Missä 164 lämppärin puhaltimen rele?
Valvoja: Moderators
Missä 164 lämppärin puhaltimen rele?
laitoin uuden topicin ei tuota meikäläisen aiempaa vuodatusta taida enää kukaan jaksaa lukea...
Haussa siis 164 TS (ei ilmastointia) lämppärin puhaltimen rele. Missä se on kun ei ainakaan sulakekotelosta löydy???
Haussa siis 164 TS (ei ilmastointia) lämppärin puhaltimen rele. Missä se on kun ei ainakaan sulakekotelosta löydy???
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
Jiiässä kommentoi:
Ajattelin että vetäisin tuon uuden virtajohdon puhaltimen releelle (jos rele ei ole rikki), mutta kun en löydä kuollaksenikaan tuota koko puhaltimen RELETTÄ???edelliseen aiheeseen vielä Jos teet sen oman kytkennän johdolla ja sulakkeella niin pistä viä kytkin väliin..saa sit ainakin puhaltimen pyöriin ja voi myöhemmi korjata paremmin.
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mullakaan ei ole sähkökuvia kuin ilmastointiautomatiikalla varustettuun versioon, mutta eikös Hotakaisella ollut TS:äänkin?
Jos et muuten relettä löydä niin kilauta Italkonin tekniseen neuvontaan herra Haapiolle, puh 09 6827 5418.
Pyritään muuten yleisesti ottaen pitämään sama keskustelu saman otsikon alla. Muutetaan sitten vaikka sitä otsikkoa mieluummin kuin avataan uusia ketjuja.
Jos et muuten relettä löydä niin kilauta Italkonin tekniseen neuvontaan herra Haapiolle, puh 09 6827 5418.
Pyritään muuten yleisesti ottaen pitämään sama keskustelu saman otsikon alla. Muutetaan sitten vaikka sitä otsikkoa mieluummin kuin avataan uusia ketjuja.
- Epäkelpokeräilijä -
Ei saatana alkaa usko loppua tuon vitun puhaltimen releen olemassaoloon. Releen sijaintia ei tiedetä delta-autossa eikä italkonilla vaikka tuntikausia kaavioita selattaisiin. MITENKÄ VITUSSA TUON PUHALTIMEN NYT SAA KUNTOON ILMAN UUTTA JOHTOSARJAA!?!
Ei helvetti ottaako tuo puhallin virtansa jostain muusta releestä ja johdot vielä vaihdetaan erivärisiksi jossain piilossa joten en osaa edes testata mistä vika löytyisi. Mistä huoran perseestä sille pinkille puhaltimen johdolle tulee virtaa kun se vaan ilmaantuu sieltä kojalaudan syövereistä ja menee puhaltimelle. PERKELE PERKELE PERKELE SAATANA SAATANA HELVETIN KUUSTOISTA SATAKUUSNELJÄ!?!?!?!?!
Jos kukaan ei tiedä Releen olinpaikkaa, niin sanokaa edes mitä kautta saisin menemään siististi yhden sähköjohdon konetilasta sisätilaan? Pitää ruveta miettimään tuota uutta virtajohdotusta tuohon paskapuhaltimelle...
Ei helvetti ottaako tuo puhallin virtansa jostain muusta releestä ja johdot vielä vaihdetaan erivärisiksi jossain piilossa joten en osaa edes testata mistä vika löytyisi. Mistä huoran perseestä sille pinkille puhaltimen johdolle tulee virtaa kun se vaan ilmaantuu sieltä kojalaudan syövereistä ja menee puhaltimelle. PERKELE PERKELE PERKELE SAATANA SAATANA HELVETIN KUUSTOISTA SATAKUUSNELJÄ!?!?!?!?!
Jos kukaan ei tiedä Releen olinpaikkaa, niin sanokaa edes mitä kautta saisin menemään siististi yhden sähköjohdon konetilasta sisätilaan? Pitää ruveta miettimään tuota uutta virtajohdotusta tuohon paskapuhaltimelle...
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
pulukka kirjoitti:Ei saatana alkaa usko loppua tuon vitun puhaltimen releen olemassaoloon. Releen sijaintia ei tiedetä delta-autossa eikä italkonilla vaikka tuntikausia kaavioita selattaisiin. MITENKÄ VITUSSA TUON PUHALTIMEN NYT SAA KUNTOON ILMAN UUTTA JOHTOSARJAA!?!
Ei helvetti ottaako tuo puhallin virtansa jostain muusta releestä ja johdot vielä vaihdetaan erivärisiksi jossain piilossa joten en osaa edes testata mistä vika löytyisi. Mistä huoran perseestä sille pinkille puhaltimen johdolle tulee virtaa kun se vaan ilmaantuu sieltä kojalaudan syövereistä ja menee puhaltimelle. PERKELE PERKELE PERKELE SAATANA SAATANA HELVETIN KUUSTOISTA SATAKUUSNELJÄ!?!?!?!?!
