Missä 164 lämppärin puhaltimen rele?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Missä 164 lämppärin puhaltimen rele?

Viesti Kirjoittaja pulukka »

laitoin uuden topicin ei tuota meikäläisen aiempaa vuodatusta taida enää kukaan jaksaa lukea...

Haussa siis 164 TS (ei ilmastointia) lämppärin puhaltimen rele. Missä se on kun ei ainakaan sulakekotelosta löydy???
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

edelliseen aiheeseen vielä Jos teet sen oman kytkennän johdolla ja sulakkeella niin pistä viä kytkin väliin..saa sit ainakin puhaltimen pyöriin ja voi myöhemmi korjata paremmin.

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Jiiässä kommentoi:
edelliseen aiheeseen vielä Jos teet sen oman kytkennän johdolla ja sulakkeella niin pistä viä kytkin väliin..saa sit ainakin puhaltimen pyöriin ja voi myöhemmi korjata paremmin.
Ajattelin että vetäisin tuon uuden virtajohdon puhaltimen releelle (jos rele ei ole rikki), mutta kun en löydä kuollaksenikaan tuota koko puhaltimen RELETTÄ???
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mullakaan ei ole sähkökuvia kuin ilmastointiautomatiikalla varustettuun versioon, mutta eikös Hotakaisella ollut TS:äänkin?

Jos et muuten relettä löydä niin kilauta Italkonin tekniseen neuvontaan herra Haapiolle, puh 09 6827 5418.

Pyritään muuten yleisesti ottaen pitämään sama keskustelu saman otsikon alla. Muutetaan sitten vaikka sitä otsikkoa mieluummin kuin avataan uusia ketjuja.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Ei saatana alkaa usko loppua tuon vitun puhaltimen releen olemassaoloon. Releen sijaintia ei tiedetä delta-autossa eikä italkonilla vaikka tuntikausia kaavioita selattaisiin. MITENKÄ VITUSSA TUON PUHALTIMEN NYT SAA KUNTOON ILMAN UUTTA JOHTOSARJAA!?!

Ei helvetti ottaako tuo puhallin virtansa jostain muusta releestä ja johdot vielä vaihdetaan erivärisiksi jossain piilossa joten en osaa edes testata mistä vika löytyisi. Mistä huoran perseestä sille pinkille puhaltimen johdolle tulee virtaa kun se vaan ilmaantuu sieltä kojalaudan syövereistä ja menee puhaltimelle. PERKELE PERKELE PERKELE SAATANA SAATANA HELVETIN KUUSTOISTA SATAKUUSNELJÄ!?!?!?!?!

:twisted: :evil: :twisted: :evil: :crazyeyes: :crazyeyes: :bad-words: :2gunfire: :onfire:

Jos kukaan ei tiedä Releen olinpaikkaa, niin sanokaa edes mitä kautta saisin menemään siististi yhden sähköjohdon konetilasta sisätilaan? Pitää ruveta miettimään tuota uutta virtajohdotusta tuohon paskapuhaltimelle...
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

pulukka kirjoitti:Ei saatana alkaa usko loppua tuon vitun puhaltimen releen olemassaoloon. Releen sijaintia ei tiedetä delta-autossa eikä italkonilla vaikka tuntikausia kaavioita selattaisiin. MITENKÄ VITUSSA TUON PUHALTIMEN NYT SAA KUNTOON ILMAN UUTTA JOHTOSARJAA!?!

Ei helvetti ottaako tuo puhallin virtansa jostain muusta releestä ja johdot vielä vaihdetaan erivärisiksi jossain piilossa joten en osaa edes testata mistä vika löytyisi. Mistä huoran perseestä sille pinkille puhaltimen johdolle tulee virtaa kun se vaan ilmaantuu sieltä kojalaudan syövereistä ja menee puhaltimelle. PERKELE PERKELE PERKELE SAATANA SAATANA HELVETIN KUUSTOISTA SATAKUUSNELJÄ!?!?!?!?!
:lol: :lol:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

pulukka kirjoitti:Ei saatana alkaa usko loppua tuon vitun puhaltimen releen olemassaoloon. Releen sijaintia ei tiedetä delta-autossa eikä italkonilla vaikka tuntikausia kaavioita selattaisiin. MITENKÄ VITUSSA TUON PUHALTIMEN NYT SAA KUNTOON ILMAN UUTTA JOHTOSARJAA!?!

