Kiihtyvyys 80-120km/h
Valvoja: Moderators
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Jep, toistakymmentä vetoa. Tarkoitin tuolla siis softaa, en itse performanceboxia.kterkkila kirjoitti:Miten hyvin nuo kaksi systeemiä korreloivat? Otitko useita vetoja?alfa 156 v6 kirjoitti:Välineinä Nokia E75 ja racechrono sekä racelogicin performance box.
Exporttasin .vbo muodossa racechronosta ja tutkailin sitten tolla performancebox softalla. Huomaa käyristä kyllä hyvin missä kohtaa on ollut satelliitit hukassa ja mitkä on ns. "oikeita" tuloksia.
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Tuo sun aika onkin sitä luokkaa kuin kuuluisi, mutta osa lukemista mitä täällä ilmoitellaan tuntuu olevan pahasti metsässä. Varmaankin juuri racechronon epätarkkuus vähillä satelliiteilla selittää. Ja tiettyhän kaikki laittavat näkyviin sen parhaan tuloksen, joka sitten saattaa olla puoli sekuntia pielessä. Esimerkiksi neljän sekunnin alitukset alta 200hp 156:silla ei vaan onnistu, ainakaan tasaisella.
Kimmo / alfatune.fi
Millä gpsvekottimella testasit? Jollain 5hz sirulla varustetulla vai puhelimen omalla?alfa 156 v6 kirjoitti:Jep, toistakymmentä vetoa. Tarkoitin tuolla siis softaa, en itse performanceboxia.kterkkila kirjoitti:Miten hyvin nuo kaksi systeemiä korreloivat? Otitko useita vetoja?alfa 156 v6 kirjoitti:Välineinä Nokia E75 ja racechrono sekä racelogicin performance box.
Exporttasin .vbo muodossa racechronosta ja tutkailin sitten tolla performancebox softalla. Huomaa käyristä kyllä hyvin missä kohtaa on ollut satelliitit hukassa ja mitkä on ns. "oikeita" tuloksia.
Puhelimen sisäisiähän ei suosittele edes tuo racechrono kun toiminta niiden kanssa voi ilmeisesti olla perC.
Olispa omassa luurissa sisäinen gps niin voisi vertailla tuloksia bt gps:n välillä...
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Tarkoitit varmaan kevyemmällä perustessua, mutta onhan tämäkin kait jotain superia kevyempi..
Eli 164 V6 -89 katiton malli. Ajat 6.5-7.2 sekuntia. Välineinä Racechrono, N86 ja LD-4W ulkoinen GPS. Autossa vakiorengastus ja kiihdytys tapahtui ilman "lentävää lähtöä" kolmosella. Kakkosen ja kolmosen käyttö heikensi tulosta vajaa puoli sekuntia.
Ja tästä taitaa uupua tehoja reilusti ainakin perstuntumalla. Edellinen katillinen automaatti tuntui pirteämmältä.. Olisiko jollain kertoa minkälaisia aikoja täystehoisella vastaavalla tulee?
Eli 164 V6 -89 katiton malli. Ajat 6.5-7.2 sekuntia. Välineinä Racechrono, N86 ja LD-4W ulkoinen GPS. Autossa vakiorengastus ja kiihdytys tapahtui ilman "lentävää lähtöä" kolmosella. Kakkosen ja kolmosen käyttö heikensi tulosta vajaa puoli sekuntia.
Ja tästä taitaa uupua tehoja reilusti ainakin perstuntumalla. Edellinen katillinen automaatti tuntui pirteämmältä.. Olisiko jollain kertoa minkälaisia aikoja täystehoisella vastaavalla tulee?
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Juu, ihan perustessua tarkoitin ja mieluiten pre-FL:ää. FL:ssä on ilmeisesti lisätty turvavarusteita, ja tässä omassa Superissa lisäpainoa tuovat mm. ilmastointi, sähkönahkajakkarat, kattoluukku, peräkoukku, isot pyörät (225/45-17), sekä kutosen voimansiirto ja jarrut.
Lentävällä lähdöllä 164 V6 12V:n olettaisi menevän 80-120 km/h alle 5s.
Lentävällä lähdöllä 164 V6 12V:n olettaisi menevän 80-120 km/h alle 5s.
Kimmo / alfatune.fi
- Miles Per Hour
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Heinä 2008, 14:54
- Paikkakunta: Vantaa
Tuli kokeiltua itsekin. Auto on siis täysin vakio. Tankki 3/4 täynnä. Yksin liikkeellä.
Laitteisto: Nokia E61i + ulkoinen GPS LD-4W (Nokia) + RaceChrono
Lusikka lattiaan tasan 80 km/h-nopeudesta.