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
myytkö sen murheenkryynin, viissataa tarjottu....pulukka kirjoitti:Ei saatana alkaa usko loppua tuon vitun puhaltimen releen olemassaoloon. Releen sijaintia ei tiedetä delta-autossa eikä italkonilla vaikka tuntikausia kaavioita selattaisiin. MITENKÄ VITUSSA TUON PUHALTIMEN NYT SAA KUNTOON ILMAN UUTTA JOHTOSARJAA!?!
Ei helvetti ottaako tuo puhallin virtansa jostain muusta releestä ja johdot vielä vaihdetaan erivärisiksi jossain piilossa joten en osaa edes testata mistä vika löytyisi. Mistä huoran perseestä sille pinkille puhaltimen johdolle tulee virtaa kun se vaan ilmaantuu sieltä kojalaudan syövereistä ja menee puhaltimelle. PERKELE PERKELE PERKELE SAATANA SAATANA HELVETIN KUUSTOISTA SATAKUUSNELJÄ!?!?!?!?!
:Jos kukaan ei tiedä Releen olinpaikkaa, niin sanokaa edes mitä kautta saisin menemään siististi yhden sähköjohdon konetilasta sisätilaan? Pitää ruveta miettimään tuota uutta virtajohdotusta tuohon paskapuhaltimelle...
Vaikka apua näistä kuvista ei löydykään, niin tässä on kuitenkin 164sen manuskasta skannatut sivut jotka kertoo noista sulakkeista ja releistä suomen kielellä.
Olen saanut semmosen kuvan että kaikissa manuaaleissa ei tätä sivua ole.
http://lavemangi.ursa.fi/~hrnt/alfa/sahko1.jpg
http://lavemangi.ursa.fi/~hrnt/alfa/sahko2.jpg
Olen saanut semmosen kuvan että kaikissa manuaaleissa ei tätä sivua ole.
http://lavemangi.ursa.fi/~hrnt/alfa/sahko1.jpg
http://lavemangi.ursa.fi/~hrnt/alfa/sahko2.jpg
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)
Tattikset HRNT; pirun hyvät kuvat -ei löydy ainakaan meikäläisen manuskasta!!! Tulostin ne ja vien autoon!
Nyt on hommaan saatu ainakin väliaikainen ratkaisu. Rikitin vasemman etuvalon herätevirtapiuhasta rosvoliittimellä herätevirrat uuteen Releeseen (joka roikkuu konetilassa nippusiteen varassa) + maan, tulipellistä löytyvästä paksusta johtimesta virtajohto uuden sulakkeen+telineen (sekin killuu konetilassa nippisiteellä kiinni) kautta releeseen ja tästä eteenpäin puhaltimen pinkkiin piuhaa. Nyt puhallin toimii niinkui pitääkin ja sammuu kun virta katkeaa.
Vittua sille alkuperäiselle releelle; rakennetaan koko johdotus uusiksi kun ei perkele rele löydy! Katotaan miten pitkään kestää patentti tai milloinka se auto palaa lopulta maan tasalle... Palaiskin saatana tai varastais joku vaikka samantien niin sais paremman....
Nyt on hommaan saatu ainakin väliaikainen ratkaisu. Rikitin vasemman etuvalon herätevirtapiuhasta rosvoliittimellä herätevirrat uuteen Releeseen (joka roikkuu konetilassa nippusiteen varassa) + maan, tulipellistä löytyvästä paksusta johtimesta virtajohto uuden sulakkeen+telineen (sekin killuu konetilassa nippisiteellä kiinni) kautta releeseen ja tästä eteenpäin puhaltimen pinkkiin piuhaa. Nyt puhallin toimii niinkui pitääkin ja sammuu kun virta katkeaa.
Vittua sille alkuperäiselle releelle; rakennetaan koko johdotus uusiksi kun ei perkele rele löydy! Katotaan miten pitkään kestää patentti tai milloinka se auto palaa lopulta maan tasalle... Palaiskin saatana tai varastais joku vaikka samantien niin sais paremman....
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
pulukka kirjoitti:Ei saatana alkaa usko loppua tuon vitun puhaltimen releen olemassaoloon. Releen sijaintia ei tiedetä delta-autossa eikä italkonilla vaikka tuntikausia kaavioita selattaisiin. MITENKÄ VITUSSA TUON PUHALTIMEN NYT SAA KUNTOON ILMAN UUTTA JOHTOSARJAA!?!
Ei helvetti ottaako tuo puhallin virtansa jostain muusta releestä ja johdot vielä vaihdetaan erivärisiksi jossain piilossa joten en osaa edes testata mistä vika löytyisi. Mistä huoran perseestä sille pinkille puhaltimen johdolle tulee virtaa kun se vaan ilmaantuu sieltä kojalaudan syövereistä ja menee puhaltimelle. PERKELE PERKELE PERKELE SAATANA SAATANA HELVETIN KUUSTOISTA SATAKUUSNELJÄ!?!?!?!?!
Tarkistin kytkentöjä ja näistä voisi olla apua?
Tuo rele löytyy mittariston takana ja releelle tulee 12V:a vihreää V johtoa pitkin (ohjausvirta releelle), Releen koodi on Q15. Vihreä johto V4 menee releeltä suoraan tuulettimelle. Sieltä löytyy myös tyhjä relepaikka ilmastoinnille ( Q22, jos ilmastointi on optiona).
Eli releelle menee johtoja seuraavasti:
86 V
85 N1 + N1
30 V4
87a sekä 87 G2.5
Missä =>
V=Vihreä
N=Musta
G=Keltainen
Edit: Näyttää olevan sulake kanssa G255, 40A tuo taitanee löytyä moottoritilasta lähellä puhaltimen moottoria jos tämä pätkii niin vikahan voipi olla tässä sulakkeessa (en ole varma jos tätä sulaketta löytyy manuaalisesta ei ilmastoinnista mutta kannattaa tsekata.
Omassa punaisessa 164 TS:ssä oli aika eksoottinen vika joka aiheutti kaikenlaisia kummallisuuksia. Vettä oli vuotanut tuulilasin tiivisteestä aikoinaan ja tippunut tietty sulakerasian päälle "kuinkas muutenkaan . Sulakerasian sisässä on FPC piirilevyjä kerroksittain "taisi olla 4 kpl:tta" ja vesi oli syövyttänyt niitä läpi ja aiheuttanut katkoksia ja oikosulkuja. Ihmettelen vieläkin että tuo auto vielä toimi. Uusi sulakerasia Muukkoselta ja ongelmat olivat poistuneet
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Ricampi Tuumasi:
Puhaltimen luota ei löydy mitään sulakkeita/sulakepaikkoja saati releitä. Pelkästään kaksi johtonippua jotka menevät puhaltimeen. toisessa pelkästään musta ja vihreä ja toisessa pari mustaa, pinkki, violetti, keltainen ja joitain/joku muita mitä nyt en enää muista.
Mitenköhän tuon mittariston taikka sulaketaulun muuten saa irti???
Vai on se kadonnut rele mittariston takana -siis ihan oikeastiko pitäisi ensin irrottaa mittaristo jos olisi meininki vaihtaa rele uuteen!?! Mielipuolia nuo Makaroonimaan Kummajaiset!!! Ettet nyt vaan tarkoita siinä mittariston alla Virtalukon takana (jossa manuaalilämmitteisessä 4 relettä rivissä; startille, mittaristolle, vilkuille + jollekkin muulle)???Tuo rele löytyy mittariston takana
Edit: Näyttää olevan sulake kanssa G255, 40A tuo taitanee löytyä moottoritilasta lähellä puhaltimen moottoria jos tämä pätkii niin vikahan voipi olla tässä sulakkeessa (en ole varma jos tätä sulaketta löytyy manuaalisesta ei ilmastoinnista mutta kannattaa tsekata.
Puhaltimen luota ei löydy mitään sulakkeita/sulakepaikkoja saati releitä. Pelkästään kaksi johtonippua jotka menevät puhaltimeen. toisessa pelkästään musta ja vihreä ja toisessa pari mustaa, pinkki, violetti, keltainen ja joitain/joku muita mitä nyt en enää muista.
Mitenköhän tuon mittariston taikka sulaketaulun muuten saa irti???
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Asensin kaksi vuotta sitten manuaali-ilmastoinnin 164 V6:eeni ja mittariston takan oli todella pirullisessa paikassa tyhjä relekanta johon rele piti laittaa. Samaten tuossa löytyy puhaltimen rele kanssa. Mittariston irroitus ei ole paha ja siitä löytynee tarkemmat ohjeet palstalla. Tässä kuitenkin pikaiset ohjeet:Pulukka kirjoitti:Mitenköhän tuon mittariston taikka sulaketaulun muuten saa irti???
1.Pienet suojamuovit (niissä missä lukee km yms.) irroitetaan varovasti sivuista.
2.Niiden takan on syvällä kaksi ruuvia.
3.Irroitetaan koko paneeli.
4.Sen jälkeen irroitetaan mittariston ruuvit oliko nyt niitä 2 kpl:tta?
5.Sitten ei muuta kuin tutkailemaan relettä ja kantaa.
Ei muuta kuin tsemppiä, kyllä se vika löytyy ;O)
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69