75 turbon erilaiset tehdaspakosarjat

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

75 turbon erilaiset tehdaspakosarjat

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Bellassa tuli tosiaan huomattua että noita on ainakin kahta selkeästi erilaista mallia. enemmän pakosarjalta näyttävää, ja sitten sellaista kalikkaa, joka on päältä niin tasainen kun voi olla.
Itselläni on tosiaan kaksi tuollaista kalikkamallia, vm. -86 ja -89 kansissa. Sitähän ei voi tietää onko noita vaihdettu ajan saatossa.
Bellassa huomasin erään vm -86 turbon kannen jossa oli tuo monimutkaisempi pakosarja, sekä Caijo Romeon ilmeisesti vm. -86 kannen jolla on tuo monimutkaisempi myös. Onko sulla Caijo muuten vielä jokseenkin irtonainen tuo pakosarja? Voisin irroittaa omani irtokannesta ja voisi vertailla virtaavuutta. Ja tämän topikin varsinainen tarkoitushan on siis selvittää mikä on muiden 75 turbo omistajien tilanne tuon pakosarjan, ja kannen vuosimallin suhteen?
Samaan syssyyn voisi sanoa että tuossa taannoin oli pitkä väittely siitä mitkä tiivisteet sopii tuohon turbon pakosarjaan.. Onkohan näissä kahdessa pakosarjamallissa lähtökolon muodossakin eroa?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Pakosarja lojuu tallissa pöydällä turbon kanssa. Tiivisteet mulla siihen on olemassa että sen periaatteessa vois irrottaa.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Lainaus Jim K.n kirjasta

"While they differed in that the later one was a two-plane desing for better exploiting exhaust pulse energy. This feature helped the engine spool up faster and was partly responsible for the higher power of the second 75 turbo series."

-90 Lähtien toi paremman mallinen pakosarja, kaikissa 165 heppasissa turboissa. Jotain eroa on kiinnityspulteissa.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^ Mielenkiintoinen juttu. Nimittäin noissa kahdessa vanhassa suomi-turbossa jotka tiedän on ilmeisesti uudemmat pakosarjat, ja minun -90 mallin turbossa vielä vanha (voi tietysti olla vaihdettu) Monet foorumilla olevat 75 turbo omistajat voisivat valaista kumpi löytyy ;)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tilanne elää. Eräs 75 turbon omistaja joka on erään toisen 75 turbon jo rakentanutkin, kertoi ettei tuota pakosarjaa ole ulkoapäin kuin yhtä mallia, Evo mallissa on vain turbon kiinnityslaippa kaksiosainen. Eli nuo kaksi mainittua pakosarjaa eivät olisi Alfan omia. Kun sinulla Caijo on pitkälti irtonaisena se pakosarja, niin haeta ihmeessä varaosanumerolla tilanne selväksi.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Ainakin alkuun 75 turboista kiersi juttua halkeavista alkuperäisistä pakosarjoista eli saattaapi olla, että monissa turboissa pakosarja on jossain vaiheessa vaihdettu.
TPP

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Jees. Korjautin itse nykyisen ja toinen joka on tallissa on Italiassa reippaasti hitsailtu malli. Halkeilee 2 ja 3 sylinterin putkien kohdilta alapuolelta.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin