Ostamassa 156:a, onko vm 2000 vai 2003 parempi?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
anneac
Viestit: 8
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:55
Car(s): 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Ostamassa 156:a, onko vm 2000 vai 2003 parempi?

Viesti Kirjoittaja anneac »

Olen uusi Alfa Romeon tuleva omistaja. Harkinnassa muutama joko vm 2000 (1999) auto tai uudempia vm 2003 malleja. 1,8 tai 2,0l.
Onko vanhemmassa enemmän korjattavaa vai onko sitä päinvastoin helpompi fiksata? Vai kannattaako uudempi versio?
Olen kiitollinen vinkeistä.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Vajaa vuosi sitten ballottelin saman kysymyksen edessä, itse bäädyin tuohon uudembaan malliin seuraavista mutu-syistä:

-liki 1O-vuotias auto on luultavasti haberombi kuin kuusivuotias
-jossain väitettiin hihnojen kestävän baremmin uusissa koneissa vm O1 eteenbäin
-O3-malleissa barembi varustelu, mm. autom. ilmastointi yms, toisaalta enemmän rikkimenevää..
-nämä uudemmat eivät ole suhteessa hirveästi kalliimbia, toisaalta taas faceliftissä -O4 saa maksaa lähinnä ulkokuoresta jonkun tonnin lisää

ts. hinta-laatu -suhde oli mielestäni baras -O3 mallissa kun hinnat huitelee 12Otkm ajetuissa suunnilleen -OO 5OOO€, -O3 7OOO€ -O4 11OOO€ näin karkeasti heitettynä 1.8 koneesta siis kyse.

Lobuksi sorry mutta mulla ei näbbiksessä tavallinen B toimi, toivottavasti sait selvää
:lol:

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja evilpet »

On se automaattinen ilmastointi 2000:sessakin

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Osta semmonen, joka on ehjä ja siisti - uudempiakin voi olla huonoja ja päinvastoin.

2000 vm. 156ssa tais olla V6ssa ja Selespeedissä automaatti-ilmastointi vakiona. Muihinkin sen on saanut, muttei ole ollut vakiona.
MP

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja evilpet »

^Ahaa, enpäs tiennytkään

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Ostin vuonna 2000 uuden 156sen niin jäi nuo varusteet mieleen.
MP

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

2000


ellet ole ostamassa V6:sta :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

2003
jos tykkää varusteista. On ajon vakautus, hienompi kojalauta(makuasia), 6 kpl turvatyynyjä, ajotietokone, puskurit ja peilit korin väriset yms.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Miksi juuri -03 ?
Itse välttäisin JTS koneella olevaa vanha keulaista 156.
JTS facelift keulalla on parempi ratkaisu, toki hieman kalliimpi...
Miksikö?
Ensimmäisissä JTS koneissa oli paljon ongelmia moottorinohjaus yksikön kanssa, myös lambdat kulutus osia. Tähän ECU ongelmaan ei Alfalla ole oikein ratkaisua, myös JTS syö enemmän öljyä kuin TS

Joten, itse ostaisin sen -00 mallin TS koneella. Sen saa halvemmalla (jää pätäkkää enemmän korjauksiin) .Eikä tarvii ostaa sitä ensimmäistä vastaan tulevaa vaan katsoo rauhassa.

Tämä kirjoitukseni koski siis JTS koneella olevaa, ettei kenenkään tarvii hermostua...
:-D

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

puuha kirjoitti: Ensimmäisissä JTS koneissa oli paljon ongelmia moottorinohjaus yksikön kanssa
Tähän perustan myös minä mielipiteeni...

98 vuosimallin 156 ei ollut minulla MITÄÄN ongelmia koneen kanssa.

02 JTS (pre-facelift) loputtomia ongelmia moottorinohjauksen kanssa jota ei saatu kuntoon ikinä.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Joten, itse ostaisin sen -00 mallin TS koneella. Sen saa halvemmalla (jää pätäkkää enemmän korjauksiin)
Eiks kuitenkin kannata hakea autoa jota ei tarvitse heti korjata? JTS tosiaan syö öljyä (5W-40) n. litran/10000km. Käy fiilistelemässä sitä 00 mallia ja 03 mallia. Siittä se selviää kummasta pidät. Eihän 156 varmasti ole maailman turvallisin kampe mutta uudemmista löytyy kuitenkin ne 6 turvatyynyä. Eivätkä varmasti ole pahitteeksi.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^ ja jos ostaa tuolla ykskasin hybridikoneella niin saa vielä tessun jonka kanssa ei tarvihte öljynkulutuksesta isosti huolehtia.. :P

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

csr kirjoitti:JTS tosiaan syö öljyä (5W-40) n. litran/10000km.
Anteeksi offtopic, mutta tähän oli pakko puuttua. JTS:ään ei missään tapauksessa 5w-40 öljyä! Onglemia tulee eteen jossain vaiheessa. Niinkuin ohjekirja sanoo niin 10w-60

milou
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Huhti 2009, 16:27

Viesti Kirjoittaja milou »

Tulipas hyvään saumaan tämä keskustelu, kun itse vaihtamassa autoa ja 156 SW hakusessa. Onkos jengillä jotain huomautettavaa V6 vehkeistä?

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

EPE: Mun JTS söi liki 1L/1000km ! Ja liukkarina oli Selenia 10W60

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

milou kirjoitti:Onkos jengillä jotain huomautettavaa V6 vehkeistä?
No ei ainakaan kulu öljyä.

Muutenkin se on vanha ja hyväksi koettu moottorimalli, ei siinä mitään lastentauteja enää ole. Vakiomurhe jos ostat liikkeestä on tulpankolojen puhdistaminen, ne kun ovat painepesun jäljiltä usein vesihauteessa ja aiheuttavat kiusaa.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

puuha kirjoitti:EPE: Mun JTS söi liki 1L/1000km ! Ja liukkarina oli Selenia 10W60
Juu, en tarkoittanut ettei JTS söisi 10w-60:stä ollenkaan, mutta joka tapauksessa sitä on käytettävä.

JTS:n ongelmista on jo topicceja olemassa, Offtopic päättyköön.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

uudempi auto on aina uudempi auto.

Itte ostin '03 JTS:llä, enkä ole vieläkään katunnut! Moottorissa mulla ei ollu mitään vikaa ja nekin osat mitkä on ajan myötä menny rikki voi yhtä hyvin mennä siitä '99 v6:sta...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin