merkkihuollon öljyvalinnat
Valvoja: Moderators
merkkihuollon öljyvalinnat
Auto on 156 2.0 jts. Mitä öljyjä mahtaa Delta-auto Turussa laittaa. Olen ajanut viimeisen huollon jälkeen 7000km ja öljyn taso alkaa olla mittatikussa alarajalla. Olen ostanut auton talvella ja huolto oli juuri tehty joten kokemuksi öljyjen sopivuudesta ei ole vielä kiertynyt. Ajattelin lisätä kerran öljyä ja noin 10tk kohdalla vaihtaa öljyt syksyllä. Kuvittelin, että tämä kone kulkisi normi synteettisillä öljyillä. Ohjekirjassa puhuttiin 10W60 öljystä ja foorumilla surffailun perusteella se vaikuttaa ainoalta oikealta vaihtoehdolta. No öljyn kulutuksen perusteella voisi päätellä, että delta-autossa on tuupattu koneeseen jotain 5w50 tavaraa mikä on suht nopeasti tullut läpi. Jos näin on niin voisi kyllä samankin tien vaihtaa öljyt. Onko jollakulla kokemuksia mitä öljyjä delta-autot oikeasti käyttää kun en viitsi sinne soittaakaan kun ne vaan rupeaa tarjoamaan huoltopakettejaan...
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Re: merkkihuollon öljyvalinnat
Ainakin Forssan teltta-autolla käytetään/suositellaan nesteen öljyjä. Seleniaakin saa, mutta se pitää tilata erikseen ja maksu on sen mukainen.jtmuti kirjoitti: Onko jollakulla kokemuksia mitä öljyjä delta-autot oikeasti käyttää kun en viitsi sinne soittaakaan kun ne vaan rupeaa tarjoamaan huoltopakettejaan...
Selenian suositukset löytyvät esim. Heikan sivuita.
Joo ei se öljyn kulutus mitenkään kauheen rajua oo ollu ja aika paljon on tullu motarilla ajeltua, mut hirveen kuuma ei oo kyl ollu. No autolla on ajettu jo 105tkm et oletetaan et toi on jokseenkin normaalia syömistä(noin 1l/7tkm) ja öljyt on suunilleen sitä mitä pitäiskin. Toi öljyn määrän lasku tuli hiukan yllärinä kun ajelin liikenneympyrässä jotain 50km/h ja öljynpainevalo vilahti
. Vielä sellanen asia et mahtaako se Selenian öljy olla tosi tumman väristä meinaa sellanen havainto jäi heti uusista öljyistä mieleen?

Turun Deltassa todennäköisesti ovat tuupanneet hanasta Neste City Pro 5W-40 koneeseen. Voin olla väärässäkin, mutta tuota öljyä siellä käytetään aika paljon. Selenian, Castrolin tai Valvolinen 10W-60 liukasteista on hyviä kokemuksia. Merkillä ei ole niin suurta merkitystä kuin oikealla viskositeetillä.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Oletteko ihan tosissanne sitä mieltä että merkkihuollossa laitetaan tietoisesti väärää öljyä koneeseen (lähinnä nyt tuo JTS mielessä)? Eikös siinä tapauksessa syyllistyttäisi jo vähintäänkin tuottamukselliseen moottorin hajottamiseen?
En ole koskaan ollut Deltan asiakas, eli mitään kokemusta ei asiasta ole mutta jotenkin kuulostaisi vaan aika uskomattomalta
En ole koskaan ollut Deltan asiakas, eli mitään kokemusta ei asiasta ole mutta jotenkin kuulostaisi vaan aika uskomattomalta

-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Foorumia lukiessa ei ihan ensimmäiseksi tule mieleen että asiakkaat nykyiselläänkään olisivat hintoihin kovin tyytyväisiä.Curva Grande kirjoitti:^ Kyllä siellä ainakin minun autooni (GT 3.2) on laitettu tietoisesti useamman kerran vääränlaatuista öljyä. Selitys oli: jos laitamme oikeaa laatua, suurin osa asiakkaista valittaa öljyn korkeaa hintaa.

No onneksi Heikalta saa oikeat litkut ja paikalliselle pajallekin on lämpimät välit. Mutta on tuo kyllä uskomatonta toimintaa

- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Meidän 147:ssa on huoltohistoria Deltasta edellisen omistajan ajoilta. Kun ostimme auton, koneessa oli Castrolin 0W40 öljyt, vaikka suositus on 10W40 ja jos yli 20 astetta pakkasta, niin 5W40. Meidän aikana koneessa on ollut koko ajan Valvolinen 10W40 Durablend, eikä muuten maksa likikään sitä, mitä Castrolin 0W40.
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Kyllä se vaan noin on. Kysyin saadessani uuden alfan sen öljymerkkiä eikä kukaan tuntunut sitä tietävän. "Kyllä siellä kai jotain nesteen öljyä..." oli ainoa arvaus. Sen jälkeen en ole vaihdattanut teltta-autossa kuin kerran öljyjä - silloinkin mukana omat öljyt ja suodatin. Hintaan 60 €.JaniW kirjoitti:Oletteko ihan tosissanne sitä mieltä että merkkihuollossa laitetaan tietoisesti väärää öljyä koneeseen (lähinnä nyt tuo JTS mielessä)? Eikös siinä tapauksessa syyllistyttäisi jo vähintäänkin tuottamukselliseen moottorin hajottamiseen?
En ole koskaan ollut Deltan asiakas, eli mitään kokemusta ei asiasta ole mutta jotenkin kuulostaisi vaan aika uskomattomalta
Viimeksi muokannut einari, 13 Elo 2009, 08:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo ja semmonen korjaus aikaisempaan, että öljyä oli tosiaan kulunut reilusti enemmän kun se 1l/7tkm. Lisäsin litran öljyä ja nyt päästiin vasta 3mm alle öljyntason minimin. Kun viimeksi tarkastin niin oli sen verran hämärää , että tuli pikku mittavirhe. En kyllä viitti tolla tavaralla enää pidempään ajaa. No kai tarvii viikonloppuna laittaa noi täällä kehutut liqui moly 10W60 öljyt koneeseen ja kattoa miten sillä toimii.
Ja vielä pari sanaa ainakin Turun delta-auton kädettömyydestä. Kun sain autooni oikeen takuun ostaessa niin olen känyt narisemassa joka viasta. No sieltä lähtiessä ei ole koskaan ollut kovin varma olo. Esimerkiksi kertaalleen ne jätti konepellin tuulihakaa vasten auki ja sen huomasin sitten motarilla kun konepelti oudosti tärisi. Jos nyt jotain positiivista niin olen saanut takuuna vaihdatettua takalevyt ja palat sekä katalysaattorit jopa ilmaiseksi. No katalysaattorin ne oli muistanu vaihtaa, mutta ei silloinkaan poistaa vikakoodia. En ole kyllä siihen putikkiin menossa missään nimessä ellei ole ihan pakko....
Ja vielä pari sanaa ainakin Turun delta-auton kädettömyydestä. Kun sain autooni oikeen takuun ostaessa niin olen känyt narisemassa joka viasta. No sieltä lähtiessä ei ole koskaan ollut kovin varma olo. Esimerkiksi kertaalleen ne jätti konepellin tuulihakaa vasten auki ja sen huomasin sitten motarilla kun konepelti oudosti tärisi. Jos nyt jotain positiivista niin olen saanut takuuna vaihdatettua takalevyt ja palat sekä katalysaattorit jopa ilmaiseksi. No katalysaattorin ne oli muistanu vaihtaa, mutta ei silloinkaan poistaa vikakoodia. En ole kyllä siihen putikkiin menossa missään nimessä ellei ole ihan pakko....
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Tätä vähän arvelinkin kun sanoit että öljynpainevalo vilkahti kaarteessa. Alamerkissä ei pitäisi vilkkua vaikka kuinka kanttaisi. Näistä pienistä öljyn vähiin pääsemisistä aiheutuvat lopulta ne kiertokangenlaakeri ja kampivauriot..jtmuti kirjoitti:Joo ja semmonen korjaus aikaisempaan, että öljyä oli tosiaan kulunut reilusti enemmän kun se 1l/7tkm. Lisäsin litran öljyä ja nyt päästiin vasta 3mm alle öljyntason minimin.
Kimmo / alfatune.fi
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
- Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08 - Paikkakunta: Kajaani
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
^^
komppaan epeziä, öljyä kulunut superissa vajaan litran/9000tkm
öljyinä 10W-40 Valvoline maxlife, edellinen muutama vuosi sitten omistuksessa ollut 24V-super söi parisen litraa vaihtovälillä joka oli n 9000-10000tkm.. öljyina silloini mobill 10W-40 synt S lisäksi venttiilikoppien tiivisteiden öljyvuodot loppuivat kuin seinään..edellinen omistaja käyttänyt Shellin 10W-40 öljyjä ja shellin litkut tulikin kyllä joka välistä pihalle ja sen huomasi jo koneestakin..
komppaan epeziä, öljyä kulunut superissa vajaan litran/9000tkm
öljyinä 10W-40 Valvoline maxlife, edellinen muutama vuosi sitten omistuksessa ollut 24V-super söi parisen litraa vaihtovälillä joka oli n 9000-10000tkm.. öljyina silloini mobill 10W-40 synt S lisäksi venttiilikoppien tiivisteiden öljyvuodot loppuivat kuin seinään..edellinen omistaja käyttänyt Shellin 10W-40 öljyjä ja shellin litkut tulikin kyllä joka välistä pihalle ja sen huomasi jo koneestakin..