Giulia GT Juniorista vm. 1967 kysymyksiä...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Willealfaj
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Elo 2009, 19:25

Giulia GT Juniorista vm. 1967 kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja Willealfaj »

Moi,
mikähän tulppa korvaisi Golden Lodgen 2HL:n (5K)?
Eipä Kotkasta liikkeistä vastauksia saa ja googlestakaan ei
ihmeemmin (kai edes luotettavaa) tietoa löydy...

Joten kysynkin asiantuntijoilta koska oon :n00b:

Kori on 1966, alkuperäinen kone kai 1300 tai 1600, tod.näk 1300.
Nykyinen moottori uudempi, 1750 ja tuntematon vm. ja
edellisten omistajien toimesta tehty erilaisia "virityksiä" esim. sähköihin.

PS: Löytyyköhän jostain sähkökaaviota jompaan eli kumpaan?
Viimeksi muokannut Willealfaj, 26 Elo 2009, 00:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Tervetuloa foorumille!
NGK B7 ES on hyvä tulppa Golden Lodgen tilalle.

Hieno auto sinulla. Laita ihmeessa kuvia johonkin näkyville.
Alkuperäinen moottori selviää tyyppikilvessä olevan numeron perusteella. Tyyppikilpi on sellainen alumiinilätkä rintapellissä, siinä on numero 105.xx Katso mitkä numerot ovat pisteen jälkeen.

Kyllä sähkokaaviot jostain pitäisi löytyä. Selvitä ensin tuo auton malli.

E: Niin Gtv on 105.36 ja Gtj on 105.30

Jos kiinnostaa saada selville mistä autosta 1750-moottori on peräisin laita moottorin numero myös tänne.
Giulia Super -69

Avatar
Willealfaj
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Elo 2009, 19:25

Kuis...

Viesti Kirjoittaja Willealfaj »

Saan tänne kuvia?
Itse asiassa Auto ei ole minun, vaan isäukon. Alunperin se oli
pikkubroidin joka tuuttasi sen metsään :evil:
No iskä osti sen siltä koska ei sellaista ihan joka päivä liikenteessä näy
ja osia tilattiin Italiasta asti.
Alunperin mun oli tarkoitus tässä laittaa vain valot katsastuskuntoon, mutta tuli nälkä syödessä :)
Nyt on melkein kaikki paitsi lohko ja kansi irti.
Muutama ihme fixaus ("viritys") joku tehnyt koneeseen, laitan noistakin
muutaman kuvan kunhan saan sitä yo. kuvanlähetys tietoa...
Itellä on pari pientä laittoa omien kaarojen (Plymouth Duster 1970 5.9 ja Citroën VTS 1999 2.0) kanssa.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuis...

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Kuvia saat ladattua tuonne oma albumi osioon. Näihin viesteihin voi linkata kuvat http-osoitteella tagien väliin jos kuvat löytyy jo jostain webistä.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Kuvia voi liiittää myös viesttin toiminnolla add attachment. Kuvien maksimikoko näkyy liittämisen yhteydessä. Eli noita kamerasta tulleita kuvia joutuu hiukan pienentämään.

Niin ja tosiaan hieno auto ja tervetuloa foorumille!

Lodgenkin tulppia löytyy esim. classic-alfalta englannista. Itse tilasin pari sarjaa muiden osien mukana keväällä. Ja osia muutenkin aika hyvin löytyy sieltä. http://www.classicalfa.com/
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Willealfaj
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Elo 2009, 19:25

Viesti Kirjoittaja Willealfaj »

Korin sarjanumero on AR*1205108* ja stanssattu rintapeltiin eli ei löydy erillistä plakaattia. (olisikohan sittenkin vm. 1967)?
Mistäköhän kohtaa konetta taas sen numero löytyisi?
Laitan muutamia kuvia kun ehdin nyt pitäisi saada toi VTS ajokuntoon vielä tänään :evil:
(yhden ruiskun tiiviste vuotaa).

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Noita lodgen tulppia saa myös tuolta -> http://www.autoazzurro.fi/
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

gtj
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Syys 2003, 00:21
Paikkakunta: Kauniainen

tulpat

Viesti Kirjoittaja gtj »

Kolmikärkitulppaa suosittelen lämpimästi, tavallisista yksikärkitulpista
on vain huonoja kokemuksia. Lodget nokeentuu suht nopeasti, minulla ollut
käytössä viimeiset 8 vuotta ainoastaan Berun tulpat, toimivat moitteetta.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Willealfaj kirjoitti:Korin sarjanumero on AR*1205108* ja stanssattu rintapeltiin eli ei löydy erillistä plakaattia. (olisikohan sittenkin vm. 1967)?
Mistäköhän kohtaa konetta taas sen numero löytyisi?
Tuolla numerolla löytyi Gtj 105.30 ja se on tosiaan valmistettu 1967.
Se alumiinilätkä häviää aika helposti, koska on kiinni pop niiteillä.

Moottorin numero löytyy lohkosta oikealta puolelta läheltä bensapumppua tai vasemmalta puolelta läheltä kytkintä tai molemmista. Moottorin koon tunnistaa myös jakopään kopassa olevasta merkistä. Merkki on niiden nokkapyörän roppujen välissä. 1750:ssä pitäisi olla ympyrän sisällä kärjellään oleva kolmio.
Giulia Super -69

Avatar
Willealfaj
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Elo 2009, 19:25

Viesti Kirjoittaja Willealfaj »

Sieltä koneen ja lootan liitännästä löytyy koneen puolelta kyllä jotain koodia.
On vaan niin kulunut, ettei selvää saa. Pitää kai vetää siihen musta maali ja hioa sitten pois sillai
että maali jää niihin uriin. Ehkä sitten näkyy.

Mikä lienee tuon termostaatista alaspäin menevän liitoksen (kuvassa) tarkoitus. Kivasti tulpattu puutarhaletkulla tms :roll:
Vieressä virranjakaja. Siitäkin täytyy kai joskus kysellä kun homma etenee sinne asti... :)
Liitteet
PieniP1010978.JPG
viritys
(136.34 KiB) Tiedosto ladattu 1767 kertaa

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Tulpattu liitos on ohivirtausletkun liitos. Kuuluisi mennä vesipumppuun, mutta siinä ei näköjään ole ko yhdettä, joten lienee tulpattu siksi. Joko imusarja tai vesipumppu on vaihtunut jossain vaiheessa.

Taitaa olla Marellin jakaja kyseessä?
Giulia Super -69

Avatar
Willealfaj
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Elo 2009, 19:25

Viesti Kirjoittaja Willealfaj »

Gasolina kirjoitti:Tulpattu liitos on ohivirtausletkun liitos. Kuuluisi mennä vesipumppuun, mutta siinä ei näköjään ole ko yhdettä, joten lienee tulpattu siksi. Joko imusarja tai vesipumppu on vaihtunut jossain vaiheessa.

Taitaa olla Marellin jakaja kyseessä?
Niinpä.
Eipä tuota Marellia taida uskaltaa purkamaan, on se senverran "outo".
Putsasin jakajan kosketuspinnat ja pyörijän. Vinkki: kun ei löytynyt tarpeeksi ohutta santapaperia,
niin tulitikkuaskin raapaisupinta toimii hyvin ;-)

... tulppauksella ei ole siis vaikutusta koneen toimintaan/kestävyyteen/yms... ?

PS: mitä vanhempi Alfa sen parempi!!! MOT

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Muistaakseni olen kerran tutkinut tuollaista Marellia. Siinä taisi olla mekaaninen kierrosluvun rajoitin ja säädin on myös hiukan erilainen kuin Boschissa. Turha purkaa, jos vaikuttaa toimivalta.

Hyvä vinkki toi tikkuaskin pinta, ei ainakaan lähde liikaa materiaalia kosketuspinnoista.

Luultavasti toimii ihan hyvin tulpattunakin. Tuossa on ilmeisesti pienempi 25mm pumppu, koska ei ole ohivirtausyhdettä. Muistaakseni 1750 ja 2000-koneisiin kuuluu 40mm pumppu, mutta tuo pienempikin hoitanee hommansa ellei käyttö ole erityisen kovaa. Kannentiiviste vaivaa noissa on joskus ollut, mutta se kai johtui enemmän tiivisteestä kuin veden kierrosta.

Joo, onhan näissä klassikoissa oma viehätyksensä :)
Giulia Super -69

Avatar
Willealfaj
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Elo 2009, 19:25

Re: tulpat

Viesti Kirjoittaja Willealfaj »

gtj kirjoitti:Kolmikärkitulppaa suosittelen lämpimästi, tavallisista yksikärkitulpista
on vain huonoja kokemuksia. Lodget nokeentuu suht nopeasti, minulla ollut
käytössä viimeiset 8 vuotta ainoastaan Berun tulpat, toimivat moitteetta.
Eikös tuo näyttäisi nelikärkitulpalta (vaikka kuva on huono) kun siinä on
45 asteen välein nuo "kärjet"...?
Toi on siis Golden Lodgen 2HL:n (5K)

Mistäs sais Beruja ja mistä Lodgeja suomesta...?

Kun ei pääse tulppiin käsiksi ennen ilmansuodatin ---> imusarja putken
poistamista ja tuo maalauspuoli taas "vaatii" sen että tulpat kiinni ja saa
sitten viimeistellä. Tarkoitan sitä, että tämä putki ei saisi liikkua maalauksen jälkeen ettei tule hileitä jne...
PS: pari kuvaa oon laittanut tuonne galleriaan ja lisää tulee kun ehtii/jaxaa/viitsii... :)
Liitteet
p02092009020.jpg
tulppa
(40.99 KiB) Tiedosto ladattu 1462 kertaa
Autolla pitää ajaa, koska auto
tykkää että sillä ajetaan (Kummeli)

GiuliaCoupe
Viestit: 1
Liittynyt: 20 Elo 2009, 17:48
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja GiuliaCoupe »

1750 koneessa kuuluis olla alavesiletkussa T-haara josta letku termarikoteloon.ps.mielellään alumiinia,ettei muodostu paristoa joka syövyttää jotain paikkoja.

Mikä lienee tuon termostaatista alaspäin menevän liitoksen (kuvassa) tarkoitus. Kivasti tulpattu puutarhaletkulla tms :roll:
Vieressä virranjakaja. Siitäkin täytyy kai joskus kysellä kun homma etenee sinne asti... :)[/quote]

Vastaa Viestiin