alfa 159
Valvoja: Moderators
No niin, 150.000 km mittarissa. On pelannut alkuhankaluuksien jälkeen hyvin, etupyöränlaakeri vaihdettiin, maksaa muuten navan kanssa 515,-... Tässä autossa oli vain 2 v takuu, tuossa eka maksullinen remontti. Pikkuhiljaa pitäisi vaihtaa uuteen, mutta mihin? Ajoin Audilla, ei sytytä, Volvo, no ei. Miten lie Mersu tai Bmw, Skoda!? Kun ei viitsisi samanlaistakaan vaihtaa. Voishan sitä sitten taas seuraavaksi palata Alfaan, jos uusia korimalleja tulee.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Käy kokeile bemua. Ite ainakin tykkäsin ajotuntumasta (320 bensa ja kiisseli testattu).Tykkäsin kyllä audista, mutta bemu oli kyllä paljon urheilullisempi ajotuntumaltaan.ErkkiK kirjoitti:No niin, 150.000 km mittarissa. On pelannut alkuhankaluuksien jälkeen hyvin, etupyöränlaakeri vaihdettiin, maksaa muuten navan kanssa 515,-... Tässä autossa oli vain 2 v takuu, tuossa eka maksullinen remontti. Pikkuhiljaa pitäisi vaihtaa uuteen, mutta mihin? Ajoin Audilla, ei sytytä, Volvo, no ei. Miten lie Mersu tai Bmw, Skoda!? Kun ei viitsisi samanlaistakaan vaihtaa. Voishan sitä sitten taas seuraavaksi palata Alfaan, jos uusia korimalleja tulee.
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Itse kävin viimeisimmän oman Alfa episodin aikana (2,5 viikkoa seisoi deltan pihassa ajokyvyttömänä) koeajamassa BMW:n 530d farkkua ja tykkäsin kovasti. Tosin mulle riittäisi uuden tulevan 5-sarjan 520d tehot vallan mainiosti - eli odotellaan vielä. Tuo kun on varustettu tuplaturbolla.ErkkiK kirjoitti:Pikkuhiljaa pitäisi vaihtaa uuteen, mutta mihin? Ajoin Audilla, ei sytytä, Volvo, no ei. Miten lie Mersu tai Bmw, Skoda!? Kun ei viitsisi samanlaistakaan vaihtaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Auto Express News:in mukaan uuden 5-sarjan arvioidaan tulevan myyntiin vuoden 2010 alussa.gfj-365 kirjoitti:millos 5-sarjaan on toi 1-sarjan moottori tulossa ?
siis 2.0 tuplaturbo..
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... eries.html
'Diesel fans will also have the choice of both 2.0-litre four-cylinder and 3.0-litre straight-six twin turocharged oil-burners.'
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Meikän 159:ä kun saadaan tilkittyä jostain, niin toisesta päästä leviää... Onko kellään muulla kokemuksia kuljettajan ovitiivisteen suhinasta: selkeä, kevyt vihellys kuuluu oven yläosasta tietyssä nopeudessa. Vänkärikin on vahvistanut äänen olemassaolon, joten se ei ole mun päässä oleva pimahdusääni DA:n "huoltopartio" on kolme kertaa asiaa tutkinut, kaksi kertaa ovea istuttanut uudelleen, tiivisteet tarkistettu. Onnistuivat sentään muuttamaan äänen kuulumisen n. 80 km/h entisestä 100 km/h. Mielenkiintoisesti ääni tosiaan kuuluu vain tuolla nopeudella, kovemmalla ei enää.
Onko kellään muilla vastaavaa, mitä korjausvinkkejä olisi? Kokeilin itse pistää tiivistenauhaa korin ja tiivisteen väliin, huononsi tilannetta, koska ovitiiviste jäi vaan pullolle ja suhisi kokoajan.
Onko kellään muilla vastaavaa, mitä korjausvinkkejä olisi? Kokeilin itse pistää tiivistenauhaa korin ja tiivisteen väliin, huononsi tilannetta, koska ovitiiviste jäi vaan pullolle ja suhisi kokoajan.
