Tervehdys.
2003 Alfa Romeo 2.0l jts:ssä palaa Motor control system failure - valo. Tehot tuntuvat kuitenkin olevan tallella. Auto on ollut itsellä vasta pari päivää, vika muisti resetoitiin eilen aamulla, ja vikavalo palasi tänään
ajaessani moottoritiellä n.120km/h.
Diagnoosi antoi seuraavan raportin:
VIRHETYYPPI TILAT
Etummaisen happitunnistimen 2 signaali MEM
Ylemmän happitunnistimen 2, lämmitysvastuksen MEM
resistanssi
Ylempi O2 tunnistin 2 AKTIIVINEN
Eli jos jollakulla ollut vastaavaa vikaa niin olen kiitollinen kaikesta avusta.
Sytytystulpatkin pitäisi myös vaihtaa kun ei ole täyttä selvyyttä koska on viimeksi vaihdettu.
Ilmeisesti kyseessä on jonkinlainen Lambda-anturi ongelma, löytyyköhän Pk-seudulta tarvikkeena.
'03 Jts ja Motor control system failure
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 02:25
- Car(s): 159 3.2 JTS Q4
ex 156 SW 2.0 JTS - Paikkakunta: Lahti
Varmaan kaikilla ollut JTS:ssä samaa vikaa, siis että tuo valo syttyilee. Itselläni sytytteli myös valoa, ja Deltan piikkin sain ensimmäiset kerrat. Deltasta Alfani ostin, joten kuluttujansuojan piikkiin sain huollot. Vikakoodia antoi kyllä myös katalysaattorilta, joka olikin sitten paskana, sain ilmaiseksi vedoten siihen, että autossa on ollut vika ostohetkellä, jota en ole voinut todeta ostaessani sitä. ( http://www.kuluttajavirasto.fi/File/402 ... upassa.pdf )
Muutama viikko katalysaattorin vaihdon jälkeen, tuo selkäpiitä karmiva keltainen valo syttyi taas. Menin Deltaan huoltopäällikön puheille, lukivat koodit ja antoi kuulemma vikakoodia kaikilta lambdoilta. Päätettiin, että tekevät ohituksen niihin isompiin lambdan liittimiin(deltan piikkiin), mitkä ilmeisesti oireilevat enemmän.
Tämä operaatio auttoi parin kuukauden ajan, kunnes taas valo syttyi. Autossa ei ilmennyt mitään vikaa, joten jatkoin ajoa, kunnes se sammui itsestään parin viikon päästä. Syttyi kuitenkin helteellä käynnistäessä, kun kone sammui samantien käynnistyttyään. Koitin kolmen peräkkäisen startin testiä/nollausta, ja valo sammui.
Valo syttyi taas jonkun ajan päästä, ja paloi viime viikonloppuun asti. Muistan lukeneeni täältä forumilta, että joku oli siirtänyt lambda-anturien liittimet irti koneen kyljestä, siihen syylärin yläpuolelle johonkin kiinni. Tein pelkästään tämän, ja pelkästään edestä päin katsottuna oikean puoleisille lambdojen liittimille, ja käynnistin niin valo ei enää palanutkaan.
Joten suosittelen kokeilemaan liittimien siirtämistä irti koneesta tärisemästä ja ottamasta häiriöitä.
Käytä Haku-toimintoa, samasta aiheesta on paljon juttua,
hakusanoina esim: 156 AND motor
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... =156+motor
Muutama viikko katalysaattorin vaihdon jälkeen, tuo selkäpiitä karmiva keltainen valo syttyi taas. Menin Deltaan huoltopäällikön puheille, lukivat koodit ja antoi kuulemma vikakoodia kaikilta lambdoilta. Päätettiin, että tekevät ohituksen niihin isompiin lambdan liittimiin(deltan piikkiin), mitkä ilmeisesti oireilevat enemmän.
Tämä operaatio auttoi parin kuukauden ajan, kunnes taas valo syttyi. Autossa ei ilmennyt mitään vikaa, joten jatkoin ajoa, kunnes se sammui itsestään parin viikon päästä. Syttyi kuitenkin helteellä käynnistäessä, kun kone sammui samantien käynnistyttyään. Koitin kolmen peräkkäisen startin testiä/nollausta, ja valo sammui.
Valo syttyi taas jonkun ajan päästä, ja paloi viime viikonloppuun asti. Muistan lukeneeni täältä forumilta, että joku oli siirtänyt lambda-anturien liittimet irti koneen kyljestä, siihen syylärin yläpuolelle johonkin kiinni. Tein pelkästään tämän, ja pelkästään edestä päin katsottuna oikean puoleisille lambdojen liittimille, ja käynnistin niin valo ei enää palanutkaan.
Joten suosittelen kokeilemaan liittimien siirtämistä irti koneesta tärisemästä ja ottamasta häiriöitä.
Käytä Haku-toimintoa, samasta aiheesta on paljon juttua,
hakusanoina esim: 156 AND motor
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... =156+motor