Ärsyttävä nitinä
Valvoja: Moderators
Ärsyttävä nitinä
Johan toi Pipsa on viikon vanha ja alkaa kitisemään. Elikkäs tänään havaitsin/kuulin ihmeellistä kitisevää nitinää etupäästä töyssyjen kohdilla. Asun hiekkatien varrella joten oli aikaa havainnoida noita töyssykohtia:) Onko vaiva ohimenevää vai onko kyseessä koliikkilapsi?
Yllätyksekseni olen havainnut autoni (JTS SW) kuluttavan vähemmän kuin olin alunperin ajatellut/lukenut. Melkolailla tarkkaan olen pelkkää kaupunkia pyöritellyt ja mehua on mennyt kutakuinkin 10l/100km. Jostain syystä kun sain auton (ajettuna 11 km) oli tietsikan mukaan keskikulutus 18l/100km:) Vaimon mielestä oli aika paljon. Ainahan kaikkeen löytyy sopiva selitys. Esimerkiksi onnistuin vaimolle perustelemaan miten Alfa on edullisempi ostos kuin esmerkiksi 307 farkku. Pitänee ryhtyä myyntimieheksi.
Muuten on ollut mukavaa. Lapa on ollut pystyssä koko ajan. Eilenkin yksi Saksan rekkareissa oleva Alfakuski hieman ihmetteli iloista morjesteluani.
Yllätyksekseni olen havainnut autoni (JTS SW) kuluttavan vähemmän kuin olin alunperin ajatellut/lukenut. Melkolailla tarkkaan olen pelkkää kaupunkia pyöritellyt ja mehua on mennyt kutakuinkin 10l/100km. Jostain syystä kun sain auton (ajettuna 11 km) oli tietsikan mukaan keskikulutus 18l/100km:) Vaimon mielestä oli aika paljon. Ainahan kaikkeen löytyy sopiva selitys. Esimerkiksi onnistuin vaimolle perustelemaan miten Alfa on edullisempi ostos kuin esmerkiksi 307 farkku. Pitänee ryhtyä myyntimieheksi.
Muuten on ollut mukavaa. Lapa on ollut pystyssä koko ajan. Eilenkin yksi Saksan rekkareissa oleva Alfakuski hieman ihmetteli iloista morjesteluani.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Ärsyttävä nitinä
No se on saanut aikamoista haipakkaa laivasta ulos tullessaanpietro kirjoitti:Jostain syystä kun sain auton (ajettuna 11 km) oli tietsikan mukaan keskikulutus 18l/100km:) Vaimon mielestä oli aika paljon.

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
viikon vanhaan autoon tuskin kannattaa noita vaihtaaNaiko kirjoitti:Olisikohan nitinän syynä vanha kunnon:
156 Vasen etuYLÄtukivarsi. . . . . . . . . . . . . . . . . 17-1970 96.54
156 Oikea etuYLÄtukivarsi. . . . . . . . . . . . . . . . . 17-1971 96.54
Nämä kun vaihdoin niin johan lakkasi nitinät!

alkuun riittää varmaan rasvaus
Kyllä tulis meinaan kilometrille hintaa jos pitäis alle 1000 kilsan kohdalla tukivarsia vaihtaa
Meinaa hermot mennä sen nitinän kanssa. Toki kovassa vauhdissa ei nitise mutta kun tuo kova vauhti on kaupunkialueella niin kovin kallista. Pitänee laittaa rasvaa. Tai vois kokeilla vaikka pesua. Auto on sen näköinen että varmaan muut ajattelee sitä käytetyn pellon kyntämiseen.
Kangasmatoista oisin kysäissyt. oottako ostelleet ja mistä. Teltassa olivatten yli 130 eeroa satsi. Englannista sais alle satkulla. Sama homma jousissa. Turuuus 434 ja Saksasta sais reilulla satkulla. Tää on ihan pepusta. Pikkasen tota pitäis kai sepeliä kohti laskea kun se näyttää muuten kesänakeilla ihan moonroverille.

Meinaa hermot mennä sen nitinän kanssa. Toki kovassa vauhdissa ei nitise mutta kun tuo kova vauhti on kaupunkialueella niin kovin kallista. Pitänee laittaa rasvaa. Tai vois kokeilla vaikka pesua. Auto on sen näköinen että varmaan muut ajattelee sitä käytetyn pellon kyntämiseen.
Kangasmatoista oisin kysäissyt. oottako ostelleet ja mistä. Teltassa olivatten yli 130 eeroa satsi. Englannista sais alle satkulla. Sama homma jousissa. Turuuus 434 ja Saksasta sais reilulla satkulla. Tää on ihan pepusta. Pikkasen tota pitäis kai sepeliä kohti laskea kun se näyttää muuten kesänakeilla ihan moonroverille.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Ghost
- Viestit: 456
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Eibach jouset saat halvimmalla http://www.fastus.fipietro kirjoitti: Sama homma jousissa. Turuuus 434 ja Saksasta sais reilulla satkulla. Tää on ihan pepusta. Pikkasen tota pitäis kai sepeliä kohti laskea kun se näyttää muuten kesänakeilla ihan moonroverille.
Itse tutkittua tietoa...
- Naiko
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
- Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
- Paikkakunta: Vaasa
Kyllä sillä n.3kk ajat ja sit tulee äänet takas. Tai ainakin näin kävi kun itse rasvautin...Cuore Sportivo kirjoitti:Minä säästin, ja pruiskauttelin öljyä vähän sinne tänne (kun en tiennyt mihin sitä oikeasti kuuluu laittaa)Naiko kirjoitti: Nämä kun vaihdoin niin johan lakkasi nitinät!
Ainakin kaikki nitinät, natinat ja kitinät katosivat. Tiedä sitten, kuinka kauan tuosta on iloa.
34€ Deltas ne matot! Must get kesäksi!
Huollossa ois nyt sitten käyty. Pikkaisen oli mielipuolinen fiilis kun viikonloppuisen pesuoperaation jälkeen ääni olikin kadonnut. En sitten kuitenkaan viitsinyt huoltoa peruuttaa kun se kerran oli varattuna. Asentajasetä irrotti tukivarret ja vaakaajat edestä, rasvaili puslia ja pisti kiinni. Äänihän oli jo kadonnut, joten en tiedä oliko huollosta apua. Komea pläjäys vaseliinia ainakin oli oikeanpuoleisessa lokasuojassa. Ja taas sai pestä. Niin se vaan on jotta vesi vanhin voitehista.
Olisiko viikonloppuna ollut hiukan lämpimämpää? Nimittäin pienellä pakkasella nitinä tuppasi vanhassa 156:ssa olemaan pahimmillaan.innanen kirjoitti:Sama juttu. Nitinä loppui viikonloppuna itsestään. Ei tarvinnut edes pestä.pietro kirjoitti:Pikkaisen oli mielipuolinen fiilis kun viikonloppuisen pesuoperaation jälkeen ääni olikin kadonnut.
pietro kirjoitti:Huollossa ois nyt sitten käyty. Pikkaisen oli mielipuolinen fiilis kun viikonloppuisen pesuoperaation jälkeen ääni olikin kadonnut. En sitten kuitenkaan viitsinyt huoltoa peruuttaa kun se kerran oli varattuna. Asentajasetä irrotti tukivarret ja vaakaajat edestä, rasvaili puslia ja pisti kiinni. Äänihän oli jo kadonnut, joten en tiedä oliko huollosta apua. Komea pläjäys vaseliinia ainakin oli oikeanpuoleisessa lokasuojassa. Ja taas sai pestä. Niin se vaan on jotta vesi vanhin voitehista.
Mulla tuo nitinä loppuu aina kun pesee tuulilasin, ihan totta.
Teoriani onkin seuraava:
Tuulilasin alareunassa tuulilasin ja konepellin välissä oleva suojamuovihan on kiinni lasipinnassa. Kun tuonne rakoon sitten kasaantuu pölyä ja pieniä hiekanmuruja, on narinakonsertti valmis. Kori kuitenkin elää ajossa aavistuksen ja muovi liikkuu lasiin nähden. Narina loppuu heti kun tuulilasilta valuva pesuneste saavuttaa muovin ja lasin kosketuspinnan.
Lääkkeenä voisi olla vaikkapa tiivistysteipin liimaaminen muovin yläreunaan.
Puslanitinä kuulostaa hieman erilaiselta vikinältä.