33 1,7 IE päästöt sekoilee

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Kaima51
Viestit: 20
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 00:18
Paikkakunta: Kaarina

33 1,7 IE päästöt sekoilee

Viesti Kirjoittaja Kaima51 »

Mittautin päästöjä. Hc 200 CO% yli 4. Lambda arvo 1,02 -1,1.
uusisin Lambda-anturin ja katsoin katalyraattori päälisinpuolin kunnossa ja sisälläkin vielä kennosto paikoillaan. Uusi mittaus. lambda arvot 0,99- 1,02 välillä Co % 2,?? säätömällä sai putoamaan 0,25 mutta Hc jäi 180. Kun kerran kaasutti ja niin kaikki arvot ihan pielessä. Mitä avuksi. Mitä lämpötila anturin oomiarvot on kylmänä ja lämpimänä? Mitkä liittimen nastat on lämpötilaanturin. Siitä ohjausboxsin liitimellä. Kaasuläpän anturi toimi ainakin, kun mittasin. Tunnisti tyhjäkäynin ja täydenkaasuläpän asennon. Auttaisiko moottoriöljyjen vaihto tuohon HC lukemaan onko öljyn seassa liikaa bensan jäänteitä kun autolla siirrelty ulos ja sisään ja käynistelty pakkasesta eikä ajettu. Minkälainen tuo ilmaläppä on puhdistaa. ja sen potikan luistipinta? Mitä muita liitoksia voisi epäillä hapettuneeksi? Pitäisi katsastaa. Seissyt parivuotta vuotta kun varkaat vei talvirenkaat syksyllä 2002.
Kaikista autoista, tulee aikanaan "Ooppeleja"

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... php?t=1673

Tuolta jotain infoa.
Huohottimen ohitus vaikkutaa myös arvoihin radikaalisti.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Tuttua juttua lähivuosilta. Syksyllä taas jännitetään katsastuksessa. Tietyillä kierroksilla päästöt OK ja tietyillä juuri tuolla tavalla pielessä. Talvella ainakin kiristin imupuolen klemmarit ja huomasin niiden kiristyvän jopa kymmeniä kierroksia. Vaikutusta päästöihin en vielä tiedä, mutta tyhjäkäynti ainakin tuntui paranevan.

Kaima51
Viestit: 20
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 00:18
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja Kaima51 »

Kertoisiko joku minkälaiset tulpat 33 1,7 8 venttiilinen -90 Kat kuuluu. Vanhat oli Bosch Super RO 568 Onko ne oikeat arvoltaan? Kuuluuko siihen vastus tulpat? Eikö tuo R ole vartus tulpan tunnus tuossa vanhassa tulpassa. Miten paljon moottoriin menee öljyä kun suodattimen vaihtaa kanssa? Avasin ja puhdistin ilmamäärämittarin. mitä sen Oomi arvo pitäisi olla kiinni asennossa ja täysin auki asennossa. Arvo oli kiinni n. 600 oomia puolivälissä n. 1 koomi. ja täysin auki n. 1 m oomia. tuossa puoli auki siinä oli pitkä pätkä kun arvo suotaa 1 k Oomin paikkeilla.
Mitä mieltä Forte Flas moottorin pesuaineesta onko jollakin kokomuksia. Yksi vanha autoasentaja vain suositteli kun kerroin liian suurista HC arvoita. Sanoi sen elvyttävän venttiilin ohjurien kumeja. Irroittavan nokea moottorista. Poistavan karstaa männänrenkaista. Lisätään purkki vanhan öljyn sekaan ja ajetaan 20 minnuuttia ja vaihdetaan öljyt ja suodatin. Imupuolen letkut oli tiiviit en löytänyt mitään vuotoja.
Kaikista autoista, tulee aikanaan "Ooppeleja"

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Tuossa ketjussa ainakin juttua noista päästöistä.

http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... t=huohotin

Itse sain päästöt kuntoon huohottimen ohituksella ja öljynlisäaineella. Henkimailman juttuja :lol: .
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Kaima51
Viestit: 20
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 00:18
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja Kaima51 »

Löytyihän ne kunnolliset päästöarvot kun vähän puhdisti paikkoja. Ilmaräärä läpän puhdistus. Co2 13,31. HC 18. O2 1,00 lambda 1,057 CO 0,001 kierokset 817. Ja CO2 13,19. HC 15. CO2 0,47 CO 0,008 Kierokset 2203. Eikä tarvinut johtaa huohotin putkea mihinkään. Eikä nostaa öljytikkua ylös. Moottorin sisäinen pesu ja 20 min käyttö. Uudet öljyt + suodatin ja ilmansuodatin ja tuulpat. Katsastuskonttorilla kävin kääntämässä. Virkailija neuvoi. Tule 12 päivän päästä uudelleen ettei tarvii katsastaa heti perään uudelleen. Jollet välttämättä halua. Häkälappu on voimassa kolmekuukautta. Oli käytöön otto päivä 20.7.1990. Eikä viimevuonna katsastettu ollenkaan. Käski ajaa varovasti kotiin. Kyllä katsastus asemalla neuvotaankin. Minä kiitin neuvosta ja lähdin odottaan pari viikkoa.
Kaikista autoista, tulee aikanaan "Ooppeleja"

Kaima51
Viestit: 20
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 00:18
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja Kaima51 »

Tänään kun eiliset lumet vähän suli ajoin katsastukseen. Osui kohdalle uusi tuore katsastusmies. Tutki paikat peruusteelisesti. Kysyi missä tässä on virtaavain kun yritti etsiä mistä sammuttaa auton. Seuraava hupi onko tässä V-kone. Pokka piti vielä. Eikun Boxeri. Ei meinannut löytää kohtaa mistä olisi noostanut etupään ylös. Näytin etu roiskeläpän takaa ne pyöreät kohdat sanoin niitä itsenostaneeni. Niistä hänkin lopulta joutui nostaan. Ihmettelivät kun asiakkaita ei ollut muita kun minä. Yksi toinen auto oli hallissa kun ajoimme sisään. Sanoin ihmettelyyn. Mahtaisiko syymä asiakkaiden puutteeseen olla. Uusien nuorten miesten into tutkia auto niin peruusteellisesti? Se tieto levii nopesti. Pojalta meinasi paperit pudota kädestä kun alkoi selittää. Menihän tämäkin läpi ilman korjaus kehotuksia. Viime viikollakin se kun siellä kävin se toinen nuori tutki autoa niin peruusteellisesti. Nyt on 33 katsastettu taas vuodeksi ja 4 kk.
Kaikista autoista, tulee aikanaan "Ooppeleja"

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Kaima51 kirjoitti:Osui kohdalle uusi tuore katsastusmies. Tutki paikat peruusteelisesti. Kysyi missä tässä on virtaavain kun yritti etsiä mistä sammuttaa auton. Seuraava hupi onko tässä V-kone. Pokka piti vielä. Eikun Boxeri. Ei meinannut löytää kohtaa mistä olisi noostanut etupään ylös. Näytin etu roiskeläpän takaa ne pyöreät kohdat sanoin niitä itsenostaneeni.
Haasteliko kaveri vähän "venäläisittäin"?? :o

Kaima51
Viestit: 20
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 00:18
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja Kaima51 »

Ei se epäilisin virolaiseksi oli viimeviikolla. 205 Pöson meinas rikki repiä. Tää oli se lyhyt tanakka. Moikkas hän jo takasin, kun oli Rellua katsastamassa tällä viikolla. Ihan kivaa porukkaa. Tulee välillä vaan anettua turhan suoraa palautetta.
Kaikista autoista, tulee aikanaan "Ooppeleja"

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Kaima51 kirjoitti:Ei se epäilisin virolaiseksi oli viimeviikolla. 205 Pöson meinas rikki repiä. Tää oli se lyhyt tanakka. Moikkas hän jo takasin, kun oli Rellua katsastamassa tällä viikolla. Ihan kivaa porukkaa. Tulee välillä vaan anettua turhan suoraa palautetta.
Se oli vaan se venäläisittäin haastava mun naapuri (ja osittain samoilla kursseilla tekussa) kun varissuolla asustelin, kova italo/ladamies 8) ja on muuten oikeesti alunperin venäjältä.. Ei mikään oikeen V.mäisen olonen, ja niinhän sitä sanotaan että turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta :lol:

Vastaa Viestiin