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Italialaisen Automobilismon testi skannattuna sivun puolivälissä.155156 kirjoitti:Onko kukaan bongannut 159 TBi 1750 testiä missään?
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Näin uutena 159-kuskina olin kahden 156 V6:n jälkeen sellaisissa fiiliksissä, että näinköhän turbodiisseli koskaan tuntuu riittävän mukavalta... toinen ennen päätöstä ollut iso mietintä oli 159:n paino ja käyttäytyminen ajossa. Lähinnä siis olin miettinyt että onko tässä "pakko" hankkia GT... päädyin kuitenkin 159:n hankintaan.
On toki totta että alustasarjalla varustettua 156 V6:tta ei voi 159 kiisseliin verrata suoraan, mutta näin muutamien ajopäivien jälkeen täytyy todeta, että olen positiivisesti loppujen lopuksi yllättynyt. 159 on todella vakaa auto ajossa ja painoisekseen ihmeen ketteräkin. Ja ulkonäöltäänhän tuo on Alfa joka tapauksessa viimeisen päälle. Vääntökin on 2.4 koneessa oikein mukava motarilla ilman lastutustakin.
Ensimmäinen häiritsevä asia liittyy oikeastaan sisustukseen: kuinka hemmetissä tuohon kojetaulun keskikonsoliin on mittarien ympärille heitetty jotain harmaan muovin oloista matskua? Nopealla googlauksella mistään ei ole silmiin osunut jälkimarkkinoilta saatavaa päivitysosaa tuohon. Voiskohan jostain saada fiksuun hintaan teetettyä vastaavan osan esim. harjatusta alumiinista tms?
On toki totta että alustasarjalla varustettua 156 V6:tta ei voi 159 kiisseliin verrata suoraan, mutta näin muutamien ajopäivien jälkeen täytyy todeta, että olen positiivisesti loppujen lopuksi yllättynyt. 159 on todella vakaa auto ajossa ja painoisekseen ihmeen ketteräkin. Ja ulkonäöltäänhän tuo on Alfa joka tapauksessa viimeisen päälle. Vääntökin on 2.4 koneessa oikein mukava motarilla ilman lastutustakin.
Ensimmäinen häiritsevä asia liittyy oikeastaan sisustukseen: kuinka hemmetissä tuohon kojetaulun keskikonsoliin on mittarien ympärille heitetty jotain harmaan muovin oloista matskua? Nopealla googlauksella mistään ei ole silmiin osunut jälkimarkkinoilta saatavaa päivitysosaa tuohon. Voiskohan jostain saada fiksuun hintaan teetettyä vastaavan osan esim. harjatusta alumiinista tms?
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- mikuw
- Viestit: 37
- Liittynyt: 10 Touko 2004, 03:30
- Car(s): Giulietta 1.4 MA TCT
ex Brera 3.2 Q4
ex 159 2.2 JTS
ex 156 2.0 JTS
ex 156 2.0 TS - Paikkakunta: Hki
En tiedä käykö Brerasta suoraan, mutta itse oon myös etsinyt noita alumiinisia osia... muissa maissahan nuo tuntuu olevan lisävarusteita ja ti-malleissa kai vakiona, eli luulisi niitä jostain löytyvän. Tähän mennessä ei oo kyllä tärpännyt mistään.. omaan makuun sopisi parhaiten mustat alumiinipalikat:
http://image.motortrend.com/f/auto-news ... terior.jpg
http://image.motortrend.com/f/auto-news ... terior.jpg
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Viimeksi kun mä kysyin noita Deltasta, niin tuo originaali hopeanvärinen (ei siis alumiinia) maksoi 264 euroa.
Alumiinisen hintaa en edes halua tietää..
Niin ja muuten, ne tuuletussuuttimet maksaa 181 euroa/kpl.. Kysyin niitä samalla.
Italiasta noita sais puoli ilmaiseksi, mutta tietääkö kukaan olisiko niitä mahdollista ostaa esim. netistä? Tuollainen alumiininen paneeli ois passeli.
Alumiinisen hintaa en edes halua tietää..
Niin ja muuten, ne tuuletussuuttimet maksaa 181 euroa/kpl.. Kysyin niitä samalla.
Italiasta noita sais puoli ilmaiseksi, mutta tietääkö kukaan olisiko niitä mahdollista ostaa esim. netistä? Tuollainen alumiininen paneeli ois passeli.
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Das ist gut!
Nyt jo neljännen kerran menee vissiin toi EGR-venttiili vaihtoon. Nyt ritsan kulku hyytyi moottoritielle Riihimäki-Hyvinkää välille. 140km/h vauhtia, PIIIIIIIP! "Have engine checked" ja tehot pois. Motarin pientareelle parkkiin, auto sammuksiin ja toivoen, että starttaamalla uudestaan saa tehot takaisin. Onnistui!
Huomenna huoltoon lukemaan vikakoodit. Missähän mä teen oikein väärin - enkö mä osaa käyttää tuota Italian paskaa? Kaikessa koomisuudessaan mä alan ymmärtämään esson-baarin totuuksia Alfasta.
S***ana!
Nyt jo neljännen kerran menee vissiin toi EGR-venttiili vaihtoon. Nyt ritsan kulku hyytyi moottoritielle Riihimäki-Hyvinkää välille. 140km/h vauhtia, PIIIIIIIP! "Have engine checked" ja tehot pois. Motarin pientareelle parkkiin, auto sammuksiin ja toivoen, että starttaamalla uudestaan saa tehot takaisin. Onnistui!
Huomenna huoltoon lukemaan vikakoodit. Missähän mä teen oikein väärin - enkö mä osaa käyttää tuota Italian paskaa? Kaikessa koomisuudessaan mä alan ymmärtämään esson-baarin totuuksia Alfasta.
S***ana!
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
^Siis hieman hämäävästi kirjoitettuna tarkoitin, että buuttaaminen=virrat pois, auton sammutus. Pystyi jatkamaan ajamista ja ainakin mulla vika saattoi kadotakin vähäksi aikaa, mutta ei poistunut, joten DA:n ammattitaitoiseen huoltoon sai aina palata. Mutta ei ole sulla mun vanha Alfa, se oli sedani ja rekkarikin aivan eri sarjaa. Enpä ole sitä missään nähnytkään, kadonnut kokonaan Tampereelta.
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Joo..
Huomenna hinausauton lavetilla Deltaan ja sinne toi taas jää hetkeksi.
Yhden tarjouspyynnön pyysin Autotalo2002:sta yhdestä 5-sarjan BMW:stä, mutta hyvitys tuosta Alfasta oli aika koominen.
Olisin saanut siitä vaihdossa 20k€. Kyllä mä sen tiedän, että autoista arvo putoaa, mutta ihan 29k€ pudotusta en ollut valmis uskomaan. Täytyy tolla sitten yrittää vaan pärjätä, vaikka mitään pitkiä reissuja ei voi tehdä. Onneksi vaimolla on Kia Picanto - sillä pääsee tekemään noi pidemmät matkat ja tolla isomalla hoidetaan kauppareissut taajaman sisällä.
Huomenna hinausauton lavetilla Deltaan ja sinne toi taas jää hetkeksi.
Yhden tarjouspyynnön pyysin Autotalo2002:sta yhdestä 5-sarjan BMW:stä, mutta hyvitys tuosta Alfasta oli aika koominen.
Olisin saanut siitä vaihdossa 20k€. Kyllä mä sen tiedän, että autoista arvo putoaa, mutta ihan 29k€ pudotusta en ollut valmis uskomaan. Täytyy tolla sitten yrittää vaan pärjätä, vaikka mitään pitkiä reissuja ei voi tehdä. Onneksi vaimolla on Kia Picanto - sillä pääsee tekemään noi pidemmät matkat ja tolla isomalla hoidetaan kauppareissut taajaman sisällä.
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Mitään kovin ihmeellistä tuossa 159:ssä ei ole ollut muuta kuin ne takuuhuoltoihin liittyvät "pakkopäivitykset". Tänään kuitenkin tuli jotain uutta: auton tietokoneelle tuli yhtäkkiä kehoitus "change engine oil". Öljyt on vaihdettu viitisentuhatta km sitten, kun tehtiin 30 tkm huolto ja tikku näytti nyt kokolailla täyttä eikä mittaristosta ilmennyt mitään hälyttävää. Varoituksia ei ilmennyt muuta kuin se öljyn vähyydestä varoittava kannu sekä tuo em. kehoitus vaihtaa öljyt. Autossa on Selenian WR 5W-40 öljy, mitä manuaalissa siihen suositellaankin eikä sen laatu ole aiemmin tehnyt tuollaisia huomaituksia. Mahtaakohan kyseessä olla joku huono kontakti/häiriö jossain päin vai pitääkö huolestua?
Ai niin, autoa ei ole huollettu teltta-autossa.
Ai niin, autoa ei ole huollettu teltta-autossa.
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Pahus. Ei kai sitten auta muu kuin käyttää se siinä testerissä. Eikä se auto sen huomautuksen myötä mitään piippausta anna.hoblaa kirjoitti:^ ei ole taidettu nollata muistutinta...siinä on kaksi erillistä muistutinta huollolle ja öljyn vaihdolle. ja eikä taida onnistua kuin alkuperäisellä testerillä...
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Varmasti syö miestä. Mutta miten olisi jos hinauttaisit sen jonnekin oikealle autokorjaamolle Teltan sijaan? Ja ei, tarkoitukseni ei ole pottuilla, on vain vuosien varrella näistä vehkeistä useampi vika joka on jäänyt Teltalta löytymättä selvinnyt yhdellä käynnillä muualla.HopeinenQ kirjoitti:Joo..
Huomenna hinausauton lavetilla Deltaan ja sinne toi taas jää hetkeksi.
Yhden tarjouspyynnön pyysin Autotalo2002:sta yhdestä 5-sarjan BMW:stä, mutta hyvitys tuosta Alfasta oli aika koominen.
Olisin saanut siitä vaihdossa 20k€. Kyllä mä sen tiedän, että autoista arvo putoaa, mutta ihan 29k€ pudotusta en ollut valmis uskomaan. Täytyy tolla sitten yrittää vaan pärjätä, vaikka mitään pitkiä reissuja ei voi tehdä. Onneksi vaimolla on Kia Picanto - sillä pääsee tekemään noi pidemmät matkat ja tolla isomalla hoidetaan kauppareissut taajaman sisällä.
-Tazio
AD-huollossa nollasivat huoltomuistuttimen.einari kirjoitti:Pahus. Ei kai sitten auta muu kuin käyttää se siinä testerissä. Eikä se auto sen huomautuksen myötä mitään piippausta anna.hoblaa kirjoitti:^ ei ole taidettu nollata muistutinta...siinä on kaksi erillistä muistutinta huollolle ja öljyn vaihdolle. ja eikä taida onnistua kuin alkuperäisellä testerillä...
Mitä tarkoitat piippauksella?
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Lähinnä vain tarkoitin sitä, että varoitus öljynvaihdon tarpeesta ei aiheuttanut mitään ylimääräistä huomautusta piippauksen muodossa. Sitähän kuuluu esim. mikäli sammutat moottorin eikä vaihde ole P-asennossa yms.Qtronic kirjoitti: AD-huollossa nollasivat huoltomuistuttimen.
Mitä tarkoitat piippauksella?
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Ja näin ei käy sitten kuitenkaan! Honda CR-V on aika järkyttävä kiikku, kun sillä ajoin n. 60km lenkin. Vaikka tota Alfaa saiskin korjaamolla käyttää sanotaanko vaikkapa joka toinen päivä, niin silti en sitä tohon CR-V:hen vaihtais.HopeinenQ kirjoitti: Niin taitaa loppupeleissä käydä, että minun ja Alfan yhteiselo päättyy.
Eihän toi mikään Alfa ole, mutta kulettaa kuitenkin aika varmasti paikasta toiseen.
Parasta olisi, että tuon vian oikea syy selviäisi. Täytyy joulupukille kirjoittaa, että se faksaa Deltaan ohjeet kuinka tuo ongelma saadaan poistettua.
Voikohan tota EGR-venttiiliä mitenkään kiertää tai jotain? Laittas piuhan päähän jonkun EGR-emulaattorin ja auton tietokoneboksi onnesta soikeana ihmettelis, että sinne on jostain toimiva EGR-venttiili löydetty. Ja mitä mä oon selvitelly, niin eipä nuo EGR-ongelmat mitään harvinaisuuksia muissakaan automerkeissä.
Mutta nyt bisseä!
- Alfisti felice
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45
Mukava kuulla että tulit järkiis.
Kyllähän tuo pitäis saada kuntoon ja heti. Luulisi olevan Deltankin etu kun takuutakin on vielä 3v jäljellä. Tollainen jatkuva EGR:n vaihto tulee varmasti kalliiksikin - puhumattakaan asiakkaan oikeuksista...
Oletko käynyt Konalan alakerran suorapalvelussa? Siellä ainakin palvelu pelaa ja varmasti tuntevat kaikki Alfojen oikut muita Deltoja paremmin.
Kyllähän tuo pitäis saada kuntoon ja heti. Luulisi olevan Deltankin etu kun takuutakin on vielä 3v jäljellä. Tollainen jatkuva EGR:n vaihto tulee varmasti kalliiksikin - puhumattakaan asiakkaan oikeuksista...
Oletko käynyt Konalan alakerran suorapalvelussa? Siellä ainakin palvelu pelaa ja varmasti tuntevat kaikki Alfojen oikut muita Deltoja paremmin.
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
- Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05 - Paikkakunta: Seinäjoki
Ilmeisesti sen saa ohitettua, tai ainakin monissa muissa saa. Isän pakettiautoon (Fiat Scudo) ehdottivat Sjoen Deltassa tuota temppua kun siitä kyseinen osa meni eikä oikein innostunut osan hinnasta. En sitten tarkemmin tiedä miten se onnistuu, mutta mahdollista kuitenkin Pitää itsekin harkita jos vielä menee uudestaan...HopeinenQ kirjoitti: Voikohan tota EGR-venttiiliä mitenkään kiertää tai jotain? Laittas piuhan päähän jonkun EGR-emulaattorin ja auton tietokoneboksi onnesta soikeana ihmettelis, että sinne on jostain toimiva EGR-venttiili löydetty. Ja mitä mä oon selvitelly, niin eipä nuo EGR-ongelmat mitään harvinaisuuksia muissakaan automerkeissä.
Mutta nyt bisseä!
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Onkos sun autossa hiukkasloukku? tai suodatin miksä sitä ikinään kutsutaankaan? siinä öljyssä on lisäainetta joka jotenkin vaikuttaa suodattimen toimintaan, kun lisä aine loppuu, niin auto haluaa uudet öljyt.einari kirjoitti:Mitään kovin ihmeellistä tuossa 159:ssä ei ole ollut muuta kuin ne takuuhuoltoihin liittyvät "pakkopäivitykset". Tänään kuitenkin tuli jotain uutta: auton tietokoneelle tuli yhtäkkiä kehoitus "change engine oil". Öljyt on vaihdettu viitisentuhatta km sitten, kun tehtiin 30 tkm huolto ja tikku näytti nyt kokolailla täyttä eikä mittaristosta ilmennyt mitään hälyttävää. Varoituksia ei ilmennyt muuta kuin se öljyn vähyydestä varoittava kannu sekä tuo em. kehoitus vaihtaa öljyt. Autossa on Selenian WR 5W-40 öljy, mitä manuaalissa siihen suositellaankin eikä sen laatu ole aiemmin tehnyt tuollaisia huomaituksia. Mahtaakohan kyseessä olla joku huono kontakti/häiriö jossain päin vai pitääkö huolestua?
Ai niin, autoa ei ole huollettu teltta-autossa.
