Uutisia Alfa Romeosta
Valvoja: Moderators
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
samaa mieltä. Jotenkin sellainen raatipäätöksellä tehdyn oloinen. Vähän vanhaa "viirumallia" (159) ja uutta pyöreää (MiTo) yhdistetty samaan takavaloon. Näyttää ihan Audilta.DaViega kirjoitti:syön sanani, noi talavalot ja muutenkin perän muotoilu tossa kuva kulmassa vaikuttaa vähän... epäonnistuneelta
Mutta tuo poislukien ihan maukkaan oloinen.
Automuotoilijoilla on aika haastavaa nykyään, kun ihan perusjapsitkin on aika linjakkaita, esmex joku Mazda 6.
hmm 2.0 perus 170hv mjet diesel
ja ja .. mihinkähän hintaan jäisi 210-220hv tuplaturbo versio
tai tuskin tuovat sitä edes suomeen..
ilmeisesti toi on suoraan jatkojalostettu 1mm pidemmällä iskulla 1.9 versiosta - ja suuremmilla ahtimilla - tai sitten vaan isompaa hiukan modattu.
jos edes tulee tuotantoon, mutta kovasti tota "infoa" tommosesta levitetään.
ja ja .. mihinkähän hintaan jäisi 210-220hv tuplaturbo versio
tai tuskin tuovat sitä edes suomeen..
ilmeisesti toi on suoraan jatkojalostettu 1mm pidemmällä iskulla 1.9 versiosta - ja suuremmilla ahtimilla - tai sitten vaan isompaa hiukan modattu.
jos edes tulee tuotantoon, mutta kovasti tota "infoa" tommosesta levitetään.
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
niin noihan on ilmeisesti noita uuden sukupolven Multijet 2 dieseleitä
"Multijet 2 now represents the next leap forward in refinement of the fuel delivery process. It consists of a brand-new system of injection pump and solenoid injectors, which will be supplemented in time with a further twin-piston pump development. The main improvement over existing Multijet injectors is in the system’s further improvement in the ability to finely control the fuel flow, to the notable benefit of emissions and low-mid-range torque."
"Multijet 2 now represents the next leap forward in refinement of the fuel delivery process. It consists of a brand-new system of injection pump and solenoid injectors, which will be supplemented in time with a further twin-piston pump development. The main improvement over existing Multijet injectors is in the system’s further improvement in the ability to finely control the fuel flow, to the notable benefit of emissions and low-mid-range torque."
Yhdennäköisyys Audin tai muiden wag vehkeiden kanssa on kasvanut sen jälkeen kun Walter de Silva siirtyi Alfan muotoiluosastolta kilpailijan leiriin. Walter vain käyttää samoja muotoiluideoita kuin aiemmassakin työpaikassa.
Alfan pitäisi vain olla nopeampi malliuudistuksissaan! Nyt mennään niin hissuksiin, ettei meinaa tulla mistään mitään.
Minusta tuo peräkuva on paras, jonka olen 149:stä nähnyt.
Alfan pitäisi vain olla nopeampi malliuudistuksissaan! Nyt mennään niin hissuksiin, ettei meinaa tulla mistään mitään.
Minusta tuo peräkuva on paras, jonka olen 149:stä nähnyt.
UUSI ALFA 159 ONKIN GIULIA
Oheisesta linkistä uutta tietoa,mutta niukasti 159 korvaajasta vai olisko kuitenkin kysymys faceliftistä??? Tulee annettujen tietojen mukaan myyntiin 2011 ja on suunnattu erikoisesti Pohjois-Amerikan markkinoille.Erityisesti kiinnostaisi uuden mallin tekniikka.Jos joku saa kaivettua jostain vaikka ihan perusmittoja pituus-leveys-paino ,muista puhumattakaan ,eikun tänne foorumille.Niin ja uudet kuvatkin kelpaa tottakai.
http://carscoop.blogspot.com/2008/08/20 ... e-and.html
Oheisesta linkistä uutta tietoa,mutta niukasti 159 korvaajasta vai olisko kuitenkin kysymys faceliftistä??? Tulee annettujen tietojen mukaan myyntiin 2011 ja on suunnattu erikoisesti Pohjois-Amerikan markkinoille.Erityisesti kiinnostaisi uuden mallin tekniikka.Jos joku saa kaivettua jostain vaikka ihan perusmittoja pituus-leveys-paino ,muista puhumattakaan ,eikun tänne foorumille.Niin ja uudet kuvatkin kelpaa tottakai.
http://carscoop.blogspot.com/2008/08/20 ... e-and.html
Jarppa ja ALFA
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Eipä tuohon melkein vuoden vanhaan artikkeliin ole juurikaan lisättävää. Eli Giulia tulee rakentumaan samalle pohjalevylle (C-Evo) kuin Milano, mikä tarkoittanee etuvetoa mahdollisella Q4-optiolla. Moottorit lienevät uutta 1.8 turbobenzina-sarjaa ja uudistettuja dieseleitä. Uusista V6-koneista (diesel ja bensa) on liikkunut huhuja jo pitkään. Aika näyttänee, miten Chryslerin mukaantulo vaikuttaa. Jos vaikuttaa.