Ei helvetti ottaako tuo puhallin virtansa jostain muusta releestä ja johdot vielä vaihdetaan erivärisiksi jossain piilossa joten en osaa edes testata mistä vika löytyisi. Mistä huoran perseestä sille pinkille puhaltimen johdolle tulee virtaa kun se vaan ilmaantuu sieltä kojalaudan syövereistä ja menee puhaltimelle. PERKELE PERKELE PERKELE SAATANA SAATANA HELVETIN KUUSTOISTA SATAKUUSNELJÄ!?!?!?!?!

:Jos kukaan ei tiedä Releen olinpaikkaa, niin sanokaa edes mitä kautta saisin menemään siististi yhden sähköjohdon konetilasta sisätilaan? Pitää ruveta miettimään tuota uutta virtajohdotusta tuohon paskapuhaltimelle...
myytkö sen murheenkryynin, viissataa tarjottu.... :lol:

hrnt
Viestit: 85
Liittynyt: 13 Elo 2003, 07:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hrnt »

Vaikka apua näistä kuvista ei löydykään, niin tässä on kuitenkin 164sen manuskasta skannatut sivut jotka kertoo noista sulakkeista ja releistä suomen kielellä.

Olen saanut semmosen kuvan että kaikissa manuaaleissa ei tätä sivua ole.

http://lavemangi.ursa.fi/~hrnt/alfa/sahko1.jpg
http://lavemangi.ursa.fi/~hrnt/alfa/sahko2.jpg
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Tattikset HRNT; pirun hyvät kuvat -ei löydy ainakaan meikäläisen manuskasta!!! Tulostin ne ja vien autoon!

Nyt on hommaan saatu ainakin väliaikainen ratkaisu. Rikitin vasemman etuvalon herätevirtapiuhasta rosvoliittimellä herätevirrat uuteen Releeseen (joka roikkuu konetilassa nippusiteen varassa) + maan, tulipellistä löytyvästä paksusta johtimesta virtajohto uuden sulakkeen+telineen (sekin killuu konetilassa nippisiteellä kiinni) kautta releeseen ja tästä eteenpäin puhaltimen pinkkiin piuhaa. Nyt puhallin toimii niinkui pitääkin ja sammuu kun virta katkeaa.

Vittua sille alkuperäiselle releelle; rakennetaan koko johdotus uusiksi kun ei perkele rele löydy! Katotaan miten pitkään kestää patentti tai milloinka se auto palaa lopulta maan tasalle... Palaiskin saatana tai varastais joku vaikka samantien niin sais paremman....
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

pulukka kirjoitti:Ei saatana alkaa usko loppua tuon vitun puhaltimen releen olemassaoloon. Releen sijaintia ei tiedetä delta-autossa eikä italkonilla vaikka tuntikausia kaavioita selattaisiin. MITENKÄ VITUSSA TUON PUHALTIMEN NYT SAA KUNTOON ILMAN UUTTA JOHTOSARJAA!?!

Ei helvetti ottaako tuo puhallin virtansa jostain muusta releestä ja johdot vielä vaihdetaan erivärisiksi jossain piilossa joten en osaa edes testata mistä vika löytyisi. Mistä huoran perseestä sille pinkille puhaltimen johdolle tulee virtaa kun se vaan ilmaantuu sieltä kojalaudan syövereistä ja menee puhaltimelle. PERKELE PERKELE PERKELE SAATANA SAATANA HELVETIN KUUSTOISTA SATAKUUSNELJÄ!?!?!?!?!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tarkistin kytkentöjä ja näistä voisi olla apua?


Tuo rele löytyy mittariston takana ja releelle tulee 12V:a vihreää V johtoa pitkin (ohjausvirta releelle), Releen koodi on Q15. Vihreä johto V4 menee releeltä suoraan tuulettimelle. Sieltä löytyy myös tyhjä relepaikka ilmastoinnille ( Q22, jos ilmastointi on optiona).

Eli releelle menee johtoja seuraavasti:

86 V
85 N1 + N1
30 V4
87a sekä 87 G2.5

Missä =>

V=Vihreä
N=Musta
G=Keltainen

Edit: Näyttää olevan sulake kanssa G255, 40A tuo taitanee löytyä moottoritilasta lähellä puhaltimen moottoria jos tämä pätkii niin vikahan voipi olla tässä sulakkeessa (en ole varma jos tätä sulaketta löytyy manuaalisesta ei ilmastoinnista mutta kannattaa tsekata.

Omassa punaisessa 164 TS:ssä oli aika eksoottinen vika joka aiheutti kaikenlaisia kummallisuuksia. Vettä oli vuotanut tuulilasin tiivisteestä aikoinaan ja tippunut tietty sulakerasian päälle "kuinkas muutenkaan :twisted:. Sulakerasian sisässä on FPC piirilevyjä kerroksittain "taisi olla 4 kpl:tta" ja vesi oli syövyttänyt niitä läpi ja aiheuttanut katkoksia ja oikosulkuja. Ihmettelen vieläkin että tuo auto vielä toimi. Uusi sulakerasia Muukkoselta ja ongelmat olivat poistuneet 8)
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Ricampi Tuumasi:
Tuo rele löytyy mittariston takana

Edit: Näyttää olevan sulake kanssa G255, 40A tuo taitanee löytyä moottoritilasta lähellä puhaltimen moottoria jos tämä pätkii niin vikahan voipi olla tässä sulakkeessa (en ole varma jos tätä sulaketta löytyy manuaalisesta ei ilmastoinnista mutta kannattaa tsekata.
Vai on se kadonnut rele mittariston takana -siis ihan oikeastiko pitäisi ensin irrottaa mittaristo jos olisi meininki vaihtaa rele uuteen!?! Mielipuolia nuo Makaroonimaan Kummajaiset!!! Ettet nyt vaan tarkoita siinä mittariston alla Virtalukon takana (jossa manuaalilämmitteisessä 4 relettä rivissä; startille, mittaristolle, vilkuille + jollekkin muulle)???

Puhaltimen luota ei löydy mitään sulakkeita/sulakepaikkoja saati releitä. Pelkästään kaksi johtonippua jotka menevät puhaltimeen. toisessa pelkästään musta ja vihreä ja toisessa pari mustaa, pinkki, violetti, keltainen ja joitain/joku muita mitä nyt en enää muista.

Mitenköhän tuon mittariston taikka sulaketaulun muuten saa irti??? :wink: :wink: :wink:
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Pulukka kirjoitti:Mitenköhän tuon mittariston taikka sulaketaulun muuten saa irti??? :wink: :wink: :wink:
Asensin kaksi vuotta sitten manuaali-ilmastoinnin 164 V6:eeni ja mittariston takan oli todella pirullisessa paikassa tyhjä relekanta johon rele piti laittaa. Samaten tuossa löytyy puhaltimen rele kanssa. Mittariston irroitus ei ole paha ja siitä löytynee tarkemmat ohjeet palstalla. Tässä kuitenkin pikaiset ohjeet:

1.Pienet suojamuovit (niissä missä lukee km yms.) irroitetaan varovasti sivuista.
2.Niiden takan on syvällä kaksi ruuvia.
3.Irroitetaan koko paneeli.
4.Sen jälkeen irroitetaan mittariston ruuvit oliko nyt niitä 2 kpl:tta?
5.Sitten ei muuta kuin tutkailemaan relettä ja kantaa.

Ei muuta kuin tsemppiä, kyllä se vika löytyy ;O)
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Vastaa Viestiin