Aika tasan 6,0 s. Joka ikisellä vedolla, mikä onnistui.
Auto on siis automaatti. Osa lähdöstä kuluu tietysti automaatin hitauteen eli pitää vielä käydä kokeilemassa manuaaliasennolla 3:lla.
Lähtenee pois vielä se puoli sekuntia.
Auto siis 159 2.4 JTDm Q-tronic.
Laitteisto: Nokia E61i + ulkoinen GPS LD-4W (Nokia) + RaceChrono
Lusikka lattiaan tasan 80 km/h-nopeudesta.
Aika tasan 6,0 s. Joka ikisellä vedolla, mikä onnistui.
Auto on siis automaatti. Osa lähdöstä kuluu tietysti automaatin hitauteen eli pitää vielä käydä kokeilemassa manuaaliasennolla 3:lla.
Lähtenee pois vielä se puoli sekuntia.
Auto siis 159 2.4 JTDm Q-tronic.
Jos se voi olla niin, niin miksei se olisi?
Ex. Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic -06
Ex. Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic -06
- Grendel
- Viestit: 537
- Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
- Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
Tästä ei kai ole postattu mutta jos halutaan vähääkään mielekkäitä ja vertailukelpoisia aikoja niin menetelmä (jota myös kaikki lehdet käyttävät) on aloittaa esim 10 km/h alempaa heittämällä hanat kaakkoon ja aloittaa mittaus sitten mistä halutaan (pilkunfiilareille: ei päde 0-n km/h tai varttimailiin)
Kävin vielä koittamassa lentävällä lähdöllä, eli kiihdytys 60->. Ajat oli samoja 7 sekunnin molemmin puolin kuin kahdeksasta kympistä lähtiessä.
Tarkemmin kun miettii, niin eihän tuolla kuuluisikaan olla merkitystä miten lähdön tekee, yhtä huonosti se kiihtyy riippumatta miten on ajanut ennen "vedon aloittamista". Näin ainakin omia fysiikan oppeja muistelisin..
Tarkemmin kun miettii, niin eihän tuolla kuuluisikaan olla merkitystä miten lähdön tekee, yhtä huonosti se kiihtyy riippumatta miten on ajanut ennen "vedon aloittamista". Näin ainakin omia fysiikan oppeja muistelisin..
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Tämä ei pidä paikkaansa, ja tälle on hyvä käytännön esimerkki. Kun ajat tasaista 80km/h ja päästät kaasun, vauhti tippuu heti. Kun vedätät täysiä 60->80km/h ja irroitat kaasun, vauhti kiihtyy.SiK kirjoitti:Kävin vielä koittamassa lentävällä lähdöllä, eli kiihdytys 60->. Ajat oli samoja 7 sekunnin molemmin puolin kuin kahdeksasta kympistä lähtiessä.
Tarkemmin kun miettii, niin eihän tuolla kuuluisikaan olla merkitystä miten lähdön tekee, yhtä huonosti se kiihtyy riippumatta miten on ajanut ennen "vedon aloittamista". Näin ainakin omia fysiikan oppeja muistelisin..
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
^Eipäs kun tuo ei pidä paikkaansa. Ellei sitten moottorinohjauksessa ole järjetöntä viivettä. Tämä on hyvin simppeliä fysiikkaa. Kiihdyttämiseen tarvitaan aina joku voima, eli jos veto on poissa, ei auto kiihdy. Eikä sillä ole mitään merkitystä miten autoa on kiihdytetty ennen kuin veto katkeaa.
Nopeusmittarissa voi olla viivettä mikä saattaa aiheuttaa vaikutelman että auto vielä kiihtyisi.
Niin ja ne tulokset. Eli 80-120 kolmosella lentävällä lähdöllä oli 156 V6:lla 5.0 sekkaa joskus kun kokeilin. Laitteena Nokia E70 + ulkoinen GPS mokkula ja Tempes GT softa. Aika tarkkaan samaa tuntui tulevan joka vedolla. Ilman lämpö taisi olla jotain +10 luokkaa kun kokeilin.
Nopeusmittarissa voi olla viivettä mikä saattaa aiheuttaa vaikutelman että auto vielä kiihtyisi.
Niin ja ne tulokset. Eli 80-120 kolmosella lentävällä lähdöllä oli 156 V6:lla 5.0 sekkaa joskus kun kokeilin. Laitteena Nokia E70 + ulkoinen GPS mokkula ja Tempes GT softa. Aika tarkkaan samaa tuntui tulevan joka vedolla. Ilman lämpö taisi olla jotain +10 luokkaa kun kokeilin.
