80-120km/h kakkosella ja kolmosella 4,23s (keskiarvo)
Välineinä Nokia E75 ja racechrono sekä racelogicin performance box.
Pittää koettaa 75:llakin jos jossain välissä saa pakosarjan kiinni

Valvoja: Moderators
Jep, toistakymmentä vetoa. Tarkoitin tuolla siis softaa, en itse performanceboxia.kterkkila kirjoitti:Miten hyvin nuo kaksi systeemiä korreloivat? Otitko useita vetoja?alfa 156 v6 kirjoitti:Välineinä Nokia E75 ja racechrono sekä racelogicin performance box.
Millä gpsvekottimella testasit? Jollain 5hz sirulla varustetulla vai puhelimen omalla?alfa 156 v6 kirjoitti:Jep, toistakymmentä vetoa. Tarkoitin tuolla siis softaa, en itse performanceboxia.kterkkila kirjoitti:Miten hyvin nuo kaksi systeemiä korreloivat? Otitko useita vetoja?alfa 156 v6 kirjoitti:Välineinä Nokia E75 ja racechrono sekä racelogicin performance box.
Exporttasin .vbo muodossa racechronosta ja tutkailin sitten tolla performancebox softalla. Huomaa käyristä kyllä hyvin missä kohtaa on ollut satelliitit hukassa ja mitkä on ns. "oikeita" tuloksia.
Tämä ei pidä paikkaansa, ja tälle on hyvä käytännön esimerkki. Kun ajat tasaista 80km/h ja päästät kaasun, vauhti tippuu heti. Kun vedätät täysiä 60->80km/h ja irroitat kaasun, vauhti kiihtyy.SiK kirjoitti:Kävin vielä koittamassa lentävällä lähdöllä, eli kiihdytys 60->. Ajat oli samoja 7 sekunnin molemmin puolin kuin kahdeksasta kympistä lähtiessä.
Tarkemmin kun miettii, niin eihän tuolla kuuluisikaan olla merkitystä miten lähdön tekee, yhtä huonosti se kiihtyy riippumatta miten on ajanut ennen "vedon aloittamista". Näin ainakin omia fysiikan oppeja muistelisin..
Näinhän se menee.Grendel kirjoitti:Ero ei välttämättä ole iso. Nopeusmittari ei kuitenkaan kelpaa autojen väliseen vertailuun virheensä ja hystereesinsä takia. Oman auton viriin kyllä.
Ero tulee selvimmin esiin tomaattiaskilla joka miettii. Ja sitten luonnollisesti turbokoneilla joiden pitää nostaa ahtopaineet ennen kuin mitään tapahtuu.
Eli miksei tehdä oikein kun kerran tekee.
Lisäsin auton. Melkoisen hyvä isolla vaihteella vedetyksi. Noilla lähtöarvoilla näyttäisi antavan takapyörälle keskimäärin 95hp. Millaisetkos välitykset tuossa on kun noin rivakasti lähtee?Gasolina kirjoitti:Tämä onkin ihan mielenkiintoistaGasolina kirjoitti:Giulia Super 2.0 -69 80-120 nelosella 7.2sekKahden hengen kuormalla.
![]()
Giulian paino rekisteriotteessa 1030kg+kaksi henkeä yht ~160kg ja arviolta 20kg bensaa tekee yhteensä 1210kg
Mielenkiintonen tuo 156 V6 aika, sama kuin GTA:lla lehdissä mitattu, mutta silti arvioitu huipputeho 30hp vähemmän kuin GTA:ssa.kterkkila kirjoitti:Lähtötiedoissa on varmasti epätarkkuuksia, joten ilmoitelkaa mitä pitää viilata ja mihinkin suuntaan.
Perävälitys on 9/41 eli 1600:sen vakio perä. Lyhyt perävälitys varmasti parantaa 80-120 kiihtyvyyttä, varsinkin pelkästään nelosella vedettyä. Aika paranisi luultavasti jonkin verran lähtemällä kolmosella, mutta tuskin kovin paljoa. Ajattelisin, että yhden hengen kuormalla ja kolmosellä lähtiessä 7sek voisi alittua hyvinkin.kterkkila kirjoitti:Lisäsin auton. Melkoisen hyvä isolla vaihteella vedetyksi. Noilla lähtöarvoilla näyttäisi antavan takapyörälle keskimäärin 95hp. Millaisetkos välitykset tuossa on kun noin rivakasti lähtee?Gasolina kirjoitti:Tämä onkin ihan mielenkiintoistaGasolina kirjoitti:Giulia Super 2.0 -69 80-120 nelosella 7.2sekKahden hengen kuormalla.
![]()
Giulian paino rekisteriotteessa 1030kg+kaksi henkeä yht ~160kg ja arviolta 20kg bensaa tekee yhteensä 1210kg
Edit: Kaavoissa on arvioita jotka olettavat kiihtyvyyden hidastuvan vauhdin kiihtyessä, joten ne toimivat paremmin kun mennään täysillä, eli tarvittaessa kepitetään.