Missään tapauksessa kyseessä ei ole 159:n facelift, sillä premium-pohjalevy kuopataan 159:n mukana raskautensa takia.
Missään tapauksessa kyseessä ei ole 159:n facelift, sillä premium-pohjalevy kuopataan 159:n mukana raskautensa takia.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
...mutta tilalle Alfa Romeo 8C GTA?Jarama kirjoitti:http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ ... jaadytetty
http://www.topspeed.com/cars/car-news/a ... 77267.html
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Alfa 169:stä taas jotain arveluja heitetty nettiin:
http://www.eurocarblog.com/post/2391/alfa-169-render
Takavetoa huhuillaan takaisin, mikä on tietysti odotettu asia. Rakenne vaan olisi sama kuin tulevassa Chrysler 300C-mallissa. No, kai alustaratkaisut voidaan virittää Alfisteille sopiviksi.
http://www.eurocarblog.com/post/2391/alfa-169-render
Takavetoa huhuillaan takaisin, mikä on tietysti odotettu asia. Rakenne vaan olisi sama kuin tulevassa Chrysler 300C-mallissa. No, kai alustaratkaisut voidaan virittää Alfisteille sopiviksi.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Voihan jaguar...
TM;n jutun perusteella vielä ei ole tulossa dodge-alfa roomeoita...
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/chry ... -uudelleen
TM;n jutun perusteella vielä ei ole tulossa dodge-alfa roomeoita...
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/chry ... -uudelleen
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Toivottavasti päätyy tuotantolinjalle. On se sen verran makeen näköinen.Farina kirjoitti:Alfa 169:stä taas jotain arveluja heitetty nettiin:
http://www.eurocarblog.com/post/2391/alfa-169-render
Takavetoa huhuillaan takaisin, mikä on tietysti odotettu asia. Rakenne vaan olisi sama kuin tulevassa Chrysler 300C-mallissa. No, kai alustaratkaisut voidaan virittää Alfisteille sopiviksi.
Voisin harkita.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
yleensähän käytetään vain valmista pohjalevyä tuotannollisista ja kustannussyistä ja ehkä joitain alustan peruskomponentteja kuten esim tukivarsia..Farina kirjoitti:Alfa 169:stä taas jotain arveluja heitetty nettiin:
http://www.eurocarblog.com/post/2391/alfa-169-render
Takavetoa huhuillaan takaisin, mikä on tietysti odotettu asia. Rakenne vaan olisi sama kuin tulevassa Chrysler 300C-mallissa. No, kai alustaratkaisut voidaan virittää Alfisteille sopiviksi.
alustan voi sitten jokainen automerkki viritellä oman tarpeen mukaan..
Multiairista lisää tietoa:
"The 1.4-litre (1368 cc) naturally aspirated engine gets a power boost to 105 bhp (77 kW) at 6,500 rpm at 130 Mn (13.2 kgm) at 4,000 rpm. The 1.4 turbo version will have 135 bhp (99 kW) at 5,000 rpm in "Normal" mode or have its maximum power delivered 250 rpm higher at 5,250 rpm when the "Sport" button is activated while it will offer torque of 180 Nm (18.3 kgm) at 1,750 rpm in "Normal" mode or boosted to 206 Nm (21 kgm) at 1,750 rpm when running in "Sport" mode. The second, and top specification, version of the turbo engine boasts 170 bhp (125 kW) at 5,500 rpm in both models and peak torque of 230 Nm (23.4 kgm) at 2,500 rpm running in "Normal" model or 250 bhp (25.5 kgm) at 2,500 rpm when the "Sport" button is pressed."
