Kumpi, Fiat vai Alfa Spider?
Valvoja: Moderators
Kumpi, Fiat vai Alfa Spider?
Synti kysyä tällä palstalla mutta Alfa spider vai Fiat 124 Spider? Paluu liput jo saksan lautalle ja muutama auto kartalla.
Mut ei aavistustakaan kumman valitsis!
Mut ei aavistustakaan kumman valitsis!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Varmaan huonokuntoista tarkoitat? Onko noissa muuta suurempaa hankaluutta kuin ruoste ja kaikki mahdolliset tee-se-itse-nikkarit jotka ovat ehtineet iskeä autoon kolmen-neljänkymmenen vuoden aikana?alfdats kirjoitti:Alfa Spider on hieno ja usein hemmetin huono
Fiatti on fiksun näköinen peli, heikkona hetkenäni voisin myöntää että ainakin perä näyttää paremmalta kuin Kammteil-Spiderissä. Ajamaan en ole päässyt kuin Alfalla.
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Järkevyys on suhteellista.
Itse olen 190cm pitkä, n.100kg painava, melkeinpä normaalivartaloinen. Tässähän vois, yritän, antaa rehellisen arvion kabiiniin sopimisesta.
Katto alhaalla: Jalat hieman koukussa, ei pakota jaloittelemaan vaan pahiten minulla alkaa väsyttämään kaasujalkaa joka joutuu olemaan lisäksi aika ylhäällä. Olen kerran ajanut Kuopiosta Loimaalle yhdellä istumalla ja ei ollut mikään paha kokemus. Mutta yleensä jalotellaan 100-200km välein. Harvoimpa tuolla kovin kaukana ollaan käyty.
Katto ylhäällä: Minulla ei muutu ajoasento, se on jo valmiiksi aika makaava. Pää ei kosketa kattoon mutta näkymä yläviistoon on nollassa. Eli liikennevaloja joutuu erikseen kyttäämään. Muun liikeenteen seuraamista se ei haittaa.
Lisäksi: Jalkatila aika ahdas=polkimet lähekkäin. Minulla on sirohko 45:nen. Suuria ongelmia ei kuitenkaan ole ollut mutta "kaikki" kylmiä tyyppejä ottaneet ovat heti kyselleet että miten kenkäni sinne mahtuvat. Kuitenkaan leveitä sandaaleja yms ei voi suositella. Pitäisi kokeilla jotain kapeaa ajokenkää. Epäilen että koska jalkateriä täytyy pitää voimakkaasti harituksella niin kytkinjalka on rasituksella. Kytkin ei ole mitenkään raskas mutta sitä joutuu painamaan huonolla ergonomialla. Kuitenkin jalka on kestänyt mm. MamasClassicit. Kädet jäävät ihan hyvään asentoon. Tuossa 3 sarjalaisessa on voimakkaasti muotoillut penkit joiden reunat on tärkeää kääntää perskantikoiden ulkopuolelle. Reunapehmusteet jäävät herkästi väärää paikkaan joka aiheuttaa puutumista ja lisäksi se ei tee hyvää pehmusteelle eikä verhoilulle.
Penkin asentoa ei voi paljoa muuttaa itse. Eli stopparit ja penkin alla olevat ohuet muoviprikat ovat ainoa helpot korjauspaikat. Takastopparia ei voi paljoa lyhentää koska penkki alkaa ottamaan "takapenkkiin" kiinni.
Ratin asennon muuttamista en ole edes miettinyt koska se on oman mieltymyksen mukaan just kohdilla.

Itse olen 190cm pitkä, n.100kg painava, melkeinpä normaalivartaloinen. Tässähän vois, yritän, antaa rehellisen arvion kabiiniin sopimisesta.
Katto alhaalla: Jalat hieman koukussa, ei pakota jaloittelemaan vaan pahiten minulla alkaa väsyttämään kaasujalkaa joka joutuu olemaan lisäksi aika ylhäällä. Olen kerran ajanut Kuopiosta Loimaalle yhdellä istumalla ja ei ollut mikään paha kokemus. Mutta yleensä jalotellaan 100-200km välein. Harvoimpa tuolla kovin kaukana ollaan käyty.
Katto ylhäällä: Minulla ei muutu ajoasento, se on jo valmiiksi aika makaava. Pää ei kosketa kattoon mutta näkymä yläviistoon on nollassa. Eli liikennevaloja joutuu erikseen kyttäämään. Muun liikeenteen seuraamista se ei haittaa.
Lisäksi: Jalkatila aika ahdas=polkimet lähekkäin. Minulla on sirohko 45:nen. Suuria ongelmia ei kuitenkaan ole ollut mutta "kaikki" kylmiä tyyppejä ottaneet ovat heti kyselleet että miten kenkäni sinne mahtuvat. Kuitenkaan leveitä sandaaleja yms ei voi suositella. Pitäisi kokeilla jotain kapeaa ajokenkää. Epäilen että koska jalkateriä täytyy pitää voimakkaasti harituksella niin kytkinjalka on rasituksella. Kytkin ei ole mitenkään raskas mutta sitä joutuu painamaan huonolla ergonomialla. Kuitenkin jalka on kestänyt mm. MamasClassicit. Kädet jäävät ihan hyvään asentoon. Tuossa 3 sarjalaisessa on voimakkaasti muotoillut penkit joiden reunat on tärkeää kääntää perskantikoiden ulkopuolelle. Reunapehmusteet jäävät herkästi väärää paikkaan joka aiheuttaa puutumista ja lisäksi se ei tee hyvää pehmusteelle eikä verhoilulle.
Penkin asentoa ei voi paljoa muuttaa itse. Eli stopparit ja penkin alla olevat ohuet muoviprikat ovat ainoa helpot korjauspaikat. Takastopparia ei voi paljoa lyhentää koska penkki alkaa ottamaan "takapenkkiin" kiinni.
Ratin asennon muuttamista en ole edes miettinyt koska se on oman mieltymyksen mukaan just kohdilla.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Näin ammattikuskina tohon voi vaan todeta että väkisin olet itsesi spideriin änkenyt jos olet yli 180cm...
Toi ylläkuvattu ajoasento on mielenkiintoinen lääkärinkin kannalta.
Noh toisaalta ammattikuskit vetää sen 4.5h ilman taukoja ja ainakin toisen mokoman päälle kun työpäivän pituus on se mitä on...
Mitä tulee Fiat vs Alfa Spideriin niin 2000 Kammback on itselle se ainoa oikea italialainen halpa Spider, muut onkin sitten St.Agatasta.
Molempia ole ajanut ja limitillä Fiat on Parempi ja sen kertoo kilpahistoriakin. Tyylillisesti Alfa vie pidemmän korren.
Makuasioita joista ei kuulu kiistellä kun ajellaan tyhjäkäyntiä kylillä kumman valitsee.
Toi ylläkuvattu ajoasento on mielenkiintoinen lääkärinkin kannalta.
Noh toisaalta ammattikuskit vetää sen 4.5h ilman taukoja ja ainakin toisen mokoman päälle kun työpäivän pituus on se mitä on...
Mitä tulee Fiat vs Alfa Spideriin niin 2000 Kammback on itselle se ainoa oikea italialainen halpa Spider, muut onkin sitten St.Agatasta.
Molempia ole ajanut ja limitillä Fiat on Parempi ja sen kertoo kilpahistoriakin. Tyylillisesti Alfa vie pidemmän korren.
Makuasioita joista ei kuulu kiistellä kun ajellaan tyhjäkäyntiä kylillä kumman valitsee.
I´ll see you sonofabitches at the races
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Oisko tuo sitten joku Rosteriperse-palkinnon arvoinen suoritus? Mutta selkänoja on ja ollut aina enemmän kallellaa taaksepäin. Pituutta en ole varmistanut mutta lääkäri on sen vuosittain todennut.
Ajoasentokuvat. Kylläpäs se vatta halluu tulla essiin noin loman jäljiltä. Laihdutuskuurillehan tässä joutuu. Mutta väkisen tunkemisena en Spideriin menemistä ja tulemista kuitenkaan koe. Isäni on yli 70 vuotias, pienempi kuin minä, niin huomasin että iän tuoma kankeus kyllä vaikeuttaa tuonne kulkemista. Lisäksi isä on tottunut avustamaan itseään, ottamalla tukea katosta ja kun se apu puuttui niin homma vaikeutui.
Ajoasentokuvat. Kylläpäs se vatta halluu tulla essiin noin loman jäljiltä. Laihdutuskuurillehan tässä joutuu. Mutta väkisen tunkemisena en Spideriin menemistä ja tulemista kuitenkaan koe. Isäni on yli 70 vuotias, pienempi kuin minä, niin huomasin että iän tuoma kankeus kyllä vaikeuttaa tuonne kulkemista. Lisäksi isä on tottunut avustamaan itseään, ottamalla tukea katosta ja kun se apu puuttui niin homma vaikeutui.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)