Pohjamuovi vai ei?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Pohjamuovi vai ei?

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Työläs tuo v6:n pohjamuovi, kun pultit on jumissa joka kerta ja sitten poikki, kun yrittää avata. Kuinka moni ajaa muovin kanssa ja kuinka moni pärjää ilman? Lisäksi vasemmalta alas tuleva palkki on hieman hapertunut, jossa muovit oli kiinni... :mrgreen: Jäi muisto käteen...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Täällä ei ainakaan ole pohjamuovia. Pikkasen kuraantuu helpommin kone. Mitään muuta haittaa en ole tuosta huomannut.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Täällä vannotaan alumiinisen pohjapanssarin nimeen. Varsinkin jos auto on madallettu niin se on paikallaan. Itsellä se on kerran pelastanut todella kalliilta (ja ihan helevetin tyhmältä) vahingolta.

Vakiokorkuisella pärjää vaikka kokonaan ilmankin, mutta on se hyvä kurasuoja.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Pitää laittaa rosteripulteilla ja vaseliinilla eli kaipa se on porattava taas kannat pois. Tuota alastulevaa peltiä en nyt jaksa ruveta rassaa... olis siis hitsihommia :shock:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Alumiinilevy mullakin eikä turhaan, muutaman kerran tullut ihan kunnon iskua ja kuitenkin normi teitä ajellessa eikä autoa ole madallettu. Esim jyväskylän rallireissuilla levy on ottanut ihan kunnolla osumaa hiekkateitä vähän reippaammin päästellessä. Muovisen olisi joutunut jo uusimaan aikas monta kertaa...
Kiinnityskin on alkuperäinen pultteja myöten mutta olenkin innokas kuparirasvan käyttäjä.....
Multa siis ääni alumiinilevylle ja kuparirasvalle vaikka jossain toisessa ketjussa noiden yhteensopivuutta epäiltiinkin....

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Saikos noita alumiinilevyjä vielä jostain ja istuuko GTA:han?

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Alfisti.net & alfastumper.dk ainakin. Sopiiko GTA:han? Ainakin tuolla stumperin sivuilla väitetään et sellainenkin versio löytyy.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

farkku roomeo
Viestit: 33
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 21:57
Paikkakunta: kajaani

Re: Pohjamuovi vai ei?

Viesti Kirjoittaja farkku roomeo »

Kirkinen kirjoitti:Työläs tuo v6:n pohjamuovi, kun pultit on jumissa joka kerta ja sitten poikki, kun yrittää avata. Kuinka moni ajaa muovin kanssa ja kuinka moni pärjää ilman? Lisäksi vasemmalta alas tuleva palkki on hieman hapertunut, jossa muovit oli kiinni... :mrgreen: Jäi muisto käteen...
Itse ostin Henkalta teräksisen kahden öljypohjan vaihdon jälkeen.
On maksanut jo tälle kesälle monenkertaisesti itsensä takaisin. Heittämällä paikolleen ja pois,asennukseen menee n. 4 min, olen todella tyytyväinen hankintaan .

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

onkin sitten niin, että eihän sitä tarvitse ottaa pois öljynvaihtoa tehdessä - aukot sattuvat kohdalleen :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

onkin sitten niin, että eihän sitä tarvitse ottaa pois öljynvaihtoa tehdessä - aukot sattuvat kohdalleen

Mun levyssä (by "olli") ei ole aukkoja mutta nysvääjää se ei haittaa koska levy tietenkin puhdistetaan kiiltäväksi molemmin puolin aina öljynvaihdon yhteydessä... ja pysyy kiinnityspultit herkkinä :-D

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Ei taida auttaa siihen, jos osa alastulevasta palkista on haperona :mrgreen: Tervetuloa tänne etelään :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

farkku roomeo
Viestit: 33
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 21:57
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja farkku roomeo »

Kirkinen kirjoitti:onkin sitten niin, että eihän sitä tarvitse ottaa pois öljynvaihtoa tehdessä - aukot sattuvat kohdalleen :mrgreen:
Ei tarvitse poistaa, panssarissa on aukko öljypropun kohdalla. Muita korjauksia varten todella nopea poistaa, tosin eihän niille alfassa ole tarvetta

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pohjamuovi vai ei?

Viesti Kirjoittaja Savo »

farkku roomeo kirjoitti:Itse ostin Henkalta teräksisen kahden öljypohjan vaihdon jälkeen.
Mitä maksaa, minkä merkkinen?

farkku roomeo
Viestit: 33
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 21:57
Paikkakunta: kajaani

Re: Pohjamuovi vai ei?

Viesti Kirjoittaja farkku roomeo »

Savo kirjoitti:
farkku roomeo kirjoitti:Itse ostin Henkalta teräksisen kahden öljypohjan vaihdon jälkeen.
Mitä maksaa, minkä merkkinen?
Hinta postikuluineen oli n. 180 €. asentamiseen meni tälläisellä tumpelolla ehkä 5 minuuttia työkalujen etsimisineen. Tilasin heikalta, toimitus aika oli n. 3 viikkoa. Nyt uskaltaa ajella jo mökillekkin, eikä tarvitse hidastetöyssyissä olla kylmärinki persiän ympärillä.

Vastaa Viestiin