Lähde: www.italiaspeed.com
Mielenkiintoinen osa tuossa lopussa. 170heppaa 2500rpm ja 250heppaa! kun Sport nappi on pohjassa
"The 1.4-litre (1368 cc) naturally aspirated engine gets a power boost to 105 bhp (77 kW) at 6,500 rpm at 130 Mn (13.2 kgm) at 4,000 rpm. The 1.4 turbo version will have 135 bhp (99 kW) at 5,000 rpm in "Normal" mode or have its maximum power delivered 250 rpm higher at 5,250 rpm when the "Sport" button is activated while it will offer torque of 180 Nm (18.3 kgm) at 1,750 rpm in "Normal" mode or boosted to 206 Nm (21 kgm) at 1,750 rpm when running in "Sport" mode. The second, and top specification, version of the turbo engine boasts 170 bhp (125 kW) at 5,500 rpm in both models and peak torque of 230 Nm (23.4 kgm) at 2,500 rpm running in "Normal" model or 250 bhp (25.5 kgm) at 2,500 rpm when the "Sport" button is pressed."
Lähde: www.italiaspeed.com
Mielenkiintoinen osa tuossa lopussa. 170heppaa 2500rpm ja 250heppaa! kun Sport nappi on pohjassa
Minultahan ei kukaan kysy, mutta jos kysyisi, niin etuviistosta lupaava, mutta perä on ihan perseestä. Tuosta aihiosta saisi todella tyylikkään 2-ovisen coupén...Farina kirjoitti:Alfa 169:stä taas jotain arveluja heitetty nettiin:
http://www.eurocarblog.com/post/2391/alfa-169-render
.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
No tarkennetaan nyt muodon vuoksi, kun kerrankin päästään puhumaan suurista linjoista.
Sivuprofiilikin siis vielä menettelee ja pullistumat takana on ihan missiluokkaa. Quattroporten klassikkokaunotartaso jää savuttamatto jo noiden yliterävien helmapokkausten takia. Ongelmallisinta minun silmiini on kuitenkin "sportback" tai "combicoupe" -linja takalasista taaksepäin - normaali takaluukku ilman ilmeisestikin mukana aukeavaa takalasia olisi parempi lähtökohta - kun tämä nyt ei kuitenkaan ole varsinaisesti urheiluauto. Kun yritetään yhdistää reilut takatilat ja suuri tavarankuljetuskapasiteetti spoilermuotoiltuun takaluukkuun, niin tulos on tällainen, mitä kutsuisin Aku Ankan nokaksi.
Yleisemminkin: kilpailu takakontin suuruudesta on ymmärrettävä, sillä voidaan voittaa muutamia potentiaalisia ostajia, mutta monen monta autoa näyttäisi niin paljon linjakkaammalta, jos niihin olisi uskallettu muotoilla vähänkin matalampi peräpeili!
Sivuprofiilikin siis vielä menettelee ja pullistumat takana on ihan missiluokkaa. Quattroporten klassikkokaunotartaso jää savuttamatto jo noiden yliterävien helmapokkausten takia. Ongelmallisinta minun silmiini on kuitenkin "sportback" tai "combicoupe" -linja takalasista taaksepäin - normaali takaluukku ilman ilmeisestikin mukana aukeavaa takalasia olisi parempi lähtökohta - kun tämä nyt ei kuitenkaan ole varsinaisesti urheiluauto. Kun yritetään yhdistää reilut takatilat ja suuri tavarankuljetuskapasiteetti spoilermuotoiltuun takaluukkuun, niin tulos on tällainen, mitä kutsuisin Aku Ankan nokaksi.
Yleisemminkin: kilpailu takakontin suuruudesta on ymmärrettävä, sillä voidaan voittaa muutamia potentiaalisia ostajia, mutta monen monta autoa näyttäisi niin paljon linjakkaammalta, jos niihin olisi uskallettu muotoilla vähänkin matalampi peräpeili!
Milano (149)
Bensa
120bhp 1.4 Turbo manual
170bhp 1.4 MultiAir Turbo manual/DDCT
235bhp 1,75 Tbi manual
Diesel
105bhp 1.6-litre MultiJet manual
140bhp 2.0 MultiJet, manual
170bhp 2.0 MultiJet, manual/DDCT
http://www.italiaspeed.com/2009/cars/al ... /3010.html
Bensa
120bhp 1.4 Turbo manual
170bhp 1.4 MultiAir Turbo manual/DDCT
235bhp 1,75 Tbi manual
Diesel
105bhp 1.6-litre MultiJet manual
140bhp 2.0 MultiJet, manual
170bhp 2.0 MultiJet, manual/DDCT
http://www.italiaspeed.com/2009/cars/al ... /3010.html
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
^Saisivat pikkuhiljaa julkaista tän Milanon, kun alkaa noita "kuumeen" oireita tuntumaan. Tuo 1750TBi-kone yhdistettynä kohtuullisen kokoiseen koriin Vaikka ei toi 170-heppainen diisselikään kaksoiskytkentävaihteistolla kuulosta pahalta. Bensaturbo ehkä kuitenkin... Ulkomuotokin näyttää kokoajan paremmalta ja paremmalta, varsinkin toi sileä kojelauta..
outoa jos laittavat 1.6 dieselin tehoksi pienemmän, kuin mitä mitossa ..
