Alfa 156 V6, ei lähde käyntiin
Valvoja: Moderators
Alfa 156 V6, ei lähde käyntiin
Eli,
vm-99 156, V6 24, kulkenut kuin juna joka ikinen päivä, kunnes. Ajelin aamulla töihin ja iltapäivällä kotiin, auto seisoi pihalla n.45 min, sitten mun piti viedä mieheni töihin. Auto ei enää suostunut lähteä käyntiin.
Ensin syttyi valo "etujarrujen levyt huonot" (tarkoitti ainaskin se), sen jälkeen ei enää mitään tapahtunut. Ok, kokeilin uudestaan. Nyt sähköt sai hepulin:
- stereot rupesivat piippaamaan ensin, sit rupes CD soimaan - vaikka en edes painannut mitään nappeja! (ei ole kytketty sähkölukkoon, pitää aina erikseen pistä soimaan)
- 3 ovea menivät lukkoon, kulj. ovi jäi auki.
- nopeusmittarin + kierrosmittarin saivat jonkilaisia kohtauksia, välillä näyttivät nopeutta 140 + kierroksia 5000, yhtäkkiä kuolivat.
kokeilin vielä kolmannen kerran. Tämän kerran kaikki vaikutti siltä että olis taas ok, kaikki valot mitkä pitävät syttyä syttyi, tuuletin toimi hyvin, siis kaikki oli normaalia. yritin käynnistää , kuulin "klik-klik" ja auto oli taas kuollut.
itselläni ei minkäänlaista hajuakaan mistä voi johtua, iskän mukaan kuulosti vähän siltä että joku johto olis vähän "löysällä" tai ei ihan maadotettu.
onku kellään samantyyppisiä kokemuksia?
Auto lähtee kyllä huoltoon, en vaan saanut alfa-huololla ketään kiinni, joten ajattelin hieman neuvoja kalastaa....
vm-99 156, V6 24, kulkenut kuin juna joka ikinen päivä, kunnes. Ajelin aamulla töihin ja iltapäivällä kotiin, auto seisoi pihalla n.45 min, sitten mun piti viedä mieheni töihin. Auto ei enää suostunut lähteä käyntiin.
Ensin syttyi valo "etujarrujen levyt huonot" (tarkoitti ainaskin se), sen jälkeen ei enää mitään tapahtunut. Ok, kokeilin uudestaan. Nyt sähköt sai hepulin:
- stereot rupesivat piippaamaan ensin, sit rupes CD soimaan - vaikka en edes painannut mitään nappeja! (ei ole kytketty sähkölukkoon, pitää aina erikseen pistä soimaan)
- 3 ovea menivät lukkoon, kulj. ovi jäi auki.
- nopeusmittarin + kierrosmittarin saivat jonkilaisia kohtauksia, välillä näyttivät nopeutta 140 + kierroksia 5000, yhtäkkiä kuolivat.
kokeilin vielä kolmannen kerran. Tämän kerran kaikki vaikutti siltä että olis taas ok, kaikki valot mitkä pitävät syttyä syttyi, tuuletin toimi hyvin, siis kaikki oli normaalia. yritin käynnistää , kuulin "klik-klik" ja auto oli taas kuollut.
itselläni ei minkäänlaista hajuakaan mistä voi johtua, iskän mukaan kuulosti vähän siltä että joku johto olis vähän "löysällä" tai ei ihan maadotettu.
onku kellään samantyyppisiä kokemuksia?
Auto lähtee kyllä huoltoon, en vaan saanut alfa-huololla ketään kiinni, joten ajattelin hieman neuvoja kalastaa....
nyt sit pistetty akku lataukseen. (putsasin samalla ne jutut mihin pistetään laturin kiinni, ettei niissä olis mitään roskaa)
Laturin nousu 1:een, eli ei juuri ladannut mitään. ihmeellistä oli se, että kun kokeilin käynnistää kun akku oli latauksessa laturin rupesi lataa täysillä, eli mittari nousi 7:ään asti. heti kun "sammutin" auto, niin laturi taas tippui yhteen. mistä voi johtua? onkohan nyt itse akussa jtn?
kannattaisko vaihtaa koko akkua...
nojoo, saa nyt ainakin olla latauksessa iltaan asti, katon sitten. Veisin sen huoltoon heti jos saisin sen käynnistetty että pääsisin sinne
Laturin nousu 1:een, eli ei juuri ladannut mitään. ihmeellistä oli se, että kun kokeilin käynnistää kun akku oli latauksessa laturin rupesi lataa täysillä, eli mittari nousi 7:ään asti. heti kun "sammutin" auto, niin laturi taas tippui yhteen. mistä voi johtua? onkohan nyt itse akussa jtn?
kannattaisko vaihtaa koko akkua...
nojoo, saa nyt ainakin olla latauksessa iltaan asti, katon sitten. Veisin sen huoltoon heti jos saisin sen käynnistetty että pääsisin sinne
Kuulostaa tutulta. Noin kävi mulle kun ajelin amerikan mossella(neon) töihin.
Sekoili mittarit, niksnaks vaan startatessa mutta valot yms radio kuitenkin pelas. Pelti auki ja roima polkaisu molemmille akunnavoille ja taas toimi. Työkaveri katteli vähän kummissaan jonkun 335 bemarin vieressä
Sitten vaan navat putsaten ja rasvaten ja on pelittäny..
Sekoili mittarit, niksnaks vaan startatessa mutta valot yms radio kuitenkin pelas. Pelti auki ja roima polkaisu molemmille akunnavoille ja taas toimi. Työkaveri katteli vähän kummissaan jonkun 335 bemarin vieressä
Sitten vaan navat putsaten ja rasvaten ja on pelittäny..
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Se laturin mittari kertoo kuinka paljon otetaan latausvirtaa. Kun kytket virrat päälle autossa niin virrankulutus kasvaa, joten se näkyy tuossa mittarissa. Sen puoleen normaali havainto.
Käynnistys yritys jäi yritykseksi? Jos latauksen jälkeen starttaus ei onnistu niin kannattaa katsoa akkukenkien kunto ja akun maadoituksen johdon kiinnitys koriin. Jos on käytettävissä yleismittari niin laittaa akun maan ja auton korin välille mittarin, mittaa jännitettä, tietysti se näyttää nollaa mutta startatessa se kertoo maapuolen häviön, startatessa ei tulisi nousta yli 1V, tuollaisia sähkösekoiluja alkaa ilmetetä, yleensä, yli 4V jälkeen.
Käynnistys yritys jäi yritykseksi? Jos latauksen jälkeen starttaus ei onnistu niin kannattaa katsoa akkukenkien kunto ja akun maadoituksen johdon kiinnitys koriin. Jos on käytettävissä yleismittari niin laittaa akun maan ja auton korin välille mittarin, mittaa jännitettä, tietysti se näyttää nollaa mutta startatessa se kertoo maapuolen häviön, startatessa ei tulisi nousta yli 1V, tuollaisia sähkösekoiluja alkaa ilmetetä, yleensä, yli 4V jälkeen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)