Alfa 156 V6, ei lähde käyntiin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
tanjaaa
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 19:16
Paikkakunta: Vaasa

Alfa 156 V6, ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja tanjaaa »

Eli,

vm-99 156, V6 24, kulkenut kuin juna joka ikinen päivä, kunnes. Ajelin aamulla töihin ja iltapäivällä kotiin, auto seisoi pihalla n.45 min, sitten mun piti viedä mieheni töihin. Auto ei enää suostunut lähteä käyntiin.

Ensin syttyi valo "etujarrujen levyt huonot" (tarkoitti ainaskin se), sen jälkeen ei enää mitään tapahtunut. Ok, kokeilin uudestaan. Nyt sähköt sai hepulin:
- stereot rupesivat piippaamaan ensin, sit rupes CD soimaan - vaikka en edes painannut mitään nappeja! (ei ole kytketty sähkölukkoon, pitää aina erikseen pistä soimaan)
- 3 ovea menivät lukkoon, kulj. ovi jäi auki.
- nopeusmittarin + kierrosmittarin saivat jonkilaisia kohtauksia, välillä näyttivät nopeutta 140 + kierroksia 5000, yhtäkkiä kuolivat. :shock:

kokeilin vielä kolmannen kerran. Tämän kerran kaikki vaikutti siltä että olis taas ok, kaikki valot mitkä pitävät syttyä syttyi, tuuletin toimi hyvin, siis kaikki oli normaalia. yritin käynnistää , kuulin "klik-klik" ja auto oli taas kuollut.

itselläni ei minkäänlaista hajuakaan mistä voi johtua, iskän mukaan kuulosti vähän siltä että joku johto olis vähän "löysällä" tai ei ihan maadotettu.
onku kellään samantyyppisiä kokemuksia?

Auto lähtee kyllä huoltoon, en vaan saanut alfa-huololla ketään kiinni, joten ajattelin hieman neuvoja kalastaa.... :)

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Epäilisin ensimmäisenä akkua. Minulla oli vähän samanlaiset oireet 156:ssa.

tanjaaa
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 19:16
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja tanjaaa »

epäilin vähän sitä samaa. mutta, stereothan toimivat ok, samoin tuuletin/AC. lisäks on suht uusi akku. pieni mysteeri...

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Ääni myös akulle tai akun kengissä löysää/hapettumaa...

tanjaaa
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 19:16
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja tanjaaa »

nyt sit pistetty akku lataukseen. (putsasin samalla ne jutut mihin pistetään laturin kiinni, ettei niissä olis mitään roskaa)

Laturin nousu 1:een, eli ei juuri ladannut mitään. ihmeellistä oli se, että kun kokeilin käynnistää kun akku oli latauksessa laturin rupesi lataa täysillä, eli mittari nousi 7:ään asti. heti kun "sammutin" auto, niin laturi taas tippui yhteen. mistä voi johtua? onkohan nyt itse akussa jtn?
kannattaisko vaihtaa koko akkua...

nojoo, saa nyt ainakin olla latauksessa iltaan asti, katon sitten. Veisin sen huoltoon heti jos saisin sen käynnistetty että pääsisin sinne :?

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Kuulostaa tutulta. Noin kävi mulle kun ajelin amerikan mossella(neon) töihin.
Sekoili mittarit, niksnaks vaan startatessa mutta valot yms radio kuitenkin pelas. Pelti auki ja roima polkaisu molemmille akunnavoille ja taas toimi. Työkaveri katteli vähän kummissaan jonkun 335 bemarin vieressä ;)

Sitten vaan navat putsaten ja rasvaten ja on pelittäny..

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Se laturin mittari kertoo kuinka paljon otetaan latausvirtaa. Kun kytket virrat päälle autossa niin virrankulutus kasvaa, joten se näkyy tuossa mittarissa. Sen puoleen normaali havainto.
Käynnistys yritys jäi yritykseksi? Jos latauksen jälkeen starttaus ei onnistu niin kannattaa katsoa akkukenkien kunto ja akun maadoituksen johdon kiinnitys koriin. Jos on käytettävissä yleismittari niin laittaa akun maan ja auton korin välille mittarin, mittaa jännitettä, tietysti se näyttää nollaa mutta startatessa se kertoo maapuolen häviön, startatessa ei tulisi nousta yli 1V, tuollaisia sähkösekoiluja alkaa ilmetetä, yleensä, yli 4V jälkeen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin