä suomihintaan (joskus jopa sama kuin ulkomailta, eli kannattaa ainakin kysyä )
http://eper.fiatforum.com auttaa myös, sinne laitat auton VINin ja vähän kaivelet, niin löydät osanumeron sille -> ebay auttanee, ehkä.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka