Kiihtyvyys 80-120km/h
Valvoja: Moderators
Kun tuo autobaana on meillä kaikilla noin lähellä; niin miten ois
perinteinen 402metrin vedon loppunopeus vertailu?
Oheisessa linkissä 156 V6 vakiokampe ilmeisen tarkoilla mittalaitteilla
153.7km/h
http://www.teknikensvarld.se/files/TV02 ... 20_156.pdf
Oma kampe taitaakin olla hiukan alitehoinen kun en saanut
tomtomiin kuin 149km/h.
perinteinen 402metrin vedon loppunopeus vertailu?
Oheisessa linkissä 156 V6 vakiokampe ilmeisen tarkoilla mittalaitteilla
153.7km/h
http://www.teknikensvarld.se/files/TV02 ... 20_156.pdf
Oma kampe taitaakin olla hiukan alitehoinen kun en saanut
tomtomiin kuin 149km/h.
- Aftershock
- Viestit: 14
- Liittynyt: 29 Kesä 2007, 14:02
- Paikkakunta: Helsinki
156 2.0 JTS 80-120 kmh
piti käydä välittömästi testaamassa lounastauolla että mites se oma alfa liikahtaa kun on ollut ikävä kutina että pahasti nuhasia ollaa.
niinhän siinä sitten kävi.... voooooi perse.
hämeenlinnan motarilla tänään vedetty lentävällä lähdöllä
80-120 kmh / 6.6 sekuntia. kolme vetoa vedettiin ja kaikki meni aika lailla samoin. (3 vaihteella vedetty)
Alfa on -04 2.0 JTS "facelift"
painoa 1360kg, bensaa 10l, kuski 80kg, ei romua kyydissä.
RaceChrono ei suostunut toimimaan, tomtom 730 ei ole kuulemma gps receiver. palataan kunhan saan tämänkin pelittämään.
Elikkä nyt uupuu hevosia ja apua kaivataan, syö miestä...
niinhän siinä sitten kävi.... voooooi perse.
hämeenlinnan motarilla tänään vedetty lentävällä lähdöllä
80-120 kmh / 6.6 sekuntia. kolme vetoa vedettiin ja kaikki meni aika lailla samoin. (3 vaihteella vedetty)
Alfa on -04 2.0 JTS "facelift"
painoa 1360kg, bensaa 10l, kuski 80kg, ei romua kyydissä.
RaceChrono ei suostunut toimimaan, tomtom 730 ei ole kuulemma gps receiver. palataan kunhan saan tämänkin pelittämään.
Elikkä nyt uupuu hevosia ja apua kaivataan, syö miestä...
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Uusia tuloksia, ja niitähän seuraa taas uusia kysymyksiä.
Nokileka: Mitenkäs ne muut ajat, oliko suuri hajonta? Oliko paikka varmasti tasainen? Jos samassa paikassa vetää molempiin suuntiin, niin keskiarvo niistä on hyvä lähtökohta. Jos joku tulos poikkeaa muista, niin se pitää jättää huomioimatta.
veskuk: Mittasitko sekkarilla vain RaceChronolla? Jos sekkarilla, niin JMZ:n tapa kalibroida mittari GPS:llä ja vetää kaksi kertaa sama tienpätkä molempiin suuntiin on paras mahdollinen.
Aftershock: Huomioitiinko mittarivirhe?
Nokileka: Mitenkäs ne muut ajat, oliko suuri hajonta? Oliko paikka varmasti tasainen? Jos samassa paikassa vetää molempiin suuntiin, niin keskiarvo niistä on hyvä lähtökohta. Jos joku tulos poikkeaa muista, niin se pitää jättää huomioimatta.
veskuk: Mittasitko sekkarilla vain RaceChronolla? Jos sekkarilla, niin JMZ:n tapa kalibroida mittari GPS:llä ja vetää kaksi kertaa sama tienpätkä molempiin suuntiin on paras mahdollinen.
Aftershock: Huomioitiinko mittarivirhe?
Kimmo / alfatune.fi
noi nollasta alkavat kiihdtykset on paljon vaikeampi tehdä tarkasti... TM testissä 400 metrin loppunopeus oli 146JMZ kirjoitti: perinteinen 402metrin vedon loppunopeus vertailu?
Oheisessa linkissä 156 V6 vakiokampe ilmeisen tarkoilla mittalaitteilla
153.7km/h
http://www.teknikensvarld.se/files/TV02 ... 20_156.pdf
Oma kampe taitaakin olla hiukan alitehoinen kun en saanut
tomtomiin kuin 149km/h.
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Mittasin racechronolla pari vetoa, ettei ihan ufoa aikaa voinut tulla. Vain yhteen suuntaan ja motarin rampissa jossa on alussa loivaa alamäkeä. (Klaukkalasta Hesaan päin jos joku tuntee paikan).kterkkila kirjoitti:Uusia tuloksia, ja niitähän seuraa taas uusia kysymyksiä.
veskuk: Mittasitko sekkarilla vain RaceChronolla? Jos sekkarilla, niin JMZ:n tapa kalibroida mittari GPS:llä ja vetää kaksi kertaa sama tienpätkä molempiin suuntiin on paras mahdollinen.
Aftershock: Huomioitiinko mittarivirhe?
Eniten ihmetytti painavamman 308 diesel-peugeotin parempi aika samassa paikassa, auton tehoksi on ilmoitettu 110hv ja Alfan 166hv !!!
vesku
joo hiukan ihmeellinen tuntuu olevan toi aika....veskuk kirjoitti: Eniten ihmetytti painavamman 308 diesel-peugeotin parempi aika samassa paikassa, auton tehoksi on ilmoitettu 110hv ja Alfan 166hv !!!
1570 kg omamassa 110 hv /240 Nm ja nopeampi kuin toi yli satakiloa kevyempi ja 82 hv tehokkaampi V6 Alfa... pitää vissii käydä uudestaa mittaamassa toi oma kottero...
- Aftershock
- Viestit: 14
- Liittynyt: 29 Kesä 2007, 14:02
- Paikkakunta: Helsinki
quote
"Nokileka: Mitenkäs ne muut ajat, oliko suuri hajonta? Oliko paikka varmasti tasainen? Jos samassa paikassa vetää molempiin suuntiin, niin keskiarvo niistä on hyvä lähtökohta. Jos joku tulos poikkeaa muista, niin se pitää jättää huomioimatta. "
unquote
Paikka oli tasainen maantie. En ole kokeillut kuin n. 10 kertaa, nyt vain ensimmäistä kertaa käyttäen 2. ja 3. vaihdetta. Pelkällä kolmosella ajat on aina olleet välillä 6,2 - 6,6. Tietenkin luotettavampi tulos olisi ajaa samaa pätkää toistuvasti eri suuntiin ja ottaa keskiarvo, ei vaan aika ole riittänyt. Eikö autotesteissä oteta huomioon paras aika?
"Nokileka: Mitenkäs ne muut ajat, oliko suuri hajonta? Oliko paikka varmasti tasainen? Jos samassa paikassa vetää molempiin suuntiin, niin keskiarvo niistä on hyvä lähtökohta. Jos joku tulos poikkeaa muista, niin se pitää jättää huomioimatta. "
unquote
Paikka oli tasainen maantie. En ole kokeillut kuin n. 10 kertaa, nyt vain ensimmäistä kertaa käyttäen 2. ja 3. vaihdetta. Pelkällä kolmosella ajat on aina olleet välillä 6,2 - 6,6. Tietenkin luotettavampi tulos olisi ajaa samaa pätkää toistuvasti eri suuntiin ja ottaa keskiarvo, ei vaan aika ole riittänyt. Eikö autotesteissä oteta huomioon paras aika?
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Näin voi tehdä, jos tiedetään että virhettä ei tule tien kallistuksesta, eikä mittauksen epätarkkuudesta. Näissä sekkarilla tai RaceChronolla tehdyissä kumpikaan ei ole taattu.Nokileka kirjoitti: Eikö autotesteissä oteta huomioon paras aika?
Tien mahdollisesta kallistuksesta johtuvasta virheestä pääsee eroon vetämällä molempiin suuntiin, mutta mittauksen epätarkkuus jää silti häiritsemään.
Lähdetään nyt siitä että jos kiihdytät 80-120 km/h samassa paikassa peräjälkeen, niin kyllä se auto käytännössä samalla tavalla kiihtyy. Erot vetojen välillä ovat pieniä, suuruusluokkaa 0,1s, tai jotain sinne päin. Onnistuneista vedoista keskiarvo on näin ollen todellisin, ja poikkeavat tulokset voi suosiolla heittää romukoppaan. Jos tulokset ovat vaikkapa 6.5s, 6.4s, 6.1s, 6.6s ja 6.5s, niin sanomattakin on selvää että todellinen ei ole 6.1s, vaan noiden muiden keskiarvo.
10 vetoa on jo paljon. Yleensä riittää 2+2 onnistunutta eri suuntiin, ja jos joku arvo poikkeaa, niin se pois. Jos vetoja on eri määrä eri suuntiin samassa paikassa ajettuja, vaikka 2+3, tai 1+3, niin ensin otetaan keskiarvo kumpaankin suuntaan, ja sitten tulos on niiden keskiarvo.
Edit: tarkoitin että Jaraman autosta uupuu tehoja ehkä 20hp.
Kimmo / alfatune.fi
Tuulilasi oli mitannut 01/98 156 2.0 TS:n kiihtyvyydeksi 6,9 sekuntia. Lähdetty kiihdyttämään 30 km/h:n nopeudesta ja ajat 80:ssä oli 6,3 ja 120:ssä 13,20.
Ja oma aika mitattu siis kahden hengen kuormalla ja tosiaan kännykän sekuntikellolla ja ainakaan kotiinpäin ei tullut vedettyä. Ja yhden kerran siis kokeilin, mielestäni tuntuu kuitenkin liikkuvan hyvin. Eli ei omani välttämättä tuosta ajasta merkittävästi jää....
Ja oma aika mitattu siis kahden hengen kuormalla ja tosiaan kännykän sekuntikellolla ja ainakaan kotiinpäin ei tullut vedettyä. Ja yhden kerran siis kokeilin, mielestäni tuntuu kuitenkin liikkuvan hyvin. Eli ei omani välttämättä tuosta ajasta merkittävästi jää....
Kun pelkkä teho ei riitä!
Koitin vielä omallani samassa kohdassa kahteen suuntaan lentävällä lähdöllä. Ajat oli 6.9 / 7.0 / 6.7 / 6.9 ja 6.9, eli keskiarvo varmaankin tuo 6.9s.
Rekisteriotteessa omapaino 1400kg. Kuski 90kg ja bensaa 10kg. Liekö tehoa vieläkin sen ~150hv, mitä oli dynossa ennen kuin takakannen jako laitettiin kohdalleen. Tarttis varmaan tehrä jotain..
Rekisteriotteessa omapaino 1400kg. Kuski 90kg ja bensaa 10kg. Liekö tehoa vieläkin sen ~150hv, mitä oli dynossa ennen kuin takakannen jako laitettiin kohdalleen. Tarttis varmaan tehrä jotain..
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Aikalailla karua kieltä tuo taulukko näyttää.. Joskus on kampiakselin asentotunnistinkin oirinut siten että kierroksilla vetoa uupuu. En ole itse päässyt moista koeajamaan, joten en osaa sanoa huomaako sitä muussa kuin tehon puutteessa.. Vaikea vaan kuvitella mikä tuossa vielä olisi vikana..
Kimmo / alfatune.fi
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Auto 156 2.5 sedan V6 -01 euroIII
kuski yksin, ei ylim. kuormaa
renkaat 205/55-16
muuten vakio mutta hyvin virtaava rosteriputkisto
tankki puolillaan 98:ia
tasainen suora, ei tuulta
lämpötila 18 astetta
RVS käsittely koneessa ja laatikossa, vaikutus??
Mitattu mittarinopeuden mukaan kolmosvaihteella "lentävällä" lähdöllä sekkaria käyttäen, kolme yritystä ajat 4,55 4,6 ja 4,6sek.
Näyttää menevän aika samoihin muiden vastaavien kanssa ja tuntuu kohtuullisen pirteältä vakioksi. Persdyno havaitsi tehon kasvua ylärekisteriin kun vaihdoin putkiston (suora rosteri kateilta takapöntölle ja läpivirtaava takapönttö).
kuski yksin, ei ylim. kuormaa
renkaat 205/55-16
muuten vakio mutta hyvin virtaava rosteriputkisto
tankki puolillaan 98:ia
tasainen suora, ei tuulta
lämpötila 18 astetta
RVS käsittely koneessa ja laatikossa, vaikutus??
Mitattu mittarinopeuden mukaan kolmosvaihteella "lentävällä" lähdöllä sekkaria käyttäen, kolme yritystä ajat 4,55 4,6 ja 4,6sek.
Näyttää menevän aika samoihin muiden vastaavien kanssa ja tuntuu kohtuullisen pirteältä vakioksi. Persdyno havaitsi tehon kasvua ylärekisteriin kun vaihdoin putkiston (suora rosteri kateilta takapöntölle ja läpivirtaava takapönttö).
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
^ Kyllä Alfan oman nopeusmittarin mukaan, en muista mittarivirheen suuruutta. Muistaakseni ei heitä paljon, pitänee käydä etsimässä jostain "nopeustaulu" jotta voi tarkistaa.
Voisin lainata navigaattoria mutta onko ne yhtään tarkempia
Voisin lainata navigaattoria mutta onko ne yhtään tarkempia
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- Miles Per Hour
- Viestit: 83
- Liittynyt: 01 Heinä 2008, 14:54
- Paikkakunta: Vantaa
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Tulipa sitten kokeiltua GTA:lla tuota lentävää 80-120km/h. Samalla suoralla eri suuntiin 10 vetoa.
Tein lähdöt mittarivirhe huomioiden -5km/h eli 85-125km/h.
Omapaino 1490kg + 70kg kuski ja ~25l bensaa.
Kiekat kolmosella ~3900-6000 rpm.
lämpötila +18c
1. 4.0
2. 4.1
3. 4.0
4. 4.3
5. 4.2
6. 4.1
7. 3.7
8. 4.2
9. 4.0
10. 3.9
Tein lähdöt mittarivirhe huomioiden -5km/h eli 85-125km/h.
Omapaino 1490kg + 70kg kuski ja ~25l bensaa.
Kiekat kolmosella ~3900-6000 rpm.
lämpötila +18c
1. 4.0
2. 4.1
3. 4.0
4. 4.3
5. 4.2
6. 4.1
7. 3.7
8. 4.2
9. 4.0
10. 3.9
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
otinpas taas superilla eilen uusiksi, kolme vetoa tasan 5.0s samalla kohtaa, vaihteina kakkonen ja kolmonen tasaisella pinnalla ei ala eikä ylämäkeä. selkeä taivas joten löytyi peräti 10 sateliittia ilman ulkoista mokkulaa, käytössä jälleen racechrono..
autonpaino 1530kg + kuski n90kg + 10-15L menovettä eli melko kuiva tankki.
autonpaino 1530kg + kuski n90kg + 10-15L menovettä eli melko kuiva tankki.
http://www.racv.com.au/wps/wcm/connect/ ... xury+cars/
Sieltä Alfa Romeo 156 => 7,3 sekuntia.
On niitä muitakin hitaita yksilöitä näköjään. Samalla sivulla 3.0 GTV:een kiihtyvyys oli 5,8 sekuntia. Isot ovat erot.
Sieltä Alfa Romeo 156 => 7,3 sekuntia.
On niitä muitakin hitaita yksilöitä näköjään. Samalla sivulla 3.0 GTV:een kiihtyvyys oli 5,8 sekuntia. Isot ovat erot.
Kun pelkkä teho ei riitä!
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
^^^ Lisätty
^^ Tarkennettu. Jos on 45mm imuputket, niin hieman heikko lukema. Itselläni meni sama paketti johonkin 4-alkuiseen, mutta mittaustapa oli sen verran epätarkka ettei kannata tehoja laskea.. 4,5s tarkoittaisi 230hp, mikä sieltä pitäisi irrota.
^ Noissa flexibility testeissä vaihde voi olla jotain muutakin, vaikka nelonen. Usein kyllä käytetään suurinta vaihdetta, mutta aika ei näytä ainakaan siltä. GTV:n kohdalla tuossa on maininta erikseen että kolmosella. Eikä noista ausseista tiedä, käyttävätkö sekkaria, vai arvioivatko näppituntumalta
Edit: no on tuo aussien aika kyllä turhan hyvä nelosella vedetyksi..
^^ Tarkennettu. Jos on 45mm imuputket, niin hieman heikko lukema. Itselläni meni sama paketti johonkin 4-alkuiseen, mutta mittaustapa oli sen verran epätarkka ettei kannata tehoja laskea.. 4,5s tarkoittaisi 230hp, mikä sieltä pitäisi irrota.
^ Noissa flexibility testeissä vaihde voi olla jotain muutakin, vaikka nelonen. Usein kyllä käytetään suurinta vaihdetta, mutta aika ei näytä ainakaan siltä. GTV:n kohdalla tuossa on maininta erikseen että kolmosella. Eikä noista ausseista tiedä, käyttävätkö sekkaria, vai arvioivatko näppituntumalta
Edit: no on tuo aussien aika kyllä turhan hyvä nelosella vedetyksi..
Kimmo / alfatune.fi
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
nelosella alkavaa aikaa odotin itsekkin..
ehkäpä tuohon vaikuttaa se että aikaisemmissa 5.3s tuloksiin päätyneissä mittauksissa allaolevat renkaat olivat kehältään melkoisesti pienemmät kuin viimmeisimmässä mittauksessa olleet eikä imuputkia ollut vaihdettu eli väkiselläkinhän se vaikuttaa kiihtyvyyteen kun renkaan kehä kasvaa..
edit: pitänee kokeilla pelkällä kakkosella niin ei ainakaan pykälänvaihto heikennä lopputulosta..
ehkäpä tuohon vaikuttaa se että aikaisemmissa 5.3s tuloksiin päätyneissä mittauksissa allaolevat renkaat olivat kehältään melkoisesti pienemmät kuin viimmeisimmässä mittauksessa olleet eikä imuputkia ollut vaihdettu eli väkiselläkinhän se vaikuttaa kiihtyvyyteen kun renkaan kehä kasvaa..
edit: pitänee kokeilla pelkällä kakkosella niin ei ainakaan pykälänvaihto heikennä lopputulosta..
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Vois porukka todellakin laittaa tiedot myös rengastuksesta90 kirjoitti:...allaolevat renkaat olivat kehältään melkoisesti pienemmät kuin viimmeisimmässä mittauksessa olleet eli väkiselläkinhän se vaikuttaa kiihtyvyyteen kun renkaan kehä kasvaa..