Viimeksi muokannut Laba, 29 Heinä 2009, 20:09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Lentävä lähtö, 156 V6 ja kolmosella meni 5,1. Nokia E51 Racechronolla ja ulkoinen mokkula. 6-7 satelliittia oli koko ajan. Lisätään vielä, että ilman lämpötila +20 eli suht linjassa mitä muut ovat saaneet.
Turun motarilla kikkailin, joka ei ole Suomen tasaisin tien pätkä, mutta mikään veto ei ollut yhtä ramppia (4,4s) lukuunottamatta ainakaan alamäkeen.
Turun motarilla kikkailin, joka ei ole Suomen tasaisin tien pätkä, mutta mikään veto ei ollut yhtä ramppia (4,4s) lukuunottamatta ainakaan alamäkeen.
- Grendel
- Viestit: 537
- Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
- Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
Ero ei välttämättä ole iso. Nopeusmittari ei kuitenkaan kelpaa autojen väliseen vertailuun virheensä ja hystereesinsä takia. Oman auton viriin kyllä.
Ero tulee selvimmin esiin tomaattiaskilla joka miettii. Ja sitten luonnollisesti turbokoneilla joiden pitää nostaa ahtopaineet ennen kuin mitään tapahtuu.
Eli miksei tehdä oikein kun kerran tekee.
Ero tulee selvimmin esiin tomaattiaskilla joka miettii. Ja sitten luonnollisesti turbokoneilla joiden pitää nostaa ahtopaineet ennen kuin mitään tapahtuu.
Eli miksei tehdä oikein kun kerran tekee.
- Miles Per Hour
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Heinä 2008, 14:54
- Paikkakunta: Vantaa
Näinhän se menee.Grendel kirjoitti:Ero ei välttämättä ole iso. Nopeusmittari ei kuitenkaan kelpaa autojen väliseen vertailuun virheensä ja hystereesinsä takia. Oman auton viriin kyllä.
Ero tulee selvimmin esiin tomaattiaskilla joka miettii. Ja sitten luonnollisesti turbokoneilla joiden pitää nostaa ahtopaineet ennen kuin mitään tapahtuu.
Eli miksei tehdä oikein kun kerran tekee.
Koskapa minulla on automaatti sekä turbo, niin eron huomannee välittömästi. Noh huomenna ollaan viisaampia. Veikkaan tässä nyt siis, että eroa tulee 0,5-1,0 sekuntia tämän päiväiseen vetoon.
Jos se voi olla niin, niin miksei se olisi?
Ex. Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic -06
Ex. Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic -06
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Piti sitten asentaa tuo Racechrono ja käydä itsekin kokeilemassa 75:llä. E71 ja sisäinen GPS käytössä.
Lentävä lähtö, kakkosta ja kolmosta käyttäen kolme vetoa. Ensimmäinen hiukan ylämäkeen lähtien 4,7 sekuntia. Toisella yrityksellä meni kakkosella rajoittajaan ja tasan 5 sekuntia. Kolmas yritys suurinpiirtein tasaisella 4,5 sekuntia.
Kokeilin kerran myös kolmosella, tulos oli tasan 6 sekuntia.
Lentävä lähtö, kakkosta ja kolmosta käyttäen kolme vetoa. Ensimmäinen hiukan ylämäkeen lähtien 4,7 sekuntia. Toisella yrityksellä meni kakkosella rajoittajaan ja tasan 5 sekuntia. Kolmas yritys suurinpiirtein tasaisella 4,5 sekuntia.
Kokeilin kerran myös kolmosella, tulos oli tasan 6 sekuntia.
- Miles Per Hour
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Heinä 2008, 14:54
- Paikkakunta: Vantaa
No niin.
Veto päälle n. 65 km/h.
Paras aika 4,7 s. Kymmenen vetoa, joiden keskiarvo 5,5 s.
Eli siis tuo puoli sekuntia lähti pois kuten arvelinkin.
Ja automaattiasennossa S-nappi päällä (sport).
Parhaiten lähti kyllä siis manuaaliasennossa 3-pykälällä (4,7 s). Mutta eihän tuota tule käytännössä käytettyä.
Ei kai ihan huono tulos vakiolle dieselille, jota harvoin tulee edes
rääkättyä (syytä olis joskus)
Veto päälle n. 65 km/h.
Paras aika 4,7 s. Kymmenen vetoa, joiden keskiarvo 5,5 s.
Eli siis tuo puoli sekuntia lähti pois kuten arvelinkin.
Ja automaattiasennossa S-nappi päällä (sport).
