155 kuskinpuoleinen sähkölasi jumittaa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Musta-Pekka
Viestit: 24
Liittynyt: 28 Heinä 2007, 10:44
Paikkakunta: Klaukkala

155 kuskinpuoleinen sähkölasi jumittaa

Viesti Kirjoittaja Musta-Pekka »

Kuskinpuoleinen sähkölasi menee enää pätkissä ylös ja alaspäin. Virtaa tuntuu ottavan kunnolla, koska tyhjäkäynnillä moottorin kierrosluku laskee kun lasia operoi. Onko tuossa sähkölasin nostomekanismissa mitään säädettävää, rasvattaa tai vaihdettavia osia?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

menee siis ylös ja alas asti, mutta 10cm pätkissä?

eihän silä ollu "automaattisia" laseja jotka laskee 1 nopeasta painalluksesta kokonaan?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Musta-Pekka
Viestit: 24
Liittynyt: 28 Heinä 2007, 10:44
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Musta-Pekka »

DaViega kirjoitti:menee siis ylös ja alas asti, mutta 10cm pätkissä?

eihän silä ollu "automaattisia" laseja jotka laskee 1 nopeasta painalluksesta kokonaan?
Oli joskus muinoin. Nyt liikkuu enää 5 sentin pätkissä. Muutaman sekunnin kun pitää taukoa liikkuu uudestaan

Musta-Pekka
Viestit: 24
Liittynyt: 28 Heinä 2007, 10:44
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Musta-Pekka »

Purin, putsasin ja rasvasin tänään mekaniikan nostimesta, mutta ei merkittävää muutosta. Kun lasia ajelee niin moottori kuumenee paljon ja savuttaa. Taitaa olla elinkaarensa päässä. Jos jollakin on ehjä myytävänä niin laittakaa pm.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

joku jumittaa sitä lasia tai kaapeleita, taitaa katkasta moottorin virran kun vastus käy liian kovaks.

Siellähän otaitaa olla 2 pystytankoa joissa ne lasin "pidikkeet" liikkuu ylös alas. niissä taitaa olla säätö, eli soikea reikä ylä tai/ja alapäässä, kokeilitko löysätä niitä pultteja ja sitten nostaa lasia?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Itselläni ollut muutaman kerran muissa autoissa vastaavia ongelmia. Ikkunalistan uran sekä lasin reunan putsaaminen ja voiteleminen esim silikonilla on auttanut useimmiten. Kerran jouduin myös purkamaan ja voitelemaan moottorin akselin kumitiivisteen joka oli niin tahmea ettei moottori päässyt kunnolla pyörimään vaan moottorissa oleva lämpörele jonka tarkoitus on estää sormien jääminen puristuksiin laukesi ja katkaisi virran.
TPP

Musta-Pekka
Viestit: 24
Liittynyt: 28 Heinä 2007, 10:44
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Musta-Pekka »

Ajelin nostinta ilman lasia ja yhtä tahmeasti liikkui. Ohjurista en löytänyt säätöjä. Saatan kerran vielä aukaista oven ja katsoa, josko moottorin saisi auki ja tarkastettua. Tuo lämpörele saattaa pätkiä toimintaa, koska vähän kun odottelee niin liikkuu taas.

Avatar
raktori112
Viestit: 210
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 21:46
Car(s): Ex. 75,155
Paikkakunta: Viitasaari, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja raktori112 »

Itsellä sama ongelma. En ole vielä joutanut tutustumaan. Onko selvinnyt mitään?

Musta-Pekka
Viestit: 24
Liittynyt: 28 Heinä 2007, 10:44
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Musta-Pekka »

Nyt on toinen nostin vaihdettu ja hienosti toimii :)

Kun uusi osa oli paikallaan uskalsin purkaa vanhaa moottoria. Vanhasta otin hiiliharjapään auki taittamalla 4 metallikieltä ylös ja vetämällä päädyn ulos. Hiiliharjat ja liukupinnat akselilla olivat aivan mustaksi pikeentynyt, mutta muuten moottori oli kunnossa. Ei mikään ihme, että otti paljon virtaa kun sitä yritti käyttää tuollaisen eristekerroksen kanssa.

Kun aikani putsailin pintoja niin alkoi kirkasta kuparia löytyä. Ja harjoissa oli mittaa jäljelllä. Ei olisi näköjään tarvinnut kuin putsata vanha moottori...

Avatar
raktori112
Viestit: 210
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 21:46
Car(s): Ex. 75,155
Paikkakunta: Viitasaari, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja raktori112 »

Pitääpä itsekin koittaa aluksi pelkällä moottorin putsauksella, toivottavasti auttaa.

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Musta-Pekka kirjoitti:Nyt on toinen nostin vaihdettu ja hienosti toimii :)

Kun uusi osa oli paikallaan uskalsin purkaa vanhaa moottoria. Vanhasta otin hiiliharjapään auki taittamalla 4 metallikieltä ylös ja vetämällä päädyn ulos. Hiiliharjat ja liukupinnat akselilla olivat aivan mustaksi pikeentynyt, mutta muuten moottori oli kunnossa. Ei mikään ihme, että otti paljon virtaa kun sitä yritti käyttää tuollaisen eristekerroksen kanssa.

Kun aikani putsailin pintoja niin alkoi kirkasta kuparia löytyä. Ja harjoissa oli mittaa jäljelllä. Ei olisi näköjään tarvinnut kuin putsata vanha moottori...
Itsellä 166:sessa sama ilmiö + moottori puolillaan vettä + moottorin kestomagneetit irronneet liimauksistaan seinämistä ja hypänneet ankkuriin kiinni...

Vastaa Viestiin