(vanteiden koko/renkaan paino, jos tiedossa) niin saa
Kimmo lisää kalkuloitavaa...
Ps. Kimmosta puheenollen; vaikka hoikka poika oletkin
niin ihan en usko tuohon 30 kilon elopainoosi 166 turpon
yhteydessä...onkos panovirhe lipsahtanut kiesin painoon
vai kuis?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Kyllä tuossa on ollut alamäki apuna .veskuk kirjoitti:Vertailuna vaimon peugeot 308 wagon, 1,6 110hp diesel, samassa paikassa 5,3 sec toistuvasti ja helposti. Pösö on jopa painavampi...
Oma vastaava laitos (SW), melko täydellä n.40l tankilla ja kuski+muuta roinaa n. 130 kilon edestä, suoritui pikaisella testillä 8 sekunnin pintaan, joka on ilmeisesti kuormaan nähden melko hyvin linjassa tehtaan ilmottamien tehojen kanssa.
En ainakaan itse osaa ko. laitosta yhtään ripeämmäksi vaatia, ottaen laitteen käyttötarkoituksen huomioon.
OT loppu.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
korjausta
En ole viitsinyt asiaan puuttua, kun en ole ehtinyt uutta mittausta tehdä, mutta on saattanut käydä niinkin lapsellisesti, että kyseessä onkin pösöllä 60-100 ajat, syynä oma sekoilu racechronon kanssa. Palaan asiaan kun uudet mittaukset on tehty.Alfissimo kirjoitti:Kyllä tuossa on ollut alamäki apuna .veskuk kirjoitti:Vertailuna vaimon peugeot 308 wagon, 1,6 110hp diesel, samassa paikassa 5,3 sec toistuvasti ja helposti. Pösö on jopa painavampi...
Oma vastaava laitos (SW), melko täydellä n.40l tankilla ja kuski+muuta roinaa n. 130 kilon edestä, suoritui pikaisella testillä 8 sekunnin pintaan, joka on ilmeisesti kuormaan nähden melko hyvin linjassa tehtaan ilmottamien tehojen kanssa.
En ainakaan itse osaa ko. laitosta yhtään ripeämmäksi vaatia, ottaen laitteen käyttötarkoituksen huomioon.
OT loppu.
vesku
vesku
Latasinpa sitten minäkin Racecronon ja kävin testaamassa:
159 5,6s kolmosella. GTV 6,1 2-3.
Useita kokeiluja molemmilla samassa paikassa.
Jännä juttu että GTV tuntuu perstuntumalta ripeämmältä, mutta ei se vaan ole
Harmi kun turbo ei ole katsastettu ja seisomassa, sillä se jättää hoblaan GTAn kevyesti..
159 5,6s kolmosella. GTV 6,1 2-3.
Useita kokeiluja molemmilla samassa paikassa.
Jännä juttu että GTV tuntuu perstuntumalta ripeämmältä, mutta ei se vaan ole
Harmi kun turbo ei ole katsastettu ja seisomassa, sillä se jättää hoblaan GTAn kevyesti..
- Alfaholic -
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Aivan kuten epäilinkin olen tumpeloinut Racechronon kanssa, Uusintamittaus antoi 110hv pösölle 7,9 s samassa paikassa., jossa 2.0 JTS kiihtyi 5,5 s. Nyt alkaa olla oikeassa suhteessa tehojen puolesta.Alfissimo kirjoitti: Kyllä tuossa on ollut alamäki apuna .
Oma vastaava laitos (SW), melko täydellä n.40l tankilla ja kuski+muuta roinaa n. 130 kilon edestä, suoritui pikaisella testillä 8 sekunnin pintaan, joka on ilmeisesti kuormaan nähden melko hyvin linjassa tehtaan ilmottamien tehojen kanssa.
En ainakaan itse osaa ko. laitosta yhtään ripeämmäksi vaatia, ottaen laitteen käyttötarkoituksen huomioon.
OT loppu.
vesku
vesku
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
164 24v Super 1994, 160tkm, 80-120 km/h:
2-3 -vaihdolla 4,8 s.
3-vaihteella 5,6 s.
8 vetoa, ajat keskiarvoja. Käytössä Racechrono (E90), ulkoinen gps (LD-3W), 9-11 satelliittia, sama paikka molempiin suuntiin. Kuski 85 kg, puoli tankkia bensaa + 30l perämoottorin gasoa takakontissa. Renkaat 205/55-16 OZ superturismo -vanteilla. Autossa Sebringin pörinäputki, ja moottorin rvs-käsittely tehtiin vuosi takaperin. Ei liene muuta virittelyä, joten yllättävän mukavasti vanha Italo näemmä raapii menemään.
edit: typo
2-3 -vaihdolla 4,8 s.
3-vaihteella 5,6 s.
8 vetoa, ajat keskiarvoja. Käytössä Racechrono (E90), ulkoinen gps (LD-3W), 9-11 satelliittia, sama paikka molempiin suuntiin. Kuski 85 kg, puoli tankkia bensaa + 30l perämoottorin gasoa takakontissa. Renkaat 205/55-16 OZ superturismo -vanteilla. Autossa Sebringin pörinäputki, ja moottorin rvs-käsittely tehtiin vuosi takaperin. Ei liene muuta virittelyä, joten yllättävän mukavasti vanha Italo näemmä raapii menemään.
edit: typo
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Jep, tuo alamäki parantaa pösön aikaa 2,5s. Ottaa yli kymmenen sekkaa tasaisella, koita vaikka.veskuk kirjoitti:Aivan kuten epäilinkin olen tumpeloinut Racechronon kanssa, Uusintamittaus antoi 110hv pösölle 7,9 s samassa paikassa., jossa 2.0 JTS kiihtyi 5,5 s. Nyt alkaa olla oikeassa suhteessa tehojen puolesta.
vesku
Kimmo / alfatune.fi
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Mullon tuo Stiitikka samalla koneella ja oon aiemmin testannu racechronolla ja 80-120 ollu jotain 8 sekunnin lkuokkaa (8.1 pari vetoa) eli Pösön arvot lienee aika lähellä sitä. painossa tuskin isoja eroja. Pitäs käydä jossain vaiheessa Alfaki kellottaan nyt ku on nokkaremmiki vaihdatettu.Aivan kuten epäilinkin olen tumpeloinut Racechronon kanssa, Uusintamittaus antoi 110hv pösölle 7,9 s samassa paikassa., jossa 2.0 JTS kiihtyi 5,5 s. Nyt alkaa olla oikeassa suhteessa tehojen puolesta.
vesku
MP
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Nyt on kolme PSA:n 110hv HDI:tä 8 sekunnin osumilla, mutta kterkkila:n mielestä pitäisi mennä 10 sekkaa.
Onko patongeissa enemmän potkua, kuin luvataan vai voiko dieselin luonne (lue: enemmän vääntöä) sotkea noita laskelmia.
Itselle täyttä hepreaa ko. matemaattiset kaavat, siksi ihmetyttää.
Ja miten liittyy Alfoihin, onhan sielläkin soppatykkejä seassa samoilla hevosmäärillä esim. JTS 166hv vs. JTD 170hv (vai paljon se oli).
Nyt diesel 156:sia kellottamaan.
Onko patongeissa enemmän potkua, kuin luvataan vai voiko dieselin luonne (lue: enemmän vääntöä) sotkea noita laskelmia.
Itselle täyttä hepreaa ko. matemaattiset kaavat, siksi ihmetyttää.
Ja miten liittyy Alfoihin, onhan sielläkin soppatykkejä seassa samoilla hevosmäärillä esim. JTS 166hv vs. JTD 170hv (vai paljon se oli).
Nyt diesel 156:sia kellottamaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.