156 SW GTA takalokasuojan kolhun korjaus
Valvoja: Moderators
156 SW GTA takalokasuojan kolhun korjaus
Jyskälän rallista tullessa huoltoasemalla viereen tulleen auton ovi teki kolhun. Onneksi olin autossa ja kerrankin löytyy oikea maksaja. Klommo on oikeassa takalokasuojassa, n 20 cm pyöräkaaren keskikohdan yläpuolella. Kun maali ei mennyt rikki niin tarkoitus antaa ammattilaisen hoitaa pellin taivutus takaisin sisäpuolelta. Nyt kysymys, kuinka ylös on tyhjää tilaa takalokasuojan sisällä eli auttaako sisälokasuojan irroitus (on vaan pirun tiukassa ja hyvin kiinni) vai tuleeko lokasuojan sisällä toinen "vaaka" pelti ensi vastaan? Tai onko takakontin sisustan alla sivupellissä joitakin "huoltoreikiä" joska ko pienen työkalun saa ujutettua?
Täältä parasta apua klommoihin... www.kolhutpois.fi/
- italia
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Itsellä hieman skeptinen mieli moiseen. (no, hieman on tietysti oma lehmä ojassa, automaalari/peltiseppä kun olen) mutta käsittääkseni ainakin tähän asti fysiikan lakien mukaan autoon kun tulee lommo niin silloin peltihän venyy, eikö?hoblaa kirjoitti:Täältä parasta apua klommoihin... www.kolhutpois.fi/
Olisi hieman erikoista jos he tuollaisesta etusivun esimerkkitapauksen terävästä kantista saisivat pellin lusikoitua virheettömäksi ilman kuumia, jolloin maalikin vaurioituisi........
QUORTHON 1966-2004
Miracle Teamin kaveri katsoi autoa ja itse kolhun poisto ei ole ongelma, ja itsellä on hyvää kokemusta muutamien vuosien takaa yhdestä toisesta autostani. Siitä saatiin poistettua 3 kolhua ko menetelmällä eli viemällä työkalu ikkunan välistä oven sisään. Työmenetelmästä en siis ole huolissani. Mutta tuo kolhun paikka edelleen vähän ?-merkki eli miten sinne taakse pääsee käsiksi.
tuli tässä sunnuntain ratoksi irroitettua sisälokasuojaa ja se alla on itse peltinen lokasuoja ja kolhu ko pellin yläpuolella. Ja sisältäkään ei pääse koska sielläkin peltejä edessä. Yksi ja ehkä ainoa tapa on nyt että poraa reiän oven karmiin vähän lukon vastakappaleen alle ja sitten tulppaa sen korjauksen jälkeen...
Mites tuo DIY kuivajääkikka, vai kannattaako suosiolla jättää ammattilaisille
http://www.youtube.com/watch?v=D6AZoN0c6lI
http://www.youtube.com/watch?v=D6AZoN0c6lI
Nyt sitten taas auton kolhu ok. Takalokasuojan korjaus vaati pienen reiän poraamista oven ulkokarmiin, jonka kautta asia onnistui. Työn lopuksi laitoin maalia poratun reiän reunoihin ja kumitulpan reikään. Ja voin siten suositella Miracle Teamin kaveria. Huom ei maksettu mainos vaan vinkki muille jotka haluavat kuulla käytännön kokemuksia...