Parhaiten lähti kyllä siis manuaaliasennossa 3-pykälällä (4,7 s). Mutta eihän tuota tule käytännössä käytettyä.
Ei kai ihan huono tulos vakiolle dieselille, jota harvoin tulee edes
rääkättyä (syytä olis joskus)
Jos se voi olla niin, niin miksei se olisi?
Ex. Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic -06
Ex. Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic -06
uudet paremmat mittaukset tältä päivältä 12 satelliitin fixi.
(2 x) 5,4s suoralla motarilla ja lievään ylämäkeen 5,6 s aika vittumainen toi 120 nopeus kolmosella, kun joka kerta menee väkisin rajoittajalle vaikka kuinka yrittää stoppaa siihen 120 vauhdin...
omamassa 1430 kg + kuski 83 kg ja löpöt 43 kg (60L) =1556 kg
(2 x) 5,4s suoralla motarilla ja lievään ylämäkeen 5,6 s aika vittumainen toi 120 nopeus kolmosella, kun joka kerta menee väkisin rajoittajalle vaikka kuinka yrittää stoppaa siihen 120 vauhdin...
omamassa 1430 kg + kuski 83 kg ja löpöt 43 kg (60L) =1556 kg
Viimeksi muokannut V6, 05 Elo 2009, 10:23. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
tässä vähän lisää alfojen tuloksia, eri lehtien yms testeistä poimittuja, mittaukset kiihtyvyys arvoista poimittu :
80-120kmh :
1300 gt junior bertone -69 10.0 sec
giulia super 1.6 8.8 sec
montreal 4.7 sec
giulietta 2.0 7.5 sec
gtv6 2.5 5.7 sec
164 3.0 5.4 sec
164 3.0 qv 5.2 sec
164 v6 tbo 5.0 sec
gtv 2.0 tbo 5.0 sec
gtv 3.0 4.7 sec
156 v6 5.4 sec
156 2.4 jtd 10v 6.5 sec
156 GTA 4.2 sec
147 GTA 4.3 sec
GT jts 6.7 sec
GT 3.2 4.1 sec
159 2.4jtd 200hv 6.0 sec
147 1.9jtd 6.5 sec
brera 3.2 4.7 sec
mito 1.6 jtdm 8.1 sec
mito 1.4 tjet 6.0 sec
80-120kmh :
1300 gt junior bertone -69 10.0 sec
giulia super 1.6 8.8 sec
montreal 4.7 sec
giulietta 2.0 7.5 sec
gtv6 2.5 5.7 sec
164 3.0 5.4 sec
164 3.0 qv 5.2 sec
164 v6 tbo 5.0 sec
gtv 2.0 tbo 5.0 sec
gtv 3.0 4.7 sec
156 v6 5.4 sec
156 2.4 jtd 10v 6.5 sec
156 GTA 4.2 sec
147 GTA 4.3 sec
GT jts 6.7 sec
GT 3.2 4.1 sec
159 2.4jtd 200hv 6.0 sec
147 1.9jtd 6.5 sec
brera 3.2 4.7 sec
mito 1.6 jtdm 8.1 sec
mito 1.4 tjet 6.0 sec
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Eli tässä:
Lähtötiedoissa on varmasti epätarkkuuksia, joten ilmoitelkaa mitä pitää viilata ja mihinkin suuntaan. Painot ovat suurilta osin arvauksia, mutta jospa niitäkin saadaan tarkennettua. Laskelmissa on jollain tarkkuudella arvioitu myös ilmanvastuskertoimet yms., mutta kaikkea en ole jaksanut selvittää autokohtaisesti.
Lähtötiedoissa on varmasti epätarkkuuksia, joten ilmoitelkaa mitä pitää viilata ja mihinkin suuntaan. Painot ovat suurilta osin arvauksia, mutta jospa niitäkin saadaan tarkennettua. Laskelmissa on jollain tarkkuudella arvioitu myös ilmanvastuskertoimet yms., mutta kaikkea en ole jaksanut selvittää autokohtaisesti.
Kimmo / alfatune.fi
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Lisäsin auton. Melkoisen hyvä isolla vaihteella vedetyksi. Noilla lähtöarvoilla näyttäisi antavan takapyörälle keskimäärin 95hp. Millaisetkos välitykset tuossa on kun noin rivakasti lähtee?Gasolina kirjoitti:Tämä onkin ihan mielenkiintoistaGasolina kirjoitti:Giulia Super 2.0 -69 80-120 nelosella 7.2sek Kahden hengen kuormalla.
Giulian paino rekisteriotteessa 1030kg+kaksi henkeä yht ~160kg ja arviolta 20kg bensaa tekee yhteensä 1210kg
Edit: Kaavoissa on arvioita jotka olettavat kiihtyvyyden hidastuvan vauhdin kiihtyessä, joten ne toimivat paremmin kun mennään täysillä, eli tarvittaessa kepitetään.
Kimmo / alfatune.fi
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Auton omamassa 1395kg + 10 kiloa löpöä +
n. 25 kg muuta roipetta ja kuski(85kg) = 1515kg.
Nokian 6110 Navigator, RaceChrono, sisäinen GPS,
7-8 satelliittia. Tuuleton sää, 16 astetta lämpöä.
Kohtuullisen tasainen Turun motari.
Rengastus 215/40/18", n. 21-22kg per rengas.
3 parasta aikaa:
4.66 (kolmosella seitsemästä kympistä talla pohjaan)
4.81 (kakkosella kuudesta kympistä talla pohjaan)
4.60 (paikaltaan lähtö, vaihteet 1, 2 ja 3)
Myös muutama 5. -alkuinen aika. Kerran ajoin kolmosella
rajoittajalle asti, siis lähemmäs 130km/h, mutta Chrono
se vaan jatkoi ajanottoaan...
Ei kovin luotettavaa.
n. 25 kg muuta roipetta ja kuski(85kg) = 1515kg.
Nokian 6110 Navigator, RaceChrono, sisäinen GPS,
7-8 satelliittia. Tuuleton sää, 16 astetta lämpöä.
Kohtuullisen tasainen Turun motari.
Rengastus 215/40/18", n. 21-22kg per rengas.
3 parasta aikaa:
4.66 (kolmosella seitsemästä kympistä talla pohjaan)
4.81 (kakkosella kuudesta kympistä talla pohjaan)
4.60 (paikaltaan lähtö, vaihteet 1, 2 ja 3)
Myös muutama 5. -alkuinen aika. Kerran ajoin kolmosella
rajoittajalle asti, siis lähemmäs 130km/h, mutta Chrono
se vaan jatkoi ajanottoaan...
Ei kovin luotettavaa.
Viimeksi muokannut silverine, 04 Elo 2009, 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Mielenkiintonen tuo 156 V6 aika, sama kuin GTA:lla lehdissä mitattu, mutta silti arvioitu huipputeho 30hp vähemmän kuin GTA:ssa.kterkkila kirjoitti:Lähtötiedoissa on varmasti epätarkkuuksia, joten ilmoitelkaa mitä pitää viilata ja mihinkin suuntaan.
Anyway, näyttäisi vakio 156 V6:set menevät siinä 5,1-5,3, mitähän se antaa tehoiksi kun laskee 1500kg mukaan?
Perävälitys on 9/41 eli 1600:sen vakio perä. Lyhyt perävälitys varmasti parantaa 80-120 kiihtyvyyttä, varsinkin pelkästään nelosella vedettyä. Aika paranisi luultavasti jonkin verran lähtemällä kolmosella, mutta tuskin kovin paljoa. Ajattelisin, että yhden hengen kuormalla ja kolmosellä lähtiessä 7sek voisi alittua hyvinkin.kterkkila kirjoitti:Lisäsin auton. Melkoisen hyvä isolla vaihteella vedetyksi. Noilla lähtöarvoilla näyttäisi antavan takapyörälle keskimäärin 95hp. Millaisetkos välitykset tuossa on kun noin rivakasti lähtee?Gasolina kirjoitti:Tämä onkin ihan mielenkiintoistaGasolina kirjoitti:Giulia Super 2.0 -69 80-120 nelosella 7.2sek Kahden hengen kuormalla.
Giulian paino rekisteriotteessa 1030kg+kaksi henkeä yht ~160kg ja arviolta 20kg bensaa tekee yhteensä 1210kg
Edit: Kaavoissa on arvioita jotka olettavat kiihtyvyyden hidastuvan vauhdin kiihtyessä, joten ne toimivat paremmin kun mennään täysillä, eli tarvittaessa kepitetään.
Tuolla kaavalla saatu arvioitu moottoriteho taitaa mennä hyvinkin lähelle totuutta koska padasta on alunperin ilmoitettu 132hp
Hmm, pitäisiköhän tehdä verranteeksi pari uutta vetoa. Nyt, kun autossa on nuo Gta-vanteet ja nykyaikaiset renkaat pyörivistä massoista on lähtenyt 5kg/pyörä ja vielä, kun jättäisi vararenkaan ja muun ylimääräisen romun pois kyydistä..
Giulia Super -69