Takapyörän navan hammastus ABS:lle?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Poderoso
Viestit: 70
Liittynyt: 16 Huhti 2008, 18:46
Paikkakunta: Turku

Takapyörän navan hammastus ABS:lle?

Viesti Kirjoittaja Poderoso »

Olen yrittänyt etsiä tietoa takapyörien hammastuksen lukumäärästä mutta en millään löydä sitä mistään eikä niitä oikein pysty laskemaankaan navan ollessa kiinni autossa. Molempien takapyörien navat menevät uusiksi huonojen kierteiden vuoksi ja varaosat löytyvätkin ihan Motonetistä mutta kokemus on opettanut että usein ne Motonetistä ostetut osat eivät sitten olekaan ihan täysin oikeita vaikka he niin usein ensin väittävätkin :P . Joten ennen kuin lyön heille rahat kouraan tarkistaisin mielelläni navan hammastuksen olevan lukumääräisesti oikein, kunhan vaan ensin tietäisin mikä se oikea lukumäärä on. Ja autohan on 155 Super.

Kiitos jo etukäteen jos joku pystyy auttamaan!

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kahdesti olen ostanut takanavat laakereineen Motonetista, eikä hammastuksessa ollut ainakaan mitään eroa vanhoihin. Ainakin ABS:t toimivat moitteetta. Malli oli 2.5 TD Sport.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

En tiedä hammastuksesta, mutta olen myös ostanut Motonetista kyseisen osan, ja poikkeuksellisesti se meni kerralla oikein. 155 Super 16V 1997 oli malli.

Musta-Pekka
Viestit: 24
Liittynyt: 28 Heinä 2007, 10:44
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Musta-Pekka »

Alfa 155 Super 16V -95: 44 hammasta- kävin laskemassa vanhasta navasta.

Olennaista on myös, että hammaskehä on oikeassa korossa. Jos se on liian matalalla niin tuhoaa anturin. Liian korkealla, ei toimi. Säätöä ei ole. Liian matala on koettu...

Minulla meni kanssa heittämällä paikalleen Motonetin napa.

Vastaa Viestiin