Lisäaineella taidettiin regeneroida hiukkasloukku. todella tieteellinen selostus mulla, on ehkä vähän vielä vierasta
Anywayz, hiukkasloukun toimintaa ja tuota öljynvaihto väliä voi pidentää pidemällä matka ajolla silloin tällöin. Regenerointi ei onnistu lyhyessä, hitaassa kaupunki ajossa.
Vielä viimiseks, onko 159:ssä erillinen valo hiukkassuodatin vikoja varten?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Juu, kyllä 159:ssä on erillinen vikavalo / ilmoitus hiukkassuodattimesta.DaViega kirjoitti: Vielä viimiseks, onko 159:ssä erillinen valo hiukkassuodatin vikoja varten?
"Varoitusvalo syttyy (tai vaihtoehetoisesti eräissä versioissa, symboli ja viesti tulevat näytölle) ilmaisten, että hiukkassuodattimessa on tukos eivätkä käyttöolosuhteet mahdollista automaattisen puhdistusprosessin suorittamista.
Mahdollistaaksesi puhdistusprosessin, pidä moottori käynnissä, kunnes varoistusvalo häviää (tai joissakin malleissa, näytöltä häviää asiasta ilmaiseva symboli)"
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Onkos sun autossa hiukkasloukku? tai suodatin miksä sitä ikinään kutsutaankaan? siinä öljyssä on lisäainetta joka jotenkin vaikuttaa suodattimen toimintaan, kun lisä aine loppuu, niin auto haluaa uudet öljyt.
Joo, on kyllä. Varoitusvalo ja teksti häytöllä vaan ei vihjaa mistään suodattimen tukkeutumisesta eikä kuulu mitään ylimääräisiä piippauksiakaan. Näyttö vaan kehottaa vaihtamaan öljyt ja jonkin ajan kuluttua se unontaa jutun. Teksti ilmestyy aina pian auton käynnistymisen jälkeen, pari minuutia ja homma taas unohtuu.
Joo, on kyllä. Varoitusvalo ja teksti häytöllä vaan ei vihjaa mistään suodattimen tukkeutumisesta eikä kuulu mitään ylimääräisiä piippauksiakaan. Näyttö vaan kehottaa vaihtamaan öljyt ja jonkin ajan kuluttua se unontaa jutun. Teksti ilmestyy aina pian auton käynnistymisen jälkeen, pari minuutia ja homma taas unohtuu.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Tjuu.. no siinä tapauksessa öljynvaihto tarve tuskin liittyy regenerointiin (puhdostukseen). vaikkakin toi viestin häviäminen taas viittais siihen suuntaan.HopeinenQ kirjoitti:
Juu, kyllä 159:ssä on erillinen vikavalo / ilmoitus hiukkassuodattimesta.
"Varoitusvalo syttyy (tai vaihtoehetoisesti eräissä versioissa, symboli ja viesti tulevat näytölle) ilmaisten, että hiukkassuodattimessa on tukos eivätkä käyttöolosuhteet mahdollista automaattisen puhdistusprosessin suorittamista.
Mahdollistaaksesi puhdistusprosessin, pidä moottori käynnissä, kunnes varoistusvalo häviää (tai joissakin malleissa, näytöltä häviää asiasta ilmaiseva symboli)"
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
- Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05 - Paikkakunta: Seinäjoki
Hmm, nyt ehkä mielenkiintoisin vika autossa ikinä, avasi itsekseen keskuslukon ja kaikki ikkunat! Kun katselin tuota ihmettä vierestä niin tietyin väliajoin kuului napsumista kun yritti avata lukkoja. Teki tuota muutaman kerran ja kävin sitten ajamassa pidemmän lenkin niin vika katosi, mutta aika huolestuttavaa jos tuo olisi tapahtunut jossain keskustassa eikä täällä metsässä. Samana yönä kun tuota alkasi tekemään oli aika kova ukkonen, lieneekö yhteydessä. Huomenna Tampereelle katsastamaan mikä tuon aiheuttaa, eivät olleet kuulemma kuulleet että koskaan ennemmin olisi kellään näin käynyt.