120hv --> 160hv ohjelmalla
pettynyt olen myös jos kauan jo puhuttu 2.0 versio 1.9tt koneesta ei tulekkaan..
170hv gtb1549v ahdin versio ainoastaan... plääh
210-220hv on kauan jo hehkutettu, siihen start&stop yms säästökeinot..
tosin taitaa liikkua ihan ripsakkaa kyllä 170hv:kin, kun bravossa vastaavalla
koneella on mitattu 0-100 8,0sec
120hv --> 160hv ohjelmalla
pettynyt olen myös jos kauan jo puhuttu 2.0 versio 1.9tt koneesta ei tulekkaan..
170hv gtb1549v ahdin versio ainoastaan... plääh
210-220hv on kauan jo hehkutettu, siihen start&stop yms säästökeinot..
tosin taitaa liikkua ihan ripsakkaa kyllä 170hv:kin, kun bravossa vastaavalla
koneella on mitattu 0-100 8,0sec
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
170hv automaatti diesel kyllä kuulostaa ihan hyvältä..
myöhemmin tuleva 140hv versio varmasti vaan ohjelmassa eroa, joten
siinä saisi halvemmalla saman auton.. hmm
mitä veikkaatte alkaen hinnoiksi suomessa ?
1.4 tjet 120 / 1.6 diesel ?
omat villit veikkaukset : 1.4 tjet = 25590e ja 1.6d = 25990e
myöhemmin tuleva 140hv versio varmasti vaan ohjelmassa eroa, joten
siinä saisi halvemmalla saman auton.. hmm
mitä veikkaatte alkaen hinnoiksi suomessa ?
1.4 tjet 120 / 1.6 diesel ?
omat villit veikkaukset : 1.4 tjet = 25590e ja 1.6d = 25990e
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Juttua 169:stä http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... 807bacc3aa
169 rakennetaan 300c:n pohjalle ja tulee näin ollen olemaan taka/nelivetoinen. Myös Lancia Thesiksen seuraaja kokee saman kohtalon. Lancia tullaan valmistamaan fiatin juuri ostamassa vanhassa bertonen tehtaassa, kun taas näillä näkymin 169 tullaan valmistamaan usassa. (bertonen väki on lomautettu reiluksi kahdeksi vuodeksi, eli 2011-2012 alkaa thesiksen ja 169 valmistus)
149:n kuvat julkistetaan kuukauden sisään ja italian hinnastot tulevat joulukuussa.
149:n kuvat julkistetaan kuukauden sisään ja italian hinnastot tulevat joulukuussa.
Lisää vakoilukuvia Milanosta.
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Onhan toi nyt vaan niin veemäisen hieno. Taidanpa ottaa "asuntolainaa".Mirafiori kirjoitti:169 rakennetaan 300c:n pohjalle ja tulee näin ollen olemaan taka/nelivetoinen. Myös Lancia Thesiksen seuraaja kokee saman kohtalon. Lancia tullaan valmistamaan fiatin juuri ostamassa vanhassa bertonen tehtaassa, kun taas näillä näkymin 169 tullaan valmistamaan usassa. (bertonen väki on lomautettu reiluksi kahdeksi vuodeksi, eli 2011-2012 alkaa thesiksen ja 169 valmistus)
149:n kuvat julkistetaan kuukauden sisään ja italian hinnastot tulevat joulukuussa.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Italiaspeedin mukaan ensi viikolla on jo luvassa virallisiakin kuvia:>>Kaitsu kirjoitti:Lisää vakoilukuvia Milanosta.
LinkkiItaliaspeed.com kirjoitti:Of course, though, the really big news for Alfa Romeo in South Africa during 2010 will be the arrival of the much-anticipated Milano. On 4th December the first official pictures of the Milano will be unveiled. This Golf-sized, five-door will set the proverbial cat amongst the hatchback pigeons thanks to its exquisite architecture and Multiair-based engine line-up. The SA line-up is not yet finalised but will most likely include two models at launch - the 127 kW 1.4 Turbo version and a range-topping 170 kW 1.8 Turbo Multiair (likely to be badged Quadrifoglio Verde). Arrival in South Africa is expected between the third and fourth quarter, around October.
Sommitelmia Alfa Romeo Giuliasta, eli 159 faceliftistä. Epäilevät, että aloittaa USA:n markkinoilta.
http://www.allaguida.it/foto/nuova-alfa-romeo-giulia/
http://www.allaguida.it/foto/nuova-alfa-romeo-giulia/
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu